Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problemy z moca
Autor Wiadomość
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-06-2006, 23:22   problemy z moca

Witam

Ostatnio wystapila u mnie irytujaca awaria. Zaobserwowalem to po zatankowaniu na felernej stacji Tesco. Niestety po zatankowaniu dobrego gazu poprawilo sie, ale jest jeszcze fatalnie.

Takie sa objawy: czasami brakuje mocy. Jak np. ruszam spod swiatel auto sie dlawi i nie chce jechac. Przelaczam na benzyne, przekrocze np. 2 tys obr, przelaczam na gaz i jedzie. Ale z drugiej strony na gazie nie jezdzi tak sprawnie jak kiedys... macie pomysl co to moze byc? Nie zawsze dlawi sie przy ruszaniu. Wyglada to jakby mial zbyt duzo gazu i go zalewalo? Sam juz nie wiem. Pchac sie do gazownika, by ustawil, czy moze we wlasnym zakresie mozna cos naprawic?
Filterek gazu obejrze pojutrze...

pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 02-06-2006, 09:56   

ja jak zatankowałem jakis taki syf zorientowałem się w pore i spuscilem caly gaz z butli, wymieniłem dodatkowo flterek gazu. jeśli naprzykład okaze się ze na filterku byly jakies opilki metali lub jakis syf w postaci małej stałej to rozbierz dodatkowo reduktor i tez go przeczysc zeby nic sie nie zapchało. dodatkowo mikser tez moznaby wyczyścic/przdmuchac.
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-06-2006, 10:57   

Kamil rob jak mowi moley. Moze "wode" zatankowales i teraz siedzi na dnie i silnik zasysa to. Wypal gaz do konca i wykrec butle i zobacz co jest.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-06-2006, 11:58   

Oki. Sprawa ma sie tak:
Jak auto przestalo mi jezdzic, odkrecilem troszke gaz na jednej z rurek. Poprawiło się. Później jak miałem mało gazu, zatankowałem na BP cały zbiornik. Jakoś się dało jeździć. Co prawda gaz spala sie w iście ekspresowym tempie. Przed chwilą wyciągnąłem filterek, troszke z niego wytrzepałem opiłków- nie było tragedii. Odkrecilem gaz, by przedmuchac przewody.
Mikser oczyściłem, oraz spuściłem troszke szlamu z reduktora.
Śrubke od gazu (nie wiem jak to się fachowo nazywa) dokreciłem. Jak teraz sprawa wygląda- autko ma wolne obroty, jak się przegazuje to grzecznie schodzi do obr. min.
Jak się jeździ? Nie wiem, zaraz robię test drive.

Póki co nie będę rozkręcał butli- wyjeżdżę do zera i zatankuje do pełna. Jak wejdą 44 litry to będzie znaczyło że wszystko jest w normie... mam nadzieję ;)

Dzięki za pomoc.


pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-06-2006, 15:27   

Jeśli grzebałeś przy ustawieniach (skład mieszanki) to jedź lepiej do gazownika.
Przekonałem się już dwukrotnie na swoim przykładzie, że na oko..........................
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-06-2006, 16:18   

Przejechałem się i.... super :) .

Wiesz, nic nie robiłem przy reduktorze, tylko przy śrubie reg. Zreszta gazownik mówił, że mogę ustawiać tą śrubą, bo reszta jest oki :) .

Oczywiscie mogę podjechać do gazownika, podepnie sie pod mabde i będzie... no właśnie- co on zrobi?

Natomiast jak zmieniali mi reduktor, to tak namieszali z ustawieniami, że musiałem czym predzej jechac do "swojego" mechanik, ktory ustawił tak auto, ze dopiero zaczelo jezdzic... Niestety dotychczas trafialem na takich gazownikow, ktorzy nie rozwiazuja problemow, tylko smai je tworza.


pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-10-2006, 21:41   

Witam!

