Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Luz zaworowy Tipo 1.6 i.e
Autor Wiadomość
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-01-2012, 09:32   Luz zaworowy Tipo 1.6 i.e

Wiele juz sie naczytalem o luzie zaworowym w tipo ale nadal niewiele wiem.Po zmierzeniu luzow u siebie okazuje sie ze sa w normie wg niektorych danych bo luz mam ok 0.37-0-45 ssace do 0.45-0.49 dla wydechowych.Staralem sie to robic b.dokladnie szczelinomierzem stopniowanym co 0,01 mm.Wiec wg ksiazki powinno byc dobrze bo miesci sie w granicach a nie jest bo je slychac.Szczegolnie jeden klepie nawet po nagrzaniu,Wiem ze czasem ksiazka swoje a rzeczywistosc swoje.Stad pytanie-jakie luzy sa prawidlowe dla tego silnika?Na jakie regulowaliscie?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-01-2012, 10:16   

1.6 ale gaźnik... Bez LPG regulowałem na (S 0.30) (W 0.40) :> z LPG (S 0.40) i (W 0.50) tak jak podaje książka 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-01-2012, 10:37   

książka podaje wartości LPG?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-01-2012, 10:52   

konikks, nie podaje co do lpg :roll: To tylko mój setup ;) dla 1.4 - 1.6 książka podje 0.40S i 0.50W
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-01-2012, 11:48   

Dzieki.Bede sie sugerowal tymi mniejszymi jednak,bo teco mam za duze sa i to wyraznie slychac.Lub bede systematycznie zmniejszal zaczynajac od najwiekszych.Wydaje mi sie ze te 0,5+/- 0,5 to stanowczo za duzo.Chce by bylo cicho po nagrzaniu-na zimnym moze byc lekko glosno-nie przeszkadza mi.Plytki u mnie w sklepie sa dostepne(nie wiem jaka jakosc)ale 55 grubosci jest dostepnych w cenie ok.10 zl.sztuka.Bede sie bral za to pewnie jeszcze dzis,bo motorek czesciowo rozebrany stoi.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-01-2012, 12:38   

shagger78, ustaw tak jak książka podaje, kierując się w idealny luz lub w stronę tego (-.0.05 )
Sprawdź też w jakim stanie krzywki wałka rozrządu.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-01-2012, 00:11   

Kajlon napisał/a:
shagger78, ustaw tak jak książka podaje, kierując się w idealny luz lub w stronę tego (-.0.05 )
Sprawdź też w jakim stanie krzywki wałka rozrządu.

Krzywki na oko wygladaja dobrze a bynajmniej wszystkie sa mniej wiecej jednakowo ,,ostre"Pomierzylem luzy zakupilem plytki i dzis je wlozylem.Chcialem uzyskac luz 0.30 dla ssacych a 0.40 dla wylotowych.Na 3 cylindrach wyszlo idealnie.Natomiast na 3 cos nie bardzo(blad w obliczeniach czy cos takiego)ssacy mi wyszedl 0.35 a wydech 0.45.Ale mimo wszystko odpalilem by sprawdzic.No i klepie wyraznie jeden-pewnie ten ssacy bo przeciez on mniej sie nagrzewa tymj bardziej ze na benzynie chodzi.Po zagrzaniu nieco cichnie ale idealnie nie jest.Pojezdze teraz tak jak jest a pozniej jak sie to wszystko ulozy zrobie pomiary jeszcze raz.Zastanawia mnie tylko czy ssacy z luzem 0.35 moze stukac?
Mierzylem stare plytki i okazalo sie ze maja grubosci np.3.72 czy 3.78 wiec ktos kto to regulowal wczesniej musial je chyba szlifowac bo takich wymiarow w sklepie nie ma.Koncowki sa albo na 0 albo na 5.Wiec ktos kto to robil staral sie ustawic z dokladnoscia do 0,01?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-01-2012, 09:32   

shagger78, u siebie też się spotkałem z takimi płytkami (3.78 3.92 itd) więc chyba jakaś firma robiła takowe 8)
Co do klepania - jeśli dobrze ustawione a klepie dalej to trzeba pogrzebać głębiej i obejrzeć, pomierzyć popychacze zaworowe i ich siedziska w głowiczce :) U siebie miałem podobny problem.... nawet kupiłem oryginalną fiatowską głowiczke, poustawiałem zaworki elegancko i dalej klepie :x co się okazało, panewka na 1 korbie :badgrin:
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-01-2012, 20:18   

