Luz zaworowy Tipo 1.6 i.e |
Autor |
Wiadomość |
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-01-2012, 09:32 Luz zaworowy Tipo 1.6 i.e
|
|
|
Wiele juz sie naczytalem o luzie zaworowym w tipo ale nadal niewiele wiem.Po zmierzeniu luzow u siebie okazuje sie ze sa w normie wg niektorych danych bo luz mam ok 0.37-0-45 ssace do 0.45-0.49 dla wydechowych.Staralem sie to robic b.dokladnie szczelinomierzem stopniowanym co 0,01 mm.Wiec wg ksiazki powinno byc dobrze bo miesci sie w granicach a nie jest bo je slychac.Szczegolnie jeden klepie nawet po nagrzaniu,Wiem ze czasem ksiazka swoje a rzeczywistosc swoje.Stad pytanie-jakie luzy sa prawidlowe dla tego silnika?Na jakie regulowaliscie? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-01-2012, 10:16
|
|
|
1.6 ale gaźnik... Bez LPG regulowałem na (S 0.30) (W 0.40) z LPG (S 0.40) i (W 0.50) tak jak podaje książka |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-01-2012, 10:37
|
|
|
książka podaje wartości LPG? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-01-2012, 10:52
|
|
|
konikks, nie podaje co do lpg To tylko mój setup dla 1.4 - 1.6 książka podje 0.40S i 0.50W |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-01-2012, 11:48
|
|
|
Dzieki.Bede sie sugerowal tymi mniejszymi jednak,bo teco mam za duze sa i to wyraznie slychac.Lub bede systematycznie zmniejszal zaczynajac od najwiekszych.Wydaje mi sie ze te 0,5+/- 0,5 to stanowczo za duzo.Chce by bylo cicho po nagrzaniu-na zimnym moze byc lekko glosno-nie przeszkadza mi.Plytki u mnie w sklepie sa dostepne(nie wiem jaka jakosc)ale 55 grubosci jest dostepnych w cenie ok.10 zl.sztuka.Bede sie bral za to pewnie jeszcze dzis,bo motorek czesciowo rozebrany stoi. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-01-2012, 12:38
|
|
|
shagger78, ustaw tak jak książka podaje, kierując się w idealny luz lub w stronę tego (-.0.05 )
Sprawdź też w jakim stanie krzywki wałka rozrządu. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-01-2012, 00:11
|
|
|
Kajlon napisał/a: | shagger78, ustaw tak jak książka podaje, kierując się w idealny luz lub w stronę tego (-.0.05 )
Sprawdź też w jakim stanie krzywki wałka rozrządu. |
Krzywki na oko wygladaja dobrze a bynajmniej wszystkie sa mniej wiecej jednakowo ,,ostre"Pomierzylem luzy zakupilem plytki i dzis je wlozylem.Chcialem uzyskac luz 0.30 dla ssacych a 0.40 dla wylotowych.Na 3 cylindrach wyszlo idealnie.Natomiast na 3 cos nie bardzo(blad w obliczeniach czy cos takiego)ssacy mi wyszedl 0.35 a wydech 0.45.Ale mimo wszystko odpalilem by sprawdzic.No i klepie wyraznie jeden-pewnie ten ssacy bo przeciez on mniej sie nagrzewa tymj bardziej ze na benzynie chodzi.Po zagrzaniu nieco cichnie ale idealnie nie jest.Pojezdze teraz tak jak jest a pozniej jak sie to wszystko ulozy zrobie pomiary jeszcze raz.Zastanawia mnie tylko czy ssacy z luzem 0.35 moze stukac?
