Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sterowanie powietrzem zewn/wewn.
Autor Wiadomość
mnich21 


Wiek: 75
Dołączył: 04 Sie 2006
Posty: 3
Skąd: Chybie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-08-2006, 10:00   Sterowanie powietrzem zewn/wewn.

Witam. Jestem nowy w klubie i czytając na forum różne porady zwróciłem uwagę na problem z silniczkiem sterującym rozdziałem powietrza zewn./wewn. Otóż w mojej temperce mam z tym wielki problem. Wymieniłem już trzy silniczki i za każdym razem ukręca mi oś na której jest zamocowana dźwignia klapy sterującej. Silniczek zamontowany jest w "ramce" stalowej w której są wystające ograniczniki. Gdy dzwignia dochodzi do ogranicznika silnik powinien się zatrzymać. Ale niestety się nie zatrzymuje i ukręca oś lub jak wyczytałem na forum rozwala przekładnię ślimakową w środku obudowy. Według mnie nie działa zabezpieczenie przeciążeniowe tylko nie wiem gdzie go szukać :sciana: . Albo jest zintegrowany z elektronicznym układem sterowania nadmuchem albo jest gdzieś jakiś przekaźnik z układem przeciążeniowym, którego nie mogę zlokalizować. Wymieniłem nawet panel sterowania. Nic nie pomogło ;( . Kolejny silniczek ma ukręconą ośkę. Mając rozkręcony cały kokpit zauważyłem luźną wtyczkę do której miałoby być coś podłączone ale nie wiem co :?: Może ktoś pomoże :!:

Narazie zmajstrowałem sobie z grubego drutu "przełącznik" mechaniczny i ręcznie przestawiam sobie tę klapkę w zależności od potrzeb, bo za dużo kasy wywaliłem już na te silniczki. :lol: Pozdrawiam.

:idea: Jak ktoś ma taki silniczek na zbyciu za przystępną cenę to proszę o kontakt.
_________________
Romano2
     Moneta
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 14-08-2006, 07:59   

według mojej wiedzi układ przeciążeniowy jest "zintegrowany" w obudowie silniczka...

mój też ukręca ośkę :)
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-08-2006, 12:25   

U mnie jest padnięte mocowanie ośki która wypadła z uchwytu i przeskakuje nie domykając klapki.Czecho u mnie ten silniczek jest całkiem inny i nie ma w środku żadnej elektroniki.Sam silniczek i dwa przewody.Sorki za jakość fotek.(telefon)
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mnich21 


Wiek: 75
Dołączył: 04 Sie 2006
Posty: 3
Skąd: Chybie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-08-2006, 16:32   

"Czecho" u mnie jest taki sam silniczek jaki pokazał "ZielonyTBG". Z tego wnioskuję, że zabezpieczenie p/przeciążeniowe musi być w panelu sterowania. Ciekawe czy ktoś posiada schemad tego "ustrojstwa" :idea: , może jakiś elektronik co nieco by z tego wywnioskował :lol: .
A propos. Jak się wkleja fotki bo nic mi z tego nie wychodzi :sciana: . Gdy wciskam podgląd wyskakuje error. Zdjęcia mam w jpg i poniżej 1 Mb.
_________________
Romano2
     Moneta
 
cornelito 



Wiek: 42
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 90
Skąd: Siedlce
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-08-2006, 15:13   

Jakies lepszejsze wersje macie bo u mnie chyba takiiej funkcji jak powietrze z zew, czy wew nima
     assistance
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 23-08-2006, 09:36   

no to było w lepszych wersjach i razem z klimatyzacja... ja też tego nie mam...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
m3q 


Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 23
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-12-2006, 14:28   

Też mam problem z tym silniczkiem, u mnie to chyba w ogóle (albo prawie w ogóle) to nie chodzi, tylko słychać jak się stara przez kilkanascie minut po każdym włączeniu zapłonu. Gdzie takie coś można kupić i ile mniej więcej kosztuje? Może ktoś wie jak to zregenerować, albo zna oryg, numer części?
_________________
Fiat Tempra '92, 1.9TD (I?), automatyczna klimatyzacja, deska digital.
Wesja silnika 160A6.000, kod wersji 159AI.
  
 
JACA 


Dołączył: 23 Kwi 2005
Posty: 47
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-07-2007, 21:17   

Istnieją dwie wersje serwa klapy wewn/zewn z elektroniką zintegrowaną oraz bez tej elektroniki u mnie przy automatycznej klimatyzacji (Automatc Climate System) w serwie niema żadnej elektroniki, jest ona w centralce ACS. Jeśli w aucie bez ACS lub AHS jest sterowanie klapy wewn/zewn to serwo musi być z elektroniką. Zastosowanie w tym przypadku serwa bez elektroniki będzie skutkowało w/w uszkodzeniami mechanicznymi.
_________________
FT SX SW 1,9TD DGT `93 218Kkm
     assistance   Moneta
 
 
m3q 


Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 23
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-07-2007, 07:00   

Też mam klimę automatyczną i to serwo jest właśnie chyba bez elektroniki (sam silniczek i "wajcha"), notomiast pytanie pozostaje otwarte: jak to zregenerować/gdzie kupić?
_________________
Fiat Tempra '92, 1.9TD (I?), automatyczna klimatyzacja, deska digital.
Wesja silnika 160A6.000, kod wersji 159AI.
  
