 |
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Duże spalanie i niska moc |
Autor |
Wiadomość |
Iwan

Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-04-2008, 01:07 Duże spalanie i niska moc
|
|
|
Witam, mam taki problem, mój Fiat Tipo pali zbyt dużo. Nie dysponuje konkretnymi liczbami ale jest to sporo powyżej 10l/100 km. Nie mam żadnej możliwości odniesienia, ale mój kolega który jeździł moim samochodem i Matizem innego kolegi, stwierdził, że Matiz jest mocniejszy...
Chciał bym dodać, że posiadam Fiata Tipo 1,6 DOHC więc chyba powinien się lepiej wkręcać niż Matiz. Totalnie nie wiem co jest przyczyną, proszę o jakieś porady. Głównie nie podoba mi się to kolosalne spalanie, już na benzynę nie wyrabiam:/.
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuje. |
|
|
|
 |
miszko


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-04-2008, 07:43
|
|
|
Powiem tak, przyczyn może być kilka. Jednak, aby ustalić tą konkretną należałoby podpiąć komputer do urządzenia diagnostycznego.
W głównej mierze za duże spalanie odpowiedzialna jest sonda lambda i to ona może być przyczyną.
Aby sprawdzić ją musiałbyć dysponować oscyloskopem i podczas pracy silnika zbadać "przebieg" odczytów sondy.
Sondy się nie naprawia, tylko wymienia w całości. Wykręcasz starą i wkręcasz nową.
Do tego przydałby się reset komputera po zamontowaniu nowej, żeby "zapomniał" o starych złych odczytach.
Jednak jak pisałem moze to być sonda, masz może jakiegoś diagnostę niedaleko siebie?
W ASO za podpięcie do urządzenia sprawdzającego biorą 70-100zł. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
 |
schab


Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-04-2008, 10:30 Re: Duże spalanie i niska moc
|
|
|
Iwan napisał/a: | Witam, mam taki problem, mój Fiat Tipo pali zbyt dużo. Nie dysponuje konkretnymi liczbami ale jest to sporo powyżej 10l/100 km. Nie mam żadnej możliwości odniesienia, ale mój kolega który jeździł moim samochodem i Matizem innego kolegi, stwierdził, że Matiz jest mocniejszy...
Chciał bym dodać, że posiadam Fiata Tipo 1,6 DOHC więc chyba powinien się lepiej wkręcać niż Matiz. Totalnie nie wiem co jest przyczyną, proszę o jakieś porady. Głównie nie podoba mi się to kolosalne spalanie, już na benzynę nie wyrabiam:/.
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuje. |
Jeżeli Matiz jest mocniejszy - to może się przesiądź na niego ?
Ale żarty na bok !
Kupiłem ( z 10 - 12 lat temu ) Ritmo z identycznym silnikiem , jak ty i zaraz po jego zakupie opadła mi szczęka - przy zużyciu paliwa ~14,5 l/100km ! Mało tego - pomimo , że przeglądy wszystkich wcześniejszych aut robiłem od kilkunastu lat u tego samego diagnosty - gość mnie wygonił - bo wyszło mi 12% CO w spalinach ! Cóż było robić - pojechałem "na komputer" , a tam - cóż się okazało ? Nie było dobrej masy na module sterującym zapłonem i w związku z tym modół ów "głupiał" . Chłopcy dołożyli kawałek przewodu , połączyli z masą akumulatora i ...skasowali mnie na 150 zł !
Spalanie spadło do satysfakcjonującego mnie poziomu 11l ( przy bardzo "ciężkiej nodze" ) i nigdy więcej mnie z przeglądu nikt nie wygonił .
Moja rada - posprawdzaj i wyczyść wszystkie połączenia elektryczne . A poza tym sprawdź ile faktycznie auto pali bo zużycie w granicach 10-11 l jest w tym aucie zupełnie normalne !
** Dodano: 30-04-2008, 10:45 **
miszko napisał/a: | Aby sprawdzić ją musiałbyć dysponować oscyloskopem i podczas pracy silnika zbadać "przebieg" odczytów sondy. |
A coś ty chłopie się uwziął na ten oscyloskop ? ( to któryś z kolei post , w którym radzisz sprawdzanie sondy Lambda oscyloskopem ) . W zupełności wystarcza do tego w miarę precyzyjny woltomierz z zakresem 1,5V - przebieg odczytów sondy to bardzo płaska krzywa zmieniająca się powoli ( o mV / s ) . To komputer ma wysoką częstotliwość próbkowania ! |
|
|
|
 |
Iwan

Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-04-2008, 10:51
|
|
|
Będę musiał pojechać do diagnosty, to będzie najpewniejsze wyjście. Czytałem, trochę w podobnych tematach które znalazłem w google i tu na forum. Pisano tam o Sondzie lambda, złym napięciu paska rozrządu, wymianie świec, zużyciem filtra powietrza, z tym, że tamte tematy różniły się trochę od tego i głównie dotyczyły instalacji LPG, więc czy może to być związane np. z tym filtrem powietrza?. Nie ukrywam, że na mechanice znam się słabo, ale dokształcam się
PS. Dodam,że miałem bardzo niski poziom płynu chłodniczego(dziś uzupełniłem), mam trochę za dużo oleju silnikowego i w opłakanym stanie pasek klinowy, nie wiem czy któreś z podanych przeze mnie rzeczy wpływa na spalanie, ale warto napisać
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
miszko


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-04-2008, 11:06
|
|
|
schab napisał/a: | A coś ty chłopie się uwziął na ten oscyloskop ? ( to któryś z kolei post , w którym radzisz sprawdzanie sondy Lambda oscyloskopem ) . W zupełności wystarcza do tego w miarę precyzyjny woltomierz z zakresem 1,5V - przebieg odczytów sondy to bardzo płaska krzywa zmieniająca się powoli ( o mV / s ) . To komputer ma wysoką częstotliwość próbkowania ! |
Woltomierz ma jednak jakąś "bezwładność" w szybkości wyświetlania informacji. Więc lepszy jest do tego oscyloskop taki zwykły analogiczny, czy taki z interfejsem podłączanym do komputera.
Po drugie nie wyłapiesz jakiś małych zakłóceń. Na forum ktoś kiedyś pokazywał wykres z jego sondy i było widać, że w pewnym warunkach dochodziło do zniekszatłcenia sygnału co raczej na woltomierzu nie odnotujesz bo jak?
Więc o wiele lepszym urządzeniem jest oscyloskop niż woltomierz.
Najlepszy jest oscyloskop taki podłączany do komputera, widać wtedy ładnie cały przebieg wykresu. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
 |
schab


Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-04-2008, 11:12
|
|
|
Z wymienionych przez ciebie elementów największy wpływ na zużycie paliwa może mieć brudny filtr powietrza , ewentualnie pokryte nagarem świece . Poziom płynu w chłodnicy nie ma znaczenia , poziom oleju również . Aczkolwiek niepokojąca jest zbieżność dwóch faktów związanych z tymi płynami . Czy na korku wlewu oleju nie pojawia ci się dziwna maź przypominajaca musztardę , a na korku w zbiorniku płynu chłodzacego "masełko" ? |
|
|
|
 |
Iwan

Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-04-2008, 11:28
|
|
|
Ciężko mi teraz powiedzieć jak jest z korkiem od wlewu oleju, bo patrząc na jego poziom nawet go nie odkręcałem, ale jeśli chodzi o korek od płynu chłodniczego to raczej wszystko jest w porządku, ale posprawdzam to przy najbliższej okazji.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
tipacz


Pomógł: 85 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-04-2008, 11:41
|
|
|
Iwan, kolega schab, ma racje! sprawdź to bo może sie okazac że leje Ci płyn chłodniczy do silnika wtedy olej jest w kolorze karmelu. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
 |
|
|
|
 |
schab


Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-04-2008, 16:06
|
|
|
miszko napisał/a: | Woltomierz ma jednak jakąś "bezwładność" w szybkości wyświetlania informacji. Więc lepszy jest do tego oscyloskop taki zwykły analogiczny, czy taki z interfejsem podłączanym do komputera.
Po drugie nie wyłapiesz jakiś małych zakłóceń. Na forum ktoś kiedyś pokazywał wykres z jego sondy i było widać, że w pewnym warunkach dochodziło do zniekszatłcenia sygnału co raczej na woltomierzu nie odnotujesz bo jak? Więc o wiele lepszym urządzeniem jest oscyloskop niż woltomierz.Najlepszy jest oscyloskop taki podłączany do komputera, widać wtedy ładnie cały przebieg wykresu. |
A ja dalej swoje : sonda Lambda daje do komputera sygnał wyłącznie dotyczący zawartości O2 ( tlenu) w spalinach . Współczynnik ten zmienia się liniowo w zależności od prędkości obrotowej silnika i ( zwłaszcza) jego obciążenia . Do odczytania wartości współczynnika lambda wystarcza najzwyklejszy woltomierz . Jeżeli jednak na przewodzie sygnałowym z sondy pojawiają się jakieś zniekształcenia harmoniczne ( bo się mogą pojawiać ) - to nie pochodzą z samej sondy , tylko innych urządzeń elektrycznych i elektronicznych w samochodzie . A decydujacy wpływ na pojawianie się tych zakłóceń ma masa - a raczej jej brak - na poszczególnych odbiornikach , a zwłaszcza na samej sondzie ! Wtedy rzeczywiście oscyloskop może być pomocny - ale podkreślam to raz jeszcze - diagnozuje się nim nie samą sondę , ale układ , z którym współdziała ! |
|
|
|
 |
Iwan

Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-05-2008, 13:08
|
|
|
Witam, sprawdziłem spalanie i wyszło mi 16l/100 km. Z tym, że u mnie w mieście jak jeżdżę to ogólnie nie ma korków i bardzo rzadko staje się w ogóle na światłach. Kto był w Gdyni ten wie, że u nas ruch jest dobrze rozłożony. Do mechanika wybieram się jak sójki za morze , macie może jakieś pomysły bo to spalanie jest chyba za wysokie? |
|
|
|
 |
yoyo

Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-05-2008, 13:14
|
|
|
Iwan, napisz najpierw jaki masz silnik
we wtryskowacach za duże spalanie bardzo często odpowiada sonda lambda, warto też czasem zrobić reset komputera zanim zacznie się grzebać
w gaźnikowcu nasówa się na początek regulacja karburatora |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
 |
Adamos

Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2008 Posty: 58 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-05-2008, 15:21
|
|
|
Iwan, no zdazaja sie korki u nas w Gdyni na morskiej od 14 do 18
polecam fiacika na witominie. koleś konkret.
regulacja zaworów 60zł plus plytki 10zł sztuka |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e - moje pierwsze auto w życiu (sprzedane)
Mazda 323c 1.5 16v - drugie auto w życiu |
|
|
|
 |
Iwan

Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-05-2008, 18:21
|
|
|
yoyo napisał/a: | Iwan, napisz najpierw jaki masz silnik
we wtryskowacach za duże spalanie bardzo często odpowiada sonda lambda, warto też czasem zrobić reset komputera zanim zacznie się grzebać
w gaźnikowcu nasówa się na początek regulacja karburatora |
Szczerze mówiąc nie wiem który typ mam i nie wiem jak to sprawdzić
Cytat: | Iwan, no zdazaja sie korki u nas w Gdyni na morskiej od 14 do 18
polecam fiacika na witominie. koleś konkret.
regulacja zaworów 60zł plus plytki 10zł sztuka |
Tak, wiem, ale ja tamtędy w tych godzinach nie jeżdżę i ogólnie korki napotykam na szczęście bardzo rzadko bo tak jak wspomniałem jest wiele alternatywnych ulic
A jeśli chodzi o sklep, to spróbuje znaleźć jakiś kontakt to się zapytam ile za diagnostykę:)
Pozdrawiam i dzięki za info. |
|
|
|
 |
Adamos

Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2008 Posty: 58 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-05-2008, 18:25
|
|
|
Iwan, jakie auto sprawdz w dowodzie. a jak chcesz kontakty do sklepu czy mechanika to pisz na pw |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e - moje pierwsze auto w życiu (sprzedane)
Mazda 323c 1.5 16v - drugie auto w życiu |
|
|
|
 |
yoyo

Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-05-2008, 18:37
|
|
|
Iwan, najprościej jak się da:
jeśli masz cięgno ssania po prawej koło stacyjki to masz gaźnik, a jak masz w tym miejscu tylko zaślepkę to masz wtrysk |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
 |
Iwan

Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-05-2008, 19:20
|
|
|
Jeśli chodzi o to takie, nad regulacją kierownicy? to jest tam zaślepka. |
|
|
|
 |
yoyo

Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-05-2008, 20:33
|
|
|
skoro nie wiesz o co chodzi to masz wtrysk bo w gaźnikowcu musiałbyś z rana ssanie wyciągnąć na chwilkę żeby zapalić, a we wtrysku poprostu wsiadasz i jedziesz |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
 |
Adamos

Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2008 Posty: 58 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-05-2008, 23:43
|
|
|
dokladnie. u mnie ie jest automatyczne ssanie |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e - moje pierwsze auto w życiu (sprzedane)
Mazda 323c 1.5 16v - drugie auto w życiu |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|