Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Falowanie obrotów i niestabilna praca na LPG
Autor Wiadomość
kangur12290 
witamy nowego


Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-09-2007, 21:13   Falowanie obrotów i niestabilna praca na LPG

Witam,
Tipek zaczął wariować jakiś czas temu. Najpierw jakby gubił iskrę w czasie jazdy na ok. sekundę, później niemiłosiernie szarpał podczas jazdy (na biegu jałowym było ok) aż wreszcie i na biegu jałowym zaczął pracować strasznie nierówno (falują obroty - dosłownie po całej skali, econo/power też wariuje). Wymiana świec i przewodów WN nie pomogła, kopułka i palec również. Po wymianie cewki zapłonowej przestał szarpać, ale nadal falują mu obroty, ekonomizer szaleje, czasami jakby tracił zasilanie (prądy albo gaz - ciężko wyczuć) na ok. sekundę i jak się go pociągnie na dwójce to przy 35-40 km/h absolutnie przestaje reagować na pedał gazu i dławi się.

Dodam tylko, że jeżdżę od ponad roku tylko na LPG, gdyż na benzynie nie daje się nim jeździć (szarpie, robi okropne hopki) - miał tak odkąd go kupiłem. Na benzynie da się odpalić (na biegu jałowym wszystko ok), ale podczas jazdy jest dramat. Ponadto z powodu pęknięcia zbiornika i mojego lekceważenia sprawy zatarła się pompa paliwa i aktualnie nie mam możliwości sprawdzenia jak auto zachowuje się na paliwie.

Tipek ma pod maską 90-konny 1.6 DOHC (149C2...) na monowtrysku. Instalacja LPG bez kontrolera sondy Lambda i silnika krokowego. Sonda odłączona, czujnik położenia wału odłączony, cewka z jednym wyjściem i normalny aparat zapłonowy - zapłon ustawiany ręcznie.

Moje typy to:
1. Czujnik podciśnienia (ma luźny wąż i praktycznie nieszczelna instalacja podciśnieniowa).
2. Przestawiony zapłon.
3. Parownik, membrany, albo po prostu rozregulowana instalacja LPG.
4. Reset komputera, którego dokonałem jeszcze przed wymianą cewki i po którym ciągle świeci się kontrolka wtrysku - nie mam możliwości odpalenia go na paliwie i stąd chyba to ciągłe świecenie - ale trochę mnie to niepokoi.

Na biegu jałowym silnik pracuje trochę nierówno (praktyczne falowanie obrotów silnika ledwo wyczuwalne), ale obrotomierz pokazuje co chce (dosłownie bryka po skali) i ekonomizer również szaleje. Natomiast podczas jazdy dochodzi do tego wyczuwalny brak ciągu przy niektórych prędkościach na każdym biegu (najbardziej na dwójce przy przekroczeniu ok. 40km/h) i trwające około sekundy "dziury".

Dodam, że świece są czyściutkie, a wszystko po kolei od cewki do świec wymienione.

Nie wiem czy to coś zmienia, ale aparat zapłonowy mam na tym drugim wałku (tzn. tym umieszczonym bardziej wgłąb samochodu), a nei tak jak to widzę na zdjęciach innych silniczków 1.6 DOHC na wałku pierwszym.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load