 
keves 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 104
Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-09-2007, 19:10   

Pozwólcie ,że się przyłącze do klubu ...posiadaczy "ukręconej ośki"sterowania nawiewem. Własnie odkryłem ją w swojej Temperce. Prześledziłem chyba wszystkie wątki na ten temat, ale nie znalazłem 100% informacji co jest tego powodem. Czy ktoś z Was doszedł do konkretów na ten temat?. Czy jest jakiś sposób, by nie ukręcała się po wymianie? .Sprawdziłem ,ze napięcie na silniczek układ podaje przez kilkanaście sekund od naciśnięcia przycisku na centralce sterującej...zarówno w jedną jak i w drugą stronę. Niestety , jak ktoś już zauważył w tym czasie korbka wykonuje pełen obrót...a to za dużo. Domyślam się ,że jest to wina sterowania przez centralkę ,ale jak to naprawić...?.ps. mam silniczek bez wbudowanego układu elektronicznego.
_________________
Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/
  
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-09-2007, 20:24   

keves, centralka mierzy obciążenie powodowane przez silniczek w momencie gdy klapka jest domykana i na tej podstawie odcina prąd.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
keves 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 104
Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-09-2007, 21:05   

W taki razie....dlaczego ukręcają się ośki?.Zmęczenie materiału, czy coś ze sterownikiem ?
_________________
Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/
  
 
 skype
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-09-2007, 07:51   

coś ze sterownikiem... nie ma tylko póki co mądrego który:
a) wie gdzie ona jest :)
b) wie jak ją naprawić
może tobie wystarczy cierpliwości i determinacji żeby pociągnąć ten temat i zdiagnozować wspomnianą centralkę (są poważne podejrzenia że jest to "zwykły" automatyczny bezpiecznik przeciążeniowy)
pozdrawiam!
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
keves 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 104
Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-09-2007, 14:01   

To może razem...do czegoś dojdziemy. Dziś zozkręciłem wspomnianą centralkę (panel sterowania) i oto co moje oczy zobaczyły: http://www.tempra.org/uploads/panel1.JPG http://www.tempra.org/uploads/panel2.JPG http://www.tempra.org/uploads/panel3.JPG Na pierwszym zdjęciu zaznaczyłem 4 (oporniki?) najwidoczniej spalone elementy. Na trzecim zdjęciu to samo miejsce od strony płytki drukowanej. Niestety w tematach elektroniki jestem noga...więc trzeba się naradzić. Może ktoś z Was jest w stanie skumać co to jest. Być może jest to żródło naszego problemu. Ciekaw jestem czy ktoś jeszcze rozbierał ,może by porównać te uszkodzone miejsce w przypadku takich samych objawów.
_________________
Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/
  
  
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-09-2007, 14:51   

keves, a ja dam ci ciekawą lekturę na dzień dobry :!:


----->przeczytaj to <-----

** Dodano: 28-09-2007, 15:51 **
cholernie nie lubię reklam :P
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
keves 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 104
Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-09-2007, 15:02   

konikks napisał/a:
keves, a ja dam ci ciekawą lekturę na dzień dobry :!:


----->przeczytaj to <-----

** Dodano: 28-09-2007, 15:51 **
cholernie nie lubię reklam :P
Dzięki kolego za instrukcję... =D> -jeśli napiszesz jeszcze coś w temacie wątku będę zobowiązany.
_________________
Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/
  
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 12-12-2007, 17:06   

Podepnę się pod temat ponieważ mam pytanko czy ktoś zapoda mi fotke jak wygląda ta klapka od obiegu wew/zew i gdzie ona dokładnie jest :?:
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-12-2007, 13:03   

tipacz96vc napisał/a:
Podepnę się pod temat ponieważ mam pytanko czy ktoś zapoda mi fotke jak wygląda ta klapka od obiegu wew/zew i gdzie ona dokładnie jest :?:


Klapkę zobaczysz po zdjęciu schowka ,a znajduje się ona nad wentylatorem.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 13-12-2007, 16:13   

ZielonyTBG,

Wielkie dzieki!!! Tylko ciekawi mnie czy wszystkie TT to miały? Bo u mnie nie ma przełącznika od wew/zew i chciałbym sobie takie coś zaadaptować.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrzesiekK 


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 146
Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-12-2007, 16:27   

Podepne sie pod temat dlatego ze nie działa to ustrojstwo i umnie rozebrałem schowek i znalazłem klapke ale silniczka nie widziałem gdzie on jest i jak sie można do niego dostać może ktoś da jakieś foto. Mam system AHS
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-12-2007, 00:04   

Jeśli chodzi o tą klapkę to miały ją tylko autka z klimą.
A co do fotki to nie znalazłem,ale na rysunku jest to silniczek oznaczony jako EJest on zamontowany na prawej bocznej części nadmuchu nad wentylatorem.


EDIT:Znalazłem fotkę na Allegro i zaznaczyłem ten silniczek.

_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrzesiekK 


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 146
Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-12-2007, 07:39   

Pół auta trzeba rozebrać żeby dostać się do tego silniczka chyba zrezygnuję z jego naprawy za dużo roboty do korzyści z tej klapki

** Dodano: 14-12-2007, 07:41 **
Wielkie dzięki ZielonyTBG
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-12-2007, 17:26   

Schowek odkręcasz i już masz dostęp do silnika wiec jakie pół auta ? :)
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load