Mierzylem stare plytki i okazalo sie ze maja grubosci np.3.72 czy 3.78 wiec ktos kto to regulowal wczesniej musial je chyba szlifowac bo takich wymiarow w sklepie nie ma.Koncowki sa albo na 0 albo na 5.Wiec ktos kto to robil staral sie ustawic z dokladnoscia do 0,01? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-01-2012, 09:32
|
|
|
shagger78, u siebie też się spotkałem z takimi płytkami (3.78 3.92 itd) więc chyba jakaś firma robiła takowe
Co do klepania - jeśli dobrze ustawione a klepie dalej to trzeba pogrzebać głębiej i obejrzeć, pomierzyć popychacze zaworowe i ich siedziska w głowiczce U siebie miałem podobny problem.... nawet kupiłem oryginalną fiatowską głowiczke, poustawiałem zaworki elegancko i dalej klepie co się okazało, panewka na 1 korbie |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-01-2012, 20:18
|
|
|
Kajlon,Dzis rano odpalilem zimnego i okazuje sie ze nie jest tak zle.Jeden zawor troche stuka ale zdecydowanie mniej.Wczesniej bylo slychac to nawet w srodku teraz nie slychac.Wiec to nie panewki takze I dobrze bo juz mnie zmartwiles Czyli ten luz ssacego 0.35 i wydechowego 0.45 jest jednak za duzy.Kolejny raz wiec musze zamawiac plytki bo brakuje mi jednej 4.00 i 4.05 bo mimo iz kupilem wiecej niz potrzeba tych grubosci nie posiadam.Mozna by dac grubsze frezerowi i zebrac ile potrzeba ale nowe plytki beda tansze
Za jakis czas jak mnie najdze znowu zdejme pokrywe i sprawdze luzy.Czyli te 0.30 i 0.40 to tak w sam raz i tego nalezy sie trzymac.Te 0.05 w gore to juz za duzo.
Dzis patrzylem u kolegi w fordzie ka-silnik fiesty.Ma naklejke na silniku i fabryka podaje luzy 0.5 i 0.6.To to dopiero jest sieczkarnia Jak ktos slyszal jak te zawory w tych silnikach klepia to wie o czym mowie.Poki co temat odkladam narazie i dziekuje wszystkim za zainteresowanie i podpowiedzi. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 09:37
|
|
|
Jakby coś to mam kilka płytek (8szt)do regulacji od 2.0 8v na pewno, a być może też od 1.6 gaźnik gdzieś są, ale musiałbym sprawdzić. Ktoś zainteresowany to pisać PW i sprawdzę jakie to wartości |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 11:53
|
|
|
2.0 czy tam 1.6 to tej samej średnicy płytki |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 12:40
|
|
|
Ok, dzięki. Jeśli komuś będą potrzebne to piszcie. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-05-2012, 16:13
|
|
|
Odswiezam temat,bo znowu wzialem sie za regulacje luzu zaworowego.
Po poprzedniej regulacji pozostalo pojedyncze klepanie i teraz chce to zlikwidowac.Obecnie mam ssase na 0.35 a wydechy na 0.40 wiec czy jest mozliwe ze takie zawory slychac-a w zasadzie jakby jeden.Zmniejszac jeszcze luzy na wszystkich czy jak?Moze na samych ssacych?Pytanie tez mam takie.Luzy na zimnym sa wieksze czy na rozgrzanym?Pomozcie koledzy bo jak juz patrze na te podmienianie plytek to juz mnie wykeca Wczoraj podmienilem 3 sztuki te ktore mialy najwieksze luzy ale klepie dalej. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-05-2012, 16:32
|
|
|
shagger78, na zimnym są większe luzy. Pod wpływem ciepła materiał się rozgrzewa, co za tym idzie, luz się zmniejsza. Możliwe, że szklanki już mają luz i one zaczęły klepać.Różnie podają niektórzy 0.30ssacy i 0.40 wydech +-0,05, a inni 0,40 ssacy i 0,50 wydech +-0,05
** Dodano: 15-05-2012, 17:32 **
a jak nie to zrób ssący 0,25 i wydech 0,35. Ja tak miałem i było ok. |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-05-2012, 16:44
|
|
|
a ja się podzielę tylko spostrzeżeniem w tym temacie:
ostatni raz regulowałem zawory w moim Tipo jakieś 140tys km temu w ASO.
