Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Cięgna - dziwna sprawa
Autor Wiadomość
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-05-2007, 20:13   Cięgna - dziwna sprawa

Siemanko!
Mam taki dziwny problem/pytanie... Mianowicie wymieniłem skrzynkę, wszystkie cięgna i sprawa wygląda tak:
Cięgna (te widoczne pod maską) są 3 - jedno od ruszania manetką na boki, drugie do góry i w dół, a trzecie?? Problem jest taki: dwa cięgna (boki, góra dół) mam dokręcone jak się należy, to trzecie mam tyle o ile żeby się trzmało nakrętką samokontrującą, bo jak je dokręce na maksa (czyli tak jak powinno być) to tracę luz, a biegi same się "wciągają" i trzeba całkiem sporo siły włożyć w to, żeby zmienić bieg. Dodam, że jest jeszcze jeden objaw dokręcenia - górne biegi zaczynają wchodzić płycej niż dolne... Czego to może być wina i jak rozwiązać ten problem?

Jeżdżę na razie, tak jak napisałem wyżej, na lekko dokręconym 3cim cięgnie, biegi chodzą dobrze, nie wyskakują, ale chciałbym w przyszłości rozwiązać ten problem.
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-05-2007, 09:23   

Może zamień to jedno cięgno na stare i sprawdź poduchę przy skrzyni czy podczas wymiany nic się jej nie stało lub czy dobrze jest wszystko skręcone.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-05-2007, 09:56   

stare cięgno niestety odpada - było pęknięte i zespawane, poducha sprawdzana - dobra (nie tak dawno zmieniana)
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-05-2007, 19:46   

Kurcze nie wiem jak Ci pomóc.A czy na przekładni kierowniczej masz wszystko OK no i czy sierżant nie jest zapieczony.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-05-2007, 20:09   

jutro jadę na kanał trochę rzeczy porobić, także zobacze może jeszcze tego sierżanta. Dodam jeszcze, że w momencie gdy cięgno nr 3 jest dokręcone tak jak powinno górne biegi wchodzą dużo płyciej - cięgno od "góra dół" w pewnym momencie jest za długie, a za chwile staje się za krótkie... podejżenie pada jeszcze na to główne które idzie pod autem, ale sam nie wiem, czy to może być jego wina :sciana:
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-05-2007, 20:09   

dwa cięgna zawsze się poruszają a trzecie jest dystansującym, by utrzymać stałą odległość między punktami pomiędzy którymi cięgna się poruszają (by nie latało wszystko z mocowaniami cięgien a tylko one się i coś przesuwały);

a skoro wszystko dokręcisz dobrze i zaczynają się tego typu jaja to wygląda zupełnie na przesunięty silnik ze skrzynią względem drążka i/lub cięgien/ między cięgnami;

a wtedy albo masz jakąś poduchę oberwaną (u mnie jedna bya zerwana ale nawet tego nie było widać, tylko czasem piszczała, nawet mechanicy nie zajarzyli a kilku oglądało; bya oberwana ale nie zerwana tylko torchę obwisła, ale nie do poznania, tylko podczas gazdy musiał dopiero silnik gonić nieco) albo masz skrzywione któreś cięgno, choćby to dystansujące właśnie, bo jeśli ono utrzyma np za krótki dystans to nie będzie luzu tylko mogą przeskakiwać biegi górne/dolne... ale zacznij się upewniać tak na 100% od poduch...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-05-2007, 20:19   

ok to jutro jeszcze raz przejże poduchy
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
Adzia 



Wiek: 72
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 22
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-08-2007, 23:54   

To nie poduszki, każdy nawet mechanicy mówią zmień poduszki pod silnikiem, a to bzdura. Coś jest z cięgnami, albo zapieczone albo wyrobione i mają juz. takie jest moje zdanie. Mam ten problem do dziś bo posłuchałem durnych mechaników i wymieniłem poduszki, które nic nie zmieniły. wydałem 400,-zł kasynie potrzebnie.Ten układ 3 drążków jest po to by drgania silnika nie miały wpływu na drążek zmiany biegów. Gdzie mogę kupić sierżanta i ile kosztuje, może ktoś wie?
_________________
TIPO - AUTO WIECZNIE MŁODE
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-08-2007, 07:17   

Kup sobie dwa komplety tulejek do rozrusznika z poloneza, pasuja idealnie zamiast łożysk igiełkowych do sierżanta i już luzów nie ma a ile taniej.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Adzia 



Wiek: 72
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 22
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 09-08-2007, 09:48   

Dzięki, myślę że to może być to. Myślałem że sierżant jest na tulei teflonowej. Chyba samą tuleję założę bez zdejmowania maglownicy co ?
_________________
TIPO - AUTO WIECZNIE MŁODE
  
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-08-2007, 15:23   

Orginalna tulejka w ASO kosztuje 2,7 zł . Do wymiany potrzebne są dwa płaskie klucze 13-tki :)
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
  
     assistance
 
 skype
 
Adzia 



Wiek: 72
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 22
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 09-08-2007, 22:02   

