Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem Fiat głowica zamiana
Autor Wiadomość
Mallyna 
witamy nowego


Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 3
Skąd: stalowa wola
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-12-2007, 17:18   Problem Fiat głowica zamiana

witam,mam pytanie posiadac fiata crome ! mam silniczek 2.0 8v.Mam pytanie czy moge wsadzic glowice 16v do mojego silniczka? z czym sie to wiaze ? trzeba zmieniac kompa czy cos w tym stylu ? czy to tylko roznica ze ma 4 zawory na jeden cylinder a reszta jest taka sama tzn parametry ze zrowna sie ladnie z blokiem cylindrycznym podejdzie kolektor ssacy i wydechowy powiem tez ze w cromach byly montowane glowice 16v!
  
 
bl4nc1k 


Wiek: 39
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 49
Skąd: szczecin
Wysłany: 24-12-2007, 19:23   

witam z tego co sie orientuje jezeli to jest taki sam silnik jak w tipo to chłopaki na forum mówili ze dół silnika jest taki sam i powinno pasowac,ale nie wiem na 100% :roll: co do kompa to na 100% bedzie musial byc zmieniony,ale czy jest sens sie w to bawic ? nie lepiej kupic caly silnik :)
_________________
BYŁA TOYOTA CELICA STI
JEST TIPO SEDICIVALVOLE
     assistance
 
 
Mallyna 
witamy nowego


Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 3
Skąd: stalowa wola
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-12-2007, 20:37   

hmmmm ale powiedz mi dlaczego komp bedzie musiał byc inny ? przeciez zaplon sie nie zmieni to tylko przeciez 2 zaworki wiecej na 1 gardzielu lepsze oproznianie komory i napelnianie jej .... dlaczego kompa trzeba bedzie innego ?
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2623
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-12-2007, 20:55   

pewnie dlatego że więcej paliwa musi być, bo mieszanka będzie za uboga. Tak by się zdawało...
Tu masz dwie strony o konwersji 8v na 16v
http://turbo124.com/?show=16vretro
http://www.turbo124.com/forum/viewforum.php?f=4
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Mallyna 
witamy nowego


Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 3
Skąd: stalowa wola
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-12-2007, 00:00   

he wszystko bylo ok gdyby bylo pisane po polsku ... A moze ktos z was zmieniał tak glowice ? bo planuje tak zmienic no ale nie wiem od czego sie zabrac

** Dodano: 27-12-2007, 21:56 **
Moze ktos sie jeszcze wypowiedziec?
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-12-2007, 21:09   

Mallyna napisał/a:
bo planuje tak zmienic no ale nie wiem od czego sie zabrac


Jesli same fotki nic Ci nie mówią ani to co koledzy wyzej napisali to znaczy się że nie jesteś gotowy żeby się do tego zabierać bo brak Ci wiedzy i z tego co widze to nie tylko nt. tej przeróbki ale ogólnie o mechanice.

Troche musisz się jeszcze podszkolic, narazie zmiane głowicy zostaw w spokoju, zaoszczędzisz sobie kłopotów.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 02-01-2008, 07:41   

Sprawdz sobie w programie e-per jakie części są inne (po numerach) tam zobaczysz czy komputer, pompa paliwa itd. są takie same czy też inne. Można też sprawdzic czy doły silników są takie same, ale może być inna np. pompa oleju i wody.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-01-2008, 11:31   Re: Problem Fiat głowica zamiana

Mallyna napisał/a:
witam,mam pytanie posiadac fiata crome ! mam silniczek 2.0 8v.Mam pytanie czy moge wsadzic glowice 16v do mojego silniczka? z czym sie to wiaze ? trzeba zmieniac kompa czy cos w tym stylu ? czy to tylko roznica ze ma 4 zawory na jeden cylinder a reszta jest taka sama tzn parametry ze zrowna sie ladnie z blokiem cylindrycznym podejdzie kolektor ssacy i wydechowy powiem tez ze w cromach byly montowane glowice 16v!

Zadałeś pytanie - koledzy udzielili ci odpowiedzi - może nie do końca dla ciebie pomyślnej , ale niestety prawdziwej !
Nie jest to niestety prosta operacja typu "plug & play" - jakbyś sobie życzył . Pomiędzy głowicą 8V , a 16V jest różnica w przebiegu niektórych kanałów olejowych i wodnych . Da się to obejść przez kombinację zaślepek , tulejek i nacięć uszczelki pod głowicą . Ale to dopiero fragment większej układanki , bo różnią się również tłoki . W 8V tłok ma wyfrezowane tylko dwa podcięcia pod zawory , w 16V podcięć jest 4 i są w innych miejscach ! Trzebaby poza głowicą zmienić i tłoki . Z tych elementów , o które pytałeś - nie będą również pasowały kolektory - ani wydechowy , ani ssący . Mało tego - inna jest dwururka i wychodzi w innym miejscu !
Bez zmiany komputera silnik pewnie odpali , ale poprawnie nie będzie działał na pewno ! Zastanów się : silnik 2,0 8V ma bodaj 115KM , 2,0 16V - w zależności od wersji komputera - od 139 do 149KM . Skądś te konie się muszą brać . 4 zawory na cylinder poprawiają prędkość napełniania i opróżniania cylindra ( głównie na wysokich obrotach ) ale to komputer odpowiada za moc . W stosunku do 8V na pewno różni się kilka parametrów : punkt wtrysku , dawka paliwa , kąt wyprzedzenia zapłonu .
Ale , jako że większość wynalazków brała się z tego , że ktoś nie wiedział " że tego się nie da zrobić " - próbuj , życzę powodzenia ...
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 56 days
Network load