Mam podobny problem jak ruszam z pod swiatel, ale bylem u gazownika... Co to moze byc? Aktualnie instalacja jest ustawiona, ale auto nadal nie jezdzi... Woda w baku ? Tankowalem w srode na BP tam raczej wody nie wlewaja razem z gazem :D
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-10-2006, 22:16   

znaczy że co? że dławi się na gazie a zwłaszca jak depniesz?
jeśli tak to po kolei - czy filtr od gazu jest czyściutki, potem rozbiórka i czyszczenie reduktora, polecam wymianę membran, zaworków (gumek-grzybków) i innych dupereli które dostaniesz w zestawie z membranami a potem dobrą regulację reduktora i poza reduktorem już zaworu dławienia; no chyba, że filtr powietrza masz jeszcze już tego no a mixowanie gazu masz na dolocie;

ale zazwyczaj odsyfienie instalacji + regulacje + ew membrany nie zaszkodzi zmienić i odzyskasz moc; może też masz w tej chwili regulację na econo bardziej i jak depniesz naraz to wpierw go zdławi, lub odwrotnie, masz zbyt odkręcone i coś jakby'zaleje' go po depnięciu, nim się zbierze.....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-10-2006, 22:18   

Dzis bylem na regulacji gazowni .... Sprawy zaczely sie komplikowac pare godzin pozniej... Sprawa regulacji gazu zakonczona. Reduktor BRC przebieg 8 tys km od nowosci, jeszcze na gwarancji. Czy to nie jest sprawa elektryki? kiepska iskra albo komp cos szwankuje?
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-10-2006, 22:20   

o jeszcze na szybkość i dynamikę reakcji (czyl jak się zrywa na deptanie) prócz regulacji jak pisałem ogromny wpływa ma stan membran i 'przysłonko-zaworków' na sprężynkach w reduktorze;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-10-2006, 22:23   

Aktualnie samochod stoi u szwagra. Laduje sie aku, bo moze daje slaba iskre... Jutro zaleje benzyne i pojezdze troche na niej, zobacze jak autko sie zachowuje. W/w akcje dzieja sie na gazie a jak jest na benie to jeszcze nie wiem. A moze maly poziom paliwa ma jakis wplyw na to? Moze pompa jakis syf z dna baku zassala? Bo chyba jak jezdze na gazie to pompa paliwa caly czas sie kreci :idea:
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-10-2006, 22:28   

(teraz twój post mi wyskoczył)
albo możesz mieć iskrę gorszą , fakt, albo dławi Ci się na LPG bo za mao go dolatuje;
jeśli za mało go dochodzi (ciśnienie lub przelot) to masz do wyboru - albo coś przytkane, niekoniecznie w reduktorze, choć też to możliwe, więc regulacje nie pomogą, albo coś w reduktorze się blokuje np te 'zaworki' jakby, albo filterek gazu, albo co możliwe też elektrozaworki puszczające LPG i zamykające benzynę -tu do wyboru masz labo się nie otwiera do końca elektrozaworek od LPG i wtedy masz za mały 'dolot' lpg, albo/i też elektrozaworek od benzyny nie odcina 100% i taki benzynolpg mix się właśnie tak zachowuje też, albo co często też raz na rok się zdarzy wielozawór na butli Ci się przywiesił (poczytasz na forum) i większego Ciśnienia Ci nie poda bo jest 'częściowo zakręcony' jakby; zawiesił się; w takim przypadku jeśli nie rozbierać butli i wielozaworu (po wypaleniu LPG) pozostaje postukać po wielozaworze aż się odwiesi i/lub/też jednocześnie zatankować full ciśnienie a potem wypalić, powtórzyć, i/lub/też jednocześnie zakręcać / odkręcać ręczny zawór aż może i tamten ruszy i/lub/też rozhulać szybko autko, np długi odinek, z górki, na dużych obrotach wrzucić na LPG i choćby go dławiło to siłą rozpędu na biegu lecieć, podciśnienie z silnika przessa wszelkie przeszkody, ,przepcha wielozawór itp....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-10-2006, 22:39   

aha zapomnialem dodac ze dzis bylem u tlumikarza robili uszczelke pod kolektorem i moze cos zle poskladali nie podlaczyli czegos albo cos w tym stylu... Jutro sprawdze i zdam relacje...

Znajomy powiedzial ze moge miec walnieta sonde lambda. Kazal mi ja odlaczyc i zrobic reset kompa. Tak wiec zrobilem. Przejechalem jakies 4 km i problem wrocil :sciana: Co to moze byc?? Juz krew mnie zalewa.... :|

Taaaaa, Panowie wyjąlem bezpiecznik nawiewu i samochod jezdzi !! Chyba mam zwarcie w instalacji. Teraz juz wiem gdzie szukac, moge isc pic :piwko:

!!! Auto naprawione !!! problem tkwil w masie, a wlasciwie w jej braku. Poprawione styki przy silniku i karoserii i wszystko dziala super i ladowanie jest ponad 14 v :D
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load