Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.8 ie
Autor Wiadomość
szymon18a 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 98
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-10-2007, 07:52   1.8 ie

Witam.Mam pytanie jakie są różnice pomiędzy silnikami 1.8 835c2.000 a 159a4.046?Gdzie jest numer, model silnika wybity,oprócz tabliczki.Pozdrawiam
  
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-10-2007, 08:29   Re: 1.8 ie

szymon18a napisał/a:
Witam.Mam pytanie jakie są różnice pomiędzy silnikami 1.8 835c2.000 a 159a4.046?Gdzie jest numer, model silnika wybity,oprócz tabliczki.Pozdrawiam

silnik 159... to silnik z auta produkowanego w latach 89-93 ( moc 109KM ) z klasycznym rozdzielaczem zapłonu , napędzanym z ssącego wałka rozrządu , silnik 835... z kolei - to produkcja 93-96 ( moc 105KM - de facto pochodzący z Lancii Dedry ) różniący się na wygląd zapłonem bezrozdzielaczowym : na przedłużeniach wałków są zamocowane cewki . Jedna zasila świece na cylindrach 1-4 , druga 2-3 .
Oba silniki konstrukcyjnie różnią się tylko ssącym wałkiem rozrządu , a główne różnice - to osprzęt : obudowa termostatu , listwa wtryskiwaczy , same wtryskiwacze , regulator ciśnienia , obudowa przepustnicy , osprzęt elektryczny i elektroniczny , a zwłaszcza komputer !
Pole numerowe silnika znajduje się z przodu bloku silnika , obok podstawki filtra oleju .
     assistance
 
szymon18a 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 98
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-10-2007, 12:03   

Czyli rozumiem że rozrząd kompletny jest taki sam w oby dwóch i uszczelki,uszczelniacze są takie same?
  
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-10-2007, 13:25   

szymon18a napisał/a:
Czyli rozumiem że rozrząd kompletny jest taki sam w oby dwóch i uszczelki,uszczelniacze są takie same?

Nie !
Tzn. kąty , wzniosy krzywek itp. sa takie same , ale w silniku 159 wałek ssący ma wyjście do napędu aparatu zapłonowego i jeżeli tego aparatu nie założysz - to nie ma czym zaślepić otworu w głowicy po nim , natomiast na silniku 835 oba wałki są schowane pod deklami , a do dekli przykręcone są mocowania cewek .
Uszczelnienia są takie same tylko od strony kół rozrządu .
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 36 days
Network load