Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
rozrząd marea 1.6 16 v
Autor Wiadomość
koraf12 


Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 31
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 23-06-2014, 19:46   rozrząd marea 1.6 16 v

Witam, wszystkich po długiej przerwie. Moje tipo poszło w zapomnienie i myślałem ze problem z głowy ale przywiozłem z rzeszy maryśkę 1.6 16v z urwanym paskiem. Załatwiłem drugą głowicę i poskładałem do kupy. Ale jak to bywa z fiatem muszą być zawsze jakieś problemy, chodzi tu o ustawienie rozrządu. Pożyczyłem czujnik zegarowy do świecy i kupiłem blokady wałków z firmy mark-moto. Wszystko by było pięknie ale jak auto się zagrzeje to strasznie daje po zaworach przy obciążeniu na zimnym tak do 70C jest ok. Moje pytanie do was czy ktoś miał już do czynienia z blokadami tej firmy, czy można im ufać. ?
aha, a tak nawiasem to nawet jak auto stoi na wolnych obrotach i ładnie równo pracuje to potrafi pie.....ąć ale to dosłownie
w ssący.
  
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-06-2014, 20:49   

Blokada to blokada - kawałek metalu odlewany z formy, nie ma co tam być źle. Pamiętam, że przy ustawianiu rozrządu od zera w tym silniku trzeba było poluzować śruby trzymające koła zębate na wałkach rozrządu, ponieważ klin jest tam tak luźno spasowany, że ma luzy które mogą robić różnicę w granicach 1 ząbka na kole rozrządu.
Poluźnione śruby - założone blokady - nakładanie i naciąg paska - skręcenie śrub na kołach rozrządu i powinno być git. Jeśli nie to może chu... głowica??

Swoją drogą nowa głowica, koszt blokad, nowa uszczelka, rozrząd i reszta co wyjdzie po drodze - na pewno wyjdzie drożej niż kupiłbyś "nowy" silnik. Są one już tak tanie, że można je wymieniać co roku. Przełożenie trwa dniówkę dla kogoś kto ma podstawowe pojęcie jak trzymać klucze + kilka browarów dla kumpli którzy pomogą wyjąć i włożyć silnik.

Ja w 2009r kupiłem NOWY silnik o przebiegu 16 tys km (szesnaście tysięcy km) za 800zł
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-06-2014, 21:24   

Blokady niestety nie są odlewane.Jest to toczony materiał,a wpust,gwóźdź programu jest innym kawałkiem metalu i włożony jest w wyfrezowane miejsce.
Miałem pożyczone blokady i dałem koledze aby mi skopiował.Jedna mu wyszła,druga już nie :?
Oddałem auto do serwisu Boscha i się z tym nie babrałem.Rozrząd przestawiony o 2 zęby.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrimlocK 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 56
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-06-2014, 07:43   

Do tego silnika warto mieć oryginalne blokady, chińczyki/zamienniki są kiepskie.
  
 
seba.flor 


Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-06-2014, 17:30   

ja mam ten silnik w tipo i też z tym walczyłem ze walił czasem w dolot i ciężko miał zapalić jak jest zimny okazało się że wałek dolotowy by o ząbek za wcześnie ustawiony a blokady pasowały prawie idealnie wchodziły z delikatnym oporem a tak nie powinno być jak ustawia się to ustawiasz skręcasz i z dwa obroty na sucho i patrzysz czy blokady wchodzą luźno na swoje miejsce i silniczek hula jak wściekły
  
 
 
16v 


Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 21
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-07-2014, 07:17   

Ostatnio przerabiałem to w mojej maryśce. Ustawia się na pływających kołach (poluzowanych, na dole posta jest link). Potem zdejmujesz blokady i robisz kontrolne oboty silnikiem. Blokady powinny wejść ponownie swobodnie. Ja jak kupiłem moją miałem walnięty sporo wałek wydechowy. Jakiś debil, który wcześniej wymieniał rozrząd poznaczył koła flamastrem i nawet nie zmył po sobie znaków. :sciana: Teraz Mery to dopiero jedzie! :)

Odnośnie wymiany silnika to może i na krótką metę/handel jest to jakaś metoda. Jeśli ktoś chce auto zostawić na dłużej to lepiej zrobić solidny remont i wiedzieć na czym się jeździ.

Jak wymieniałem rozrząd trochę nagrywałem:
https://www.youtube.com/watch?v=DYMYzK1tWuI
  
 
 
koraf12 


Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 31
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 10-07-2014, 22:43   

witam po dłuższej przerwie. Powiem tak , że blokady rozrządu firmy mark-moto to można ale do strych silników VW używać , to i tak bym się bał. Przywiozłem pożyczone blokady od zaprzyjaźnionego mechanika z rzeszy i po założeniu faktycznie był przestawiony wałek ssący. Ale nadal łapał muła po rozgrzaniu, a przyczyną tego jest znaczy było zapchany środkowy tłumik. Po wywaleniu kata nic się nie zmieniło dopiero ja zmieniłem tłumiki maryśka śmiga. Żeby było wesoło postanowiłem sobie zmienić olej w skrzyni bo ciekły osłony wew. które przy okazji wymieniłem. Jadę na próbę a tu przy około 1800 a 2000 odzywają się łożyska w skrzyni :sciana: .
Drugi fiat i znów kłopoty chyba zrezygnuje z tej marki. :x
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-07-2014, 08:49   

koraf12 napisał/a:
Drugi fiat i znów kłopoty chyba zrezygnuje z tej marki. :x


Przytargałeś nie wiadomo co i teraz problemy.Audi pewnie śmigało by lepiej niż salonowe :!:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load