|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Rozrusznik - problem z odpalaniem na ciepłym silniku. TIPO |
Autor |
Wiadomość |
artek_x
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 33 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-06-2005, 21:55 Rozrusznik - problem z odpalaniem na ciepłym silniku. TIPO
|
|
|
Mam pytanko,
co może być przyczyną że samochód gdy jest zimny zapala przeważnie bez problemu, a gdy tylko się nagrzeje nie chce palić. Wymieniłem elektromagnes ( automat ) ale nadal jest tak samo. czy winą jest przebicie na wirniku. Nawet gdy rozruch jest wyjęty i podłączałem go pod akumlator to wydaje mi się że kręci za słabo. Wirnik nie ma śladów obtarć więc tuleje są raczej oki.
Pozdrawiam
Artur |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-06-2005, 22:33
|
|
|
Ale silnik kreci na cieplym i nie chce "drysnac" czy ma straszne duze opory i rozrusznik nie moze przekrecic?
Bo jesli to pierwsze to wine ponosi raczej osprzet od zaplonu. Wymianka swiec, kabli wysokiego napiecia, kopulki rozdzielacza i palca musi byc zrobiona odrazu. A czy przy rozgrzanym dluzej silniku, traci moc, dlawi sie? Jesli tak to raczej to bedzie wina. No jedynie jeszcze czujnik polozenia walu korbowego, ale ten jak jest uszkodzony to dopoki autko nie ostygnie to nie chce palic silnik.
Te tematy byly juz walkowane duzo razy.
Co do rozrusznika, ze nie moze on na cieplym dobrze "przekrecic". A sprawdziles "szczotki"? Dobrze "daja" prad na uzwojenia? Jesli jednak wszystko bedzie ok, to raczej rozrusznik do przewiniencia lub kupno uzywki (ewentualnie nowego). |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
artek_x
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 33 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-06-2005, 09:23
|
|
|
Problem leży po stronie rozrusznika. Mam nowe przewody, nowe świece , kopółkę a nawet czujnik położenia wału.
Rozrusznik przestaje wogóle kręcić gdy silnik się zagrzeje. Tak jakby nie miał siły nawet drgnąć. Gdy go wyjąłem i podłączyłem na krótko, też wydawało mi się , że kręci za wolno. Tak jakby nie miał siły. Chyba jednak wina uzwojenia w wirniku. Chociaż nie jestem pewien czy to np. nie wirnik i stojan |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-06-2005, 17:53
|
|
|
Mam to samo gdzies od miesiąca i to mnie martwi.
Na zimno kręci jak głupi. Na gorąco ledwie idzie.
Przy cenach 130zł za uzywke chyba nie warto sie bawić w przewijanie zwłaszcza że rzeczywiście nie wiadomo czy to nie stojan a nie wirnik.
Musze w ogóle to wyjąć i obejrzeć bo nawet nie wiem czy w stojanie są magnesy trwałe czy uzwojenie. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-06-2005, 18:56
|
|
|
Chmm wiecie co. Proponuje wam wymienic akumulator na jakis mocniejszy lub nowy. Ja przy 1.6 mam 74Ah (standard chyba ma 45 czy 54Ah).
Bo przy cieplym silniku, tak moze sie dziac jak jest slaby akumulator.
Albo sprobujcie go podladowac na noc i wtedy sprawdzcie.
Mam taki ciagniczek i na zimnym pali tez jak glupi a tylko zgasze go na rozgrzanym to nawet sily przekrecic 1 raz nie ma! Musze wtedy odczekac zeby troche ostygl lub zapychac pod prosotwnik. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-06-2005, 19:58
|
|
|
a to dziwne.. zazwyczaj w zimnie akumulator jest przecierz słabszy... ogólnie na ciepło przewodność wszędzie jest lepsiejsza.... hmm... chyba, że rzeczywiście, akku jest na tyle uszkodzony, że robi zwarcie w którejś lub kilku celach i sam siebie rozładowuje a przy okazji wtedy b.mocno obciąża alternator (wtedy np 2 miechy i alternator do naprawy, a sam regulator napięcia to koszt)... dlatego polceam sprawdzić akku dokładnie niż potem dodatkowo za alternator płacić... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-06-2005, 21:03
|
|
|
unknown - na ciepło przewodność jest lepsza ??????????????????????
Toz to herezja elektryczna.
Rezystancja wszelkich przewodów elektrycznych rośnie wraz z temperaturą (dlatego też nadprzewodniki w temp. -250 to już duży wynalazek)
Mam nadzieje ze chdziło co o samo źródło czyli akumulator - jego sprawność (dobroć) rzeczywiście spada w ujemnych temperaturach.
Tak czy inaczej jest 22ga ale ubieram sie i ide po akumulator bo dwa dni z rzędu musze jechać do Wrocka.
