Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik dławi sie po przełaczeniu na benzyne z LPG, pilne
Autor Wiadomość
raques 


Wiek: 51
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 29
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2006, 21:45   Silnik dławi sie po przełaczeniu na benzyne z LPG, pilne

Witam

układ paliwowy przeczyszczony, wyjechałem z warszatu od kolegi , pojedziłem pare dni na benzynie , silnik pracował ok. Wczoraj jezdziłem cały dzien na LPG i jak dzis przełaczyłem na benzyne silnik zaczał sie dławić. Otworzyłem maske sprawdziłem prace silnika krokowego i co widze:

Jak dam gazu przepustnicą na LPG to koncowka silnika krokowego wysuwa sie normalnie i jest ok a jak robie to samo na benzynie to ta koncówka widze że sie nie za bardzo chce wysuwać i dlatego dławi prace silnika TIPO.
Co moze byc przyczyna? ( układ zasilania pawliwem jest ok)

Powiem od razu że po zakupie dopiero teraz uruchomiłe zasilanie na benzyne.


TIPO 1.6 EX, LPG BRC I genracji

Pozdrawiam; Rafał

[ Dodano: 17-06-2006, 22:47 ]
Witam

układ paliwowy przeczyszczony, wyjechałem z warszatu od kolegi , pojedziłem pare dni na benzynie , silnik pracował ok. Wczoraj jezdziłem cały dzien na LPG i jak dzis przełaczyłem na benzyne silnik zaczał sie dławić. Otworzyłem maske sprawdziłem prace silnika krokowego i co widze:

Jak dam gazu przepustnicą na LPG to koncowka silnika krokowego wysuwa sie normalnie i jest ok a jak robie to samo na benzynie to ta koncówka widze że sie nie za bardzo chce wysuwać i dlatego dławi prace silnika TIPO.
Co moze byc przyczyna? ( układ zasilania pawliwem jest ok)

Powiem od razu że po zakupie dopiero teraz uruchomiłe zasilanie na benzyne.


TIPO 1.6 EX, LPG BRC I genracji

Pozdrawiam; Rafał
     assistance   Moneta
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-06-2006, 00:24   

moja propozycja jest taka:
prawdopodobnie cos z sonda lambda lub/i z wtryskiwaczem.
rozwiazaniem moze byc kupno preparatu do czyszczenia wtryskow. najlepiej czarna buteleczka 250 ml firmy STP cena okolo 25-30 zlotych
wlewasz do benzyny i robisz na benzynie trase ok 100 km. powinno pomoc.
u mnie pomoglo.
daj znac jak wyszlo i czy bedzie roznica.
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
raques 


Wiek: 51
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 29
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-06-2006, 08:26   

Witam

Masz na mysli zanieczyszczenie wtrysku przez jakieś brudy w benzynie?

Cały wtrysk był kompletnie czyszczony, nowa pompma, filtr paliwa, przeczyszczone także przewody.
Zastanawiam się też czy w baku nie ma jakis smieci bo kupiłem go do połowy zatankowanego w benzynę?

Hmm; To w takim razie czy na opakowaniu pisze ile wlać tego preparatu do benzyny?

A drugie pytanie to czy mogę kupic uniwersalną sonde Lambda do mojego Tipo?
taka jak tu:

http://moto.allegro.pl/sh...?item=109125351

Powiem szczerze że troche mi to wyglada na sonde bo : W mieście pali mi 12,5 LPG na 100 km po analizatorze na kompie w stacji BRC.
========================================================
Tipo 1.6 ex, BRC I generacji , silnik jednopunkt

Pozdrawiam; Rafał
     assistance   Moneta
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-06-2006, 11:47   

tak takie opakowanie lejesz na okolo 50 litrow benzyny. piszesz ze nowa pompa a jak wymieniales to w koszyczku napewno widziales syf. teoretycznie najlepszym rozwiazaniem bylo by wymontowanie i wyplukanie calego zbiornika.
jezeli chodzi o sonde lambda to bylo duzo wypowiedzi ta temat uniwersalne. trzeba tylko luknac na forum.
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-06-2006, 16:50   

ja kiedyś oprócz ręcznego czyszczenia wszystkiego profilaktycznie (dla przewodów , pompy itp) kupiłem też podobny preparat, owszem byla jeszcze minimalna różnica i coś tam robił, ale kosztował ok/poniżej 20zeta;
preparat był nawet made in poland (jakaś chemia) a nie importowany z chin i patrząc na skład i resztę (nie kryli się z tym) nie odbiegał od dorższych z importu a nawet był lepsiejszy ciut chyba; firmy nie pamiętam; coś z samochodem może jak CARel ale tu z nazwą to mogę się totalnie mylić bo kilkanaście wtedy preparatów oglądałem, może to była nazwa konkurencji :) wiem, że nie brałem wtedy właśnie STP; buteleczka biała z dłuższą cienką szyjką w kształcie hmmm zwężającym się z jednej strony, coś jak J
a konkretniej tak :D
o
| \
|_|
badzo podobna do buteleczki STP. Preparat dolewasz do prawie pustego baku i odpalasz silnik na ok 10 minut (ja nawet dłużej a potem go przegazowałem porządnie jeszcze) i jest OK. Sam STP też chyba jest dobry.
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-06-2006, 17:27   

powiem szczerze ze ojciec w zeszlym roku kupil cos takiego jak ty opisujesz tylko ze niemiecki i pojemnosci 50 ml a kosztowalo chyba 35 zlotych. fakt pomoglo ale chyba bylo diabelnie skoncentrowane.
co do innych srodkow to kilka stosowalem ale najlepszy(wg mnie i znajomych) jest wlasnie ten STP.
wmiare przystepna cena i dobre efekty koncowe.
i tak raz czy dwa razy wroku mozna czyscic uklad paliwowy ale nie za czesto bo te preparaty maja wlasciwosci zrace i przy zbyt czestym stosowaniu mozna nabawic sie symbtomu " WYMIEN BO SIE ZEPSULO"
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
MarcinWrocław 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 280
Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-06-2006, 09:17   

Pytanie jaki masz LPG w Tipku.. Jeśli 1 generacji to nie używa sondy Lambda
A jeśli 2 generacji to z niej kożysta( jak masz komputer do gazu i samoczynnie sie przełacza to masz 2 gen) A więc, jesli 2 gen to wyklucz od razu sonde Lambda - na gazie w przypadku jej awarii tez by nie chulał..Także całą elektryke silnika możesz sobie odpuścić - LPG jest na braki iskier bardziej wrażliwe niż stara poczciwa 95.. Sugeruje dokładne sprawdzenie silnika krokowego, wiadomo ze ten właśnie ma sporo wad..A swoją drogą u mnie( a tylko na 95 jezdze) tez były problemy z brakiem mocy, i z pływajacymi obrotami na jałowym. Wiecie co było tego przyczyną??? Ja juz myśłałem ze silnik krokowy do wymiany, a tu podciśnienie jakies wedruje przez pół komory silnika do gardzieli... I w połowie sie dziurka zrobiła... - Nowy weżyk i po kłopocie...
_________________
była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive
     assistance   Moneta
 
 
raques 


Wiek: 51
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 29
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-06-2006, 19:24   

znalazłem :) )
Pomógł zwykły reset kompa ( wyciagniecie wtyczki)

Dzieki wszystkich za odzew.



a instalka to rzeczywiscie II generacji, mam jeszcze pytanko gdzie w tej instalce jest umieszczony filterek do gazu? Chce go wymienić.Pozdr.
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load