Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Turbo Diesel] Głowica do 1.9td - czy podejdzie inna?
Autor Wiadomość
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-12-2006, 15:17   [Turbo Diesel] Głowica do 1.9td - czy podejdzie inna?

Witam,
dziś mechanik mi oświadczył, że mam pęknięcia w głowicy sięgające kanałów wodnych.... czyli jechać się nie da. Kitu raczej mi nie wciska, bo widziałem ją na własne oczy i byłem w szoku - między zaworami pęknięcia o szerokości milimetra... Mechanik mówi, że te pęknięcia były zapewne już jak kupiłem auto, a ostatnio jak mi padła uszczelka, to po prostu się pogłębiły i d...
No ale do rzeczy, podobno teraz samo zrobienie tych pęknięć wyjdzie coś koło 1000zł, a i tak mówi, że mało kto by się na takie coś decydował (pęknięcia są przy wszystkich zaworach).
Więc pomyślałem o kupnie nowej głowicy... szukałem na allegro, ale do Typka głowicy nie znalazłem.
Wiem, że 1.9TD to jednostka montowana nie tylko w T/T. I teraz pytanko, jakie Fiaty miały te silniki, no i jak myślicie, czy taka głowica wzięta z innego auta się sprawdzi?
_________________

     assistance   Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-12-2006, 19:44   

Rav, szukaj głowicy z silników produkowanych mniej więcej w tym samym okresie i stosowanych w różnych samochodach z koncernu fiata, np: Alfa 145/146 , Lancia Delta/Dedra, Fiat TT, Ducato.
Najlepiej jakby to była głowica z twojego typu silnika wtedy masz 100% pewność, że będzie pasować, ale z dużym prawdopodobieństwem podejdą też inne z fiatowskich 1,9 TD.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 19-12-2006, 23:38   

RaV, nie szukaj głowicy bo samej raczej nie kupisz.
Bierz cały silnik.
Na allegro jest parę 1,9 TD
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-12-2006, 21:46   

No silnik to na obecną chwilę może zbyt obciążyć moją kieszeń, ale znalazłem taką firmę, o wdziecznej nazwie "piętka" http://www.pietka.com.pl/ z Wrocałwia. Ja im wysyłam moją głowicę, a oni odsyłają mi zregenerowaną - opcja za 950zł.
Teraz małe pytanko, czy może ktoś z Was słyszał o tej firmie? Można na nich liczyć?

Pozdrawiam
_________________

     assistance   Moneta
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-12-2006, 21:53   

Rav jak dobrze poszukasz to za 950 kupisz silnik !
Emf dobrze mowi !
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 23-12-2006, 19:27   

Chyba jednak wybiorę opcje z wymianą mojej głowicy na regenerowaną.

Poniżej zdjęcie, strzałkami zaznaczyłem pęknięcia, które łatwo zauważyć gołym okiem.
Zastanawiam się, czy mogły one powstać po jechaniu chwilę na gorącym silniku (temp wody ponad 130C) czy też są to pęknięcia załatwione przez czas i poprzednich właścicieli.
Ilość pęknięć i ich rozmiar mnie przeraziły.... :dance:
_________________

     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-12-2006, 21:04   

Lepiej jest kupić inną, tylko najlepiej samemu ją oglądać. Bo też może być popękana.

Co do regenrowania to pewnie ubytki Ci jakoś naspawają + zrobią szlify. Powinno też być ok.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-12-2006, 13:04   

RaV napisał/a:
Zastanawiam się, czy mogły one powstać po jechaniu chwilę na gorącym silniku (temp wody ponad 130C) czy też są to pęknięcia załatwione przez czas i poprzednich właścicieli.

Pewnie pęknięcia powstały prędzej a wysoka temperatura załatwiła sprawę do końca, generalnie pęknięcia powstają częściej w diesel'u, wiadomo wyższe obciążenia.
Nie dawano miałem podobny problem, gdzieś od października kilka razy w miesiącu łapał wysoką temperaturę (120 st.C) a wody dolałem w tym okresie z 15-20l. aż w końcu padła w uszczelka pod głowicą, ale głowica zniosła to dzielnie, żadnych pęknięć i tipacz jeździ dalej :D
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
krzysztof484 


Dołączył: 11 Cze 2005
Posty: 37
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-12-2006, 10:56   [Turbo Diesel] Głowica 1,9 TD.

Witam! Mam pytanie do ( RaV) czym i jakie zaobserwowałeś obiawy że podjełeś decyzje o remoncie glowicy? może je troche opiszesz. Ja też obserwuje swój silnik 1,9 TD ( 160 D1.000) i mam podejrzenia że coś sie musi dziać z nieszczelnościa.Płyn ubywa , po roku czasu walneła nowa nagrzewnica. Wukładzie chłodzenia jakby pojawialo sie ciśnienie ???? ale sporadycznie. Jakie sa metody sprawdzenia "takie prostackie" aby sobie samemu poradzic i wyeliminować tak groźna usterke. Przecież niemozliwe aby po roku nowa nagrzwnica padła!!!!!!! coś musi sie dziać licze na podpowiedź =D>

Mam prośbe do wszystkich co piszą o silnikach diesla żeby obok 1,9 TD wpisywali
typ ........... np 160D1000 lub 182 ,A8 itd. Będziemy wiedzieli dokładnie o czym piszemy.
  