A od poniedziałku rozbieram rozrusznik i alternator. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
artek_x
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 33 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-06-2005, 21:20
|
|
|
No i tu znowu klops. Aumlator u mnie ma 2 miesiące i jestem pewien , że jest oki, bo gdy wkładam go do innego auta to nie ma z nim problemów. Już dziś zamówiłem używany rozrusznik. Zobaczymy |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-06-2005, 21:30
|
|
|
artek_x jak wymienisz to koniecznie daj znać czy roblem zniknął czy trwa nadal
[ Dodano: Pią 24 Cze, 2005 22:41 ]
Na starym forum pisali cosik jeszcze ze przy takich objawach winna jest cewka (koszt 400zł) więc troszke mnie to przeraziło |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-06-2005, 22:21
|
|
|
Cytat: | unknown - na ciepło przewodność jest lepsza |
trochę źle się wyraziłem...... jest późno a ja kur.... do kolosów i examów się uczę toteż.....
ale ogólnie sam akku w cieple lepiej siała....
choć co ciekawe są takie nietypowe zjawiska (co ciekawe o wielu różnych słyszałem) jak np niby uszkodzona kość RAM , która po naelektryzowaniu zaczęła działać ja knówka i działa lata :-D czy podgrzewane/rozgrzane inne elementy elektroniczne, które wtedy lepiej przewodzą i działają sprawnie po takich zabiegach.... ale to wyjątki, nieważne , tu nie miejsce..... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 25-06-2005, 00:20
|
|
|
Panowie chodzilo mi o silnik! Gdy jest rozgrzany trzeba uzyc wiekszej sily zeby go odpalic. Przez to rozrusznik ma wieciej problemow z jego przekreceniem.
unknown napisał/a: | czy podgrzewane/rozgrzane inne elementy elektroniczne, które wtedy lepiej przewodzą i działają sprawnie po takich zabiegach.... ale to wyjątki, nieważne , tu nie miejsce..... |
Chmm... Im nizsza temp. tym np. w procesorach dochodzi do mniejszych przebic miedzy bramkami. Nie wiem czy widziales filmik jak bodajze amd czy p4 zamrozili w cieklym azocie i go pozniej podkrecali do ponad 7ghz. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
artek_x
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 33 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-06-2005, 09:26
|
|
|
To napewno nie cewka jabko bo rozrusznik by kręcił ale nie odpalała by furka, a u mnie poprostu nie kręci. Nawet nie pomaga podanie kablami bezpośrednio napięcia na rozrusznik. Zobaczymy , dzisiaj mają przywieść nowy rozruch więc pewnie wsadzę go w połowie przyszłego tygodnia. |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-06-2005, 19:09
|
|
|
Masz racje po nocnym zastanowieniu doszedłem że cewka to bez sensu.
To musi być rozrusznik
Albo uzwojenie albo coś z wałkiem i tulejkami brązowymi
Ja swój rozbiore w tygodniu |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
artek_x
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 33 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-06-2005, 21:58
|
|
|
Hahaha problem rozwiązany. Kupiłem tutaj z forum rozruch, gość przesłał kurierem i właśnie skończyłem go wkładać Kręci za każdym razem Ale jestem zrąbany. Najpierw 10 godzin pracy i później jeszcze walka z rozruchem, ale co tam, było warto !!!! |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-06-2005, 09:44
|
|
|
no, najważniejsze, że po kłopocie..... chyba każdy, kto sam naprawiał sobie coś poważniejszego, wie jaka to radość :-)
naciesz się i bądź gotów na kolejne :-D |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-06-2005, 19:17
|
|
|
Czyli rozrusznik na bank !!!!
hmmm Tylko ciekawe czy uzwojenie czy krzywy wałek i przy nagrzaniu nie może pokręcić.
Ja swój obejrze i jak nie da sie naprawić to kupie używke
[ Dodano: Wto 28 Cze, 2005 21:55 ]
U mnie problem okazał się o wiele prostszy.
Chciałem wyjąć rozrusznik więc zacząłem go rozłączać.
Złapałem kabelek zasilania, czerwony (cieńki od stacyjki) a on sie urwał
Wisiał już ledwo co.
Po porządnym połaczeniu rozrusznik kręci na ciepło (na razie jeden dzień he he ) jak szalony i po kłopocie
Wcześniej na zimno chodzi a na ciepło nie chciał.
Natomiast rozeznając temat wywiedziałem się co może być przyczyną takich problemów.
W 90% takich awarii jest to ponoć cewka elektromagnesu w stojanie. Na ciepło puchnie i ma przebicie do stojana a prąd zamiast "kręcić" idzie do obudowy.
Sprawdza się to induktorem a lekiem jest odkręcenie cewek i podłożenie tereszpanu w celu izolacji.
pozdrawiam
jabko |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|