|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Samochód wpada w drgania |
Autor |
Wiadomość |
canguru
Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 25 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-01-2009, 21:20 Samochód wpada w drgania
|
|
|
Szanowni Klubowicze,
Mam problem z moim fiatem Tempra 1,6 94r bez ABS na gaźniku.
Przy 100km/h, w momencie wciśnięcia hamulca samochód wpada w drgania trzęsie się niesamowicie - a zwłaszcza kierownica.
2 dni temu wymieniłem tarcze i klocki hamulcowe i sytuacja się niestety nie zmieniła. nadal mam ten sam problem.
Zastanawiam się, czy to nie są przypadkiem bębny, chociaż wątpię zeby samochód wpadał aż w takie turbulencje. Przy mniejszych prędkościach drgania są nie wyczuwalne.
Zabrałem samochód na stacje diagnostyczną na "szarpaki". Okazało się, że do wymiany mam:
łożyska na McPhersonach, (lewe, prawe)
Wachacz Prawy,
Drążek kierowniczy Prawy,
oraz łącznik stabilizatora
Amortyzatory przód są bez zarzutu, Tył na wykończeniu ale jeszcze daje rade.
Najpewniej będę wymieniał wszystkie powyższe, zastanawiam się nad bębnami.
Może macie jakiś pomysł, sugestie ? Mechanik uważa, że to hamulce ale pewności nie daje. |
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-01-2009, 21:30
|
|
|
jezeli wpada w drgania przy hamowaniu to beda to tylne hamulce |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-01-2009, 22:29
|
|
|
Woks, nie sądzę, żeby drgania które czuć przede wszystkim na kierownicy pochodziły z tylnej osi.
canguru, Dlaczego tak twierdzę? Otóż sam mam podobny problem. Przy prędkościach powyżej 80km/h kiedy wciskam normalnie hamulec (czyli tak 1/2) mam drgania które czuję na kierownicy i pedale hamulca. Na początku nie wiedziałem nawet, że samochodem też trochę trzęsie, dopóki nie zwrócił mi uwagi pasażer. Bębny mam w dobrym stanie, szczęki też dają radę. Nie mam luzu na łożyskach, no i tył hamuje mi bardzo dobrze. Miałem tak odkąd go kupiłem (prawie dwa lata). Jednak tego lata zauważyłem, że nie czuję już tego problemu przy hamowaniu, za to nawet na równej, prostej drodze podrygiwała mi delikatnie kierownica, nie w trakcie hamowania, tylko cały czas. No i przyszedł październik. Wymieniłem koła na zimowe, wyjechałem na drogę i drgania kierownicy znikły Zadowolony, bo wiedziałem przynajmniej, że letnie były albo nie wyważone, albo uszkodzoną oponę/y. Ale przy hamowaniu z większej prędkości znowu auto wpadło w drgania. Teraz wiem, że ten problem dotyczy kół. Na letnich nic takiego się nie działo. Czasami przy takim hamowaniu np. ze 120km/h mam wrażenie, że koła mi zaraz odlecą. Byłem z tym na diagnostyce, ale żadnych uchybień nie stwierdzono. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
poul1987
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 203 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-01-2009, 22:37
|
|
|
sprawdź sobie prowadnice przednich zacisków( to co trzyma zacisk) bo może się już trochę zużyły i takie dają efekty. chodzi mi o to że maja nadmierny luz, spotkałem się już z takimi objawami kiedys |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-01-2009, 00:12
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | Woks, nie sądzę, żeby drgania które czuć przede wszystkim na kierownicy pochodziły z tylnej osi. |
O przepraszam, moze tak byc....wtedy odnoscisz wrazenie, ze kolem kierownicy trzesie, przyklad z mojej tempry, wymienione cale przednie zawieszenie (tylko amorki i sprezyny zostaly stare, reszta wymieniona, ne bede wszystkiego wypisywal), klocki z tarczami nowe a tu przy hamowaniu trzesie....co to bylo? po wymianie bebnow i szczek problem calkowicie znikl....a ja juz bylem gotow kola wywazac, albo doszukiwac sie czegos w ukladzie kierowniczym lub tez dalej uparcie w przednim zawiasie.....jak widac, mozna odczuc takie zludne wrazenie.... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
canguru
Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 25 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-01-2009, 18:23
|
|
|
no nic wymieniam bębny + to zawieszenie w przyszłym tygodniu.
Przy okazji zwrócę uwagę na zaciski.
