Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulce tarczowe wentylowane na przód
Autor Wiadomość
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 13-12-2008, 18:11   Hamulce tarczowe wentylowane na przód

Witam wszystkich. Mam takie pytanie. Czy można zamontować zaciski, klocki oraz racze wentylowane na przód. Czy jest taka możliwość założenia takich tarcz z innych modeli Tipo lib Tempry. Co trzeba zrobić, czy to się wogóle opłaca.
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-12-2008, 18:22   

kamyk0077, Temat był już parokrotnie poruszany, dokładniej pytanko czy da się zaadaptować tarcze wentylowanej z zaciskami od jednostek 1.8 - 2.0 ponoć nie bardzo bo mocowania w zwrotnicy są inne, ktoś proponował rozwiercanie ale w\g. mnie nie tedy droga bo tam nie jest dużo materiału a rozwiercenie stanowczo wszystko osłabi. Sam bym chciał wiedzieć czy np nie można zaadaptować jakiś większych zacisków z tarczami od innych fiacików np. brawo bez większych i kosztownych przeróbek. Jestem zdania ze pełne tarcze 240mm w 1,4 plus małe bębny to trochę za mało i auto mogło by hamować lepiej.

** Dodano: 13-12-2008, 18:23 **
Bębny można wsadzić większe chyba od wersji z dizelkiem lub wywalić regulator siły hamowania wtedy wzrosłyście siła hamowania tylnej osi.

** Dodano: 13-12-2008, 18:26 **
Robienie hamulców tarczowych z tyłu jak w sedi chyba jest nie potrzebne. Zresztą wymagało by nowej pompy hamulcowej zapewne.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-12-2008, 18:59   

Oczywiście, że się da.
Szukaj kompletnych zacisków z tipo 2,0 8V z tarczami 257/20.
Wszystko pasuje p&p do Tipo 1,4/1,6, jedynie wymagane są felgi 14", żeby tarcza się zmieściła.
Ja takie hamulce miałem w swoim Tipo 1,6.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
poul1987 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 203
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-12-2008, 19:08   

tylko nie kupujcie tarcz i zacisków z Tipo 2.0 16v bo felgi minimum 15' a w dodatku jakas inna zwrotnica chyba jest
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-12-2008, 19:28   

poul1987, zwrotnica jest na pewno inna

** Dodano: 13-12-2008, 19:35 **
romano, miałeś tarcze wentylowane 257mm? czy w 2.0 v8 są lite? Czyli trzeba szukać zacisków prawy - lewy, kompletu jarzm do tego, nowe tarcze 257mm plus klocki. Przewody hamulcowe elastyczne wymieniałeś? Wszystko na pewno będzie pasować? Piasta 1.4 nie rożni się od tej w 2.0 v8? Bez problemu przyjmie tarcze 257mm? Jam mam felgi 15stki od ciebie i 14stki z zimówkami wiec nie ma problemów.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-12-2008, 20:02   

JAM_BELFEGOR, wspornik zacisku przy tarczach wentylowanych jest taki sam co przy pelnych, jeśli chodzi o miejsca mocowań do zwrotnicy. Różnica jest jedynie w szerokości dla grubości tarczy, tak więc napewno można zaadoptować wentylowane do 1.4 i 1.6. Sprawdzałem na przykładzie Tempry SW 1.8 bo szukałem na szrocie wspornika.


kamyk0077 napisał/a:
Co trzeba zrobić, czy to się wogóle opłaca.
poszukaj na szrocie kompletnych zaciskow bo nowe to koszt powyzej 200zl za strone. Potem kupujesz tarcze i klocki i wymieniasz calosc. Na pewno SW 1.8 ma takie same mocowan tych zaciskow jak moja tempra 1.6 (a TT 1.4 i 1.6 maja te same zwrotnice wiec i mocowania beda paswac)a te ktore ogladalem mialy tarcze wentylowane
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 13-12-2008, 21:41   

No to fajnie ze mozna. Dzięki bardzo koledzy. Pozdrawiam. Teraz będę szukał takich tarcz od 2.0 V8 Mam nadzieje, że będzie wszystko pasowało i poprswi się i to w dużym stopniu droga hamowania.

