Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Artykuł na interii "ZIMÓWKI CZY ZAŁOROCZNE"
Autor Wiadomość
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-10-2008, 17:25   Artykuł na interii "ZIMÓWKI CZY ZAŁOROCZNE"

http://motoryzacja.interi...czne,679421,415

Co o tym sądzicie-prawdę koleś piszę czy kompletna bzdura?
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 21-10-2008, 17:43   

Sucre79, gosciu zepewne mieszka w stolicy gdzie praktycznie na bieżąco są drogi utrzymywane "na mokro" Ja mieszkam w terenie górzystym i takie wielosezonowe opony można sobie postawic w koncie i co najwyżej raz za czas na nie zerknąć. Na zime są opony zimowe, a na lato letnie i nie inaczej. Takie jest moje zdanie.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 21-10-2008, 18:11   

tipacz napisał/a:
. Na zime są opony zimowe,

Dokładnie na zime zimówki, a na lato letnie, całoroczne napewno gorzej sie sprawują niz sezonowe. Poza tym co jest do wszystkiego jest do noczego :P
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-10-2008, 18:21   

Sucre79, Koleś bzdury pisze !!! Jeździłem w zimie na letnich oponach i była masakra (nie miałem kasy na zimówki). Zimą jedź się na zimówkach, inny skład mieszanki gumy (bardziej miękka co widać w zużyciu jak ktoś latem popyla na zimówkach), inny bieżnik. W lecie na letnich ta sama sprawa. Pan sypie bajkami z rękawa nie popartymi żadnymi badaniami testami itp. tak kolego w ogóle to wynaleziono oponę która wytrzymuje zakres -100 +100 i można na niej wjechać w największe badziewie, oczywiście odbija również pociski i jest odporna na głupotę kierowcy. "Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego" (jednak uważam że to powiedzenie jest dalej aktulane) dlatego uważam że opony cało roczne to można do malucha wsadzić albo do jakiegoś szrota za 200zł Jak dojdziemy do tego etapu że globalne ocieplenie sprawi że w zimie będziemy mieli średnio 10-15 stopni beż oblodzenia we wczesnych porach i jakichkolwiek opadów śniegu to sobie można tak pisać jak ten pan i podważać zasadność 2 kompletów opon.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-10-2008, 18:29   

panowie pamiętajcie że koleś rozróżnia 3 rodzaje opon-letnie,zimowe i całoroczne więc nie porównujmy letnich do całorocznych (nigdy nie spotkałem się z takimi)
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-10-2008, 18:30   

"ale już podczas suchego mrozu, jak również na deszczu, deszczu ze śniegiem, czy na brei błotno-śniegowej spisują się dużo gorzej - i w takich okolicznościach nie tylko całoroczna, ale nawet typowo letnia jest lepsza. "

Pan chyba nie wie co pisze i chyba nie jeździł na letnich w zimie.

** Dodano: 21-10-2008, 19:36 **
Sucre79, Jak dla mnie to dalej może sobie takie farmazony pisać, ja doświadczyłem na własnej skórze wielu modeli opon, oraz jady na oponach na których nie powinienem jeździć w określonych warunkach. Mam swoje zdanie i tego nie zmienię. Dla mnie te jego argumenty za przeproszeniem są z du..y wytrzaśnięte nie poparte żadnymi odnośnikami choćby do strony z testów ad/ac. Zimą zimówki, latem letnie nie zmienię tego.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-10-2008, 18:51   

JAM_BELFEGOR, ja nikogo nie przekonuje do tego co napisał ten koleś. Wrzuciłem to żeby poznać wasze opinie o tym. Ja też jeżdżę lub raczej jeździłem Tipkiem na zimówkach zimą i spisywały się dużo lepiej niż letnie.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-10-2008, 19:10   

Całoroczne opony to robiła np. dębica- model Navigator.

Co do jazdy latem na zimowkach.. jakis czasu temu ktos w pracy powiedzial ze opony zimowe w lato sa lepsze od letnich.. Na co zaprostestowalem. Skonczylo sie tym ze zostalem przekrzyczony przez wszystkich ktorzy byli w okolicy, bo zimowki sa lepsze od letnich bo nawet na logike- "lepiej sie kleją".. i pozatym "nie tylko my tak uwazamy".

