Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Duże spalanie i niska moc
Autor Wiadomość
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-04-2008, 01:07   Duże spalanie i niska moc

Witam, mam taki problem, mój Fiat Tipo pali zbyt dużo. Nie dysponuje konkretnymi liczbami ale jest to sporo powyżej 10l/100 km. Nie mam żadnej możliwości odniesienia, ale mój kolega który jeździł moim samochodem i Matizem innego kolegi, stwierdził, że Matiz jest mocniejszy...
Chciał bym dodać, że posiadam Fiata Tipo 1,6 DOHC więc chyba powinien się lepiej wkręcać niż Matiz. Totalnie nie wiem co jest przyczyną, proszę o jakieś porady. Głównie nie podoba mi się to kolosalne spalanie, już na benzynę nie wyrabiam:/.

Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuje.
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-04-2008, 07:43   

Powiem tak, przyczyn może być kilka. Jednak, aby ustalić tą konkretną należałoby podpiąć komputer do urządzenia diagnostycznego.

W głównej mierze za duże spalanie odpowiedzialna jest sonda lambda i to ona może być przyczyną.
Aby sprawdzić ją musiałbyć dysponować oscyloskopem i podczas pracy silnika zbadać "przebieg" odczytów sondy.

Sondy się nie naprawia, tylko wymienia w całości. Wykręcasz starą i wkręcasz nową.
Do tego przydałby się reset komputera po zamontowaniu nowej, żeby "zapomniał" o starych złych odczytach.

Jednak jak pisałem moze to być sonda, masz może jakiegoś diagnostę niedaleko siebie?
W ASO za podpięcie do urządzenia sprawdzającego biorą 70-100zł.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-04-2008, 10:30   Re: Duże spalanie i niska moc

Iwan napisał/a:
Witam, mam taki problem, mój Fiat Tipo pali zbyt dużo. Nie dysponuje konkretnymi liczbami ale jest to sporo powyżej 10l/100 km. Nie mam żadnej możliwości odniesienia, ale mój kolega który jeździł moim samochodem i Matizem innego kolegi, stwierdził, że Matiz jest mocniejszy...
Chciał bym dodać, że posiadam Fiata Tipo 1,6 DOHC więc chyba powinien się lepiej wkręcać niż Matiz. Totalnie nie wiem co jest przyczyną, proszę o jakieś porady. Głównie nie podoba mi się to kolosalne spalanie, już na benzynę nie wyrabiam:/.
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuje.

Jeżeli Matiz jest mocniejszy - to może się przesiądź na niego ? :badgrin:
Ale żarty na bok !
Kupiłem ( z 10 - 12 lat temu ) Ritmo z identycznym silnikiem , jak ty i zaraz po jego zakupie opadła mi szczęka - przy zużyciu paliwa ~14,5 l/100km ! Mało tego - pomimo , że przeglądy wszystkich wcześniejszych aut robiłem od kilkunastu lat u tego samego diagnosty - gość mnie wygonił - bo wyszło mi 12% CO w spalinach ! Cóż było robić - pojechałem "na komputer" , a tam - cóż się okazało ? Nie było dobrej masy na module sterującym zapłonem i w związku z tym modół ów "głupiał" . Chłopcy dołożyli kawałek przewodu , połączyli z masą akumulatora i ...skasowali mnie na 150 zł !
Spalanie spadło do satysfakcjonującego mnie poziomu 11l ( przy bardzo "ciężkiej nodze" ) i nigdy więcej mnie z przeglądu nikt nie wygonił .
Moja rada - posprawdzaj i wyczyść wszystkie połączenia elektryczne . A poza tym sprawdź ile faktycznie auto pali bo zużycie w granicach 10-11 l jest w tym aucie zupełnie normalne !

** Dodano: 30-04-2008, 10:45 **
miszko napisał/a:
Aby sprawdzić ją musiałbyć dysponować oscyloskopem i podczas pracy silnika zbadać "przebieg" odczytów sondy.