Kajlon,Dzis rano odpalilem zimnego i okazuje sie ze nie jest tak zle.Jeden zawor troche stuka ale zdecydowanie mniej.Wczesniej bylo slychac to nawet w srodku teraz nie slychac.Wiec to nie panewki takze :) I dobrze bo juz mnie zmartwiles :) Czyli ten luz ssacego 0.35 i wydechowego 0.45 jest jednak za duzy.Kolejny raz wiec musze zamawiac plytki bo brakuje mi jednej 4.00 i 4.05 bo mimo iz kupilem wiecej niz potrzeba tych grubosci nie posiadam.Mozna by dac grubsze frezerowi i zebrac ile potrzeba ale nowe plytki beda tansze :)
Za jakis czas jak mnie najdze znowu zdejme pokrywe i sprawdze luzy.Czyli te 0.30 i 0.40 to tak w sam raz i tego nalezy sie trzymac.Te 0.05 w gore to juz za duzo.
Dzis patrzylem u kolegi w fordzie ka-silnik fiesty.Ma naklejke na silniku i fabryka podaje luzy 0.5 i 0.6.To to dopiero jest sieczkarnia :) Jak ktos slyszal jak te zawory w tych silnikach klepia to wie o czym mowie.Poki co temat odkladam narazie i dziekuje wszystkim za zainteresowanie i podpowiedzi.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-01-2012, 09:37   

Jakby coś to mam kilka płytek (8szt)do regulacji od 2.0 8v na pewno, a być może też od 1.6 gaźnik gdzieś są, ale musiałbym sprawdzić. Ktoś zainteresowany to pisać PW i sprawdzę jakie to wartości :)
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-01-2012, 11:53   

2.0 czy tam 1.6 to tej samej średnicy płytki 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-01-2012, 12:40   

Ok, dzięki. Jeśli komuś będą potrzebne to piszcie.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-05-2012, 16:13   

Odswiezam temat,bo znowu wzialem sie za regulacje luzu zaworowego.

Po poprzedniej regulacji pozostalo pojedyncze klepanie i teraz chce to zlikwidowac.Obecnie mam ssase na 0.35 a wydechy na 0.40 wiec czy jest mozliwe ze takie zawory slychac-a w zasadzie jakby jeden.Zmniejszac jeszcze luzy na wszystkich czy jak?Moze na samych ssacych?Pytanie tez mam takie.Luzy na zimnym sa wieksze czy na rozgrzanym?Pomozcie koledzy bo jak juz patrze na te podmienianie plytek to juz mnie wykeca :) Wczoraj podmienilem 3 sztuki te ktore mialy najwieksze luzy ale klepie dalej.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-05-2012, 16:32   

shagger78, na zimnym są większe luzy. Pod wpływem ciepła materiał się rozgrzewa, co za tym idzie, luz się zmniejsza. Możliwe, że szklanki już mają luz i one zaczęły klepać.Różnie podają niektórzy 0.30ssacy i 0.40 wydech +-0,05, a inni 0,40 ssacy i 0,50 wydech +-0,05

** Dodano: 15-05-2012, 17:32 **
a jak nie to zrób ssący 0,25 i wydech 0,35. Ja tak miałem i było ok.
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-05-2012, 16:44   

a ja się podzielę tylko spostrzeżeniem w tym temacie:
ostatni raz regulowałem zawory w moim Tipo jakieś 140tys km temu w ASO.

