|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Gaźnik] Jaki to aparat zapłonowy? |
Autor |
Wiadomość |
pablolavka
Wiek: 36 Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 9 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-04-2010, 18:52 [Gaźnik] Jaki to aparat zapłonowy?
|
|
|
Witam.
Jak w temacie poszukuję pomocy w sprawie palca i kopułki to aparatu ze zdjęć. Byłem w dwóch sklepach z częściami Fiata i nikt nie widział wcześniej czegoś takiego. Aktualnie nie mam jak zobaczyć oznaczeń, bo trzeba by od spodu pooglądać. Robienie zdjęć od spodu niestety nic nie dało.
|
_________________ Był : Fiat Tipo 1.4 1995r. gaźnik + LPG [R.I.P]
Jest: Kia Shuma LS 1.5 2000r. + LPG |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-04-2010, 21:13
|
|
|
To nie jest fabryczny aparat zapłonowy tylko jakaś samoróbka z innego auta, jest duża szansa że z jakiegoś starego fiata np. regaty albo czegoś takiego. Jak jest starowany kąt zapłonu? nie widzę tam żadnego podciśnienia doprowadzonego. Na twoim miejscu wypierniczył bym to i kupił używany aparat z T/T do 1.4 na gaźniku. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 14-04-2010, 21:15
|
|
|
Cytat: | kupił używany aparat z T/T do 1.4 na gaźniku.
_________________ |
i do tego NOWĄ kopułkę i palec - koszt około 25- 30 zł |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-04-2010, 21:22
|
|
|
Tu masz jak wygląda oryginalny aparat http://forum.tempra.org/t...ghlight=#212395 |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
pablolavka
Wiek: 36 Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 9 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-04-2010, 23:31
|
|
|
Nie dawało mi to spokoju no i w końcu doszedłem(chyba) co to za ustrojstwo. Jeden sprzedawca napomknął coś o Zastavie, no i chyba miał rację. Z tego co się dokopałem to będzie aparat do Zastava 1100 / Fiat 128. A kąt zapłonu jest stały, chyba, że jakoś mechanicznie się to odbywa wraz ze zmianą obrotów na zasadzie rozciągnięcia tej sprężynki czy jakoś, sam nie wiem. Aktualnie problemów z odpalaniem nie ma, chciałem tylko profilaktycznie wymienić kopułkę i palec.
Dzięki panowie za rady jak będę miał trochę czasu i dostęp do jakiegoś garażu to zapewne zamontuję jakąś oryginalną używkę.
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki. |
_________________ Był : Fiat Tipo 1.4 1995r. gaźnik + LPG [R.I.P]
Jest: Kia Shuma LS 1.5 2000r. + LPG |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-04-2010, 05:29
|
|
|
pablolavka napisał/a: | A kąt zapłonu jest stały, chyba, że jakoś mechanicznie się to odbywa wraz ze zmianą obrotów na zasadzie rozciągnięcia tej sprężynki czy jakoś, sam nie wiem. | no tak to się odbywa ale w T/T jest on sterowny podciśnieniem z gaźnika, na pewno dla auta będzie lepiej jak przywrócisz mu jego oryginalny aparat. To to badziewnie pieron wie czy spełnia swoją funkcje w ogóle. Ludzie to mają czasem pomysły. Na pewno nie masz prawidłowego odczytu z czujnika hala gdyż tam go w ogóle nie ma jest tylko jakiś mały kondensatorek z boku pieron wie do czego podłączony. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
pablolavka
Wiek: 36 Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 9 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-04-2010, 17:19
|
|
|
Jak na moje oko to nawet spełnia założenia. Pewnie ktoś to przekonstruował w myśl zasady, że najprostsze rozwiązania są najlepsze ew. najtańsze . Tutaj zamiast czujnika Halla jest po prostu najzwyklejszy mechaniczny przerywacz rodem z mojego Rometa . Jednym słowem mój tipolot chyba został pozbawiony elektroniki doszczętnie. Jestem ciekaw cóż jeszcze odkryję "niespodziewanego". |
_________________ Był : Fiat Tipo 1.4 1995r. gaźnik + LPG [R.I.P]
Jest: Kia Shuma LS 1.5 2000r. + LPG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|