 |
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem Fiat głowica zamiana |
Autor |
Wiadomość |
Mallyna
witamy nowego

Dołączył: 24 Gru 2007 Posty: 3 Skąd: stalowa wola
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-12-2007, 17:18 Problem Fiat głowica zamiana
|
|
|
witam,mam pytanie posiadac fiata crome ! mam silniczek 2.0 8v.Mam pytanie czy moge wsadzic glowice 16v do mojego silniczka? z czym sie to wiaze ? trzeba zmieniac kompa czy cos w tym stylu ? czy to tylko roznica ze ma 4 zawory na jeden cylinder a reszta jest taka sama tzn parametry ze zrowna sie ladnie z blokiem cylindrycznym podejdzie kolektor ssacy i wydechowy powiem tez ze w cromach byly montowane glowice 16v! |
|
|
|
 |
bl4nc1k

Wiek: 39 Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 49 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 24-12-2007, 19:23
|
|
|
witam z tego co sie orientuje jezeli to jest taki sam silnik jak w tipo to chłopaki na forum mówili ze dół silnika jest taki sam i powinno pasowac,ale nie wiem na 100% co do kompa to na 100% bedzie musial byc zmieniony,ale czy jest sens sie w to bawic ? nie lepiej kupic caly silnik |
_________________ BYŁA TOYOTA CELICA STI
JEST TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
 |
Mallyna
witamy nowego

Dołączył: 24 Gru 2007 Posty: 3 Skąd: stalowa wola
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-12-2007, 20:37
|
|
|
hmmmm ale powiedz mi dlaczego komp bedzie musiał byc inny ? przeciez zaplon sie nie zmieni to tylko przeciez 2 zaworki wiecej na 1 gardzielu lepsze oproznianie komory i napelnianie jej .... dlaczego kompa trzeba bedzie innego ? |
|
|
|
 |
Raku


Pomógł: 18 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2623 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
 |
Mallyna
witamy nowego

Dołączył: 24 Gru 2007 Posty: 3 Skąd: stalowa wola
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-12-2007, 00:00
|
|
|
he wszystko bylo ok gdyby bylo pisane po polsku ... A moze ktos z was zmieniał tak glowice ? bo planuje tak zmienic no ale nie wiem od czego sie zabrac
** Dodano: 27-12-2007, 21:56 **
Moze ktos sie jeszcze wypowiedziec? |
|
|
|
 |
Hipo


Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-12-2007, 21:09
|
|
|
Mallyna napisał/a: | bo planuje tak zmienic no ale nie wiem od czego sie zabrac |
Jesli same fotki nic Ci nie mówią ani to co koledzy wyzej napisali to znaczy się że nie jesteś gotowy żeby się do tego zabierać bo brak Ci wiedzy i z tego co widze to nie tylko nt. tej przeróbki ale ogólnie o mechanice.
Troche musisz się jeszcze podszkolic, narazie zmiane głowicy zostaw w spokoju, zaoszczędzisz sobie kłopotów. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
 |
Tomilee


Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 02-01-2008, 07:41
|
|
|
Sprawdz sobie w programie e-per jakie części są inne (po numerach) tam zobaczysz czy komputer, pompa paliwa itd. są takie same czy też inne. Można też sprawdzic czy doły silników są takie same, ale może być inna np. pompa oleju i wody. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
 |
schab


Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-01-2008, 11:31 Re: Problem Fiat głowica zamiana
|
|
|
Mallyna napisał/a: | witam,mam pytanie posiadac fiata crome ! mam silniczek 2.0 8v.Mam pytanie czy moge wsadzic glowice 16v do mojego silniczka? z czym sie to wiaze ? trzeba zmieniac kompa czy cos w tym stylu ? czy to tylko roznica ze ma 4 zawory na jeden cylinder a reszta jest taka sama tzn parametry ze zrowna sie ladnie z blokiem cylindrycznym podejdzie kolektor ssacy i wydechowy powiem tez ze w cromach byly montowane glowice 16v! |
Zadałeś pytanie - koledzy udzielili ci odpowiedzi - może nie do końca dla ciebie pomyślnej , ale niestety prawdziwej !
Nie jest to niestety prosta operacja typu "plug & play" - jakbyś sobie życzył . Pomiędzy głowicą 8V , a 16V jest różnica w przebiegu niektórych kanałów olejowych i wodnych . Da się to obejść przez kombinację zaślepek , tulejek i nacięć uszczelki pod głowicą . Ale to dopiero fragment większej układanki , bo różnią się również tłoki . W 8V tłok ma wyfrezowane tylko dwa podcięcia pod zawory , w 16V podcięć jest 4 i są w innych miejscach ! Trzebaby poza głowicą zmienić i tłoki . Z tych elementów , o które pytałeś - nie będą również pasowały kolektory - ani wydechowy , ani ssący . Mało tego - inna jest dwururka i wychodzi w innym miejscu !
Bez zmiany komputera silnik pewnie odpali , ale poprawnie nie będzie działał na pewno ! Zastanów się : silnik 2,0 8V ma bodaj 115KM , 2,0 16V - w zależności od wersji komputera - od 139 do 149KM . Skądś te konie się muszą brać . 4 zawory na cylinder poprawiają prędkość napełniania i opróżniania cylindra ( głównie na wysokich obrotach ) ale to komputer odpowiada za moc . W stosunku do 8V na pewno różni się kilka parametrów : punkt wtrysku , dawka paliwa , kąt wyprzedzenia zapłonu .
Ale , jako że większość wynalazków brała się z tego , że ktoś nie wiedział " że tego się nie da zrobić " - próbuj , życzę powodzenia ... |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|