akumulator i jego pojemność |
Autor |
Wiadomość |
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 09-11-2011, 22:24 akumulator i jego pojemność
|
|
|
przed zima próbuje ustalić stan mojego aku , jest bezobsługowy więc gęstości elektrolitu sprawdzić nie mogę...
mam pytanie nie co z górnej półki ... zakładając że ma on pojemność 45Ah, według danych stan głębokiego rozładowania występuje kiedy napięcie spadnie poniżej 10,8V
jesli naładuje go do pełna i obciążę żarówką 50W ( czyli jakieś 4A )
z każdą godziną zejdzie z niego 4 A więc po 10h będzie prawie pusty.
pytanie brzmi czy stan głębokiego rozładowania ( 10,8V ) powinien wystąpić dopiero po ok 10h świecenia żarówki czy spadnie wcześniej ?
bo u mnie po 4h świecenia spadło do 10,8V jednak gdybym dalej zostawił żarówkę to pewnie świeciła by kolejne pare godzin tyle że napięcie było by niższe |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-11-2011, 10:35
|
|
|
Pochwal się co to za akumulator i ile ma lat. Co do twojego pytania to powiedz jak go ładujesz do pełna i jakie wtedy ma napięcie? Test wykonujesz jakich warunkach? pokojowych? Pamiętaj że wszelkie takie wyliczenia producenta opierają się o warunki laboratoryjne i najpewniej są przeprowadzane przy stałej temp. 20 st. C a tak jak wiadomo znacznie wpływa na możliwości akumulatora. Po drugie pamiętaj iż w teście pomimo nazwy nie masz stałego prądu, w akumulatorach w wraz z rozładowaniem spada napięcie a rośnie kompensując to natężenie. Czyli zgodnie z znanym ci wzorem przy 13V zje mniej A niż już przy 11V. Poza tym akumulator z każdym cyklem ładowania staje się coraz słabszy, do tego nie pomaga mu sama przyroda gdy doprowadzisz do tzw. głębokiego rozładowania i poniżej zaczyna się proces zasiarczania akumulatora co nie odwracalnie skraca jego żywotność i możliwości do ponownego gromadzenia ładunków. Poza tym dużym minusem bez obsługowych jest jednak to że bez siłowego forsowania obudowy nie odlejemy wody d/m. do elektrolitu, a tej na pewno ubywa z czasem. Taki świat masz go wyrypać 3-4-5latek i po nowy do sklepu.
** Dodano: 10-11-2011, 10:43 **
P.S: pojemność jest liczona do progu głębokiego rozładowania czyli do tych 10,8V jak producent podał. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-11-2011, 14:11
|
|
|
akumulator to oryginał hondy kupiony w ASO 03.11.2009. oczko w nim jest zielone. testy przeprowadzałem w domu czyli 20+C
w momencie kiedy go rozładowywałem nie wiem czy był naładowany w 100%... wiem że teraz jest.
zainteresowałem się nim bo odkąd zrobiło się zimniej i odpalam auto po nocy to podczas rozruchu było słychać, że kręci jakby mu brakowało siły. w każdym razie teraz go naładowałem do pełna wrzuciłem do auta i kręci jak szalony. ładownie w aucie w porządku bo nie spada poniżej 14v.... dużo jeżdżę na krótkich odcinkach i chyba po prostu potrzeba go było doładować
JAM_BELFEGOR napisał/a: |
P.S: pojemność jest liczona do progu głębokiego rozładowania czyli do tych 10,8V jak producent podał. |
głownie o to mi chodziło |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-11-2011, 21:03
|
|
|
JAM_BELFEGOR,
Im mniejsze napiecie, tym niższy prąd. Fizyki nie oszukasz. Z tym zasiarczeniem to też nie tak do końca.
Leśniczy,
Najlepiej podkechac gdzies (elektryk, sklep z akumulatorami) i sprawdzic aku. Sprawdzą Ci prąd rozruchowy i opór wewnętrzny i będzie pewniejsze niż test z żarówką. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-11-2011, 22:00
|
|
|
lynx napisał/a: | Z tym zasiarczeniem to też nie tak do końca. | a jak? to w takim razie gdy napięcie spadnie poniżej pewnego progu i nie jest doładowywany aku to co się z nim dzieje? nic? wszystko ok w takim razie mam w garażu taką 15 letnia varte z malucha powinna być jak nówka po naładowaniu Gwarantuje ci że nawet bym dobrze nie zaczął lądować jak by akumulator zagotował.
