Hamulce tarczowe wentylowane na przód |
Autor |
Wiadomość |
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 18:11 Hamulce tarczowe wentylowane na przód
|
|
|
Witam wszystkich. Mam takie pytanie. Czy można zamontować zaciski, klocki oraz racze wentylowane na przód. Czy jest taka możliwość założenia takich tarcz z innych modeli Tipo lib Tempry. Co trzeba zrobić, czy to się wogóle opłaca. |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 18:22
|
|
|
kamyk0077, Temat był już parokrotnie poruszany, dokładniej pytanko czy da się zaadaptować tarcze wentylowanej z zaciskami od jednostek 1.8 - 2.0 ponoć nie bardzo bo mocowania w zwrotnicy są inne, ktoś proponował rozwiercanie ale w\g. mnie nie tedy droga bo tam nie jest dużo materiału a rozwiercenie stanowczo wszystko osłabi. Sam bym chciał wiedzieć czy np nie można zaadaptować jakiś większych zacisków z tarczami od innych fiacików np. brawo bez większych i kosztownych przeróbek. Jestem zdania ze pełne tarcze 240mm w 1,4 plus małe bębny to trochę za mało i auto mogło by hamować lepiej.
** Dodano: 13-12-2008, 18:23 **
Bębny można wsadzić większe chyba od wersji z dizelkiem lub wywalić regulator siły hamowania wtedy wzrosłyście siła hamowania tylnej osi.
** Dodano: 13-12-2008, 18:26 **
Robienie hamulców tarczowych z tyłu jak w sedi chyba jest nie potrzebne. Zresztą wymagało by nowej pompy hamulcowej zapewne. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 18:59
|
|
|
Oczywiście, że się da.
Szukaj kompletnych zacisków z tipo 2,0 8V z tarczami 257/20.
Wszystko pasuje p&p do Tipo 1,4/1,6, jedynie wymagane są felgi 14", żeby tarcza się zmieściła.
Ja takie hamulce miałem w swoim Tipo 1,6. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
poul1987
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 203 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 19:08
|
|
|
tylko nie kupujcie tarcz i zacisków z Tipo 2.0 16v bo felgi minimum 15' a w dodatku jakas inna zwrotnica chyba jest |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 19:28
|
|
|
poul1987, zwrotnica jest na pewno inna
** Dodano: 13-12-2008, 19:35 **
romano, miałeś tarcze wentylowane 257mm? czy w 2.0 v8 są lite? Czyli trzeba szukać zacisków prawy - lewy, kompletu jarzm do tego, nowe tarcze 257mm plus klocki. Przewody hamulcowe elastyczne wymieniałeś? Wszystko na pewno będzie pasować? Piasta 1.4 nie rożni się od tej w 2.0 v8? Bez problemu przyjmie tarcze 257mm? Jam mam felgi 15stki od ciebie i 14stki z zimówkami wiec nie ma problemów. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 20:02
|
|
|
JAM_BELFEGOR, wspornik zacisku przy tarczach wentylowanych jest taki sam co przy pelnych, jeśli chodzi o miejsca mocowań do zwrotnicy. Różnica jest jedynie w szerokości dla grubości tarczy, tak więc napewno można zaadoptować wentylowane do 1.4 i 1.6. Sprawdzałem na przykładzie Tempry SW 1.8 bo szukałem na szrocie wspornika.
kamyk0077 napisał/a: | Co trzeba zrobić, czy to się wogóle opłaca. | poszukaj na szrocie kompletnych zaciskow bo nowe to koszt powyzej 200zl za strone. Potem kupujesz tarcze i klocki i wymieniasz calosc. Na pewno SW 1.8 ma takie same mocowan tych zaciskow jak moja tempra 1.6 (a TT 1.4 i 1.6 maja te same zwrotnice wiec i mocowania beda paswac)a te ktore ogladalem mialy tarcze wentylowane |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 21:41
|
|
|
No to fajnie ze mozna. Dzięki bardzo koledzy. Pozdrawiam. Teraz będę szukał takich tarcz od 2.0 V8 Mam nadzieje, że będzie wszystko pasowało i poprswi się i to w dużym stopniu droga hamowania.
Pozdro |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 22:05
|
|
|
Cytat: | romano, miałeś tarcze wentylowane 257mm? czy w 2.0 v8 są lite? Czyli trzeba szukać zacisków prawy - lewy, kompletu jarzm do tego, nowe tarcze 257mm plus klocki. Przewody hamulcowe elastyczne wymieniałeś? Wszystko na pewno będzie pasować? Piasta 1.4 nie rożni się od tej w 2.0 v8? Bez problemu przyjmie tarcze 257mm? Jam mam felgi 15stki od ciebie i 14stki z zimówkami wiec nie ma problemów. |
w 2,0 8v fabrycznie są tarcze 257/20mm czyli wentylowane, aby przełożyć taki zestaw do swojego potrzebujesz kompletnych zacisków czyli z jarzmami plus tarcze, klocki w niektórych wersjach tipo 1,4/1,6 są takie same jak w 2,0 8V, więc nie zawsze trzeba kupować klocków.
