Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
instalacja LPG firmy "VOLTRAN"
Autor Wiadomość
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-09-2007, 18:45   instalacja LPG firmy "VOLTRAN"

witam

zakupiłem niedawno drugiego tipola z zamontowaną instalką właśnie tej firmy

wyglądało mi to raczej na robotę na lewo albo ktoś robił sobie samemu choć nie widziałem nigdy instalki w tipo ani podajnika gazu do gaźnika

a mianowicie była to rurka miedziana o średnicy 18 o długości 15 cm zaklepana i zalutowana na końcu w odległości około 2-3 cm od końca została wycięta dziura o wymiarach około 1x5 cm wszystko to zostało przylutowane do łuku mocowania obudowy filtru powietrza

nie mam pojęcia czy to powinno tak wyglądać czy też nie

a jak to jest w waszych autach :?:

co sądzicie o takiej firmie :?:
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-09-2007, 19:04   

Tak na prawdę, pierwsze instalacje posiadały właśnie takie rozwiązania zamiast mikserów. Szczerze mówiąc, to i dzisiaj stosowany jest taki "patent" w przypadkach kiedy ciężko zakupić do danego silnika mikser (w innym przypadku, świadczy to raczej o chęci oszczędności, albo o lenistwie instalatora). Oczywiście ta rurka powinna być zaraz "przed" przepustnicą. Takie "coś" może być i będzie działać, chociaż jestem zdania że lepszy by był mikser, który to w przypadku fiata tipo na gaźniku nie jest ciężki do kupienia.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-09-2007, 19:17   

ta instalacja była montowana na początku 2006 roku wiec chyba takie mixery powinny być dostępne w każdej stacji montującej instalki
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-09-2007, 19:42   

nie koniecznie powinny być dostępne od ręki, ale przypuszczam że max dwa dni i powinni mieć. No to w Twoim przypadku, brak miksera wskazuje bardziej na chęć zaoszczędzenia około 50-70 zł przez instalatora.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-09-2007, 19:46   

dokładnie czysty zysk
a możesz zapodać fotkę jak wygląda taki mixer
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-09-2007, 19:48   

muszę przekopać cały garaż zanim znajdę ten mikser, ale dzisiaj już nie bardzo mi się chce bo dopiero co nie dawno z niego wyszedłem, tak więc w późniejszym terminie nie ma sprawy-fotkę będziesz miał.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-09-2007, 19:55   

thx będę wdzeczny
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-09-2007, 04:36   

qrczę, jednak fotki nie będzie, przekopałem garaż wzdłuż i wszerz, i nie znalazłem :wrrrr: . normalnie diabeł ogonem nakrył :cenuzra: .
w każdym bądź razie był to mikser palnikowy z dwoma przelotami, o średnicach około 30mm.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-09-2007, 15:38   

powiedz mi czy on wygląda jak w polonezie tylko ze jest okrągła podstawa
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-09-2007, 19:02   

luki21 napisał/a:
powiedz mi czy on wygląda jak w polonezie tylko ze jest okrągła podstawa

jeżeli masz wersję z filtrem powietrza przy nadkolu to mikser wygląda tak:

_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-09-2007, 19:50   

luki21 napisał/a:
powiedz mi czy on wygląda jak w polonezie tylko ze jest okrągła podstawa

tak, i jest jeszcze troszkę mniejszy. oczywiście w wersji z filtrem nad gaźnikiem. Coś jak właśnie kolega romano zapodał, tylko że bez tego pierścienia.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-09-2007, 20:34   

romano napisał/a:

jeżeli masz wersję z filtrem powietrza przy nadkolu to mikser wygląda tak:


niestety mam filtr powietrza nad gaźnikiem
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-09-2007, 17:38   

luki21 napisał/a:
niestety mam filtr powietrza nad gaźnikiem

Ja tez taki miałem i instalacja lbg była zrobiona tak jak u ciebie, tzn wpuszczone od góry 2 rurki sklepane na końcach, generalnie straszna fuszera ale sobie zmieniłem na mikser i filtr przy nadkolu
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-09-2007, 19:32   

polecam, ja mam od początku filtr przy nadkolu i taki normalny mikser w puszcze-pokrywie gaźnika; lepsze osiągi i wydajność przy mniejszym spalaniu LPG niż przy rozwiązaniu 'oszczędno-fuszerowatym'
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-09-2007, 19:39   

a ile ci spala gazu
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-09-2007, 20:04   

bardzo zależy;
mogę tak wyregulować, by w mieście szło około 10 lub ciut poniżej, ale będzie muł, a wolę by szło dużo więcej ale miało osiągi bliskie do PB;
podobnież na trasie wolę więcej siły;

dużo zależy w jakim stanie reduktor, membranki, zaworki , uszczelki i pierdołki inne - różnice kilku litrów na 100 w spalaniu, w zal od kondycji reduktora;

dużo zależy od stylu jazdy - utrzymywanie stałej prędkości czy gaz-hamulec bo korki w mieście;

na trasie 8 - 13,5 l / 100km w zależności od regulacji i warunków

13,5 to jadąc większość trasy z Vmax i obciążeniem, koło 8 gdyby reduktor ustawić i instalkę na tryb econo, gdzie osiągnięcie 140km/h jest prawie szczytem i trwa długo a ponadto utrzymuje się ok 80-90km/h czyli optimum;

na mieście przy podobnych założeniach 10,5 - 13,5, przy czym ostatnio całe miasto rozkopane i zakorkowane, więc 13,5 nie jest trudno osiągnąć, bo się więcej stoi niż jedzie a tak to gaz-hamulec...

ponadto już będzie zaraz 2ga zima na obecnym reduktorze gdzie tylko na gazie zapalam , więc wypadałoby z reduktorem po zimie zrobić 'odnowę biologiczną' :D , o ile pamiętam ostatnio po 2ch zimach zapalania tylko na LPG po odnowie reduktora spalanie spadło o 2,5l/100 bez utraty osiągów...

1.6 gaźniczek, stary ale młody ;) bo przebieg jeszcze chwilowo poniżej 100kkm
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load