alternator kaput? problem... |
Autor |
Wiadomość |
qwasimodo
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 91 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 18:37 alternator kaput? problem...
|
|
|
witam wczoraj wieczorem po zapaleniu zaświeciła się kontrolka ładowania po 5 min. jazdy zgasła więc uspokoiłem się.
Dzisiaj rano zapalił ale od razu kontrolka się świeciła i nie zgasła już , pojechałem na stację zatankowałem gazu i wsiadając już nie odpaliłem.
Po kilku godz wróciłem z tatą auto odpaliło, zmierzyliśmy i alternator nie daję prądu było 8v....
co mogło się stać, co robić jakieś propozycje?
mam regulator nowy napięcia magneti marelli zakładać to może być to? |
_________________ Było Tipo 1,4 Gaźnik-skradzione:(
Jest Tipo 1,4 Gaźnik
---------------------------
forum wad postawy www.skolios.pl |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 18:50
|
|
|
qwasimodo, równie dobrze wina może tkwić po stronie diod, które również znajdują się w altku. Szukaj bo tematów, na temat problemów z altkiem jest sporo, sam nie dawno borykałem się z tym problem, tyle iż w moim przypadku regulator przeładowywał akumulator, patrz podawał zbyt duże napięcie ładowania. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 27-01-2012, 18:54
|
|
|
qwasimodo napisał/a: | nowy napięcia magneti marelli zakładać to może być to? |
sprawdź♠ jakie jest ładowanie, sprawdź napięcie i stan paska jak ok to problem z altkiem. Jeśli regulator ma wadę fabryczną (zdarza się ) to może i przeładowywać mieć powyżej 15, lub nie doładowywać poniżej 13,5 |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
qwasimodo
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 91 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 19:00
|
|
|
a czy może być że altek nie daje prądu nic? i wtedy jest regulator do wymiany?
sprawdzalem napięcie na klemach przy max butowaniu nic sie nie zmienia około 9 volt na ledwo zipiącym aku. |
_________________ Było Tipo 1,4 Gaźnik-skradzione:(
Jest Tipo 1,4 Gaźnik
---------------------------
forum wad postawy www.skolios.pl |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
qwasimodo
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 91 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 19:05
|
|
|
KrzychuB napisał/a: | qwasimodo,oglądnij pasek i jego napięcie |
wlasnie jakie powinno byc napięcie paska prawidlowe? |
_________________ Było Tipo 1,4 Gaźnik-skradzione:(
Jest Tipo 1,4 Gaźnik
---------------------------
forum wad postawy www.skolios.pl |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 27-01-2012, 19:11
|
|
|
qwasimodo, jeśli będzie za luźny to wyczujesz i sprawdź w jakim jest stanie bo może być już dno, trza szukać od najtańszej strony |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 19:14
|
|
|
Podjedź to zobaczymy co da się zrobić |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
qwasimodo
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 91 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 19:15
|
|
|
hehe tylko jak jak auto nie jezdzi:) |
_________________ Było Tipo 1,4 Gaźnik-skradzione:(
Jest Tipo 1,4 Gaźnik
---------------------------
forum wad postawy www.skolios.pl |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 19:16
|
|
|
jak ci altek nie daje wcale pradu to ja bym na pierwszym miejscu obstawial własnie regulator albo szczotki chociaz w naszych alternatorach to jest jedno bo wymienia sie razem |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 19:29
|
|
|
qwasimodo, to padł ci silnik czy alternator? bierta kubełko do domu i pod prostownik. Bez ładowania na światłach pozycyjnych i bez zbędnych bajerów możesz pojeździć nawet kilka godzin, tyle że musisz go załadować do pełna przez noc.
** Dodano: 27-01-2012, 19:31 **
P.S: jak nie masz prostownika to napisz mi na PW gdzie mieszkasz. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 19:34
|
|
|
Alternator jest po remoncie (nie długo przed tym jak Maciek kupił) był czyszczony, dostał nowy pasek, miał nowy mostek i regulator. Tak swoją drogą właśnie teraz leży mi na stole rozebrany jeden, można zawsze pożyczyć z niego na podmianę części do sprawdzenia co padło.
** Dodano: 27-01-2012, 19:38 **
Krzysiu a jak tam twoje kabelki? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
qwasimodo
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 91 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 19:46
|
|
|
auto stoi na ul. słomianej a ja jestem 10 km od tego miejsca....
nie miałem jak wziąść ze sobą aku.... jutro będe tam rano starał się go uruchomić przełożyć ten samoregulator( dużo roboty?)
