Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Samopchod czasem gasnie jadac na luzie w czym prob
Autor Wiadomość
zibikret8 



Wiek: 67
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 45
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-02-2007, 18:20   [Benzyna] Samopchod czasem gasnie jadac na luzie w czym prob

Jadac samochodem na luzie pare razy zgasl mi . Z czym to jest zwiazane i gdzie tkwi przyczyna. :dresik:
_________________
tempra 93 zielony metalik
http://www.tempra.org/images/userbar/tttgreen.jpg
     assistance
 
 
lisvegas 


Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 55
Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 25-02-2007, 08:36   

a masz moze instalke gazową jesli tak to przyczyna jest prosta jesli powietrze jest wpychane do silnika (pęd wiatru) a nie zasysane to silnik bedzie ci gasł lecz niepowinno sie to dziac przy bardzo małych predkosciach postaraj sie opisac ten problem dokładniej i podaj jaki masz silnik czy masz lpg i czy posiadasz orginalny układ dolotowy czy cos było kombinowane ? oki.
  
 
 
zibikret8 



Wiek: 67
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 45
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-02-2007, 15:30   

Posiadam samochod Tempra 1,6ie bez instalacji gazowej,tak jak pisalem jadac na luzie zdarza sie ze zgasnie ,mialo to miejsce kilka krotnie. :dresik:
_________________
tempra 93 zielony metalik
http://www.tempra.org/images/userbar/tttgreen.jpg
     assistance
 
 
Mateuszhg 



Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 95
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-03-2007, 18:06   Gaśnie

JA mam podobry problem tez mi gaśnie na luzie tylko ze ja mam tempre w gazie i nie wiem co mam z tym Zrobić POMOCY
_________________
Tempra 1.8SW była :-(
CB-Uniden pro 520xl antena lemm at-72
Passat B3 170tysKm 89r
Passat b4 TDI 258tys.Km 95r
Truck
Man TGA
  
 
 
gulczas 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 171
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-03-2007, 18:36   

A silnik pracuje równo na luzie ? Sprawdź po pierwsze świece, przewody, kopulke, palec.
Następnie zobacz jak pracuje silniczek krokowy, ew. go przeczyść jak dziwnie pracuje.
Jak dalej będzie tak to pomyślimy bardziej.
_________________
FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT

     assistance   Moneta
 
 
MaDBoYs 



Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 100
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-03-2007, 20:42   

Gulczas dobrze pisze sprawdz to co wymienil i mysle ze znajdziesz problem :yawinkle:
_________________
BaD BoYs-razem jezdzimy razem zginiemy,na zawsze razem
     assistance
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-03-2007, 22:17   

Też tak miałem - wymieniałem przewody zapłonowe, świece, ( aparatu zapłonowego nie mam) jeszcze wymieniałem silnik krokowy - na nowym jeszcze szybciej gaśnie. Zastanawia mnie czy to nie jest czasem tzw. map sensor gdyż z tego, co wiem pobiera on informację o podciśnieniu z kolektora dolotowego i może on cos zawodzi. Były już posty, że po jego odłączeniu dzieją się jakieś rewolucje (może tylko ta rurka, która do niego dochodzi jest dziurawa)
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
gulczas 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 171
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-03-2007, 22:44   

No podciśnienia też należało by sprawdzić. Możesz na chwile odpiąć rurkę podciśnienia od Digiplexa i zobacz czy ma jakiś wpływ na prace jednostki. Jak będzie bez zmian to szukałbym nieszczelności na przewodach.
_________________
FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT

     assistance   Moneta
 
 
valdmidi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 64
Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-03-2007, 22:49   

Przede wszystkim sprawdź luzy zaworów! Miałem podobnie, a po wyregulowaniu zaworów już nigdy mi nie zgasł na luzie. Jak nie ma prawidłowych luzów na wałku rozrządu, to zawory się nie domykają i przez to może zgasnąć na luzie. Szczególnie to się nasila, kiedy silnik się rozgrzeje. Podobny problem miałem wiele lat temu w "maluchu" i też brak prawidłowych luzów był przyczyną.
  
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-03-2007, 11:45   

Ja mam to samo ale tylko jak jest mokro na dworze. Podejrzewam kable.
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Joy_Pawel 


Dołączyła: 21 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: Stary Brus
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 27-03-2007, 23:17   

gulczas napisał/a:
No podciśnienia też należało by sprawdzić. Możesz na chwile odpiąć rurkę podciśnienia od Digiplexa i zobacz czy ma jakiś wpływ na prace jednostki. Jak będzie bez zmian to szukałbym nieszczelności na przewodach.


Mam tak sam problem ! Ale jak idze przewod do Digiplexa jest taka mała beczułka przeznia przechodzi powietrze , do czego ona słuzy ?
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-03-2007, 19:35   

beczułka ma być, jest w zasadzie pusta; w niektórych jakaś może siateczka była by się coś do czujnika w digi nie dostało, ale generalnie pusta; to jakaś komora rezonansowa czy coś takiego, by się podciśnienie jeszcze bardziej zakręciło ;D
uważać przy kroćcu plastikowym w digiplexie!!!!!!!! gdy wymianiacie wężyk między beczułką a digi - krociec z digi bardzo lubi się łamaći potem bardzo bardzo jest problem by to dobrze i szczelnie zrobić; wiem....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Joy_Pawel 


Dołączyła: 21 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: Stary Brus
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 30-03-2007, 00:01   

Ok z ta beczułka . Ale umnie po wymianie kabli dalej dziwe zeczy sie dzeją , musze sprawdzic wszyskie przewody podcisnienia bo to moez byc przez nie ze nierowno chodzi silnik i wiecj pali . A moze sonda ?
Jak zmierzyc miernikiem sonde mam 3 kabelki , 2 idą razem i 1 osobno ?
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-03-2007, 18:59   

Te dwa razem to jest zasilanie grzałki w sondzie,a ten osobno to jest sygnał na sterownik.Między nim a masą ma być napięcie wahające się w okolicach 0.45V-0.75V na rozgrzanym silniku.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Joy_Pawel 


Dołączyła: 21 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: Stary Brus
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 04-07-2007, 22:58   

Temat zamykamy !
Po wymianie CPW na nowy orginał Magneti Marelli SEN 8M wszystkie nieprawidłowości ustąpiły !
To było przyczyną nierównego działania silnika w każdych warunkach !
  
 
Broadway 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 199
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-07-2007, 23:27   

Joy_Pawel, nie wiem czy zauważyłeś, ale to nie jest Twój temat i coś takiego może napisać zibikret8.
     Moneta
 
tw20 


Wiek: 43
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-09-2007, 23:25   

Witam. Miałem dokladnie taki sam problem z tym gaśnięciem na luzie... wymieniłem świece, przewody, kopułkę nawet silniczek krokowy...i nic nie pomagało... Okazało sie że we wtyczce dolaczonej do czujnika polożenia przepustnicy nie ma uszczelki i przewody były zasniedziałe po przeczyszczeniu działa jak złoto...
  
 
 
zibikret8 



Wiek: 67
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 45
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-10-2007, 20:18   Gaśnie na luzie

Drodzy klubowicze dzieki za porady ,usterka znikla samoczynnie może zima znowu się pojawi oby nie przewody i swiece na wszlki wypadek wymieniłem.Pozdrawiam
_________________
tempra 93 zielony metalik
http://www.tempra.org/images/userbar/tttgreen.jpg
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load