Dzięki chłopaki, odezwę się jak zrobię. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-01-2009, 20:19
|
|
|
maniutek napisał/a: | O przepraszam, moze tak byc | o, to przepraszam. Odniosłem się do swojej sytuacji. Problem wydaje się być łudząco podobny, a jednak u mnie dotyczy to wady opon. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
canguru
Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 25 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-01-2009, 11:00
|
|
|
na zimówkach i letnich jest to samo, wiec to nie opoony ani felgi |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-01-2009, 11:50
|
|
|
Witam
A może to tarcze są nierówno zyżyte lub wypaczone? Drgania podczas hamowania wskazują raczej na przednie hamulce. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-01-2009, 13:44
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | Odniosłem się do swojej sytuacji. Problem wydaje się być łudząco podobny, a jednak u mnie dotyczy to wady opon. |
Spoko Ciechu78, ja podalem przyklad od siebie, a inni Koledzy od siebie
canguru, daj znac, jak rozwiazesz problem bo podejrzewam ze wszyscy sa ciekawi |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
canguru
Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 25 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-01-2009, 19:59
|
|
|
sheriffnt napisał/a: | Witam
A może to tarcze są nierówno zyżyte lub wypaczone? Drgania podczas hamowania wskazują raczej na przednie hamulce. |
bylem przkonany, ze tak wlasnie jest. Ale po wymianie tarcz mam ten sam problem co wczeniej. zobaczym. mam nadzieje, ze problem zniknie w tym tygodniu. |
|
|
|
|
zibikret8
Wiek: 67 Dołączył: 29 Gru 2006 Posty: 45 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-01-2009, 20:32
|
|
|
proponuje sprawdzić jeszcze piasty, łożyska i półosie, oraz taki detal jak dokręcenie śrub przy mocowaniu wahaczy i amortyzatorów |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-01-2009, 15:14
|
|
|
Miałem tak w innym aucie. Winowajcą były zapieczone tłoczki przednich zacisków. |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-01-2009, 00:05
|
|
|
BeerfaN napisał/a: | zapieczone tłoczki przednich zacisków | no to auto albo by hamowało cały czas, albo by wcale nie hamowało. A co to ma wspólnego z drganiami przy hamowaniu? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-01-2009, 14:32
|
|
|
Jeden tłoczek masz zapieczony, drugi chodzi. W momencie hamowania jeden luźny klocek jest dociskany do tarczy, drugi przenosi dranie układu i przy pewnych prędkościach objawia sie to właśnie drganiem kierownicy.
Jak do tego masz pogięte tarcze hamulcowe to potrafi kierownicę z rąk wyrwać. |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
canguru
Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 25 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-01-2009, 18:29
|
|
|
No i załatwione...
Wymieniłem wszystko jak wyżej + bębny i cylinderek, który był nieszczelny.
Efekt drgania minął i bardzo mnie to cieszy.
Najprawdopodobniej problem tkwił w tylnych hamulcach, gdzie bębny już dochodziły kresu żywota. Choć jest też cień szansy, że to el. przedniego zawieszenia.
Najważniejsze, że po kłopocie.. teraz już tylko gaźnik , przeguby skrzyni biegów, tylne amortyzatory, mechanizm podnoszenia szyby, wycieraczki, tłumik, atrapa i uszczelnienie bagnetu.
Właśnie, wymieniał ktoś uszczelnienie bagnetu ? trochę luźny jest, zastanawiam się czy da rade wymienić to gniazdo... bo na samym bagnecie guma wygląda nieźle.
Dzięki za pomoc, pozdrawiam. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-01-2009, 20:16
|
|
|
canguru napisał/a: | Właśnie, wymieniał ktoś uszczelnienie bagnetu ? trochę luźny jest, zastanawiam się czy da rade wymienić to gniazdo... bo na samym bagnecie guma wygląda nieźle. | Ja kupilem bagnet do CC za kilka zlotych i zabralem z niego gumke i przelozylem do swojego bagnetu. I siedzi ladnie ciasno Nie wiem czy w sklepie kupisz ta rurke od bagnetu co w misce jest. Pewnie predzej na szrocie. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
canguru
Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 25 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
|
|
|
|
kkocurekk
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 124 Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-07-2009, 10:13
|
|
|
canguru, ja mam podobny problem drży kierownica i czuje tez drgania na pedale z tym ze jest taka zalezność jak nikt nie siedzi z tył to nic takiego sie nie dzieje ale jak juz z tyl siądzie jedna osoba to wlansie pojawiaja sie te drgania ostatnio byla wymiana tarcz i klockow ,wachaczy, tak ze juz nigdzie nie ma luzu ale grdania sa nadal |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|