Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka hamulców i oleju
Autor Wiadomość
tnnn 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 120
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-05-2006, 21:45   Kontrolka hamulców i oleju

Zrobiło się już ciepło, więc wbrew wszelkiej logice elektryka znowu zaczyna wyprawiać figle:

1. Przy gwałtownym ruszaniu (głównie na 1ce, rzadko na 2ce) zaczyna świecić kontrolka hamulców. Nadmienię, że nie świeci się na zasadzie świeci/nie świeci a żarzy się - raz słabiej raz na maksimum. Hamulce w tym czasie są całkowicie sprawne (jak zazwyczaj ;) ) i nie dobiega żaden niepokojący dźwięk. Hamulec nie wpada w podłogę, klocków jeszcze na pare tysięcy jest.

2. Kontrolka oleju na zimnie umarła - w zimie działała tylko z rzadka jak się silnik nagrzał (znaczy zapalała po przekręceniu kluczyka i gasła chwile po odpaleniu silnika). Kiedy zrobiło się cieplej zaczęła działać w 9/10 wypadków. Nie załącza się teraz przy ładowaniu sporadycznie. To co mnie nieco niepokoi to fakt, że gaśnie po jakiejś 1-3s od włączenia silnika (jeśli się zechce zaświecić ;) ). Oleju jest powyżej minimum na bagnecie, zimmeringi wymienione (bo tam co nieco puszczało swego czasu), jedyny delkatny wyciek zauważyłem przy jednym z wałków.

I teraz zasadnicze pytanie: Czy w/w przypadki są ino spowodowane przez złośliwego krasnoludka czy też informują o nadchodzących problemach? Dodam, że chodzi o deskę analog.
_________________
...
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-05-2006, 23:13   

1.Sprawdź poziom płynu hamulcowego.
2.Sprawdź przewód na czujniku i oprawke żaróweczki w desce.
Powinno pomóc.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-05-2006, 09:15   

Co do 2) to mozliwe ze czujnik padł. Bo tam nic innego nie jest po drodze polaczone.
A teraz jak juz "umarła" to jak Zielony wspomniał, sprawdz zarowke. Mogla sie przepalic.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-05-2006, 11:52   

no, możliwe, ,że czujnik padł, chyba, że rzeczywiście styki do żarówki i lub kable (ale kable to prędzej przy czujniku)...
co do hamulców to z niskim poziomem płynu tak może być albo jakoś uszkodzonym czujnikiem w zbiorniczku; niby jak masz zbiorniczek z płynem ham. to powinno dać się zapalić kontrolkę naciskając na miejsce do tego w korku zbiorniczka; jest takie coś o ile pamiętam;
druga sprawa - masz klocki z 'czujnikami' (nazwa na wyrost; drutek wtopiony w klocek co po pewnym starciu klocka dotyka do tarczy - masy)? to może o ich kontrolkę chodzi? może są już pwoli na tyle starte, że dotyka? czasem też masz 2 druciki na klocek, głębiej i płyciej, i jak podłączysz pod płytszy to wcześniej zacznie świecić/żarzyć niż koniec klocków; tak samo jakakolwiek przewa izolacji na takim druciku i wtedy jakiekolwiek dotknięcie do masy (prawie wszędzie w aucie) tego kabelka co ma iść do "czujników" klocków powoduje zapalenie kontrolki hamulców, też przy szarpnięciu może autkiem na 1/2 albo płyn w zbiorniczku chlupnie (czy opadnie jak pompka wspom ham szarpnie wtedy) albo może drucik od klocków jak maszi masz oberwany to dotyka?
a może o kontrolkę od ręcznego chodzi? wtedy styk w ręcznym przy szarpnięciu/jeździe może lekko ocierać i stykać czasem jak się przemieści/uszkodzi?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-05-2006, 09:13   

Też bym sugerował sprawdzenie + ewentualne dolanie płynu.

A co do oleju, to sprawdź czy nie przeciera Ci się kabelek przy czujniku.
_________________

     assistance   Moneta
 
tnnn 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 120
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-05-2006, 12:09   

1. Czujnik jest sprawny (znaczy kontrolke zaswieca jak sie nacisnie na check) a plynu jest mniej wiecej (ciezko dokladnie okreslic patrzac przez bardziej pol niz przezroczysty zbiorniczek) do laczenia obu czesci zbiorniczka. Czy klocki maja wskaznik zuzycia nie wiem - bede mial chwile jutro rano to podjade do znajomego i ocenimy.

2. Wydaje mi sie, ze to raczej bedzie faktycznie czujnik/kabel a nie sama kontrolka - w zimie zawyczaj zapalala sie jak juz wczesniej troche pojezdzilem i byl silnik cieply - nigdy na zimnym. Chyba, ze to czysty przypadek i temp silnika nie ma nic do rzeczy. A, swoja droga, gdzie jest czujnik cisnienia oleju?
_________________
...
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-05-2006, 13:36   

hmm.. zazpomniało mi się :D który to był, ale na bloku silnika masz takie coś jak świece, w kapturkach często, wkręcane w silnicek, jeden od temp, drugi od oleju, podobny przy skrzyni od wstecznego... przy samych świeczkach o ile pamiętam jest temp silmika a niżej od oleju; warto zresztą wszystkie możliwe pooglądać w jakim stanie ich kabelki, ja już hurtem wszystkie zabezpieczam, zwł. przed zimą...

[ Dodano: 14-05-2006, 14:36 ]
hmm.. zazpomniało mi się :D który to był, ale na bloku silnika masz takie coś jak świece, w kapturkach często, wkręcane w silnicek, jeden od temp, drugi od oleju, podobny przy skrzyni od wstecznego... przy samych świeczkach o ile pamiętam jest temp silmika a niżej od oleju; warto zresztą wszystkie możliwe pooglądać w jakim stanie ich kabelki,też czy Ci nie zwierają, ja już hurtem wszystkie zabezpieczam, zwł. przed zimą...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load