|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Biturbo- czy sie oplaca? |
Autor |
Wiadomość |
Juves
Wiek: 34 Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 46 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-10-2009, 09:30 Biturbo- czy sie oplaca?
|
|
|
Hej
Mam pytanko jak bym chial kupic silnik Lanci Thema o parametrach:
3.0 V6 12V (2959 cm³) 175 KM/5500 obr./min. 250 Nm/4500 obr./min. 220 km/h, 0-100 – 8,1 s
lub
3.0 V8 32V (2927 cm³) 215 KM/6750 obr./min. 285 Nm/4500 obr./min. 240 km/h, 0-100 – 6,8 s
i dodac do niego biturbo to o ile moja moc by wzrosla?
Z gory dziekuje za odp.
( Jezeli ktos by wiedzial jakie koszty samchym turbinek to bede wdzieczny) |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-10-2009, 09:52
|
|
|
apropo samej sprężarki i jej ceny, to tak na szybko znalezione: http://www.allegro.pl/ite...24_mcy_gwr.html
http://cgi.ebay.com/ebaym...=item5634ef9711
http://cgi.ebay.com/ebaym...=item3c9d8e18bb
Jaki przyrost mocy? O to samo można zapytać w drugą stronę, co chcesz osiągnąć. Od bezpiecznego przyrostu 5-10% do rekordowych ilości 800KM/1L. Pamiętaj jednak, że margines wytrzymałości silników jest raczej mały i po zamontowaniu samych turbin szybko popsujesz silnik. Dltego musisz przyszykować się na poważną modyfikację silnika, czyli przerobienie/wymianę głowic, układu dolotowego i wydechowego, ,,kute'' tłoki i korby(przy mocniejszym podkręceniu) sterowanie silnika |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Juves
Wiek: 34 Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 46 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-10-2009, 10:00
|
|
|
Chodzi mi o bezpieczny przyrost .
Jest taka mozliwosc ze przy bezpieczynym przyroscie uzyskac ze 215km na 270km ?
Dokladajac do tego intercooler? Czy lepiej kupic silnik od Coupe lub Themy 2.0 16v turbo.
Dokladajac ze chcialbym kiedys uzuskac 300km , moze doradzicie co lepiej by zrobic zeby taki uzyskac.... |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-10-2009, 10:20
|
|
|
Przy dużych pojamnościach,wielu cylindrach sporo jest marginesu bezpieczeństwa i potencjału.
Pewnie nie ma tam miejsca żeby wepchnąć tam dwie sprężarki z osprzętem.
Kuć do takiego przyrostu nie ma poco. wystarczy przekładkę pomiędzy głowicę i blok odprężające założyć.
Da się zrobić napewno, IC wkładać na pewno. Ile za turbiny, pewnie ze 2-3tysiące za używki.
Jakie jakieś 2szt od 4cyl turbo benzyn
Kiedy ostatnio widziałeś Theme v8? pewnie wiesz o tym że to sa rodzynki i mają ferrari silnik?
Kup sobie v6 i psikaj nitro |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-10-2009, 10:22
|
|
|
Raku napisał/a: | to sa rodzynki i mają ferrari silnik | masz na myśli te silniki od Dino? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 27-10-2009, 12:20
|
|
|
Juves napisał/a: | Mam pytanko jak bym chial kupic silnik Lanci Thema |
a że tak się spytam - do czego chciał byś to włożyć ? Bo to bardzo istotne |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Juves
Wiek: 34 Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 46 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-10-2009, 13:15
|
|
|
A dalo by rade silnik 2.0 16v turbo dobic do 300km? bez podtlenka? Jezeli ktos wie to jakie modyfikacje by musialby byc?
Moj znajomy prosil mnie abym sie spytal czy da rade do Tempry 2.0 8v wlozyc turbine i intercooler ... i czy duzo musi kombinowac... (czy kolektor wyd. moze zostac i dolozcy turbo czy musi znalesc caly komplet) dzieki za odp. |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-10-2009, 14:02
|
|
|
Juves napisał/a: | A dalo by rade silnik 2.0 16v turbo dobic do 300km? bez podtlenka? Jezeli ktos wie to jakie modyfikacje by musialby byc?
Moj znajomy prosil mnie abym sie spytal czy da rade do Tempry 2.0 8v wlozyc turbine i intercooler ... i czy duzo musi kombinowac... (czy kolektor wyd. moze zostac i dolozcy turbo czy musi znalesc caly komplet) dzieki za odp. |
Juves - nie obraź się , ale z treści twoich postów wynika młodzieńczy entuzjazm , natomiast równocześnie totalny brak znajomości zagadnień motoryzacyjnych !
Zacznij od początku - jakie masz auto , w jakim stanie , z jakim silnikiem . Potem zadaj sobie pytanie - nie : ile koni chciałbym mieć - ale : ile mogę na to kasy przeznaczyć ? I pytanie nr 2 - czy stać mnie będzie na utrzymanie takiego "potwora" - jeśli już szczęśliwie go "stworzysz" .
Bo uturbienie silnika to nie tylko dołożenie turbiny i intercoolera . To jest skomplikowana przeróbka kolektora ssącego , wymiana kolektora wydechowego , podciągnięcie przewodów olejowych do smarowania turbiny + chłodnica oleju . A w silniku : odprężenie silnika ( wymiana uszczelki pod głowicą na grubszą to za mało ) , wymiana pompy oleju na wydajniejszą - bo potrzebny jest dodatkowy natrysk oleju na denka tłoków , wymiana wałków rozrządu . Oprócz tego z osprzętu silnika - wymiana komputera sterującego zapłonem i wtryskiem ( albo jego gruntowne przeprogramowanie ) wymiana pompy paliwa i wtrysków . Nie muszę dodawać , że w momencie przeprowadzania takiej operacji - silnik musi być w idealnym stanie , a nie mieć przykładowo przekroczone 200 tys. przebiegu !
Wreszcie - jak już silnik bedzie działał - trzeba go włożyć do budy , która się nie rozpadnie , trzeba tym autem kierować i hamować ( kolejne przeróbki ) . Całkowity koszt zaczyna się od ~15 000 , a kończy ... w nieskończoności .
Poza tym włożenie 300KM do przednionapędowego auta - to jest próba samobójcza ! Takie auto jest w stanie poruszać się wyłącznie po prostej - skręcać nie będzie . I nie chodzi tu o sprawy typu przeguby , czy nawet szperę - tylko fizykę ! |
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-10-2009, 14:31
|
|
|
Juves, 300 kucyków osiągniesz bez problemu z silnika tego czy tego tylko po co? starej technologii napędy (mowa o przodzie) są w stanie przenieść tylko do 170-180KM.koszta tej przeróbki są w granicach 7 tysi |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 27-10-2009, 18:27
|
|
|
schab napisał/a: | Juves - nie obraź się , ale z treści twoich postów wynika młodzieńczy entuzjazm , natomiast równocześnie totalny brak znajomości zagadnień motoryzacyjnych !
Zacznij od początku - jakie masz auto , |
dla tego wcześniej pytałem do jakiego auta chce to włożyć ale nie dał info |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Juves
Wiek: 34 Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 46 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-10-2009, 08:49
|
|
|
Wszystkim dziekuje za odpowiedzi.... Szerokosci |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|