|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Ładowanie raz jest raz nie ma |
Autor |
Wiadomość |
minieeek
Wiek: 47 Dołączył: 07 Sty 2010 Posty: 23 Skąd: Zakroczym
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-02-2012, 22:01 Ładowanie raz jest raz nie ma
|
|
|
Pomocy!!!
Od kilku dni mam problemy z ładowaniem akumulatora przez alternator. Problem jest jak w temacie, jest dzień, że rano odpalam jadę do pracy, po południu odpalam wracam do domu, na drugi dzień rano odpalam i jadę do pracy ale z pracy już do domu nie dojeżdżam. Akumulator dostaje po d..ie i auto po kilkudziesięciu km gaśnie, szwagier hol i dopiero w domu. Naładuję prostownikiem i to samo jadę do pracy i do domu ledwo dojeżdżam, naładuję znowu i tu niespodzianka dwa do trzech dni auto jeździ bez problemów, ale po tym czasie znów rozczarowanie i znów ładowanie prostownikiem
Dodam, że po przekręceniu zapłonu zapala się kontrolka ładowania i po odpaleniu książkowo gaśnie. Pasek naciągany kilkakrotnie z różną siłą, więc też odpada. Jak jest dobrze miernik pokazuje ładowanie mniej więcej 12V-14V, jak jest źle nie wskazuje nic (zero).
Poradźcie coś bo mnie już szlag trafia, wymieniać alternator? a może to wina akumulatora?
Może miał ktoś już podobne objawy i udało mi się je zlikwidować bez inwestowania w nowy altek lub aku. Poza tym nowe kosztuje, a kasy jak na zbawienie. |
_________________ Było: 126p x4, CC 700, CC Sporting, CARO 1,6 GLI, Tipo 1,4S, Uno 1,0 Fire
Jest: Tipo 1,4 i.e. |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 08-02-2012, 22:05
|
|
|
minieeek napisał/a: | 12V-14V |
12 to jest źle, powinno być min 13.4
minieeek napisał/a: | a może to wina akumulatora? |
Możesz w każdym warsztacie sprawdzić go, koszt góra 5 zł
minieeek napisał/a: | wymieniać alternator? |
Jeśli już to zacząłbym od regulatora napięcia |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 08-02-2012, 22:06
|
|
|
Skontroluj kable z alternatora do akumulatora i regulator napięcia w alternatorze. Jak jest poluzowany to takie chocki klocki potrafią się robić |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-02-2012, 22:08
|
|
|
minieeek, to samo dokładnie miał kolega qwasimodo podjechał do mnie wymieniliśmy regulator napięcia i po problemie. Tematy tu:
Opis alternatora: http://forum.tempra.org/t...55a-vt22270.htm
Naprawa: http://forum.tempra.org/t...ghlight=#269026 |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
minieeek
Wiek: 47 Dołączył: 07 Sty 2010 Posty: 23 Skąd: Zakroczym
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-02-2012, 22:18
|
|
|
KrzychuB, ubek, JAM_BELFEGOR wielkie dzięki za odpowiedzi, dziś już niestety za późno, ale jutro po pracy garaż i wielkie grzebanie, jak się naprawi dam znać co było.
Jutro na szczęście bez problemów do pracy, tata dał SEJA na parę dni puki nie naprawię. |
_________________ Było: 126p x4, CC 700, CC Sporting, CARO 1,6 GLI, Tipo 1,4S, Uno 1,0 Fire
Jest: Tipo 1,4 i.e. |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 08-02-2012, 22:19
|
|
|
stawiam że nie trzeba będzie nawet wymieniać - tylko dokręcić |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
minieeek
Wiek: 47 Dołączył: 07 Sty 2010 Posty: 23 Skąd: Zakroczym
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-02-2012, 20:59
|
|
|
No i po sprawie. Okazało się, że akumulator był do kitu, ale i regulator napięcia nie za specjalnie działał. Tzn po wymianie regulatora na nowy ładowanie było już w porządku (ok. 14V), ale akumulator nie chciał się już doładowywać. Po sprawdzeniu elektryk stwierdził tylko jedno - wymiana na nowy (poszło kasy ).
No ale cóż auto chodzi teraz jak ta lala. Dzięki jeszcze raz za podpowiedzi w sprawie regulatora. |
_________________ Było: 126p x4, CC 700, CC Sporting, CARO 1,6 GLI, Tipo 1,4S, Uno 1,0 Fire
Jest: Tipo 1,4 i.e. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|