|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Alternator ładuje a akumulator się rozładowuje |
Autor |
Wiadomość |
Tempra1993
witamy nowego
Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3 Skąd: Polska
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 29-11-2007, 14:30 Alternator ładuje a akumulator się rozładowuje
|
|
|
Naprawiałem alternator - ładowanie prawidłowe.
Po kilku dniach akumulator pada.
Nawet jak na pych go wezmę, to przejadę 2 km. zgaszę silnik i dam radę znów go odpalić.
Ale jak postoi 2 godziny - pada.
W domu podładuję przez nockę i samochód pochodzi z tydzień i znowu zaczyna się dziać.
ps. co do elektroniki w tym fiacie. Nie wiem czy to od ładowania zależy. Stoję na światłach, silnik włączony i tu w pewnym momencie obroty mi rosną (dość wysoko) lub spadają (aż gaśnie). Tak sam, bez mojej ingerencji. |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-11-2007, 16:29
|
|
|
Zrób prosty test, jak zostawiasz samochód powiedzmy przez na noc to odpinaj kleme z akumulatora. Jesli ze zdjętą klemą problem przestanie występować to znaczy że masz gdzieś aktywny jakiś odbiornik albo jakieś zwarcie co powoduje ciagły pobór prądu z akumulatora. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-11-2007, 20:28
|
|
|
to raz, że coś po cichu żre prąd, radio czy inny gadżet lub zwarcie w instalacji;
dwa - co zdarza się niestety (b.rzadko, ale jednak) nawet w niby nówkach akumulatorach, choć raczej marki "no-name" "tesco" czy jakichś takich made in china - to zwarcie między celami, zupełni jak w akumulatorze po przejściach... po prostu niedobróbki albo za długo stał na wystawie...
kto wie, może zwarcie którego szukasz jest... w akumulatorze; gdzieś między celami poszczególnymi puszcza i sam siebie rozładowuje; naładujesz go owszem, pochodzi nawet mocno może, ale się rozładuje; widziałem takie przypadki niestety... nawet w nówkach...
czasem (choć nie zawsze) jak (zakładam, że to akku nie bezobsługowy) odkręcisz otworki do dolewania wody destylowanej do cel, a akumulator ma zwarcie wewnętrzne, to po włożeniu czystego białego np patyczka zobaczysz, że w elektrolicie pływają czarne drobinki, jak opiłki.. jak pływają i sobie jest ich trochę to świadczy to najnajprawdopodobniej o zwarciu między celami wewnątrz akumulatora...
naprawdę (!) spróbuj na innym akumulatorze, bo może to jest twój problem, a jeśli tak to w następnej kolejnościpoleci Ci alternator, bo będzie wiecznie przeciążony, bo raz, że podczs jazdy zasila wszystkie odbiorniki, dwa, że ładuje akumulator a trzy, że przy tym wszystkim musi 'pokonać' wewnętrzne zwarcie akumulatora by go naadować a jednocześnie utrzymać napięcie do odbiorników w instalacji... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-11-2007, 21:13
|
|
|
Jeżeli akumulator masz w miare nowy, a nie jakis stary szrot to prawie napewno masz jakis cichy odbiornik - sprawdz radio, wzmacniacz jak masz, inne dokladane przez siebie rzeczy. Taka mala porada jeszcze, ja kiedys w temprze mialem bardzo podobnie, cos mi rozladowywalo akumulator, okazalo sie, ze zarowka w bagazniku swiecila sie caly czas, po prostu jak wciskalem ten wylacznik od tego swiatelka to wylaczal zarowke, ale jak zamknalem klape to zarowka swiecila sie nadal, bo zle byl ustawiony ten wylaczniczek, drobnostka, ale jednak....poszperaj, moze uda Ci sie cos namierzyc |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-11-2007, 22:24
|
|
|
maniutek napisał/a: | okazalo sie, ze zarowka w bagazniku swiecila sie caly czas |
no i sprawdź też żarówkę w schowku - niestety wiem to z własnego doświadczenia... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-11-2007, 22:25
|
|
|
konikks napisał/a: | maniutek napisał/a: | okazalo sie, ze zarowka w bagazniku swiecila sie caly czas |
no i sprawdź też żarówkę w schowku - niestety wiem to z własnego doświadczenia... |
dokladnie, powoli posprawdzaj sobie wszelkie odbiorniki, jakie tylko moga wydawac sie podejrzane - powodzenia |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Tempra1993
witamy nowego
Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3 Skąd: Polska
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 30-11-2007, 10:38 Ładowanie
|
|
|
Żarówki w bagażniku nie mam, nie kupiłem akumulatora w tesco,
radia nie mam,
właściwie oprócz immobilajzera - żadnych dodatkowych urządzeń - brak
Alternator ładuje prawidłowo,
opiłków w akumulatorze brak,
a jednak coś go po cichaczu opróżnia.
Może rzeczywiście zamienię na jakiś czas akumulator na inny - potestujemy
dzięki za wskazówki, jeżeli jeszcze jakaś się pojawi z układem kabelków w temprze - to będe wdzięczny. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2007, 19:15
|
|
|
to zmaień na inny i tak pojeździj a wcześniej zrób prosty test - na zgaszonym autku, wszystko powyłączane weź zdejmij klemę jedną np + i między nią a bolec akumulatora daj amperomierz (czy multimetr na amperomierz ustawiony) i zmierz jaki przepływa prąd... wtedy od razu będziesz wiedział czy jest skrytożerca czy szukać gdzie indziej... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|