[Benzyna] Samopchod czasem gasnie jadac na luzie w czym prob |
Autor |
Wiadomość |
zibikret8
Wiek: 67 Dołączył: 29 Gru 2006 Posty: 45 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-02-2007, 18:20 [Benzyna] Samopchod czasem gasnie jadac na luzie w czym prob
|
|
|
Jadac samochodem na luzie pare razy zgasl mi . Z czym to jest zwiazane i gdzie tkwi przyczyna. |
_________________ tempra 93 zielony metalik
http://www.tempra.org/images/userbar/tttgreen.jpg |
|
|
|
|
lisvegas
Dołączył: 20 Gru 2006 Posty: 55 Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-02-2007, 08:36
|
|
|
a masz moze instalke gazową jesli tak to przyczyna jest prosta jesli powietrze jest wpychane do silnika (pęd wiatru) a nie zasysane to silnik bedzie ci gasł lecz niepowinno sie to dziac przy bardzo małych predkosciach postaraj sie opisac ten problem dokładniej i podaj jaki masz silnik czy masz lpg i czy posiadasz orginalny układ dolotowy czy cos było kombinowane ? oki. |
|
|
|
|
zibikret8
Wiek: 67 Dołączył: 29 Gru 2006 Posty: 45 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-02-2007, 15:30
|
|
|
Posiadam samochod Tempra 1,6ie bez instalacji gazowej,tak jak pisalem jadac na luzie zdarza sie ze zgasnie ,mialo to miejsce kilka krotnie. |
_________________ tempra 93 zielony metalik
http://www.tempra.org/images/userbar/tttgreen.jpg |
|
|
|
|
Mateuszhg
Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 95 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-03-2007, 18:06 Gaśnie
|
|
|
JA mam podobry problem tez mi gaśnie na luzie tylko ze ja mam tempre w gazie i nie wiem co mam z tym Zrobić POMOCY |
_________________ Tempra 1.8SW była :-(
CB-Uniden pro 520xl antena lemm at-72
Passat B3 170tysKm 89r
Passat b4 TDI 258tys.Km 95r
Truck
Man TGA |
|
|
|
|
gulczas
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Cze 2005 Posty: 171 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-03-2007, 18:36
|
|
|
A silnik pracuje równo na luzie ? Sprawdź po pierwsze świece, przewody, kopulke, palec.
Następnie zobacz jak pracuje silniczek krokowy, ew. go przeczyść jak dziwnie pracuje.
Jak dalej będzie tak to pomyślimy bardziej. |
_________________ FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT
|
|
|
|
|
MaDBoYs
Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 100 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18-03-2007, 20:42
|
|
|
Gulczas dobrze pisze sprawdz to co wymienil i mysle ze znajdziesz problem :yawinkle: |
_________________ BaD BoYs-razem jezdzimy razem zginiemy,na zawsze razem |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 18-03-2007, 22:17
|
|
|
Też tak miałem - wymieniałem przewody zapłonowe, świece, ( aparatu zapłonowego nie mam) jeszcze wymieniałem silnik krokowy - na nowym jeszcze szybciej gaśnie. Zastanawia mnie czy to nie jest czasem tzw. map sensor gdyż z tego, co wiem pobiera on informację o podciśnieniu z kolektora dolotowego i może on cos zawodzi. Były już posty, że po jego odłączeniu dzieją się jakieś rewolucje (może tylko ta rurka, która do niego dochodzi jest dziurawa) |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
gulczas
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Cze 2005 Posty: 171 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-03-2007, 22:44
|
|
|
No podciśnienia też należało by sprawdzić. Możesz na chwile odpiąć rurkę podciśnienia od Digiplexa i zobacz czy ma jakiś wpływ na prace jednostki. Jak będzie bez zmian to szukałbym nieszczelności na przewodach. |
_________________ FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT
|
|
|
|
|
valdmidi
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 64 Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-03-2007, 22:49
|
|
|
