|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
serwo a hamulce tył |
Autor |
Wiadomość |
Misterny
Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 66 Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 28-11-2012, 21:17 serwo a hamulce tył
|
|
|
SIemka mam u siebie hamulce tarczowe zarówno z przodu jak i z tyłu czy serwo ma cos do tylnich hamulców czy dział tylko z hamulcem nożnym? nie wiem zgłupiałem ręczn reguluje się tk jak w bębnowych hamulcach |
_________________ Tipo 1.8 ie silnik lancia:P |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-11-2012, 07:47 Re: serwo a hamulce tył
|
|
|
Misterny napisał/a: | SIemka mam u siebie hamulce tarczowe zarówno z przodu jak i z tyłu czy serwo ma cos do tylnich hamulców czy dział tylko z hamulcem nożnym? nie wiem zgłupiałem ręczn reguluje się tk jak w bębnowych hamulcach |
Ale o co ty właściwie pytasz ?
Serwo wspomaga zarówno przednie , jak i tylne hamulce . Natomiast z ręcznym hamulcem ( bo chyba o to ci chodzi ? ) - nie ma nic wspólnego .
Jeżeli chodzi o regulację ręcznego - to znów podobieństwo ogranicza się tylko do naciagania linki . Natomiast zarówno przy bębnach (w szczególności) , jak tarczach - przy kończących się okładzinach - może to nie wystarczyć . Wtedy wskazana jest wymiana szczęk , czy tak jak u ciebie - klocków . I o ile przy bębnach na wymianie szczęk ( i regulacji linki ) się kończy , o tyle przy hamulcach tarczowych - po wymianie klocków należy wkręcić tłoczki do oporu , nacisnąć kilka razy pedał hamulca i dopiero naciągać linkę . |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
Misterny
Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 66 Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 29-11-2012, 12:12
|
|
|
bo mam padnięte serwo i myślałem ze dlatego ręczny nie działa jak powinien , ale naciągnąłem linkę i śmiga jak powinien. |
_________________ Tipo 1.8 ie silnik lancia:P |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-12-2012, 15:12
|
|
|
Kolego serwo wspomaga działanie hamulca zasadniczego ( nożnego ) nie ważne czy przód czy tył.Hamulec pomocniczy ( ręczny ) działa niezależnie od hamulca zasadniczego jest uruchamiany linką.Oczywiście ze bedzie Ci słąbo działać kiedy masz już klocki hamulcowe na wykończeniu albo kiedy żle wyregulowana jest linka ale też wtedy kiedy masz zatarte ślizgi w zacisku |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
Misterny
Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 66 Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 05-12-2012, 15:51
|
|
|
zawór zwrotny serwa padł i jakimś cudem sie 4 hamulce zapowietrzyły , i dlatego myślałem ze to wina serwa ze ręczny nie chyta ale juz wszystko ogarnięte:) |
_________________ Tipo 1.8 ie silnik lancia:P |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-12-2012, 11:14
|
|
|
No to ok - szerokiej drogi |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|