zajechany silnik?? |
Autor |
Wiadomość |
eron
Wiek: 37 Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 137 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-02-2008, 12:19 zajechany silnik??
|
|
|
mam problem, niewiem czy mam już zajechany silnik czy poprostu trzeba go wyregulować?? mianowicie na 5 biegu przy 3000 obrotów mam już 90 km/h. czy to normalne?? albo czy muszę zacząc myśleć nad kupnem nowego auta:( heeeeeelp:((( |
_________________ Nowy fiat, on także jest częścią naszej histori. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-02-2008, 12:21
|
|
|
to niekoniecznie musi świadczyć o kiepskim silniku, sprzęgło ci przypadkiem nie ślizga ? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
krzycho00
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 189 Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-02-2008, 13:06
|
|
|
To może być wiele rzeczy sprzęgło, trzymające hamulce, regulacja sinika i pewnie jeszcze kilka innych użyj szukajki i pocztaj forum |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-02-2008, 13:16
|
|
|
eron, kilka prostych testów:
1. spróbuj ruszyć pod górę z 2/3 biegu, albo wjechać z 2 pod krawężnik - test na sprzęgło
2. po godzinie jazdy wysiądź i pomacaj koła czy któreś nie jest gorące, zwróć uwagę na środek (piasty) - test na hamulce/łożyska
3. wykręć świece i opisz jaki mają kolor, spójrz też na wydech czy nie jest bardzo czarny od sadzy - dowiemy się czegoś o mieszance
4. ile Ci to autko pali? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
eron
Wiek: 37 Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 137 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-02-2008, 13:48
|
|
|
auto jest na gaz i niedawno byłem na regulacji, w przyszłym tygodniu jade na sprawdzenie ile mi pali i napisze( przed regulacją koło 20l lpg na 100) a co do sprzęgła i hamulców napisze jak tylko naładuje akumulator:P dzięki:) aha a świece to zzrobie zdjęcie:P |
_________________ Nowy fiat, on także jest częścią naszej histori. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-02-2008, 15:29
|
|
|
Spalanie na LPG było nie ciekawe. A ja dorzucę do puli rzeczy do sprawdzenia. Rzuć okiem na filtr powietrza. Może przy gaźniku coś jest nie tak. Pochwal się dokładnie jaki masz silnik (wersje). |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
eron
Wiek: 37 Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 137 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-02-2008, 15:37
|
|
|
jedyne co wiem o tym aucie to tylko że ma silnik 1.6 i niewiem jaka wersja bo nigdziej nie pisze:( tak samoi niewiem czy gaźnik czy wtrysk:( kupiłem auto niedawno(2 miechy) a poprzedni właściciel to idiota . ewentualnie zrobie fote silnika, za pomoc będe baaaaaaardzo wdzięczny, dodam też że jestem ciemny w mechanice silnika i przez to czasami zadaje głupie pytania |
_________________ Nowy fiat, on także jest częścią naszej histori. |
|
|
|
|
adrusek
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lip 2007 Posty: 192 Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 11:41
|
|
|
a masz w srodku dzwignie od sania po prawej stronie od kierownicy? jak nie to raczej masz monowtrysk, a moze mu normalnie licznik oszukuje albo ma inne opony niz powinne byc |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 12:56
|
|
|
Wersje powinieneś mieć na tabliczce znamionowej w komorze silnika. Nie wiem jak jest w Temprze ale w Tipo przynajmniej ja ją mam od strony pasażera zaraz z przodu auta tam któraś pozycja to typ silnika (np. 159A.2000). Potem zapraszam tu http://www.tempra.org/dane_techniczne.php i już wiadomo jaki masz silnik Wtedy będzie można porozmawiać o konkretach. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
eron
Wiek: 37 Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 137 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 14:06
|
|
|
te dźwignie od ssania mam. za chwile ide na parking do auta i lukne na te płytke! co do opon to chyba mam dobre, tylko ciągle łapie kapcia bo mam pecha na wkręty licznik?? wydaje mi sie że jest dobry ale sie sprawdzi. aha, poprzedni właściciel założył filter stożkowaty( hała za 40 dychy) bo mu sie nie chciało kupywać drozszej oryginalnej obudowy. |
_________________ Nowy fiat, on także jest częścią naszej histori. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 15:21
|
|
|
jak masz ssanie to masz gaźnik, a ten filtr za 40 zł to sobie możesz pod lusterkiem powiesić- dołoży tyle samo mocy |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
eron
Wiek: 37 Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 137 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 15:37
|
|
|
hehe aha to jaki polecasz?? |
_________________ Nowy fiat, on także jest częścią naszej histori. |
|
|
|
|
adrusek
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lip 2007 Posty: 192 Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 16:48
|
|
|
eron napisał/a: | hehe aha to jaki polecasz?? |
oryginalny |
|
|
|
|
eron
Wiek: 37 Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 137 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 19:21
|
|
|
ostatnio przemyślałem wszystko i chyba zakupie nową tempre, w starą nie opłaca mi sie ładować bo jest skarbonką bez dna, dziasiaj skoleji okazało sie że mi pompa zamarzła sie zobaczy jak to będzie wyglądać |
_________________ Nowy fiat, on także jest częścią naszej histori. |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 20:51
|
|
|
Witam
eron napisał/a: | ostatnio przemyślałem wszystko i chyba zakupie nową tempre, w starą nie opłaca mi sie ładować bo jest skarbonką bez dna, dziasiaj skoleji okazało sie że mi pompa zamarzła sie zobaczy jak to będzie wyglądać |
Nie, no jak będziesz oszczędzał na kosztach eksploatacji (wodę miałeś zamisat płynu??), to zajeździsz nowiutką Toyotę
Cos mi się kojarzy że że może skoro wcześniej auto Ci tak dużo gazu brało, to teraz może gazownicy zbyt oszczędnie ustawili? i dlatego nie idzie szybciej?. albo parownik gazu się konczy i nie daje się ustawić?.. na benzynie sprawdzałes?. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
eron
Wiek: 37 Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 137 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 21:04
|
|
|
właśnie nie chce oszczędzać!! miałem wode bo mi ciągle gdzieś uciekała i dolewałem, jak się okazało dziś to ucieka mi z kopuły zaraz obok dojścia rury ze zbiornika, skoleji gazownik mi powiedział że mam przewody bez homologacji, muszę wymienić końcówki drążków i niewiem czy tylko a gdybyś zobaczył stan blacharki to byś sie za głowe złapał aż wstyd jeździć takim autem powoli mam dość, miałem szczere intencje i chciałem je zrobić, ale z każdą wizytą u mechanika ciągle coś dochodzi poddaje sie!!