Pozdro
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-12-2008, 22:05   

Cytat:
romano, miałeś tarcze wentylowane 257mm? czy w 2.0 v8 są lite? Czyli trzeba szukać zacisków prawy - lewy, kompletu jarzm do tego, nowe tarcze 257mm plus klocki. Przewody hamulcowe elastyczne wymieniałeś? Wszystko na pewno będzie pasować? Piasta 1.4 nie rożni się od tej w 2.0 v8? Bez problemu przyjmie tarcze 257mm? Jam mam felgi 15stki od ciebie i 14stki z zimówkami wiec nie ma problemów.

w 2,0 8v fabrycznie są tarcze 257/20mm czyli wentylowane, aby przełożyć taki zestaw do swojego potrzebujesz kompletnych zacisków czyli z jarzmami plus tarcze, klocki w niektórych wersjach tipo 1,4/1,6 są takie same jak w 2,0 8V, więc nie zawsze trzeba kupować klocków.
Przewody hamulcowe oczywiście pasują, ale warto je od razu wymienić na nowe.
A zapomniałbym o jednej rzeczy, do wymiany, albo wywalenia prawdopodobnie będą osłony tarcz hamulcowych - te blachy chroniące tarcze przed zabrudzeniami, w 2,0 8v były inne, choć nie wiem czy w nowszych Tipo nie ma też takich samych.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-12-2008, 23:22   

romano napisał/a:
klocki w niektórych wersjach tipo 1,4/1,6 są takie same jak w 2,0 8V
Moje są tak wytarte ze nie ma co przekładać to samo tarcze ich grubość powoli zbliżyła się do magicznej wartości 9mm z haczykiem.
romano napisał/a:
A zapomniałbym o jednej rzeczy, do wymiany, albo wywalenia prawdopodobnie będą osłony tarcz hamulcowych - te blachy chroniące tarcze przed zabrudzeniami, w 2,0 8v
Dobre u mnie te blachy dawno zjadła korozja nic z nich prawie nie zostało. Jedynie co to mogę kupić nowe. Ciekawe ile kosztują i czy są dostępne. No to zaczynam szukać zacisków i reszty. 2.0 v8

** Dodano: 13-12-2008, 23:24 **
Tak się składa że mam nawet do nich zestaw do regeneracji. Czyli wszystkie gumki i uszczelki bo nie chcący zamiast kupić do układu z tarczami 240mm kupiłem do zacisków z traczami 257mmm. :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 14-12-2008, 00:38   

A czy tylko jarzmo pasuje od tipo 2.0 V8?? A np od bravo albo brava nie będzie pasowalo czy tam jest całkiem inne mocowanie tego jarzma??
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
wronbul 


Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 48
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-12-2008, 11:32   

ja mam pytanie troche z innej beczki, ale też o heble. czy da rade zmienić siłe wspomagania serwa? żeby było bardziej wydajne?
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-12-2008, 13:49   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Dobre u mnie te blachy dawno zjadła korozja nic z nich prawie nie zostało. Jedynie co to mogę kupić nowe. Ciekawe ile kosztują i czy są dostępne

Kupowałem kiedyś w aso za śmieszne pieniądze, pod nowe tarcze.

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Tak się składa że mam nawet do nich zestaw do regeneracji. Czyli wszystkie gumki i uszczelki bo nie chcący zamiast kupić do układu z tarczami 240mm kupiłem do zacisków z traczami 257mmm. :lalala:

I bardzo dobrze, ja tez przed montażem wymieniłem wszystkie gumy, jak robić to od razu wszystko i mieć święty spokój potem.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-12-2008, 20:39   

romano, hebelki po kupnie pójdą do oszlifowania z rdzy, syfu i do malowania (tak zrobiłem teraz ze swoimi obecnymi wglądają jak nowe i bardzo ładnie się prezentują, zajęło mi to kilka godzin z wiertarką, szczotką drucianą i papierem ściernym ale się opłacało), oraz kupie nowe sworznie prowadnicy bo kosztują parę złociszy przynajmniej zacisk nie będzie latał w jarzmie jak głupi :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-12-2008, 21:43   

zestaw naprawczy (dwa wałki prowadzące i gumy) to około 30zł na stronę. Jednak nie zawsze to pomaga. W moim przypadku gniazda prowadnic w jarzmie są wytarte, więc tymczasowo nawaliłem tam dużo bardzo gęstego smaru, żeby pozbyć się stukania na nierównościach
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 14-12-2008, 23:10   

No ale co z tymi jarzmami. Czy pasują od jakiegoś innego modelu np od fiata bravo, brava może od alfy 145??
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-12-2008, 23:22   

kamyk0077, lancia dedra (ale nie wiem czy każda). co do BB to chyba coś innego już miały, ale sprawdzę jutro u brachola
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 14-12-2008, 23:26   

Ciechu78 napisał/a:
co do BB to chyba coś innego już miały, ale sprawdzę jutro u brachola

Zaciski i jazma od BB powinny pasowac, ale one chyba nie miały tarcz wentylowanych :roll: ale moge sie mylic :P
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 14-12-2008, 23:42   

Bo jeśli nie znajde np zacisków od tipo 2.0 V8 to można by było zaadoptować jakieś inne jarzma które by pasowały
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-12-2008, 16:24   

kamyk0077, to tak jak pisalem, szukaj takze od tempry sw :) Nie wiem czy 1.6 miala wentylowane, ale od 1.8 w gore tak. Poza tym sedany 2.0 8V tez mialy wentyl. wiec nie musisz sie koncentrowac na jednym modelu :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load