Mam kable , spróbuje na kablach zapalić... |
_________________ Było Tipo 1,4 Gaźnik-skradzione:(
Jest Tipo 1,4 Gaźnik
---------------------------
forum wad postawy www.skolios.pl |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 27-01-2012, 19:51
|
|
|
Cytat: | Krzysiu a jak tam twoje kabelki? |
kabelki są nowe i świece też i to było efektem wysokiego palenia też |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 19:58
|
|
|
qwasimodo, odpisałem ci na PW |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 21:12
|
|
|
u mnie naprzyklad obiawem braku ladowania pare lat temu byl uszkodzony stojan i trzeba bylo kupic nowy altek ,jak masz miernik warto posprawdzac przewody uzwojen w altku po rozebraniu go |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
qwasimodo
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 91 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 21:35
|
|
|
czy ktoś może podpowiedzieć manual do wymiany reg. napięcia? nie mogę znaleźć |
_________________ Było Tipo 1,4 Gaźnik-skradzione:(
Jest Tipo 1,4 Gaźnik
---------------------------
forum wad postawy www.skolios.pl |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 23:18
|
|
|
Jak wiesz jak wyjąć alternator, manual Ci niepotrzebny (pamiętaj o odpięciu aku przed wyjęciem alternatora!!!). Zdejmujesz tylną osłonę alternatora i odkręcasz 2 śrubki od regulatora. Bardzo się do tego przydają małe nasadki 6 albo 7mm. |
|
|
|
|
qwasimodo
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 91 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 23:50
|
|
|
chce wymienić bez wyciągania altka..... przecież wiadomo że jak go bym miał na stole to bym sobie jakoś poradził |
_________________ Było Tipo 1,4 Gaźnik-skradzione:(
Jest Tipo 1,4 Gaźnik
---------------------------
forum wad postawy www.skolios.pl |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-01-2012, 00:04
|
|
|
qwasimodo, regulator napięcia to żaden problem wymienić. Problemem jest zrobić to bez wyciągnięci altka. Kilka osób na forum podobno dało radę, ale ja wymieniałem w obu swoich temprach i zawsze musiałem altka wyjąć, bo nie było dojścia nawet żeby osłonę altka zdjąć. Manual wymiany altka gdzieś jest na forum, trzeba poszukać. A do wymiany regulatora nie potrzebny Ci. Wystarczy Ci to co napisał lynx. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-01-2012, 00:19
|
|
|
Żeby nie wyjmować altka to chyba będziesz potrzebował kanału, albo podnosnika kolumnowego. Bez tego naprawdę szybciej i wygodniej wyciągnąć altka. chociaż nie wiem ile masz miejsca pod maską - ja mam 1.6 ie ze wspomaganiem i u mnie jest trochę ciasno.
zobacz tutaj : http://forum.tempra.org/t...cji-vt17232.htm |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-01-2012, 15:58
|
|
|
Zrobione, nie obyło się bez wyciągnięcia alternatora, kolega wam resztę opisze i wklei fotki, idę ręce umyć |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
qwasimodo
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 91 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-01-2012, 16:15
|
|
|
Jestem jestem, wielkie ale to wielkie podziękowania dla JAM_BELFEGOR za ekspresową reakcję i pomoc.
Przy takim mrozie dłużej niż 1 min nie da się grzebać przy aucie na zewnątrz, także za chiny sam bym tego nie targnął.
Okazało się że przyczyną były szczotki alternatora a konkretnie ich brak
z lewej nowe z prawej stare
a tutaj sam JAM_BELFEGOR
Dziękuje za miłą wymianę i za naprawę ssania
Miło było zobaczyć kultową stajnię JAM_BELFEGORa i Lancie. |
_________________ Było Tipo 1,4 Gaźnik-skradzione:(
Jest Tipo 1,4 Gaźnik
---------------------------
forum wad postawy www.skolios.pl |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-01-2012, 16:23
|
|
|
A tam kultową czemu mi zawsze robicie jakieś takie fotki z ukrycia i to od tyłu KrzychuB, to samo człowiek brudny wytrynany z roboty a tu trafia na forum fotka warsztat dziś był zarypany alternatorami hehehe qwasimodo, pamiętaj o prostowniku i o pomiarach za jakieś 50-100km jak się szczotki dotrą. Napisz jaki wtedy jest prąd ładowania. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|