Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Koła pasowe alternatora
Autor Wiadomość
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-06-2009, 22:05   Koła pasowe alternatora

Mój alternator już dogorewa, ale mam inny. Ten sam model, tylko inne koło pasowe. Jeden ma szerokie pod wielorowkowy, a drugi ma na klinowy. Da się jakoś te koła podmienić?
_________________
     Moneta
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-06-2009, 23:02   

odkrecasz ta nakretke co trzyma kolo chyba 19 klucz i sprawdz czy da rade zamienic ja u siebie zmienialem jak kupilem alternator na allegro i wiatrak sie posypal to odrazu z kolem przelozylem ze starego
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
g_p 


Wiek: 46
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 42
Skąd: LODZ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-06-2009, 06:56   altek

Duzo ostroznosci ta operacja wymaga. Klucz chyba 22 ale moze sie myle. Druga osoba do pomocy albo imadlo. Wiatrak zblokowac wkretakiem ostroznie i krecic oczywiscie w dobrym kierunku no i powodzenia. Pozdrowki.
  
 
kubek 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 459
Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 16-06-2009, 08:46   

Sprawdz mocowanie alternatora. Bo sa 2 typy. Do wersji ze wspomaganiem i bez. Niewiele sie roznia ale niestety nie pasuja.
     Moneta
 
 
balwanekbuli 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 176
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-06-2009, 21:18   

kubek napisał/a:
Sprawdz mocowanie alternatora. Bo sa 2 typy.


Tak bo jest alternator z Magnetti marrelii i Bosha.
Teraz nie pamiętam który jest który ale jeden ma szersze mocowanie dolne. To co jest szpilka na wylot przy bloku. I o ile mamy ten szerszy zawsze mozna obudowe podszlifować i to pożenić jakoś.
Ogólnie są tylko te dwa typy, łatwo poznać chociażby po szczotko trzymaczu.
_________________
Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-06-2009, 21:27   

Już koła podmienione....chociaż jeden wkrętak wygiął się w literę "U" ale dało radę. Imadło, klucz do kół i jechane. Muszę tylko w jednym altku dokręcić śrubę, do wirnik się kręci, ale jest luźny i nie ładuje. Dzięki za pomoc

** Dodano: 16-06-2009, 22:28 **
Oba altki na szczęście MM. Dopiero teraz zauważyłem, że tam wcale nie jest pasek klinowy, tylko wielorowkowy, tyle, że węższy. Klinowy jest tylko na kołach pompa wody-wspoma. Tak to jest wielorowkowy wąski - bez wspomagania.
_________________
     Moneta
 
balwanekbuli 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 176
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-06-2009, 21:48   

mrk69 napisał/a:
Muszę tylko w jednym altku dokręcić śrubę, do wirnik się kręci, ale jest luźny i nie ładuje


a założyłeś klin na wałek??
_________________
Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-06-2009, 00:57   

balwanekbuli, poskładałem wszystkie części, które wyjąłem jak były, jak ten klin ma wyglądać? Zauważyłem jedynie, że we wiatraku jest nacięcie, ale w obu altkach nic tam nie miałem, więc poskładałem do kupy, ale jeden działa ok
_________________
     Moneta
 
balwanekbuli 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 176
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-06-2009, 06:29   

No właśnie...

To jest klin i jego wkładasz właśnie w ten rowek i potem dopiero dajesz wiatraczek i koło pasowe. I w jednym idrugim jest naciecię

** Dodano: 17-06-2009, 07:31 **
mrk69 napisał/a:
ale jeden działa ok


Bez klina działa?? To masz szczęście ale nie na długo. Bo jak się wyślizga, to kółko pasowe będzie się kręcić a altek stać
_________________
Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-06-2009, 09:13   

balwanekbuli, kurde to nowość, bo jak wczoraj rozbierałem 2 altki to nic takiego nie było, chociaż wszystko robiłem na materiale, żeby nic nie pogubić...idę zaraz szukać, ale w żadnym tego nie widziałem :roll:

** Dodano: 17-06-2009, 16:51 **
Wyjąłem ten niedziałający i zrobię ten klin z czego innego. Póki co nie mam czasu zająć się drugim. Jutro go naprawię. Dzięki za pomoc balwanekbuli
_________________
     Moneta
 
balwanekbuli 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 176
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-06-2009, 19:14   

Miło że mogłem pomóc. Patrzyłem czy nie mam w garażu takiego klina ale wyszły gdzieś.
Podejdź do dobrego sklepu i kupisz to grosze będzie kosztować.

OT
Ostatnio szukałem blaszek mocujących klocki z tyly (takie wywinięte od góry na klocek się daje) i zawleczek do ślizgów. Nigdzie nie było.
dostałem to w INTERCARS caly zestaw za 9,5
OT
_________________
Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA
     assistance   Moneta
 
 
dspmatrix 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 251
Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-11-2009, 22:25   

mrk69, masz racje ja rozebralem 4 altki i w zadnym nie ma klinu nawet w tym nowym ktory dzisiaj dostalem tez klinu nie ma...i nie musi byc...pozdrawiam
_________________
1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h
     assistance   Moneta
 
 skype
 
balwanekbuli 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 176
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-11-2009, 11:01   

dspmatrix, a ja się będę nadal upierał... powinien być, każdy altek który rozbierałem z jakiegokolwiek auta zawsze był (albo powienien b yć) klln. Zapobiega on ślizganiu się koła po wałku i generalnie trzyma to razem.

Aczkolwiek zgodzę się że jak dowalisz śrubę to klin nie potrzebny ale...
_________________
Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load