Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kupiłem Temprę i mam parę pytań
Autor Wiadomość
solidboy 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 321
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-11-2008, 23:12   Kupiłem Temprę i mam parę pytań

1. Czy to bardzo żle, że autko nie odpala i nie jezdzi na beznzynie? Podobno jest zatkany (?) wtrysk i dlatego.
2. Podczas jazdy samochód wydaje dziwny dzwięk (buczenie). Również podobno jest to wina łożyska w układzie wspomagania.
3. Prędkościomierz (digital) raz działa raz nie. Zeby zaskoczył trzeba solidnie pacnąc w deskę i wtedy jest ok. Coś poważnego? reszta wskażników działa.
Tylko nie piszcie,że kupiłem jeżdzący złom :roll:
Tyle wad zauważyłem dziesiejszego dnia. Dzięki z góry za odpowiedzi.
P.s. Silnik 1.6 na wtrysku, 188 tyś km, gaz założony 40 tyś km temu. Wyposażenie chyba najlepsze jakie było dostępne w 1992 roku ;)
_________________
była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-11-2008, 00:16   

solidboy napisał/a:
1. Czy to bardzo żle, że autko nie odpala i nie jezdzi na beznzynie? Podobno jest zatkany (?) wtrysk i dlatego.
a czy po przekreceniu stacyjki (wlaczeniu zaplonu) slyszysz takie cykniecie w bagazniku? Sprawdz we dwie osoby. Jesli nie, mozliwe ze pompa paliwa nie dziala. Wszystko bedzie dobrze dopuki nie przyjda wieksze mrozy i auto bedzie ci gaslo zaraz po uruchomieniu na gazie. Wtedy gaz w parowniku zamarznie i juz nie odpalisz go tak szybko.

solidboy napisał/a:
2. Podczas jazdy samochód wydaje dziwny dzwięk (buczenie). Również podobno jest to wina łożyska w układzie wspomagania.
podczas jazdy, czy podczas krecenia kierownica? Moze to lozysko ktoregos z kol.

solidboy napisał/a:
3. Prędkościomierz (digital) raz działa raz nie. Zeby zaskoczył trzeba solidnie pacnąc w deskę i wtedy jest ok. Coś poważnego? reszta wskażników działa.
trzeba rozkrecic deske rozdzielcza. Prawdopodobnie masz luz na kostce.

solidboy napisał/a:
Tylko nie piszcie,że kupiłem jeżdzący złom :roll:
nie martw sie. W tych rocznikach niejednokrotnie bywa wiecej wad. Podstawa na poczatku, gdy nie mozesz zaufac sprzedajacemu to wymiana rozrzadu! Jesli pasek Ci strzeli to silnik bedziesz na wage sprzedawal.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-11-2008, 08:34   Re: Kupiłem Temprę i mam parę pytań

solidboy napisał/a:
. Wyposażenie chyba najlepsze jakie było dostępne w 1992 roku ;)


Co przez to rozumiesz?? Masz skórę?? Klimatronik? 4xel.szyby? Co do reszty to tak jak mówi ciechu, jak znajdziesz konkretną przyczynę tych awarii to napisz w odpowiednim dziale to na pewno pomożemy ;)
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
solidboy 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 321
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-11-2008, 10:35   

Cytat:
podczas jazdy, czy podczas krecenia kierownica? Moze to lozysko ktoregos z kol.

Tak naprawdę to nie podczas jazdy ale jak tylko włącze silnik. W czwartek jade do serwisu. Zobacze co powiedza i napewno opisze.
Bdm$ka napisał/a:

Co przez to rozumiesz?? Masz skórę?? Klimatronik? 4xel.szyby? Co do reszty to tak jak mówi ciechu, jak znajdziesz konkretną przyczynę tych awarii to napisz w odpowiednim dziale to na pewno pomożemy ;)


Skóry nie mam ale mam taki pseudo klimatronik, el.szyby, el. szyberdach i fabryczne rolety tylnej szyby. :)
_________________
była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
     assistance   Moneta
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-11-2008, 10:41   

napisz VIN twojej temperówki to sobie sprawdzimy co tam masz w niej ;)
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 25-11-2008, 11:17   

solidboy napisał/a:
Skóry nie mam ale mam taki pseudo klimatronik

Taka niby klima. Rozszerzona wersja zawierała klimatyzację.
To nic innego jak system nawiewu, tylko elektronicznie sterowany.

Łożysko kół idzie szybko wyczuć. Auto/koło w górę. Kładziesz ręce na kole jak na godzinę 12 i 18, później jak na 9 i 15.
Poruszaj raz na boki, raz w pionie. Zobacz czy czuć jakiś luz. Jeżeli luz jest duży to łozyska do wymiany.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
solidboy 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 321
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-11-2008, 21:26   

Byłem u znajomego mechanika:
1. Nie odpala na benzynie po padła pompa paliwa
2.Buczenie podczas jazdy to pompa wspomagania.
3.Digital narazie chodzi (odbywa się to bez uderzania w niego ;) )
Częsci jak widzę są smiesznie tanie więc nie zrujnuje to budżetu domowego.
:) 8)
_________________
była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
     assistance   Moneta
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-11-2008, 21:52   

no to witamy w rodzinie włochów... :P ... a tak serio to ja też wracam do włoszczyzny (Tempra 1.6) w kwietniu / początek maja... jak kupię to napewno będę na zlocie... bo napewno jakiś będzie... <== sorry za OT...

a co do pompy wspomagania to może czas wymienić płyn w układzie??? bo może już być wysłużony... opis jak to zrobić jest gdzieś na forum...
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
solidboy 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 321
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-11-2008, 22:07   

gawor06 napisał/a:
no to witamy w rodzinie włochów... :P ... a tak serio to ja też wracam do włoszczyzny (Tempra 1.6) w kwietniu / początek maja... jak kupię to napewno będę na zlocie... bo napewno jakiś będzie... <== sorry za OT...

a co do pompy wspomagania to może czas wymienić płyn w układzie??? bo może już być wysłużony... opis jak to zrobić jest gdzieś na forum...