Leśniczy, Ja przed zimą zawsze wyciągałem i ładowałem prostownikiem do pełna i zero problemów. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-11-2011, 22:26
|
|
|
lynx napisał/a: | JAM_BELFEGOR,
Im mniejsze napiecie, tym niższy prąd. Fizyki nie oszukasz. Z tym zasiarczeniem to też nie tak do końca.
|
chłopie skąd takie teorie ? czym większe napięcie tym mniejszy prąd i działa to zarówno przy oddawaniu energii jak i jej przyjmowaniu przez akumulator.
a odnośnie zasiarczenia jeśli gęstość elektrolitu spadnie poniżej pewnej granicy to ołowiane płyty ulegają zasiarczeniu .... co prawda są procedury taki akumulator odratować ale tylko jeśli nie stał zbyt długo w takim stanie |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-11-2011, 22:33
|
|
|
Leśniczy, kolega chce oszukać podstawowy wzorek dla prądu stałego P=UxI a to cytat odnośnie zasiarczania z mądrej literatury: "Stan całkowitego rozładowania akumulatora polega na całkowitym przekształceniu obu elektrod w stały siarczan ołowiu i jest nieodwracalny. Siarczan ołowiu po pewnym czasie przechodzi w stan krystaliczny, będący elektrycznym izolatorem, trudno reagującym, powodującym spadek pojemności akumulatora." |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-11-2011, 22:34
|
|
|
JAM_BELFEGOR, jakiś magik na forum akumulator.pl twierdzi że ratuje takie kilkunastoletnie, wyzerowane trupy ładując je prądem 100mA ( 0,1A ) przez 2-3 tygodnie ... teoretycznie ma to prawo bytu .... praktycznie hmmmm .... mam w garażu też dwa trupy może coś pokombinuje z ciekawości. mam też 2L elektrolitu 1,28g cm3.... jak będę miał czas i zajawkę może sie pobawię |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-11-2011, 22:37
|
|
|
lynx, Zastanów się również po co w sieciach energetycznych zwiększa się tak drastycznie napięcie i co by było gdybyś próbował przepchnąć tle samo prądu przy załóżmy standardowym napięciu Oj było by piękne widowisko |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-11-2011, 22:40
|
|
|
JAM_BELFEGOR, dokłądnie ..... żarówka 100W przy napięciu 230V ciągnie 0,4A ... żarówka o tej samej mocy przy 12V ciągnie 8A |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-11-2011, 22:41
|
|
|
Leśniczy, no jam mam 3 trupy ponoć można wyrwać trochę na skupie na kilka piw co najmniej. Rekordzista to ten z malucha może ma nawet lepiej niż 15lat tego to chyba promieniowanie kosmiczne by nie naładowało. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-11-2011, 22:45
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | no jam mam 3 trupy ponoć można wyrwać trochę na skupie |
podobno firmy zajmujące się utylizacją je skupują ... jakiś koleś u mnie na garażach się ogłaszał że skupuje takie trupy i daje 25zł za sztukę ..... albo reanimuje albo oddaje dalej za ok 40zł ....
JAM_BELFEGOR napisał/a: | . Rekordzista to ten z malucha może ma nawet lepiej niż 15lat tego to chyba promieniowanie kosmiczne by nie naładowało. |
|
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-11-2011, 22:45
|
|
|
P.S: Pojemność akumulatorów ołowiowych podaje się w amperogodzinach (Ah). Pojemność zależy od sposobu rozładowywania, dlatego wprowadzono pojęcie pojemności 10-godzinnej. Dla przykładu aby rozładować w ciągu 10 godzin akumulator 40 Ah, należy czerpać z niego prąd o natężeniu 4 A. Niektórzy producenci stosują inne pojęcia pojemności akumulatora, np. pojemność 5-godzinną (5HR) lub 20-godzinną (20HR). źródło wiki
Może miałeś ten 5HR |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-11-2011, 22:47
|
|
|
p.s wszystkie sklepy przy kupnie nowego aku .chcą stary do zwrotu lub kaucja 30zł ..... ładne oszukiwanie klienta bo oddajać stary powinni spuścić z ceny 30zl
http://www.metpartner.pl/...ozostalego.html
"ena złomu akumulatorów - akumulatory kwasowe-ołowiane Pb 1.68 PLN/kg"
moje 45Ah z hondy waży z 15kg ....