Po paru minutach ostrej walki na argumenty dałem sobie spokoj... po prostu sa lepsze, a ja sie nie znam :P .

pzdr.

** Dodano: 21-10-2008, 20:13 **
A co do opon.. Znam ludzi ktorzy maja pare kompletow opon. Maja letnie na mocne slonce, deszczowe na jesien, zimowki na slaby snieg i niemal terenowe na ostry :) .

nie wyobram sobie jazdy na letnich w zime- zreszta kiedys tak wszyscy jezdzili.. i konczylo sie to tym ze czesciej byli obracani, nie mogli wyhamowac, a predkosc jazdy byla o polowe mniejsza niz na zimowkach. Niech ten bendzwal ktory uwaza ze caloroczne sa super- przypomni sobie czasy kiedy nie bylo zimowek- a moze ma mleko pod nosem.

pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-10-2008, 19:16   

Kamitchi, no bo są :lalala: A tak na poważnie to przejeździłem na zimówkach całe lato i jedyne co mi przeszkadzało to piszczenie na zakrętach itd. Choć po czasie ustąpiło.....
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-10-2008, 19:27   

A piszczaly bo tracily przyczepnosc... :P . Ale oczywiscie- mozna bylo sie przemieszczac- na drewnianych pewno tez by się dało :P .

pzdr.

** Dodano: 21-10-2008, 20:37 **
http://www.autocentrum.pl...1401191918.html .
Zreszta nawet Robert Kubica zapytany o roznice miedzy prowadzeniem bolidu na slickach, a oponach z bieznikiem powiedzial- "na bieznikowanych jezdzi sie jak na zimowkach latem" :) .

pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jacacenty 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 991
Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 21-10-2008, 19:38   

Zaliczam się do pierwszej grupiy i nie napiszę od siebie nic wartościowego. Oplarz.

Odniosę się do jednego (narazie):
Cytat:
Argument 3: "inny bieżnik na lato, a inny na zimę". Też nieprawda, gdyż wyliczono na komputerach bieżniki sprawdzające się w każdych warunkach: letnie suche upały, deszcz, śnieg, gołoledź, bryja błotno-śniegowa, suchy mróz, itd.

Debil. Jest taki bieżnik - slick.
_________________
*** \=/ ***
     assistance
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-10-2008, 19:50   

Ale to jest za przeproszeniem idityzm. Dlaczego?

Co to znaczy- "do przemieszczania"? Jak wyskoczy Tobie coś przed maskę to co? Nic- rozjedziesz. Majac opone przeznaczoną na dany sezon masz szanse uniknac tego.
Dwa- producenci chca zarbic na nas kasę. Dobrawny?
Mam dwa komplety opon. Na zime zimowy, a na lato letni. Zuzywaja sie wolniej, dzieki temu ze uzywam je do warunkow w jakich zostaly zaprojektowane. I nie wydaje mi sie, zebym przez ten czas mogl jezdzic na jednym komplecie opon. Zmienialbym je 2x czesciej, a ponadto mialbym auto ktore w newrlgicznej sytuacji byloby nie stabilne, wrecz niebezpieczne.
Wiec nie rozumiem co autor mial na mysli piszac "wiekszosc osob potrzebuje opony do przemieszczania".

pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jacacenty 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 991
Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 21-10-2008, 19:59   

Do przemieszczania są nogi. Zimą polecam w klapkach.
_________________
*** \=/ ***
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-10-2008, 20:15   

lubie sobie czasem na szutrowych drogach pobrykac, szczegolnie zima. Poloneza mialem na wielosezonowych oponkach (takie standardowe polonezowskie byly :) ) i nie powiem, nauczylem sie na tylnonapendowce kontrolowac uslizgi na ubitym sniegu. Chcialem tez sprobowac tempra. Wiadomo, przedni naped inaczej reaguje na sliskiej nawierzchni. Oczywiscie mialem zimowki. Reczny, poslizg, zwalniam reczny, delikatna kontra i rozdziw... auto wychodzi z poslizgu jakby ktos nagle na tory je wrzucil. Za to koles na letnich oponkach na tej samej trasie non stop stawal w poprzek. Kadetem. Czuje roznice jakia daja zimowki w zimie. Przy pierwszym gwaltownym hamowaniu w deszczowa pogode (-3'c) widzialem juz swoja tempre na slupie, a ona sie zatrzymala dwa metry od niego. To bylo krotko po zmianie auta i wiem, ze polonez stalby dwa metry za slupem... na tych wielosezonowkach...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 21-10-2008, 20:39   