Auto ma LPG ale oszczędzam silnik tj nie dostaje w palnik ..i to chyba wraz z dobrym olejem i regularnymi wymianami powoduje, że luz nadal jest ok (w styczniu robiłem uszczelkę dekla i przy okazji sprawdziłem luzy). Silnik chodzi cichutko i nic nie klepie a zawory się domykają bo jest moc.

Z mojego doświadczenia więc uważam, że jak ktoś ostro jeździ to częściej trzeba luzy kontrolować.
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-05-2012, 17:06   

Dzieki za wskazowki.Moj 1.6 i.e ma 150kkm calkowitego przebiegu wiec nie sadze by cos bylo az ttak wyrobione ze klepie.Po zakupie klepal wiec zmniejszalem luzy na 0,4 i 0,35 bo nigdy to nie bylo robione.Po regulacji dalej klepal jakby jeden zawor choc chyba ciszej ale ktory to nie wiem jak ustalic.
Teraz kolejna regulacja na jeszcze mniejsze luzy.Zastanawia mnie jedno.Dzis rano mierzylem luzy na zimnym silniku na jednym cylindrze.Ssanie bylo 0,3 a wydech 0,4.Odpalilem na kilka minut by sprawdzic czy klepie i zmierzylem na cieplym te same zawory.Temp byla ok 60 st.Ssacy mial 0,35 ssanie 0,45 wiec sie powiekszyly po zagrzaniu.Silnik teraz ostygl i mierze i jest tak jak rano 0,3 i 0,4.Wiecie ja juz z tego nic nie rozumiem.tak jak kolega pisze zawsze uwazalem ze na cieplym luzy sa mniejsze a tu sie okazuje ze jest na odwrot.Jak ktos ma jeszcze jakies spostrzezenia chetnie poczytam choc chodzi mi tylko o to by mi silnik tym jednym zaworem nie klepal.Moze ssace az tak nie zmieniaja dlugosci bo przeciez sa chlodzone przez benzynke.Ja widze ze jak bede tak ciagle regulowal to niedlugo bede mial komplet plytek :)Jest jakis sposob by sprawdzic ktory klepie?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 15-05-2012, 20:32   

A jakie luzy dać w 1.6 gaźnikowcu? Bo któryś zaworek zaczął mi cykać
     assistance
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-05-2012, 20:49   

reval666, no to kolego, cyka po zerwaniu paska
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 15-05-2012, 21:10   

Wiem ;) i teraz pytanieczy w gaźnikowcu są inne wartości luzów niż w wtrysku?
     assistance
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-05-2012, 21:11   

są te same, ale cykanie zostanie, bo pewnie któryś zawór krzywy
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-05-2012, 21:56   

Ja wlasnie skonczylem regulowac-niestety odpowiednich plytek(grubszych) mi zabraklo.Ostatecznie mam ssace w granicach 0.3-0.35 a wydechy udalo sie wszystkie na 0,4.Odpalilem i slychac cykanie na zimnym ale juz nie klepanie.Pojezdze,zobacze i ewentualnie ktoregos razu ssace dam na 0,3.

** Dodano: 15-05-2012, 22:58 **
reval666, slyszalem ze w gaznikowcu mozna dawac mniejsze luzy bo z gaznika bogatsza mieszanka niz z wtrysku a wiec i lepsze chlodzenie zaworow,no bynajmniej ssacych :)

** Dodano: 24-05-2012, 16:19 **
Maciek napisał/a:
shagger78, na zimnym są większe luzy. Pod wpływem ciepła materiał się rozgrzewa, co za tym idzie, luz się zmniejsza


Sprawdzone w ,,naturze" wiec 100 proc pewne.Najmniejsze luzy sa na zimnym silniku w miare rozgrzewania sie luzy robia sie wieksze.Mierzylem na zimnym i goracym wiec wiem:)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
ted 
witamy nowego


Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 5
Skąd: bedzin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-06-2012, 18:02   

Gdy regulacja zaworów nie pomaga i słychać metaliczne klekotanie zaworów,proponuje zainteresować się szklankami.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load