JAM_BELFEGOR napisał/a: |
Może miałeś ten 5HR |
chyba raczej nie był naładowany ... z tego co kojarzę było na nim tylko prąd rozruchu SAE 400A i DIN 225 czy jakos tak |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-11-2011, 22:50
|
|
|
Leśniczy, tak ale kiedyś tak nie było dlatego uchowały się te rodzynki trzymam dla potomnych. Kiedy będą już dziadkowi truły o fotonowo-fuzyjnych super ogniwach do jajpada 16 generacji ja im wyciągnę takie cuś i powiem: patrzaj wnuczuś a dziadek to takim czymś zasilał swojego bolida
** Dodano: 10-11-2011, 22:51 **
Leśniczy napisał/a: | http://www.metpartner.pl/...ozostalego.html
"ena złomu akumulatorów - akumulatory kwasowe-ołowiane Pb 1.68 PLN/kg"
moje 45Ah z hondy waży z 15kg .... | ile browców |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-11-2011, 22:55
|
|
|
ten z hondy to ok 10 leszków tylko że kosztował 340zł więc chyba się wstrzymam .. tamte trupy ważą razem z 40kg czyli są warte 25 leszków
** Dodano: 10-11-2011, 23:01 **
ja gdzieś w szafce mam starą motorolle startac ... po rozłożeniu klapki i wysunięciu antenki jest większa niż czerwona cegłówka i waży ok pół kilograma ...pokaże wnuką i powiem że pełni rolę broni .... rzucasz nią gościa w łeb i sajonara |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-11-2011, 13:59
|
|
|
Weźmy przypadek rozładowywania aku. przy pomocy np. żarówki (która zakładamy że ma stały opór). Z czasem napięcie na aku spada, co za tym idzie spada prąd oddawany przez aku.
Leśniczy napisał/a: | czym większe napięcie tym mniejszy prąd |
Zgadza sie to dla wzoru P=UxI. Ale to nie ten przypadek o który mi chodziło. Są jeszcze wzory takie jak I=U/R. Generalnie wszyscy mamy rację, tylko chodzi nam o coś innego.
JAM_BELFEGOR napisał/a: | "Stan całkowitego rozładowania akumulatora polega na całkowitym przekształceniu obu elektrod w stały siarczan ołowiu i jest nieodwracalny. Siarczan ołowiu po pewnym czasie przechodzi w stan krystaliczny, będący elektrycznym izolatorem, trudno reagującym, powodującym spadek pojemności akumulatora." |
Z pierwszym zdaniem nie mogę sie zgodzic. Proces powstawania siarczanu ołowiu jest odwracalny. W innym wypadku akumulator nie był by akumulatorem, tylko zwykłą baterią. Problem pojawia się kiedy aku jest długo niedoładowany. Wtedy siarczan ołowiu zaczyna z formy bezpostaciowej przekształcac sie w krystaliczną.
Zasiarczony akumulator da się "odratowac". Najpierw ładuje się impulsami o wysokim napięciu (całkowicie rozładowany aku ma bardzo duży opór), a po pewnym czasie juz normalnie. Nie zawsze sie to udaje, a jeśli nawet, to taki aku nie ma już pełnej sprawności. Płyty po takim procesie już nie mają pierwotnej struktury, i odpada częśc masy płyt (co potem może powodowa zwarcia w celach)
Pojemnośc, prąd rozruchowy i "bezobsługowośc" są zawsze podawane wg jakich norm zostały sprawdzone. Najlepiej więc ją pdszukac i sprawdzic jakie były warunki pomiaru. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-11-2011, 15:11
|
|
|
lynx napisał/a: | JAM_BELFEGOR napisał/a:
"Stan całkowitego rozładowania akumulatora polega na całkowitym przekształceniu obu elektrod w stały siarczan ołowiu i jest nieodwracalny. Siarczan ołowiu po pewnym czasie przechodzi w stan krystaliczny, będący elektrycznym izolatorem, trudno reagującym, powodującym spadek pojemności akumulatora."