Ja bez bardzo dobrych zimówek nie jetem w stanie dojechać do domu... więc jak dla mnie zima - lato dwa komplety opon
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-10-2008, 07:13   

Sucre79 napisał/a:
JAM_BELFEGOR, ja nikogo nie przekonuje do tego co napisał ten koleś
Wiem :lalala: spokojnie. Po prostu trochę poirytował mnie ten artykuł Pana "Jana dobra rada" który jedź zapewne całe życie dużym fiatem po stolicy maks 60-70 i usiłuje innym wcisnąć że zaoszczędzą i w ogolę będzie lepiej (trzaskając im argumentami z du...y niczym tak naprawdę nie popartymi). Nic nie zaoszczędzą, jak Kamitchi, napisał, taka opona zużyje się 2x szybciej i do tego zmniejszają swoją szanse w ekstremalnych przypadkach których się nie da przewidzieć. Poza tym widziałem już takich klientów co na cało rocznych z parkingów zimą pod stokiem się nie mogli wykopać. :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 22-10-2008, 07:22   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
parkingów zimą pod stokiem się nie mogli wykopać


Ja widziałem takich co na zajeb...... zimówkach nie mógł wjechać... ale to już insza inszość :D
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-10-2008, 11:17   

A ja włożę kij w mrowisko i pozwolę sobie zgodzić się z autorem z Interii w kilku punktach ( choć nie całości )
Prawdą jest , że mieszanka opon całorocznych i typowo letnich nie twardnieje już w niskich temperaturach tak jak starsze opony – zawiera bowiem jako wypełniacze ( ze względów ekologicznych ) krzemiany ( znane też jako silikony ) .
Faktem jest też , że opony zimowe - te przeznaczone na śnieg – na błocie pośniegowym i wodzie zachowują się jak płozy sanek .
Kolejny bezdyskusyjny punkt –na „nie” dla opon zimowych- to fakt , że na lodzie i ubitym mokrym śniegu nie pomoże żadna nawet zimowa opona ( chyba , że ma kolce – ale to zabronione ) , a z kolei na zmrożonym ubitym śniegu ( poniżej minus kilkunastu stopni ) – trzyma dobrze każda opona , byle miała bieżnik !
Natomiast jazda latem na oponach zimowych to raczej sport ekstremalny i to niekoniecznie ze względu na materiał opon ( bo ten już niewiele się różni ) , ale ze względu na dużą ilość lamelek ( nacięć ) na oponie . Opona tego typu na suchej nawierzchni ma olbrzymie uślizgi tak podłużne jak i poprzeczne ( jeżeli ktoś jeździ troszkę szybciej niż powinien ... )
Z kolei typowo letnia opona typu „rain” z kierunkowym bieżnikiem - jest bezużyteczna w śniegu . Tu znów punkt dla zwolenników opon tzw. całorocznych ....

Co nie zmienia faktu , że jako mieszkaniec podgórskiej miejscowości , w której temperatury – czy zimą czy latem - są niższe o 5’C od temperatury w dużym mieście ( w którym pracuję ) – posiadam dwa komplety kół z nałożonymi oponami letnimi i zimowymi , które to koła zakładam , ale dopiero jak tylko spadnie śnieg i zaraz jak tylko stopnieje – ściągam ( czasam nawet kilka razy ...) !
Bo tak naprawdę pasowałoby mieć nie dwa , ale co najmniej cztery komplety opon :
- śniegowe – na sypki śnieg
- błotno śniegowe
- deszczowe
- na suchy asfalt
Tylko kogo na to stać ? A ponadto kiedy się dużo jeździ w różnych porach roku – kiedy są tak naprawdę ustabilizowane na długo i pewne warunki na wąsko wyspecjalizowane opony ?
     assistance
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 22-10-2008, 13:57   

schab napisał/a:
na zmrożonym ubitym śniegu ( poniżej minus kilkunastu stopni ) – trzyma dobrze każda opona , byle miała bieżnik !

