|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
akumulator i jego pojemność |
Autor |
Wiadomość |
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-11-2011, 18:32
|
|
|
prostownik to faktycznie taki zasilacz ... tylko że nie stabilizowany ! czyli nie obciążony daje napięcie znacznie wyższe. tak jak w twoim przypadku nawet 18V ... dopiero pod pełnym obciążeniem napięcie spada do 12-15V ... w raz ze stopniem naładowania akumulatora napięcie rośnie .... czyli jesli masz jakaś elektronikę, której nie odcina stacyjka lub która nie przechodzi przez komputer czyli np. zegarek, radio, alarm to możesz je usmażyć takim ładowaniem |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-11-2011, 18:59
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | czyli jesli masz jakaś elektronikę, której nie odcina stacyjka lub która nie przechodzi przez komputer czyli np. zegarek, radio, alarm to możesz je usmażyć takim ładowaniem |
Od zawsze tak ładuje i nigdy nic się nie działo
Czyli mam rozumieć że jeżeli podczas ładowania mam wysokie napięcie to znaczy że aku jest już naładowany?
Chyba mam coś z aku, bo w momencie kiedy pojawia się to 18V i go odepne to wcale nie jest tak malinowo. Pokręce troche rozrusznikiem, zostawie na noc i rano już stęka. Wychodzi na to że nie trzyma prądu. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-11-2011, 19:24
|
|
|
Kilkukrotnie podczas ładowania aku prostownikiem grało radio podpięte pod ten akumulator i nic sie nie działo niechcianego |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-11-2011, 21:56
|
|
|
D@wIdS, w przypadku sprawnego akumulatora czym bardziej jest naładowany tym bardziej wzrasta w nim oporność wewnętrzna i pobiera coraz mniej prądu ( amper ) mniejsze obciążenie transformatora w prostowniku powoduje wzrost napięcia, przyjmuje się że jesli prostownik nie ma regulacji prądu ładowania, to w pełni naładowany akumulator pobiera ok 0,1-0,2 A a tym samym napięcie wzrasta ... mój prostownik jak zaczyna ładować daje 4A i 13,5-14V kiedy skończy ładować prąd spada do wspomnianych 0,2 A a napięcie do 16,5V... twój akumulator jak sam mówiłeś jest po przejściach i może nie zachowywać się wzorowo
MARIOVIRUS, radio nawet grające cicho z wjazdy bierze ze 2A .... obciążając prostownik takim prądem napięcie na nim spadnie do ok 14v czyli wszystko gra ... zagrożenie jest dla urządzeń które ciągle sa pod zasilaniem i pobierają bardzo mały prąd, zegarek, autoalarm, etc. i tu znów wszystko sie sprowadza do jakości/ceny takich rzeczy... alarmu producenta nie ubijesz w ten sposób, natomiast najtańszy moduł domykania szyb czy alarm z allegro może sie usmażyć....jak robiłem w sklepie z CA koleś kupował sterownik centralnego zamka ( sterownik + 2 piloty + 4 siłowniki za nie całe 100zł ) i w okresie zimowym co 2 tygodnie przynosił do reklamacji ...serwis do ktorego odsyłaliśmy po którejś reklamacji stwierdził, że kolejnej nie uzna ) po dogłębnym wypytaniu gościa w jakich okolicznościach przestaje działać powiedział, że zawsze po doładowaniu akumulatora centralny przestawał działać.... dodał również, że nie odpina akumulatora od auta bo wcześniej nigdy nie miał takich problemów...więc w tym przypadku kiedy akumulator się naładował, a napięcie przekraczało 16V , paliło sterownik |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|