|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
1.8 ie |
Autor |
Wiadomość |
szymon18a
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 98 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-10-2007, 07:52 1.8 ie
|
|
|
Witam.Mam pytanie jakie są różnice pomiędzy silnikami 1.8 835c2.000 a 159a4.046?Gdzie jest numer, model silnika wybity,oprócz tabliczki.Pozdrawiam |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-10-2007, 08:29 Re: 1.8 ie
|
|
|
szymon18a napisał/a: | Witam.Mam pytanie jakie są różnice pomiędzy silnikami 1.8 835c2.000 a 159a4.046?Gdzie jest numer, model silnika wybity,oprócz tabliczki.Pozdrawiam |
silnik 159... to silnik z auta produkowanego w latach 89-93 ( moc 109KM ) z klasycznym rozdzielaczem zapłonu , napędzanym z ssącego wałka rozrządu , silnik 835... z kolei - to produkcja 93-96 ( moc 105KM - de facto pochodzący z Lancii Dedry ) różniący się na wygląd zapłonem bezrozdzielaczowym : na przedłużeniach wałków są zamocowane cewki . Jedna zasila świece na cylindrach 1-4 , druga 2-3 .
Oba silniki konstrukcyjnie różnią się tylko ssącym wałkiem rozrządu , a główne różnice - to osprzęt : obudowa termostatu , listwa wtryskiwaczy , same wtryskiwacze , regulator ciśnienia , obudowa przepustnicy , osprzęt elektryczny i elektroniczny , a zwłaszcza komputer !
Pole numerowe silnika znajduje się z przodu bloku silnika , obok podstawki filtra oleju . |
|
|
|
|
szymon18a
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 98 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-10-2007, 12:03
|
|
|
Czyli rozumiem że rozrząd kompletny jest taki sam w oby dwóch i uszczelki,uszczelniacze są takie same? |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-10-2007, 13:25
|
|
|
szymon18a napisał/a: | Czyli rozumiem że rozrząd kompletny jest taki sam w oby dwóch i uszczelki,uszczelniacze są takie same? |
Nie !
Tzn. kąty , wzniosy krzywek itp. sa takie same , ale w silniku 159 wałek ssący ma wyjście do napędu aparatu zapłonowego i jeżeli tego aparatu nie założysz - to nie ma czym zaślepić otworu w głowicy po nim , natomiast na silniku 835 oba wałki są schowane pod deklami , a do dekli przykręcone są mocowania cewek .
Uszczelnienia są takie same tylko od strony kół rozrządu . |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|