Ty chyba sam niewiesz co piszesz :lalala: jak na ubitym sniegu jakakolwiek opona moze dobrze trzymac (chyba ze przy 20km/h) poza tym dobra zimówka napewno lepiej sie sprawdzi niz dobra letnia w tych warunkach ;)
schab napisał/a:
niekoniecznie ze względu na materiał opon ( bo ten już niewiele się różni )

Nie bede sie kłócił ale materiał sie rózni i to sporo.
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-10-2008, 14:26   

egon. napisał/a:
Ty chyba sam niewiesz co piszesz : jak na ubitym sniegu jakakolwiek opona moze dobrze trzymac

Eskimosi rozróżniają ponad 300 rodzajów śniegu , my - Krakusi tylko ~100 :lol:
Byłeś kiedyś na pieszym spacerze w zimowy mroźny dzień ? Idziesz , a śnieg skrzypi pod nogami :o . Taki śnieg ma konsytencję porowatego asfaltu z grubymi kamyczkami ( i prawie tak samo trzyma ) . Ja nie piszę , że w takich warunkach zimówka się nie sprawdzi , tylko że kostki jakiegokolwiek bieżnika też znajdą oparcie na takim podłożu .
A spróbuj się poślizgać na butach na takim śniegu - choćbyś wyszedł w lakierkach na gładkiej podeszwie - pojadą niechętnie . Za to na tym samym śniegu w temperaturze ~0'C nie zrobisz kroku ...
     assistance
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-10-2008, 15:33   

schab napisał/a:
Idziesz , a śnieg skrzypi pod nogami :o . Taki śnieg ma konsytencję porowatego asfaltu z grubymi kamyczkami ( i prawie tak samo trzyma ) .
jasne. Zapewne jadąc z prędkością 30km/h wcisnę hamulec do oporu i zatrzymam się w miejscu :P mało tego, poczuję zapach palonej gumy haha . Zauważ też, że kolejne auto jadące moim śladem ma już zbity śnieg i jeśli będzie jechał moją prędkością jakieś 3 metry za mną, to mimo hamowania zatrzyma się dopiero na moim zderzaku...

schab, wg tego co piszesz wynikałoby, że doświadczenia jakie zapewne większość z nas ma używając opon letnich, zimowych lub całorocznych to jedynie zapamiętany sen. Jeździłem w różnych warunkach, na różnych oponach i wiem jedno! Auto trzyma się na śniegu pewniej na zimowych oponach niż na całorocznych, a już na pewno lepiej niż na letnich. Aczkolwiek, nie twierdzę, że zimówki dają gwarancję bezpieczeństwa, bo mimo wszystko trzeba dostosować też prędkość do warunków. Jednak wiem na pewno, że zimowe opony pozwolą mi zdecydowanie łatwiej wyjść z poślizgu niż inne opony i przy hamowaniu dużo później następuje zablokowanie kół.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 22-10-2008, 16:16   

Dobra ja sie juz nie wypowiadam nie lubie poprostu rozmów na temat w którym odpowiedz jest oczywista.
Na lato letnie na zime zimówki i nikt mi nie przetłumaczy zebym jezdził inaczej :lalala:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-10-2008, 18:19   

Ciechu78 napisał/a:
eździłem w różnych warunkach, na różnych oponach i wiem jedno! Auto trzyma się na śniegu pewniej na zimowych oponach niż na całorocznych, a już na pewno lepiej niż na letnich. Aczkolwiek, nie twierdzę, że zimówki dają gwarancję bezpieczeństwa, bo mimo wszystko trzeba dostosować też prędkość do warunków. Jednak wiem na pewno, że zimowe opony pozwolą mi zdecydowanie łatwiej wyjść z poślizgu niż inne opony i przy hamowaniu dużo później następuje zablokowanie kół.
Ciechu78, wyjąłeś mi to z ust :lalala: egon., dokładnie tak uważam mam swoje doświadczenia z różnymi oponami i żaden artykuł opinia czy jakiekolwiek gadanie togo nie zmieni. 8)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-10-2008, 18:22   

ja też nie toleruję opon wielosezonowych

jak już to na lato jak nie ma letnich w moim rozmiarze a są wielosezonowe ale to już ostateczność i tylko na lato
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
wiki1982 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 853
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-10-2008, 08:17   

lato to lato a zima to zima.Opony na zime i na lato powinny być używane zgodnie ze swoim przeznaczeniem.Więc odpowiednio zimowe na zime i letnie na lato.INACZEJ BYĆ NIE MOŻE!!! :D
_________________
Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load