Auto ma LPG ale oszczędzam silnik tj nie dostaje w palnik ..i to chyba wraz z dobrym olejem i regularnymi wymianami powoduje, że luz nadal jest ok (w styczniu robiłem uszczelkę dekla i przy okazji sprawdziłem luzy). Silnik chodzi cichutko i nic nie klepie a zawory się domykają bo jest moc.
Z mojego doświadczenia więc uważam, że jak ktoś ostro jeździ to częściej trzeba luzy kontrolować. |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-05-2012, 17:06
|
|
|
Dzieki za wskazowki.Moj 1.6 i.e ma 150kkm calkowitego przebiegu wiec nie sadze by cos bylo az ttak wyrobione ze klepie.Po zakupie klepal wiec zmniejszalem luzy na 0,4 i 0,35 bo nigdy to nie bylo robione.Po regulacji dalej klepal jakby jeden zawor choc chyba ciszej ale ktory to nie wiem jak ustalic.
Teraz kolejna regulacja na jeszcze mniejsze luzy.Zastanawia mnie jedno.Dzis rano mierzylem luzy na zimnym silniku na jednym cylindrze.Ssanie bylo 0,3 a wydech 0,4.Odpalilem na kilka minut by sprawdzic czy klepie i zmierzylem na cieplym te same zawory.Temp byla ok 60 st.Ssacy mial 0,35 ssanie 0,45 wiec sie powiekszyly po zagrzaniu.Silnik teraz ostygl i mierze i jest tak jak rano 0,3 i 0,4.Wiecie ja juz z tego nic nie rozumiem.tak jak kolega pisze zawsze uwazalem ze na cieplym luzy sa mniejsze a tu sie okazuje ze jest na odwrot.Jak ktos ma jeszcze jakies spostrzezenia chetnie poczytam choc chodzi mi tylko o to by mi silnik tym jednym zaworem nie klepal.Moze ssace az tak nie zmieniaja dlugosci bo przeciez sa chlodzone przez benzynke.Ja widze ze jak bede tak ciagle regulowal to niedlugo bede mial komplet plytek :)Jest jakis sposob by sprawdzic ktory klepie? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-05-2012, 20:32
|
|
|
A jakie luzy dać w 1.6 gaźnikowcu? Bo któryś zaworek zaczął mi cykać |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-05-2012, 20:49
|
|
|
reval666, no to kolego, cyka po zerwaniu paska |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-05-2012, 21:10
|
|
|
Wiem i teraz pytanieczy w gaźnikowcu są inne wartości luzów niż w wtrysku? |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-05-2012, 21:11
|
|
|
są te same, ale cykanie zostanie, bo pewnie któryś zawór krzywy |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-05-2012, 21:56
|
|
|
Ja wlasnie skonczylem regulowac-niestety odpowiednich plytek(grubszych) mi zabraklo.Ostatecznie mam ssace w granicach 0.3-0.35 a wydechy udalo sie wszystkie na 0,4.Odpalilem i slychac cykanie na zimnym ale juz nie klepanie.Pojezdze,zobacze i ewentualnie ktoregos razu ssace dam na 0,3.
** Dodano: 15-05-2012, 22:58 **
reval666, slyszalem ze w gaznikowcu mozna dawac mniejsze luzy bo z gaznika bogatsza mieszanka niz z wtrysku a wiec i lepsze chlodzenie zaworow,no bynajmniej ssacych
** Dodano: 24-05-2012, 16:19 **
Maciek napisał/a: | shagger78, na zimnym są większe luzy. Pod wpływem ciepła materiał się rozgrzewa, co za tym idzie, luz się zmniejsza |
Sprawdzone w ,,naturze" wiec 100 proc pewne.Najmniejsze luzy sa na zimnym silniku w miare rozgrzewania sie luzy robia sie wieksze.Mierzylem na zimnym i goracym wiec wiem:) |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
ted
witamy nowego
Dołączył: 22 Cze 2012 Posty: 5 Skąd: bedzin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-06-2012, 18:02
|
|
|
Gdy regulacja zaworów nie pomaga i słychać metaliczne klekotanie zaworów,proponuje zainteresować się szklankami. |
|
|
|
|
|