Przede wszystkim sprawdź luzy zaworów! Miałem podobnie, a po wyregulowaniu zaworów już nigdy mi nie zgasł na luzie. Jak nie ma prawidłowych luzów na wałku rozrządu, to zawory się nie domykają i przez to może zgasnąć na luzie. Szczególnie to się nasila, kiedy silnik się rozgrzeje. Podobny problem miałem wiele lat temu w "maluchu" i też brak prawidłowych luzów był przyczyną. |
|
|
|
|
Tobi
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-03-2007, 11:45
|
|
|
Ja mam to samo ale tylko jak jest mokro na dworze. Podejrzewam kable. |
_________________ Tempra 1.6S gaźnik + LPG
Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż. |
|
|
|
|
Joy_Pawel
Dołączyła: 21 Lut 2007 Posty: 38 Skąd: Stary Brus
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 23:17
|
|
|
gulczas napisał/a: | No podciśnienia też należało by sprawdzić. Możesz na chwile odpiąć rurkę podciśnienia od Digiplexa i zobacz czy ma jakiś wpływ na prace jednostki. Jak będzie bez zmian to szukałbym nieszczelności na przewodach. |
Mam tak sam problem ! Ale jak idze przewod do Digiplexa jest taka mała beczułka przeznia przechodzi powietrze , do czego ona słuzy ? |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-03-2007, 19:35
|
|
|
beczułka ma być, jest w zasadzie pusta; w niektórych jakaś może siateczka była by się coś do czujnika w digi nie dostało, ale generalnie pusta; to jakaś komora rezonansowa czy coś takiego, by się podciśnienie jeszcze bardziej zakręciło
uważać przy kroćcu plastikowym w digiplexie!!!!!!!! gdy wymianiacie wężyk między beczułką a digi - krociec z digi bardzo lubi się łamaći potem bardzo bardzo jest problem by to dobrze i szczelnie zrobić; wiem.... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Joy_Pawel
Dołączyła: 21 Lut 2007 Posty: 38 Skąd: Stary Brus
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 30-03-2007, 00:01
|
|
|
Ok z ta beczułka . Ale umnie po wymianie kabli dalej dziwe zeczy sie dzeją , musze sprawdzic wszyskie przewody podcisnienia bo to moez byc przez nie ze nierowno chodzi silnik i wiecj pali . A moze sonda ?
Jak zmierzyc miernikiem sonde mam 3 kabelki , 2 idą razem i 1 osobno ? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-03-2007, 18:59
|
|
|
Te dwa razem to jest zasilanie grzałki w sondzie,a ten osobno to jest sygnał na sterownik.Między nim a masą ma być napięcie wahające się w okolicach 0.45V-0.75V na rozgrzanym silniku. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Joy_Pawel
Dołączyła: 21 Lut 2007 Posty: 38 Skąd: Stary Brus
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 04-07-2007, 22:58
|
|
|
Temat zamykamy !
Po wymianie CPW na nowy orginał Magneti Marelli SEN 8M wszystkie nieprawidłowości ustąpiły !
To było przyczyną nierównego działania silnika w każdych warunkach ! |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-07-2007, 23:27
|
|
|
Joy_Pawel, nie wiem czy zauważyłeś, ale to nie jest Twój temat i coś takiego może napisać zibikret8. |
|
|
|
|
tw20
Wiek: 43 Dołączył: 03 Kwi 2007 Posty: 48 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-09-2007, 23:25
|
|
|
Witam. Miałem dokladnie taki sam problem z tym gaśnięciem na luzie... wymieniłem świece, przewody, kopułkę nawet silniczek krokowy...i nic nie pomagało... Okazało sie że we wtyczce dolaczonej do czujnika polożenia przepustnicy nie ma uszczelki i przewody były zasniedziałe po przeczyszczeniu działa jak złoto... |
|
|
|
|
zibikret8
Wiek: 67 Dołączył: 29 Gru 2006 Posty: 45 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-10-2007, 20:18 Gaśnie na luzie
|
|
|
Drodzy klubowicze dzieki za porady ,usterka znikla samoczynnie może zima znowu się pojawi oby nie przewody i swiece na wszlki wypadek wymieniłem.Pozdrawiam |
_________________ tempra 93 zielony metalik
http://www.tempra.org/images/userbar/tttgreen.jpg |
|
|
|
|
|