Co do włochów: mam jeszcze cinquecento i z ręką na sercu moge powiedzieć, że mniej awaryjnego autka nie znam. Nigdy mnie nie zawiódł, zawsze dowiózł a oprócz oleju nie wymieniłem nic. Na Tempre chorowałem od dawna i oby mnie nie znięchęciła :)
Pompa kosztuje ok 100 zł, wymienię całą. Temperówka idzie na solidne tygodnowie leczenie.Jest tego chyba warta :)
_________________
była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
     assistance   Moneta
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-11-2008, 22:18   

solidboy napisał/a:
Pompa kosztuje ok 100 zł, wymienię całą.


a płyn do wspomagania kosztuje grosze... więc lepiej wymienić go i zobaczyć bo przy zmianie pompy i tak będziesz musiał zmienić płyn w układzie...

solidboy napisał/a:
Temperówka idzie na solidne tygodnowie leczenie.Jest tego chyba warta


oczywiście że tak!!! :P
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
solidboy 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 321
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-11-2008, 10:26   

gawor06 napisał/a:
solidboy napisał/a:
Pompa kosztuje ok 100 zł, wymienię całą.


a płyn do wspomagania kosztuje grosze... więc lepiej wymienić go i zobaczyć bo przy zmianie pompy i tak będziesz musiał zmienić płyn w układzie...

solidboy napisał/a:
Temperówka idzie na solidne tygodnowie leczenie.Jest tego chyba warta


oczywiście że tak!!! :P


Powiedz mi taki płyn to jakiś specjalny? Bo pojęcia nie mam :(
_________________
była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-11-2008, 10:55   

solidboy, płyn do przekładni automatycznych. Na każdej stacji paliw to mają, ale wiadomo - taniej kupisz w motoryzacyjnym lub w jakimś hipermarkecie :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-11-2008, 11:21   

najtańszy to ATF Orlen i koszt za litr to 12 zł. w sklepie motoryzacyjnym a wymienia się go tak:

Wymiana oleju
Od razu zaznaczam ze niewiem czy jest to prawidłowe postepowanie i czy jest to zupełnie bezpieczne. Ale udalo mi się zmienic olej i nic nie popsuc;) potrzebny nam będzie olej do przekładni 2 litry bo 2 razy trzeba powtórzyć zabieg żeby cały stary płyn zszedł.

1. samochod dalej stoi z przednimi kolami w gorze;)
2. przygotowujemy sobie dwie butelki plastikowe 1,5 l i kawalek wezyka, jak robimy to w garazu i nie chcemy sobie ufajdac podlogi olejem to jakies kartony można podłożyć.
3. odkręcamy korek od zbiornika z olejem przy pompie wspomagania.
4. wlazimy pod samochod, odkręcamy gumowy wezyk idacy od pompy do metalowej rurki przy maglownicy. Jak mamy dobry refleks to od razu ten wezyk do butelki 1,5 l (zcieknie nam z pompy olej do niej) a paluchem zatykamy metalowa rurke bo z niej tez kapie;) zakladamy na nia przygotowany wezyk i ten wezyk do drugiej butelki.
5. sprawdzamy czy wszystko ladnie stoi(jak cos wypadnie to nam zafajda wszystko w okolicy i odpalamy silnik. Wykonujemy kilka pelnych skrętów żeby nam caly olej z układu zszedł. Gasimy silnik.
6. przykrecamy wezyk na metalowa rurke i zalewamy układ olejem. Odpalamy silnik i dolewamy olej i znowu kilka pelnych skrętów. Gasimy silnik i postepujemy tak jak w punkcie 4 i 5.
7. znowu zakladamy wezyr na rurke, skrecamy wszystko solidnie. Zalewamy układ nowym olejem, odpalamy silnik kilka skrętów, dolewamy olej i znowu krecimy kierownica.
U mnie przez chwilke pompa pracowala troche głośniej i jeszcze chwile przeskakiwala kierownica ale po przejechaniu się kawalek i skrecaniu uspokoilo się.
Teraz jak rano wsiadam to od razu wspomaganie chodzi cichutko, lekko, bardzo plynnie, zadnych przeskokow, luzow. No rewelacja po prostu. Naprawde jeśli ktos ma problemy to zanim jakis „fachowiec” będzie się chciał brac za maglownice to zmiencie olej i zobaczcie czy pomoże. Roboty nie tak strasznie duzo a efekt naprawde dobry.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-11-2008, 14:22   

wyprzedziliście mnie... :P :boks: :popupie:
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
solidboy 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 321
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-11-2008, 22:33   

Pocieszcie mnie,że początki są trudne. Dzisiaj wchodziłem do auta przez bagażnik bo mam zepsuty zamek i tylko dzieki temu sie udalo. Przez nie odskakująca klamkę w drzwiach przednich zablokowal się centralny i nie moglem dostać się do auta.
Prośba: może ktoś kto posiada silnik 1.6 wrzucić zdjęcie komory silnika? Nie mam filtra powietrza (calej obudowy wraz z rurą). Wstyd się przyznać ale nie zwrócillem na to uwagi a chcę porównać.... :roll:
_________________
była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load