A co ze starym łożyskiem ? Można zostawić resztki czy wyciągnąć wszystko? Chyba że tam są same szpilki.
_________________
TIPO - AUTO WIECZNIE MŁODE
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-08-2007, 13:24   

Tam jest łożysko igiełkowe które współpracuje z tą tulejką. Jak wywalisz igiełki to Ci zacznie dopiero cały sierżant latac.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 11-08-2007, 13:31   

Panowie mam ten sam problem z tym 3(trzecim)ciegnem.Przed wymiana jak i po wymianie skrzyni jesli jest dokrecone trzecie ciegno to biegi do przodu czyli 1,3,5 wchodza plycej i na zakretach sie wybijaja same.Po odkreceniu trzeciego ciegna jest OK.I teraz powiedzcie mi czy to ciegno musi byc zakrecone i co ono tam robi-po co jest bo niewiem czy tak mozna jezdzic a niechcialbym czegos popsuc :| auto to tempra 1,6

EDIT:
mechanik przy wymianie skrzyni powiedzial ze to ciegno nr 3 jest zbyt dlugie i to jego wina ale z kad sie wziela za dlugie?? :|
     assistance
 
 
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-08-2007, 21:45   

ja jeżdżę do tej pory na lekko dokręconym - tak żeby się trzymało... Nie mam pojęcia od czego to cięgno jest, patrzyło już kilka osób i wszyscy to samo... Ja jak grzebałem z kuzynem, też stwierdziliśmy, że w pewnych momentach - biegi 2, 4, R - cięgno za długie natomiast w momencie wrzucania górnych stawało się za krótkie... W efekcie tak jak wcześniej napisałem dokręciliśmy je na tyle, żeby się trzymało i jest dobrze... jak się je dowali na maksa to wtedy ten sam problem co u Ciebie...
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
Adzia 



Wiek: 72
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 22
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-08-2007, 23:42   

@hipo, napisałeś "pasują idealnie zamiast łożysk igiełkowych do sierżanta i już luzów nie ma" więc zrozumiałem że tulejki za łożysko igiełkowe. To więc jak, gdzie te dwie tuleje nasadzić? A jeżeli igieł już nie ma, to tylko nowy sierżant?
_________________
TIPO - AUTO WIECZNIE MŁODE
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-08-2007, 07:26   

Jesli igiełek już nie ma to albo już sie po prostu całe to łożyskowanie sierżanta rozsypało albo ktoś tam już majstrował.



Na obrazku masz element nr2 który się zwie osłona wałeczkowa, zamiast tych elementów powinny Ci wejść tulejki.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Adzia 



Wiek: 72
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 22
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-08-2007, 16:46   

Kupiłem nową dźwignię (nr 1 na rys.) za 80,-zł. Mam mocny luz (około 5-8 mm) na górnym cięgnie razem z przekładnią dźwigniową (górną jest bez numerka), przy sierżancie. Zastanawiam się czy wymiana kupionego elementu w moim przypadku coś pomoże i czy uda mi się wyjąć ją bez zdejmowania maglownicy.
_________________
TIPO - AUTO WIECZNIE MŁODE
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-08-2007, 17:11   

Z tego co pisali koledzy to wynika ze bez wyjecia maglownicy nie da rady.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Adzia 



Wiek: 72
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 22
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-08-2007, 17:16   

Na rysunku 1/3 jest dźwignia nr 9 , i chyba (nie mam rys. 3/3) do niej jest przymocowane cięgno górne, właśnie ono jest luźne razem z tą dźwignią nr 9. Może element łączący nr 10 jest zużyty (rys.1/3)? Jakoś nie widzę na obrazkach tego wszystkiego razem.

** Dodano: 21-08-2007, 09:04 **
Może ktoś się spotkał z luzem dźwigni nr 9 (rys 1/3). Czy wystarczy wymiana tulejki gumowej nr 10? Sierżant z dwoma cięgnami jest sztywny (brak luzów).

http://www.tempra.org/uploads/lewarek_biegow.jpg
-------------------------------------------------

Już znalazłem błąd. Na dźwigni nr 4 jest sworzeń na który przychodzi tulejka gumowa i dźwignia od lewarka, i ten właśnie sworzeń ma okropny luz. Postaram się by mi go pospawali.
_________________
TIPO - AUTO WIECZNIE MŁODE
  
 
 
YaSIu 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 154
Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-09-2007, 21:44   

No i jakie postępy? Ja ma dokładnie ten sam problem - nie wiedziałem jak sobie z tym poradzić i tak jeżdżę z tym - na ostrzejszym zakręcie biegi 3 i 5 są wybijane. W sumie przyzwyczaiłem się do tego ale przydałoby się to zrobić. Napiszcie jakie są postępy w rozwiązywaniu tej usterki, czy zlikwidowanie luzu na dźwigni nr 4 rozwiązuje problem :?:
_________________
Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load