Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z deską DGT i elektronicznym sterowaniem nawiewów
Autor Wiadomość
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-07-2006, 07:02   Problem z deską DGT i elektronicznym sterowaniem nawiewów

Wiem, że było już o tym trochę pisane ale po przejrzeniu wielu postów nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

Po odebraniu autka z warsztatu po naprawie sprzęgła i wachaczy wszystko było ok. Deska świeciła, wskaźniki działały i z nawiewami nie było problemu.
Następnego dnia rano odpalam samochód i zdziwko - deska zgasła. Ponieważ jechałem do pracy nic nie robiłem tylko ruszyłem w drogę. Deska po chwili znowu zaświeciła ale wskaźnik paliwa pokazywał prawie max (paliwa było poniżej połowy zbiornika) a wskaźnik temperatury pokazywał max. W czasie jazdy zauważyłem że jest coś nie tak z nawiewem. Jego wskaźniki nie wyświetlały niczego a diody przy przyciskach podejrzanie mrógały (dość szybko), wentylator nie dmuchał. Po kilku kilometrach deska znowu zaczęła gasnąć i wtedy zauważyłek kolejny dziwny objaw - w momencie jak deska nie świeciła wentylator próbował dmuchać ale tak jagby nie mógł wystartować. Dmuchał i przestawał, dmuchał (przez ułamek sekundy) i przestawał.
Kolejny dziwny objaw to to, że po przekręceniu kluczyka deska nie świeciła, a po odpaleniu silnika zaczynała świecić.
W sobotę postanowiłem trochę pogrzebać przy desce i nawiewach ale niewiele wskórałem.
Zauważyłem jedynie, że jak odłącze którąkolwiek kostkę od deski nawiew zaczyna dmuchać na max.
Obecnie deska nie świeci wogóle (działają tylko kontrolki), a nawiew dmucha na maksa (na szczęście zimnym powietrzem). Przy sterowniku nawiewu też nic nie świeci i nie ma reakcji na wciskanie czegokolwiek. Przy desce odłączona jest kostka od zegarka.

Pytałem mechaników czy robili coś w okolicach instalacji elektrycznej. Odłączyli tylko akumulator i masę od skrzyni biegów.

Czytałem w jakimś poście, że do masy tej przy skrzyni jest podłączona masa deski. U mnie tak nie ma. Nie mam żadnych dodatkowych przewodów. To samo w miejscu podłączenia masy akumulatora do karoserii. Są tam dwie końcówki (wsówki) ale do nich też nic nie jest podłączone i nie ma co tam podłączyć.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-07-2006, 15:04   

Jarek pod akumulatorem jest złącze masowe to o którym piszesz.Jest to jeden przewód który zaczyna się na klemie minusowej,potem ma nakładke z miejscem na wsówki w miejscu przykręcenia do podłużnicy (chyba cztery) i idzie dalej do skrzyni.Są tam dwa przewody na wsówki a reszta przykręcona na oczka.Polecam to rozkręcić i przerobić wsówki na oczka i reszte dobrze przeczyścić.U mnie też było idealnie a pewnego dnia podczas jazdy auto ot tak zgasło i amen.Po wyczyszczeniu i małej przeróbce jest git.Więcej Ci chyba nie pomoge.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-07-2006, 16:51   

Witam !

Wywal wszystkie oczka, doprowadz dodatkowa mase z masy dokreconej do modulu zaplonowego, zamiast oczek i konektorow polutowac i bedziesz mial spokoj na dlugi czas :)
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-07-2006, 19:58   

Panowie problem w tym że miejsce na podłączenie dodatkowych przewodów masowych owszem mam ale nie mam tam żadnych przewodów na wsówki, które mógłbym podłączyć.

Dziś rano jak jechałem do pracy na chwilę wszystko zaczęło działać normalnie. Niestety nie na długo. Przekonało mnie to jednak że z deską chyba wszystko ok tylko coś gdzieś nie łączy. TYLKO GDZIE :evil:
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
Krzychu 


Wiek: 40
Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 159
Skąd: Koło / Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-07-2006, 22:47   

Ja mam np. cały czas problem z dziwnymi wskazaniami deski, czasami pokazuje jakies znaczki, wskaźnik paliwa i temperatury dziczeje a po chwili wraca do normy. Mase czyscilem kilka razy, pozniej doprowadzilem bezposrednio mase do deski i to samo. Na razie zostawilem to w cholere, niech sobie czasami pofixuje, ale wazne ze jakos dziala.
_________________
Projektowanie stron www
Forum Renault Megane

Fiat Tipo 1.4 ie+LPG '89
Renault Megane 1.9 dTi '98
     Moneta
 
 skype
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-07-2006, 09:28   

miałem podobne zjawisko ale z deską analog z obrotomierzem.przyczyną było poluzowanie oraz przesunięcie się wsuwek. Efekt taki daje właśnie gdy wsuwka zwiera dwie blaszki zamiast swojej,wariują wskaźniki,mi nawet włączało awaryjne.Przyczyną było żę wsuwki te sa dość drogie i trudne do dostania więc kiedyś ktoś w moim poszedł na łatwiznę i wsuwki te pociął z jednej robiąc die albo i trzy,pozostawiając tylko kawałek tej wielkości by ztykał się z tylko tymi blaszkami co potrzeba. Może u ciebie stało się podobnie. Pół godziny sprawdzania metodą prób i błędow, wsadzania na rózne styki i patrzenie co się dzieje aż do chwili gdy będzie ok.
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-07-2006, 15:57   

Krzychu a możesz napisać jak doprowadziłeś "dodatkową" masę do deski. Gdzie ją podłączyłeś?
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
Krzychu 


Wiek: 40
Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 159
Skąd: Koło / Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-07-2006, 17:50   

Wzialem mase bezposrednio z akumulatora i podpiąłem pod odpowieni pin w kostce, teraz juz nie pamietam ktory, ale z tego co pamietam byly tam oddzielne masy do podswietlenia/kontrolek i sekcji przedkosciomierza/wskaznikow. Niestety nie zrobilem zadnej fotki podczas pracy, bym Ci podeslal, a teraz wole juz tej deski nie ruszac.
_________________
Projektowanie stron www
Forum Renault Megane

Fiat Tipo 1.4 ie+LPG '89
Renault Megane 1.9 dTi '98
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load