Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tylna klapa - gładzenie
Autor Wiadomość
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-04-2007, 22:26   Tylna klapa - gładzenie

Siemanko!

Tak jak w temacie, pomyślałem sobie, że może wygładziłbym sobie tylną klapę - tablice przeniósł na dół na zderzak, a klapa byłaby gładziutka. Czy ktoś robił coś takiego u siebie?
Ogólnie to chciałem się dowiedzieć, czy dużo z tym roboty?
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 28-04-2007, 22:47   

Zagadaj do Budynia z Zgierza, koło Ciebie. Chmm pewnie go nie znasz. Na forum u nas nie był chyba nigdy i konta nie ma. Bynajmniej był na I naszym zlocie i właśnie miał tak Tempre przerobioną.

Może ktoś ma z nim kontakt to go odeśle do niego.
Do mnie dzownił ostatnio, ale z prywatnego, powiadomić mnie, że wpadnie na nasz tegoroczny zlot.

A co do Tempry, chmm mi się wydaje, że tak jak jest, jest ok.

Wejdź na Zdrówka (zdrowko.gala.net.pl chyba) stronę, dalej fotki z I OZFT i poszukaj całej czarnej Tempry z czarnymi felgami. To była ta Tempra.

U nas w dziale nasze zdjęcia nie ma wszystkich fotek z I zlotu. U Zdrówka są.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-04-2007, 10:07   

Z samym wygładzeniem to nie ma raczej problemu - zaspawanie otworu i przerobienie czarnego plastiku. Gorzej może być z przeniesieniem blach na zderzak bo tu musisz już dać do spawania plastiku i poszukać kawałek z jakiegoś innego modelu który akurat ma tablice na zderzaku.
_________________
     Moneta
 
gulczas 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 171
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-04-2007, 10:27   

Nie wiem jak z tym spawaniem bo tipki niektóre maja plastikowa klape. Także tu mała komplikacjia, później szpachla i bardzo starannie wygładzić jeśli bedziesz robił to sam to pamiętaj, że na ciemnych kolorach bardziej widać nierówności i trzeba troszke posiedzieć z papierem wodnym :)
A tablice na zderzak to nie jest w sumie taki duży problem.
_________________
FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT

     assistance   Moneta
 
 
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-04-2007, 20:14   

a odnośnie pomalowania tego - trzeba zmatowić i machnąć całą klapę, czy tylko ten szpachlowany fragment?
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-04-2007, 20:22   

kris_ldz napisał/a:
a odnośnie pomalowania tego - trzeba zmatowić i machnąć całą klapę, czy tylko ten szpachlowany fragment?


jesli masz kolor metaliczny to bedzie trzeba malowac caly element, jesli zwykly nie metalik to tylko zaprawisz wygladzona powierzchnie.
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-04-2007, 20:44   

nom metalik dokładnie morski metalik, czy nie wiem jak to nazwać... sporo Tipolców jeździ właśnie w takim kolorze.
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-04-2007, 20:54   

no to zeby to mialo rece i nogi przy metaliku trzeba bedzie prysnac caly element zeby perla sie zgrala na calej powierzchni.. metalik fajny kolor ale jesli chodzi o odnowienie jakiegos elementu to i koszt farby jest wiekszy i trzeba caly element psikac.. zwykly kolor jest wygodniejszy bo wystarczy tylko zaprawic np. porysowany element i zapolerowac i wszystko gra, no i koszt farby duzo tanszy
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-04-2007, 21:07   

to jeszcze sprawa taka - czy jak podskoczę do mieszalni, dorobią mi farbkę w kolorze nadwozia, to czy dużo jest roboty z odmalowaniem klapy? I np. jeżeli zakupiłbym taką farbkę w sprayu - czy wyszłoby coś z tego dobrego, czy raczej kicha?
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-04-2007, 06:55   

farbe Ci w mieszalni zrobia bez problemu.. ale raczej nie poradzisz sobie samemu z malowaniem metalika, biorac pod uwage ze zaszpachlujesz ta wneke na rejestracje, pozniej to trzeba bedzie obrobic wygladzic itp na to polozyc podklad (sprint) i podklad przygotowac do koncowego malowania (wytrzec wodnym papierem) jest to metalik wiec najpierw idzie baza a na to nakladany jest lakier.. na metaliku kazde nie rownomierne rozlorzenie bazy jest pozniej widoczne bo pod slonce bedzie widac plany tu ciemniejsze tam jasniejsze no i perla sie nie zgra.. ogolnie jesli nie masz pojecia o malowaniu nie zabieraj sie za psikanie metalikiem bo efekty prac nie beda dobre ;D
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
gulczas 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 171
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-04-2007, 11:35   

Spray po pierwsze daje za małe ciśnienie i w dodatku nierównomierne co zobaczysz jak będziesz kładł lakier, będą mniejsze lub większe różnice w odcieniu. Równomierne nałożenie metalica to podstawa.
Sprayem możesz malować ale małe elementy, typu klamka, jakaś zaślepka, ale za pierwszym razem i tak za bardzo ci nie wyjdzie. Pamiętaj że jak pomalujesz bazą dajesz później clar (bezbarwny). Bezbarwny musisz i tak nałożyć około 4 warstw i to cienkich. Po wyschnięciu czyli w warunkach garażowych kilka dni gładzisz to papierem wodnym 2500 lekko żeby nie przetrzeć a później polerka pastą.
Także roboty przy metalicu jest sporo po zatym z samą bazą i podkładem jest troszkę zabawy. Także polecę Ci samemu zaszpachlować wnękę w klapie wygładzić i dać do malowania lakiernikowi. Jak pojedziesz z własną baza mniej cie skasuje. Ja u siebie płaciłem za malowanie spoilera 150pln + baza, razem z montażem mam srebrny metalic.
_________________
FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT

     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 01-05-2007, 10:39   

Gulczas a ile trzeba odczekać między bazą a bezbarwnym :?: 15-20 minut,czy żeby się np jeszcze lekko lepił :?:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 01-05-2007, 11:18   

Ok 30 minut musisz poczekać bo bezbarwny ma właściwości "rozpuszczające" i może Ci spłynąć klar razem z bazą. Lepiej odczekać trochę dłużej.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
gulczas 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 171
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-05-2007, 16:17   

Akj3 ma w sumie racje z czasem. Ten czas to też kwestia tego w jakiej temperaturze malujesz i w jakich warunkach. Te 20-30 minut trzeba odczekać (plusem jest to, że taki metalic szybciej schnie). Jak później będziesz kładł bezbarwny (należy pamiętać o cienkich warstwach), może Ci wyjść tzw. "skórka pomarańczy". Można o zniwelować kładąc kolejne warstwy claru, no i po porządnych wyschnięciu polerka tak jak wspomniałem post wcześniej.

Jeśli nie jesteś pewien szybkości schnięcia itp. spróbuj na próbę na czymś co możesz zmarnować (jakiś kawałek plastiku itp.) Ponoć każdy lakiernik ma te swoje sposoby i nie zawsze każdemu wszystko wychodzi także polecę spróbowanie najpierw właściwości lakieru na "próbę"
_________________
FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT

     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load