A coś ty chłopie się uwziął na ten oscyloskop ? ( to któryś z kolei post , w którym radzisz sprawdzanie sondy Lambda oscyloskopem ) . W zupełności wystarcza do tego w miarę precyzyjny woltomierz z zakresem 1,5V - przebieg odczytów sondy to bardzo płaska krzywa zmieniająca się powoli ( o mV / s ) . To komputer ma wysoką częstotliwość próbkowania !
     assistance
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-04-2008, 10:51   

Będę musiał pojechać do diagnosty, to będzie najpewniejsze wyjście. Czytałem, trochę w podobnych tematach które znalazłem w google i tu na forum. Pisano tam o Sondzie lambda, złym napięciu paska rozrządu, wymianie świec, zużyciem filtra powietrza, z tym, że tamte tematy różniły się trochę od tego i głównie dotyczyły instalacji LPG, więc czy może to być związane np. z tym filtrem powietrza?. Nie ukrywam, że na mechanice znam się słabo, ale dokształcam się :)

PS. Dodam,że miałem bardzo niski poziom płynu chłodniczego(dziś uzupełniłem), mam trochę za dużo oleju silnikowego i w opłakanym stanie pasek klinowy, nie wiem czy któreś z podanych przeze mnie rzeczy wpływa na spalanie, ale warto napisać :)

Pozdrawiam
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-04-2008, 11:06   

schab napisał/a:
A coś ty chłopie się uwziął na ten oscyloskop ? ( to któryś z kolei post , w którym radzisz sprawdzanie sondy Lambda oscyloskopem ) . W zupełności wystarcza do tego w miarę precyzyjny woltomierz z zakresem 1,5V - przebieg odczytów sondy to bardzo płaska krzywa zmieniająca się powoli ( o mV / s ) . To komputer ma wysoką częstotliwość próbkowania !


Woltomierz ma jednak jakąś "bezwładność" w szybkości wyświetlania informacji. Więc lepszy jest do tego oscyloskop taki zwykły analogiczny, czy taki z interfejsem podłączanym do komputera.

Po drugie nie wyłapiesz jakiś małych zakłóceń. Na forum ktoś kiedyś pokazywał wykres z jego sondy i było widać, że w pewnym warunkach dochodziło do zniekszatłcenia sygnału co raczej na woltomierzu nie odnotujesz bo jak?

Więc o wiele lepszym urządzeniem jest oscyloskop niż woltomierz.

Najlepszy jest oscyloskop taki podłączany do komputera, widać wtedy ładnie cały przebieg wykresu.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-04-2008, 11:12   

Z wymienionych przez ciebie elementów największy wpływ na zużycie paliwa może mieć brudny filtr powietrza , ewentualnie pokryte nagarem świece . Poziom płynu w chłodnicy nie ma znaczenia , poziom oleju również . Aczkolwiek niepokojąca jest zbieżność dwóch faktów związanych z tymi płynami . Czy na korku wlewu oleju nie pojawia ci się dziwna maź przypominajaca musztardę , a na korku w zbiorniku płynu chłodzacego "masełko" ?
     assistance
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-04-2008, 11:28   

Ciężko mi teraz powiedzieć jak jest z korkiem od wlewu oleju, bo patrząc na jego poziom nawet go nie odkręcałem, ale jeśli chodzi o korek od płynu chłodniczego to raczej wszystko jest w porządku, ale posprawdzam to przy najbliższej okazji.

Pozdrawiam
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 30-04-2008, 11:41   

Iwan, kolega schab, ma racje! sprawdź to bo może sie okazac że leje Ci płyn chłodniczy do silnika wtedy olej jest w kolorze karmelu.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-04-2008, 16:06   

miszko napisał/a:
Woltomierz ma jednak jakąś "bezwładność" w szybkości wyświetlania informacji. Więc lepszy jest do tego oscyloskop taki zwykły analogiczny, czy taki z interfejsem podłączanym do komputera.
Po drugie nie wyłapiesz jakiś małych zakłóceń. Na forum ktoś kiedyś pokazywał wykres z jego sondy i było widać, że w pewnym warunkach dochodziło do zniekszatłcenia sygnału co raczej na woltomierzu nie odnotujesz bo jak? Więc o wiele lepszym urządzeniem jest oscyloskop niż woltomierz.Najlepszy jest oscyloskop taki podłączany do komputera, widać wtedy ładnie cały przebieg wykresu.