Przewody hamulcowe oczywiście pasują, ale warto je od razu wymienić na nowe.
A zapomniałbym o jednej rzeczy, do wymiany, albo wywalenia prawdopodobnie będą osłony tarcz hamulcowych - te blachy chroniące tarcze przed zabrudzeniami, w 2,0 8v były inne, choć nie wiem czy w nowszych Tipo nie ma też takich samych. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 23:22
|
|
|
romano napisał/a: | klocki w niektórych wersjach tipo 1,4/1,6 są takie same jak w 2,0 8V | Moje są tak wytarte ze nie ma co przekładać to samo tarcze ich grubość powoli zbliżyła się do magicznej wartości 9mm z haczykiem. romano napisał/a: | A zapomniałbym o jednej rzeczy, do wymiany, albo wywalenia prawdopodobnie będą osłony tarcz hamulcowych - te blachy chroniące tarcze przed zabrudzeniami, w 2,0 8v | Dobre u mnie te blachy dawno zjadła korozja nic z nich prawie nie zostało. Jedynie co to mogę kupić nowe. Ciekawe ile kosztują i czy są dostępne. No to zaczynam szukać zacisków i reszty. 2.0 v8
** Dodano: 13-12-2008, 23:24 **
Tak się składa że mam nawet do nich zestaw do regeneracji. Czyli wszystkie gumki i uszczelki bo nie chcący zamiast kupić do układu z tarczami 240mm kupiłem do zacisków z traczami 257mmm. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 14-12-2008, 00:38
|
|
|
A czy tylko jarzmo pasuje od tipo 2.0 V8?? A np od bravo albo brava nie będzie pasowalo czy tam jest całkiem inne mocowanie tego jarzma?? |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
wronbul
Dołączył: 20 Wrz 2008 Posty: 48 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-12-2008, 11:32
|
|
|
ja mam pytanie troche z innej beczki, ale też o heble. czy da rade zmienić siłe wspomagania serwa? żeby było bardziej wydajne? |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-12-2008, 13:49
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Dobre u mnie te blachy dawno zjadła korozja nic z nich prawie nie zostało. Jedynie co to mogę kupić nowe. Ciekawe ile kosztują i czy są dostępne |
Kupowałem kiedyś w aso za śmieszne pieniądze, pod nowe tarcze.
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Tak się składa że mam nawet do nich zestaw do regeneracji. Czyli wszystkie gumki i uszczelki bo nie chcący zamiast kupić do układu z tarczami 240mm kupiłem do zacisków z traczami 257mmm. |
I bardzo dobrze, ja tez przed montażem wymieniłem wszystkie gumy, jak robić to od razu wszystko i mieć święty spokój potem. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-12-2008, 20:39
|
|
|
romano, hebelki po kupnie pójdą do oszlifowania z rdzy, syfu i do malowania (tak zrobiłem teraz ze swoimi obecnymi wglądają jak nowe i bardzo ładnie się prezentują, zajęło mi to kilka godzin z wiertarką, szczotką drucianą i papierem ściernym ale się opłacało), oraz kupie nowe sworznie prowadnicy bo kosztują parę złociszy przynajmniej zacisk nie będzie latał w jarzmie jak głupi |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-12-2008, 21:43
|
|
|
zestaw naprawczy (dwa wałki prowadzące i gumy) to około 30zł na stronę. Jednak nie zawsze to pomaga. W moim przypadku gniazda prowadnic w jarzmie są wytarte, więc tymczasowo nawaliłem tam dużo bardzo gęstego smaru, żeby pozbyć się stukania na nierównościach |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 14-12-2008, 23:10
|
|
|
No ale co z tymi jarzmami. Czy pasują od jakiegoś innego modelu np od fiata bravo, brava może od alfy 145?? |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-12-2008, 23:22
|
|
|
kamyk0077, lancia dedra (ale nie wiem czy każda). co do BB to chyba coś innego już miały, ale sprawdzę jutro u brachola |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 14-12-2008, 23:26
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | co do BB to chyba coś innego już miały, ale sprawdzę jutro u brachola |
Zaciski i jazma od BB powinny pasowac, ale one chyba nie miały tarcz wentylowanych ale moge sie mylic |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 14-12-2008, 23:42
|
|
|
Bo jeśli nie znajde np zacisków od tipo 2.0 V8 to można by było zaadoptować jakieś inne jarzma które by pasowały |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 16:24
|
|
|
kamyk0077, to tak jak pisalem, szukaj takze od tempry sw Nie wiem czy 1.6 miala wentylowane, ale od 1.8 w gore tak. Poza tym sedany 2.0 8V tez mialy wentyl. wiec nie musisz sie koncentrowac na jednym modelu |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|