|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
problemy z moca |
Autor |
Wiadomość |
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-06-2006, 23:22 problemy z moca
|
|
|
Witam
Ostatnio wystapila u mnie irytujaca awaria. Zaobserwowalem to po zatankowaniu na felernej stacji Tesco. Niestety po zatankowaniu dobrego gazu poprawilo sie, ale jest jeszcze fatalnie.
Takie sa objawy: czasami brakuje mocy. Jak np. ruszam spod swiatel auto sie dlawi i nie chce jechac. Przelaczam na benzyne, przekrocze np. 2 tys obr, przelaczam na gaz i jedzie. Ale z drugiej strony na gazie nie jezdzi tak sprawnie jak kiedys... macie pomysl co to moze byc? Nie zawsze dlawi sie przy ruszaniu. Wyglada to jakby mial zbyt duzo gazu i go zalewalo? Sam juz nie wiem. Pchac sie do gazownika, by ustawil, czy moze we wlasnym zakresie mozna cos naprawic?
Filterek gazu obejrze pojutrze...
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-06-2006, 09:56
|
|
|
ja jak zatankowałem jakis taki syf zorientowałem się w pore i spuscilem caly gaz z butli, wymieniłem dodatkowo flterek gazu. jeśli naprzykład okaze się ze na filterku byly jakies opilki metali lub jakis syf w postaci małej stałej to rozbierz dodatkowo reduktor i tez go przeczysc zeby nic sie nie zapchało. dodatkowo mikser tez moznaby wyczyścic/przdmuchac. |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-06-2006, 10:57
|
|
|
Kamil rob jak mowi moley. Moze "wode" zatankowales i teraz siedzi na dnie i silnik zasysa to. Wypal gaz do konca i wykrec butle i zobacz co jest. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-06-2006, 11:58
|
|
|
Oki. Sprawa ma sie tak:
Jak auto przestalo mi jezdzic, odkrecilem troszke gaz na jednej z rurek. Poprawiło się. Później jak miałem mało gazu, zatankowałem na BP cały zbiornik. Jakoś się dało jeździć. Co prawda gaz spala sie w iście ekspresowym tempie. Przed chwilą wyciągnąłem filterek, troszke z niego wytrzepałem opiłków- nie było tragedii. Odkrecilem gaz, by przedmuchac przewody.
Mikser oczyściłem, oraz spuściłem troszke szlamu z reduktora.
Śrubke od gazu (nie wiem jak to się fachowo nazywa) dokreciłem. Jak teraz sprawa wygląda- autko ma wolne obroty, jak się przegazuje to grzecznie schodzi do obr. min.
Jak się jeździ? Nie wiem, zaraz robię test drive.
Póki co nie będę rozkręcał butli- wyjeżdżę do zera i zatankuje do pełna. Jak wejdą 44 litry to będzie znaczyło że wszystko jest w normie... mam nadzieję
Dzięki za pomoc.
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-06-2006, 15:27
|
|
|
Jeśli grzebałeś przy ustawieniach (skład mieszanki) to jedź lepiej do gazownika.
Przekonałem się już dwukrotnie na swoim przykładzie, że na oko.......................... |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-06-2006, 16:18
|
|
|
Przejechałem się i.... super .
Wiesz, nic nie robiłem przy reduktorze, tylko przy śrubie reg. Zreszta gazownik mówił, że mogę ustawiać tą śrubą, bo reszta jest oki .
Oczywiscie mogę podjechać do gazownika, podepnie sie pod mabde i będzie... no właśnie- co on zrobi?
Natomiast jak zmieniali mi reduktor, to tak namieszali z ustawieniami, że musiałem czym predzej jechac do "swojego" mechanik, ktory ustawił tak auto, ze dopiero zaczelo jezdzic... Niestety dotychczas trafialem na takich gazownikow, ktorzy nie rozwiazuja problemow, tylko smai je tworza.
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
adams
Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2006 Posty: 307 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-10-2006, 21:41
|
|
|
Witam!