A ja dalej swoje : sonda Lambda daje do komputera sygnał wyłącznie dotyczący zawartości O2 ( tlenu) w spalinach . Współczynnik ten zmienia się liniowo w zależności od prędkości obrotowej silnika i ( zwłaszcza) jego obciążenia . Do odczytania wartości współczynnika lambda wystarcza najzwyklejszy woltomierz . Jeżeli jednak na przewodzie sygnałowym z sondy pojawiają się jakieś zniekształcenia harmoniczne ( bo się mogą pojawiać ) - to nie pochodzą z samej sondy , tylko innych urządzeń elektrycznych i elektronicznych w samochodzie . A decydujacy wpływ na pojawianie się tych zakłóceń ma masa - a raczej jej brak - na poszczególnych odbiornikach , a zwłaszcza na samej sondzie ! Wtedy rzeczywiście oscyloskop może być pomocny - ale podkreślam to raz jeszcze - diagnozuje się nim nie samą sondę , ale układ , z którym współdziała !
     assistance
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-05-2008, 13:08   

Witam, sprawdziłem spalanie i wyszło mi 16l/100 km. Z tym, że u mnie w mieście jak jeżdżę to ogólnie nie ma korków i bardzo rzadko staje się w ogóle na światłach. Kto był w Gdyni ten wie, że u nas ruch jest dobrze rozłożony. Do mechanika wybieram się jak sójki za morze :) , macie może jakieś pomysły bo to spalanie jest chyba za wysokie?
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-05-2008, 13:14   

Iwan, napisz najpierw jaki masz silnik
we wtryskowacach za duże spalanie bardzo często odpowiada sonda lambda, warto też czasem zrobić reset komputera zanim zacznie się grzebać

w gaźnikowcu nasówa się na początek regulacja karburatora
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Adamos 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 58
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-05-2008, 15:21   

Iwan, no zdazaja sie korki u nas w Gdyni :) na morskiej od 14 do 18 :)
polecam fiacika na witominie. koleś konkret.
regulacja zaworów 60zł plus plytki 10zł sztuka
_________________
Fiat Tipo 1.4 i.e - moje pierwsze auto w życiu :) (sprzedane)
Mazda 323c 1.5 16v - drugie auto w życiu :)
     Moneta
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-05-2008, 18:21   

yoyo napisał/a:
Iwan, napisz najpierw jaki masz silnik
we wtryskowacach za duże spalanie bardzo często odpowiada sonda lambda, warto też czasem zrobić reset komputera zanim zacznie się grzebać

w gaźnikowcu nasówa się na początek regulacja karburatora


Szczerze mówiąc nie wiem który typ mam i nie wiem jak to sprawdzić :?

Cytat:
Iwan, no zdazaja sie korki u nas w Gdyni :) na morskiej od 14 do 18 :)
polecam fiacika na witominie. koleś konkret.
regulacja zaworów 60zł plus plytki 10zł sztuka


Tak, wiem, ale ja tamtędy w tych godzinach nie jeżdżę i ogólnie korki napotykam na szczęście bardzo rzadko bo tak jak wspomniałem jest wiele alternatywnych ulic :)

A jeśli chodzi o sklep, to spróbuje znaleźć jakiś kontakt to się zapytam ile za diagnostykę:)

Pozdrawiam i dzięki za info.
  
 
Adamos 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 58
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-05-2008, 18:25   

Iwan, jakie auto sprawdz w dowodzie. a jak chcesz kontakty do sklepu czy mechanika to pisz na pw
_________________
Fiat Tipo 1.4 i.e - moje pierwsze auto w życiu :) (sprzedane)
Mazda 323c 1.5 16v - drugie auto w życiu :)
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-05-2008, 18:37   

Iwan, najprościej jak się da:
jeśli masz cięgno ssania po prawej koło stacyjki to masz gaźnik, a jak masz w tym miejscu tylko zaślepkę to masz wtrysk
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-05-2008, 19:20   

Jeśli chodzi o to takie, nad regulacją kierownicy? to jest tam zaślepka.
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-05-2008, 20:33   

skoro nie wiesz o co chodzi to masz wtrysk bo w gaźnikowcu musiałbyś z rana ssanie wyciągnąć na chwilkę żeby zapalić, a we wtrysku poprostu wsiadasz i jedziesz
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Adamos 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 58
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-05-2008, 23:43   

dokladnie. u mnie ie jest automatyczne ssanie :)
_________________
Fiat Tipo 1.4 i.e - moje pierwsze auto w życiu :) (sprzedane)
Mazda 323c 1.5 16v - drugie auto w życiu :)
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 81 days
Network load