aha zderzaki i nadkola mam na wkrętach |
_________________ Nowy fiat, on także jest częścią naszej histori. |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 21:07
|
|
|
Witam
No tylko trudno liczyć że kupisz auta w którym nic nie będzie do zrobienia, czesto masz szanse trafić na ukryte przez poprzedniego właściciela usterki. a w swoim wiesz co jest zrobione, a co do zrobienia. Powodzenia |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
eron
Wiek: 37 Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 137 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 21:19
|
|
|
mam tydzień na podjęcie decyzji, pomyśle nad za i za przeciw i wrazie czego dam znać jaką podjełem decyzje. dzięki i pozdro |
_________________ Nowy fiat, on także jest częścią naszej histori. |
|
|
|
|
karolewiczm
witamy nowego
Dołączył: 22 Paź 2007 Posty: 2 Skąd: Bodzewo
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-02-2008, 08:22
|
|
|
eron mialem ten sam problem co ty korozja zjadala czesc auta, silnik do wymiany cieknacy szyber, oponki,, klocki, sprzeglo, fotel, lampy oraz gril to wszystko do wymiany. Autko postawilem przed domkiem i co jakis czas odsyłałem do mechanika (jak były fundusze). Na dzień dzisiejszy został mi tylko gril i czekam jak mechanik załatwi jakis poczciwy silniczek i holuje na montaż silnika oraz zakupionego juz wczesniej sprzegła. ( przy okazji mam putanie do was... Czy ktoś w obrebie ok. 50 km nie ma na sprzedanie silniczka do Tipo 1,4?).
Teraz troszke wkładu bylo to napewno nie sprzedam a i szkoda takie altko sprzedać!
Przemyśl swoją decyzje, wkład niech kosztuje 2tys, a za tyle nie kupisz autka w dobrym stanie i jeszcze z ins. gazowa
Podeslij foteczki twojego autka oraz napisz jaki masz dokladnie model
|
|
|
|
|
eron
Wiek: 37 Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 137 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-02-2008, 15:53
|
|
|
w sumie racja, doszedłem do wniosku że lepiej wyremontuje furke niżeli mam kupywać nową. jak już naprawie to dopiero będe miał frajde:D jutro strzele pare fotek i wrzuce na forum, ale ostrzegałem że porażka jest wielka |
_________________ Nowy fiat, on także jest częścią naszej histori. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-02-2008, 20:52
|
|
|
Eron,
Jak Ci będzie chciało się brudzić to na zlocik mogę wziąć manometr i zmierzymy ciśnienie w silniku, będzie wiadomo coś więcej o jego stanie. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
eron
Wiek: 37 Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 137 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-02-2008, 21:17
|
|
|
na chwile obecną żyje nadzieją że na zlocie pojawie sie moją temperówką! cosik mi sie stało z pompa albo przewodami! mianowicie gdy wlewam wode to ona mi spływa ciurkiem w okolicach pompy( chyba pod nią) i nie chce wogule jeździć obroty spadają i gaśnie:(( chyba właśnie cośjest nie tak z ciśnieniem:( jesteś w stanie polecić jakiś dobry warsztat gdzie mogliby sie tym zająć bez ściemniania?? w sobote wpadnie chyba do mnie "estepe" i pokąbinujemy coś, jak nie da rady to odstawie do warsztatu( chyba że znajdziesz czas i sie tym zajmiesz, płace jak u mechanika.
** Dodano: 23-02-2008, 16:20 **
dowiedziałem sie że mam tempre 1.6 OHC. GAŹNIK. niestety nie zrobiłem testu na sprzęgło, i nie mam foty świec bo nie mam klucza:(( (porażka) niesety estepe nie dał rady wygospodarować czasu więc tempra dalej stoi:
karolewiczm, masz racje, odreperuje i będzie git:D a 2tyś to już prawie mam, także do majówki powinna chodzić jak żyleta |
_________________ Nowy fiat, on także jest częścią naszej histori. |
|
|
|
|
|