|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Rozrusznik |
Autor |
Wiadomość |
leisman
Wiek: 52 Dołączył: 24 Lip 2011 Posty: 25 Skąd: Lędziny
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-11-2011, 23:21 Rozrusznik
|
|
|
Witam wszystkich. Przeglądałem forum ale nie znalazłem odp. na mój problem z rozrusznikiem (tak myślę). Na zimno odpala bez problemu, na gorącym tzn ok. 90st. jest ciężko odpalić tak jakby brakowało prądu czasami zrobi tylko ze 3-4 obroty i koniec- wtedy jedynie na pych i bez problemu pali po dwuch metrach. Jak wystygnie nawet przy porannych przymrozkach i baz ładowania aku, pali bez problemu. Być może jak się zagrzeje to coś go blokuje- wiadomo, metal się rozszerza. Dodam jeszcze że kiedyś podczas opisywanego problemu podpiołem inny aku i zapalił Kupiłem więc nowy aku i problem się skończył- na jakiś czas i teraz jak sie zagrzeje to odpala ale czasami z wielkim tródem. Prasze o pomoc. |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-11-2011, 09:05
|
|
|
leisman, z rozrusznikiem jest tak, że jak nie ma przebicia wewnętrznego (stojan / komutator) to wystarczy wymienić tuleje, żeby wirnik pracował idealnie osiowo. Jeżeli nie pracuje osiowo to właśnie są takie objawy zacinania.
Ja też swego czasu z tym walczyłem. U Ciebie stawiam na tulejki.
Ja miałem tak, że na zimnym czasem przycinał a na ciepłym kręcił jak szalony. Okazało się, że mam już utleniony przewód "+" na linii AKU - ROZRUSZNIK, kupiłem nowy od cienkiego (od 700 pasuje niemal idealnie) i problem zniknął (dostawał za mały prąd przy porannej wilgoci i zimnie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
KORDI
witamy nowego
Wiek: 37 Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 8 Skąd: Pacanów..... :))))))
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-12-2011, 11:59
|
|
|
Podepnę sie pod temat.
Ja mam problem chyba taki jak Mosior.
I w sumie walcze już z tym drugi rok :/
Jak auto dłużej postoi,w szczególności w zimie nie chce wogóle odpalić,kręci z niesamowitym oporem.Jak już odpali to potem kręci jak dziki.Zmieniałem tulejki(dwa razy)szczotki,sprawdzałem rozrusznik u dwóch elektryków,nowy aku boscha z dużym rozruchem i ciągle to samo
W lecie problemu praktycznie nie ma,jak stoi w grzanym garażu to też,problem zaczyna sie jak tylko temperatura sie obniży.
Co to jeszcze może być bo już mam dość tego problemu i kosztów z szukaniem przyczyny.. :/
Aha..kiedyś jeden kolo mi sprawdzał na aku podczas takiego"odpalania"pobór prądu i wyszedł okrutnie duży.
Pozdro! |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-12-2011, 12:54
|
|
|
KORDI, może problem nie tkwi w rozruszniku. Sprawdź masę, zobacz czy gdzieś nie masz przebicia. Zainteresuj się również altkiem, sprawdź regulator napięcia oraz diody. Możliwe, iż regulator przeładowuje Ci akumulator, tematów było mnóstwo na forum odnośnie dużego prądu. Walka z prądem, to jak walka z wiatrakami ; / |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-12-2011, 21:55
|
|
|
podmień rozrusznik na inny sprawny i zobacz czy działa. Kupisz używkę za ok 40 - 50zł |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
KORDI
witamy nowego
Wiek: 37 Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 8 Skąd: Pacanów..... :))))))
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 09-12-2011, 15:47
|
|
|
Witam!
Też mase podejrzewałem i przedwczoraj odkręciłem cały kabel żeby poczyścić miejsca gdzie sie łączy,pozabezpieczałem wszystko ale dalej to samo :/
Altek też był już robiony,regulator nowy oryginał,pasek nowy ,koła też powymieniane żeby nie ślizgał sie pasek..
Generalnie już sam nie wiem co wymienić żeby wkońcu było dobrze.. :/
Mosior własnie z tą podmianą to ciężko bo musiałbym założyć drugi i dop rano spróbować odpalić,a nie mam skąd pożyczyć tak żeby sprawdzić.
Jeszcze jedno mam pytanie,czy Wy tez macie rozruszniki na 3 szczotkach,bo we wszystkich autach które do tej pory miałem były na cztery a tu jest na trzech..
Tak wogóle to silnik 1.4 na gaźniku z gazem.
Pozdro! |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-12-2011, 23:17
|
|
|
Dokładnie jak piszę Mosior, podmień rozrusznik i wtedy wyeliminujesz podejrzenie, odnośnie uszkodzonego rozrusznika. Akurat mam 4 szczotki, rozrusznik MM ; ) Zajrzyj do serwisówki T/T może tam znajdziesz typ, który posiadasz. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
KORDI
witamy nowego
Wiek: 37 Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 8 Skąd: Pacanów..... :))))))
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-12-2011, 20:49
|
|
|
Yyyy...gdzie mam zajrzeć?
Też uwazam że taka opcja podmiany byłaby najlepsza,ale jedyny rozrusznik jaki mi sie udało dorwać tak żeby nie kupowac od razu a miec na tą dobe okazało sie że ma inny korpus i nie pasuje.. :/
Pozdro! |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-03-2012, 09:41
|
|
|
KORDI, i jak poszukiwania ? jakoś trudno mi uwierzyć, że nie możesz w okolicy zdobyć rozrusznika do T/T... |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-03-2012, 10:48
|
|
|
Mi tipek odkad kupilem ciezko krecil choc palil bezproblemowo.Ktoregos dnia pokusilem sie o rozebranie rozrusznika celem przesmarowania chocby.Okazalo sie ze jedna szczotka jest zawieszona i to byl powod wolnego krecena bo zamiast z 4 szczotek krecil z 3.Po zlozeniu,przesmarowaniu tulejek kreci tak jak powinien.Wczesniej myslalem ze to wina slabego akumulatora.Teraz widze ze aku jest ok. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|