     Moneta
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-12-2006, 11:20   

Już od mniej więcej roku syczał mi korek od zbiornika wyrównawczego - widać, że robiło ciśnienie i to regularnie, ale kiedyś przy okazji pytałem o to mechanika, to stwierdził, że mam zapewne pękniętą uszczelkę pod głowicą ale na razie mogę tak jeździć.... więc jeździłem.
Jakieś 2 miesiące temu zaczęły się niepokojące objawy w postaci utraty płynu chłodniczego - 2 litry na tydzień. Teraz wiem, że był to początek końca uszczelki.
A skończyło się właśnie jakieś 2tygodnie temu, gdy na światłach zaczął mnie otaczać biały dym (z wydechu), no i temperatura skoczyła za bardzo - ponad 130C.
Wiem, że do gorącego silnika zimnej wody raczej nie powinno się lać, to jechałem przegrzanym silnikiem jakieś 5km (wolno i spokojnie).
Wiedziałem, że nalała się woda do komór spalania - zapewne uszczelka.
Więc pojechałem do mechanika, on też stwiedził, że zapewne już po uszczelce.
No dobra, to mechanik zdjął głowicę i zauważył, to co widać na zdjęciu wyżej - pęknięcia między zaworami.
Powiedział, że są one normalne dla starych silników diesla, ale jedno go niepokoiło więc daliśmy głowicę do zakładu, w którym sprawdzili czy pęknięcia sięgają kanałów wodnych - niestety sięgały, a w tym zakładzie powiedzieli, że sama napraw jednego cylindra wyjdzie 250zł (a do roboty 4), na szczęście znalazłem firmę Piętka 1 z Wrocławia u których mogę dać moją popękaną głowicę, a oni dadzą mi zregenerowaną (oczywiście nie za darmo).
No i na obecną chwilę dziś właśnie wysyłam do nich moją głowicę - zobaczymy.

A co do rady to skoro już Ci uszczelka leci (tak wnioskuje z Twojego opisu), wymień ją.
Tak jak napisał wyżej romano, pęknięcia w głowicy jeśli masz mogły powstać dawno, ale jak doprowadzisz do przegrzania silnika, to je dobiło.

Pozdrawiam
_________________

     assistance   Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-12-2006, 14:55   

Młodsze 1.9td
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C1597380
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C1597339
http://moto.allegro.pl/it...1_9_td_98_.html

Starsze 1.9td
http://moto.allegro.pl/it...9_td_90_km.html - dużo częśći, na zdjęciach silnik

A czy nowsze, młodsze silniki nie weszłyby w miejsce starego plug&play?
Nie znam sie na dislach, stąd patanie.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-12-2006, 15:13   

Dzwoniłem do tego pierwszego - jakiś niesympatyczny dupek i do tego twierdzi, że nie ma ani silnika, ani głowicy.... dziwiak.
Do tych starszych tez pisałem, jednak silnika nie mieli.

Co do montowania jakiegoś nowszego, to sam nie wiem, może są te nowsze są podczepiane pod jakąś inną elektronikę, no i może mogą być problemy z połączeniem ze skrzynią biegów.

A sam już wiem np. że głowica od Ducato 1.9TD do Tipka nie pasuje :|
_________________

     assistance   Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-12-2006, 18:57   

No to lipa, nic tylko probować regenerować głowice, albo podjąć męską decyzję i swap'ować nowszego turbodisla.. 8)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-12-2006, 17:05   

RaV napisał/a:
Już od mniej więcej roku syczał mi korek od zbiornika wyrównawczego - widać, że robiło ciśnienie i to regularnie, ale kiedyś przy okazji pytałem o to mechanika, to stwierdził, że mam zapewne pękniętą uszczelkę pod głowicą ale na razie mogę tak jeździć.... więc jeździłem.
Jakieś 2 miesiące temu zaczęły się niepokojące objawy w postaci utraty płynu chłodniczego - 2 litry na tydzień. Teraz wiem, że był to początek końca uszczelki.
A skończyło się właśnie jakieś 2tygodnie temu, gdy na światłach zaczął mnie otaczać biały dym (z wydechu), no i temperatura skoczyła za bardzo - ponad 130C.
Wiem, że do gorącego silnika zimnej wody raczej nie powinno się lać, to jechałem przegrzanym silnikiem jakieś 5km (wolno i spokojnie).
Wiedziałem, że nalała się woda do komór spalania - zapewne uszczelka.
Więc pojechałem do mechanika, on też stwiedził, że zapewne już po uszczelce.


Widzę, że miałeś podobne objawy jak ja(nawet wymieniłem syczący korek), u mnie dodatkowo zaczął się regularnie zapowietrzać i temperatura dochodziła do 120 i raz się zagotował. Potem miał miesiąc spokoju nie licząc, że palił na 3 lub 2 cylindry a wymiana świec i kabli na niewiele się zdała i znowu zaczął się zapowietrzać i łapaćtemperaturę aż w końcu zaczął nierówno pracować i było zdecydowanie za dużo pary wodnej z wydechu.
U mnie na szczęście praktycznie skończyło się tylko na wymianie uszczelki pod głowicą.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load