Mam podobny problem jak ruszam z pod swiatel, ale bylem u gazownika... Co to moze byc? Aktualnie instalacja jest ustawiona, ale auto nadal nie jezdzi... Woda w baku ? Tankowalem w srode na BP tam raczej wody nie wlewaja razem z gazem |
_________________ >>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<< |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-10-2006, 22:16
|
|
|
znaczy że co? że dławi się na gazie a zwłaszca jak depniesz?
jeśli tak to po kolei - czy filtr od gazu jest czyściutki, potem rozbiórka i czyszczenie reduktora, polecam wymianę membran, zaworków (gumek-grzybków) i innych dupereli które dostaniesz w zestawie z membranami a potem dobrą regulację reduktora i poza reduktorem już zaworu dławienia; no chyba, że filtr powietrza masz jeszcze już tego no a mixowanie gazu masz na dolocie;
ale zazwyczaj odsyfienie instalacji + regulacje + ew membrany nie zaszkodzi zmienić i odzyskasz moc; może też masz w tej chwili regulację na econo bardziej i jak depniesz naraz to wpierw go zdławi, lub odwrotnie, masz zbyt odkręcone i coś jakby'zaleje' go po depnięciu, nim się zbierze..... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
adams
Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2006 Posty: 307 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-10-2006, 22:18
|
|
|
Dzis bylem na regulacji gazowni .... Sprawy zaczely sie komplikowac pare godzin pozniej... Sprawa regulacji gazu zakonczona. Reduktor BRC przebieg 8 tys km od nowosci, jeszcze na gwarancji. Czy to nie jest sprawa elektryki? kiepska iskra albo komp cos szwankuje? |
_________________ >>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<< |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-10-2006, 22:20
|
|
|
o jeszcze na szybkość i dynamikę reakcji (czyl jak się zrywa na deptanie) prócz regulacji jak pisałem ogromny wpływa ma stan membran i 'przysłonko-zaworków' na sprężynkach w reduktorze; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
adams
Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2006 Posty: 307 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-10-2006, 22:23
|
|
|
Aktualnie samochod stoi u szwagra. Laduje sie aku, bo moze daje slaba iskre... Jutro zaleje benzyne i pojezdze troche na niej, zobacze jak autko sie zachowuje. W/w akcje dzieja sie na gazie a jak jest na benie to jeszcze nie wiem. A moze maly poziom paliwa ma jakis wplyw na to? Moze pompa jakis syf z dna baku zassala? Bo chyba jak jezdze na gazie to pompa paliwa caly czas sie kreci |
_________________ >>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<< |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-10-2006, 22:28
|
|
|
(teraz twój post mi wyskoczył)
albo możesz mieć iskrę gorszą , fakt, albo dławi Ci się na LPG bo za mao go dolatuje;
jeśli za mało go dochodzi (ciśnienie lub przelot) to masz do wyboru - albo coś przytkane, niekoniecznie w reduktorze, choć też to możliwe, więc regulacje nie pomogą, albo coś w reduktorze się blokuje np te 'zaworki' jakby, albo filterek gazu, albo co możliwe też elektrozaworki puszczające LPG i zamykające benzynę -tu do wyboru masz labo się nie otwiera do końca elektrozaworek od LPG i wtedy masz za mały 'dolot' lpg, albo/i też elektrozaworek od benzyny nie odcina 100% i taki benzynolpg mix się właśnie tak zachowuje też, albo co często też raz na rok się zdarzy wielozawór na butli Ci się przywiesił (poczytasz na forum) i większego Ciśnienia Ci nie poda bo jest 'częściowo zakręcony' jakby; zawiesił się; w takim przypadku jeśli nie rozbierać butli i wielozaworu (po wypaleniu LPG) pozostaje postukać po wielozaworze aż się odwiesi i/lub/też jednocześnie zatankować full ciśnienie a potem wypalić, powtórzyć, i/lub/też jednocześnie zakręcać / odkręcać ręczny zawór aż może i tamten ruszy i/lub/też rozhulać szybko autko, np długi odinek, z górki, na dużych obrotach wrzucić na LPG i choćby go dławiło to siłą rozpędu na biegu lecieć, podciśnienie z silnika przessa wszelkie przeszkody, ,przepcha wielozawór itp.... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
adams
Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2006 Posty: 307 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-10-2006, 22:39
|
|
|
aha zapomnialem dodac ze dzis bylem u tlumikarza robili uszczelke pod kolektorem i moze cos zle poskladali nie podlaczyli czegos albo cos w tym stylu... Jutro sprawdze i zdam relacje...
Znajomy powiedzial ze moge miec walnieta sonde lambda. Kazal mi ja odlaczyc i zrobic reset kompa. Tak wiec zrobilem. Przejechalem jakies 4 km i problem wrocil Co to moze byc?? Juz krew mnie zalewa....
Taaaaa, Panowie wyjąlem bezpiecznik nawiewu i samochod jezdzi !! Chyba mam zwarcie w instalacji. Teraz juz wiem gdzie szukac, moge isc pic
!!! Auto naprawione !!! problem tkwil w masie, a wlasciwie w jej braku. Poprawione styki przy silniku i karoserii i wszystko dziala super i ladowanie jest ponad 14 v |
_________________ >>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<< |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|