Z pierwszym zdaniem nie mogę sie zgodzic. Proces powstawania siarczanu ołowiu jest odwracalny. W innym wypadku akumulator nie był by akumulatorem, tylko zwykłą baterią. Problem pojawia się kiedy aku jest długo niedoładowany. Wtedy siarczan ołowiu zaczyna z formy bezpostaciowej przekształcac sie w krystaliczną. | Przeczytaj jeszcze raz dokładnie bo widocznie pomijasz słowo "stały" oczywiście iż na obu elektrodach w trakcie poboru prądu wydziela się siarczan ołowiu (PbSO4). W trakcie ładowania zachodzą dokładnie takie same reakcje, tyle że w drugą stronę. Ale gdy ten związek przyjmie formę krystaliczna "stałą" to pozamiatane to jest właśnie zasiarczanie. Co do ratowania kilku nastoletnich trupów to jestem przeciwny szkoda czasu i prądu, a efekt jest w najlepszym przypadku nijaki, niby się ładuje ale przyjdzie byle przymrozek i od razu zdechnie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-11-2011, 16:15
|
|
|
siarczan ołowiu powstający podczas rozładowania jest tez w formie stałej, z czasem zmienia się tylko jego struktura. Sam termin "zasiarczenie" zresztą odnosi sie nie do procesu krystalizacji siarczanu ołowiu, a procesu jego przekształcenia w siarczek ołowiu. Sama krystalizacja jest odwracalna, tworzenie siarczku z siarczanu już nie. |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-11-2011, 19:36
|
|
|
Ciekawy temat, nie powiem
Co do bezobsługowych to posiadam Centre Futura 45Ah. Niby bezobsługowy, pokrywka zgrzewana że nie sposób jej oderwać no ale dla wiertarki nie ma rzeczy niemożliwych
Nie żałuje że ponawiercałem otwory do cel, bo prawdopodobnie na jakiś czas go odratowałem dolewając wody (na oczku pojawiała się coraz częściej biały kolor czyli niski stan elektrolitu)
Niby bez zmian, trzyma tak samo, ale chociaż tak szybko się nie skończy
Nawiązując do tematu ładowania co może być nie tak, skoro ładując go prostownikiem na małym pradzie (1A) na wyświetlaczu kondensatora od audio miga napis "Hi" czyli że napięcie jest pow 18V.... To chyba nienaturalne zjawisko? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-11-2011, 22:56
|
|
|
łatwo wykryć co jest nie tak:
nie możliwe aby na akumulatorze było za wysokie napięcia ponieważ jego konstrukcja nie pozwala na cos takiego. więc domniemam, że kondensator pokazuje 18V tylko kiedy silnik pracuje. jesli silnik nie pracuje a kondenstar pokazuje standardowe 12 z hakiem to znaczy że kondensator jest dobry. natomiast jesli po odpaleniu silnika na kondziu pojawia się 18v to znaczy, że regulator napięcia się zesrał, a to bedzie miało poważne konsekwencje. elektronika auta nie ulegnie zniszczeniu ponieważ wszystkim steruje komputer, który posiada stabilizatory napięcia, natomiast wszytko czego komputer nie stabilizuje czyli nawiew, wycieraczki, pompa paliwa z czasem zdechną ... to samo spotka żarówki itp .... napięcie 18v powoduje gotowanie się elektrolitu w akumulatorze i szybsze odparowywanie wody .....
istnieje równiez opcja że tylko kondensator przekłamuje .... odpalasz silnik i mierzysz napiecie na klemach akumulatora jesli wynosi max 14,4V wszystko ok ... jesli wynosi 18v to konsekwencje juz znasz
odnośnie samego akumulatora ... bezobsługowość tych aku to nic innego jak dobrze uszczelniona obudowa dzięki czemu woda odparowuje znacznie wolniej niż w normalnym aku ... jednak nawet taki akumulator musi posiadać system którym upuszcza nadmiar ciśnienia w razie takiej sytuacji jak np twoja czyli zagotowywanie elektrolitu ... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-11-2011, 23:06
|
|
|
Jeżeli dobrze rozumię to chodzi o ładowanie aku prostownikiem aku w samochodzie. Prostownik pewnie ma napięcie jałowe np. 20V i kiedy aku już jest naładowany napięcie prostownika wzrasta prawie do tych 20V. A dalej tak jak napisał Leśniczy, |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-11-2011, 23:40
|
|
|
Leśniczy, źle zrozumiałeś Tak jak pisze lynx, chodzi o ładowanie prostownikiem
Na odpalonym silniku mam standardowe 14,4 więc wszystko ok |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-11-2011, 00:49
|
|
|
czyli ładujesz aku nie odpinając go z instalacji auta... ciekawy patent i raczej nie prawidłowy ....
odnośnie samego napięcia, masz zwykły prostownik transformatorowy na dwóch diodach lub mostku z amperomierzem
w każdym razie jeśli napięcie jest wysokie ( 18v ..chyba za wysokie ),a prąd ładowania niski ( poniżej 1A ) to oznacza, że akumulator jest pełny
** Dodano: 13-11-2011, 00:52 **
p.s w trakcie ładowania nie uruchamiaj żadnej elektroniki, a po odłączeniu prostownika warto odczekać pół godziny aż napięcie na aklu się ustabilizuje |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-11-2011, 18:16
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | czyli ładujesz aku nie odpinając go z instalacji auta... ciekawy patent i raczej nie prawidłowy .... |
Dlaczego?? Czytałem gdzieś że prostownika można używać nawet jako zasilacz, więc co to szkodzi instalacji? To tak jak by podłączyć sprawny akumulator moim zdaniem. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
|