Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
alternator kaput? problem...
Autor Wiadomość
qwasimodo 



Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 91
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-01-2012, 18:37   alternator kaput? problem...

witam wczoraj wieczorem po zapaleniu zaświeciła się kontrolka ładowania po 5 min. jazdy zgasła więc uspokoiłem się.
Dzisiaj rano zapalił ale od razu kontrolka się świeciła i nie zgasła już , pojechałem na stację zatankowałem gazu i wsiadając już nie odpaliłem.

Po kilku godz wróciłem z tatą auto odpaliło, zmierzyliśmy i alternator nie daję prądu było 8v....

co mogło się stać, co robić jakieś propozycje?

mam regulator nowy napięcia magneti marelli zakładać to może być to?
_________________
Było Tipo 1,4 Gaźnik-skradzione:(
Jest Tipo 1,4 Gaźnik
---------------------------
forum wad postawy www.skolios.pl
  
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-01-2012, 18:50   

qwasimodo, równie dobrze wina może tkwić po stronie diod, które również znajdują się w altku. Szukaj bo tematów, na temat problemów z altkiem jest sporo, sam nie dawno borykałem się z tym problem, tyle iż w moim przypadku regulator przeładowywał akumulator, patrz podawał zbyt duże napięcie ładowania.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 27-01-2012, 18:54   

qwasimodo napisał/a:
nowy napięcia magneti marelli zakładać to może być to?

sprawdź♠ jakie jest ładowanie, sprawdź napięcie i stan paska jak ok to problem z altkiem. Jeśli regulator ma wadę fabryczną (zdarza się ) to może i przeładowywać mieć powyżej 15, lub nie doładowywać poniżej 13,5 :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
qwasimodo 



Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 91
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-01-2012, 19:00   

a czy może być że altek nie daje prądu nic? i wtedy jest regulator do wymiany?

sprawdzalem napięcie na klemach przy max butowaniu nic sie nie zmienia około 9 volt na ledwo zipiącym aku.
_________________
Było Tipo 1,4 Gaźnik-skradzione:(
Jest Tipo 1,4 Gaźnik
---------------------------
forum wad postawy www.skolios.pl
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 27-01-2012, 19:03   

qwasimodo, spróbuj na odpiętym regulatorze sprawdzić :) i oglądnij pasek :) i jego napięcie :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
qwasimodo 



Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 91
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-01-2012, 19:05   

KrzychuB napisał/a:
qwasimodo,oglądnij pasek :) i jego napięcie :)


wlasnie jakie powinno byc napięcie paska prawidlowe?
_________________
Było Tipo 1,4 Gaźnik-skradzione:(
Jest Tipo 1,4 Gaźnik
---------------------------
forum wad postawy www.skolios.pl
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 27-01-2012, 19:11   

qwasimodo, jeśli będzie za luźny to wyczujesz :) i sprawdź w jakim jest stanie bo może być już dno, trza szukać od najtańszej strony :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-01-2012, 19:14   

Podjedź to zobaczymy co da się zrobić :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
qwasimodo 



Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 91
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-01-2012, 19:15   

hehe tylko jak jak auto nie jezdzi:)
_________________
Było Tipo 1,4 Gaźnik-skradzione:(
Jest Tipo 1,4 Gaźnik
---------------------------
forum wad postawy www.skolios.pl
  
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-01-2012, 19:16   

jak ci altek nie daje wcale pradu to ja bym na pierwszym miejscu obstawial własnie regulator albo szczotki chociaz w naszych alternatorach to jest jedno bo wymienia sie razem
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-01-2012, 19:29   

qwasimodo, to padł ci silnik czy alternator? :lalala: bierta kubełko do domu i pod prostownik. Bez ładowania na światłach pozycyjnych i bez zbędnych bajerów możesz pojeździć nawet kilka godzin, tyle że musisz go załadować do pełna przez noc.

** Dodano: 27-01-2012, 19:31 **
P.S: jak nie masz prostownika to napisz mi na PW gdzie mieszkasz.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 27-01-2012, 19:31   

dokładnie jak pisze JAM_BELFEGOR, :) tylko uważaj bo ten szpec Ci zrobi z tipo transformersa :lalala:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-01-2012, 19:34   

Alternator jest po remoncie (nie długo przed tym jak Maciek kupił) był czyszczony, dostał nowy pasek, miał nowy mostek i regulator. Tak swoją drogą właśnie teraz leży mi na stole rozebrany jeden, można zawsze pożyczyć z niego na podmianę części do sprawdzenia co padło.

** Dodano: 27-01-2012, 19:38 **
Krzysiu a jak tam twoje kabelki? :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
qwasimodo 



Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 91
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-01-2012, 19:46   

auto stoi na ul. słomianej a ja jestem 10 km od tego miejsca....

nie miałem jak wziąść ze sobą aku.... jutro będe tam rano starał się go uruchomić przełożyć ten samoregulator( dużo roboty?)

Mam kable , spróbuje na kablach zapalić...
_________________
Było Tipo 1,4 Gaźnik-skradzione:(
Jest Tipo 1,4 Gaźnik
---------------------------
forum wad postawy www.skolios.pl
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 27-01-2012, 19:51   

Cytat:
Krzysiu a jak tam twoje kabelki? :lalala:

kabelki są nowe i świece też :D i to było efektem wysokiego palenia też ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-01-2012, 19:58   

qwasimodo, odpisałem ci na PW
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-01-2012, 21:12   

u mnie naprzyklad obiawem braku ladowania pare lat temu byl uszkodzony stojan i trzeba bylo kupic nowy altek ,jak masz miernik warto posprawdzac przewody uzwojen w altku po rozebraniu go
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
qwasimodo 



Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 91
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-01-2012, 21:35   

czy ktoś może podpowiedzieć manual do wymiany reg. napięcia? nie mogę znaleźć
_________________
Było Tipo 1,4 Gaźnik-skradzione:(
Jest Tipo 1,4 Gaźnik
---------------------------
forum wad postawy www.skolios.pl
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-01-2012, 23:18   

Jak wiesz jak wyjąć alternator, manual Ci niepotrzebny (pamiętaj o odpięciu aku przed wyjęciem alternatora!!!). Zdejmujesz tylną osłonę alternatora i odkręcasz 2 śrubki od regulatora. Bardzo się do tego przydają małe nasadki 6 albo 7mm.
     Moneta
 
 
qwasimodo 



Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 91
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-01-2012, 23:50   

chce wymienić bez wyciągania altka..... przecież wiadomo że jak go bym miał na stole to bym sobie jakoś poradził
_________________
Było Tipo 1,4 Gaźnik-skradzione:(
Jest Tipo 1,4 Gaźnik
---------------------------
forum wad postawy www.skolios.pl
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-01-2012, 00:04   

qwasimodo, regulator napięcia to żaden problem wymienić. Problemem jest zrobić to bez wyciągnięci altka. Kilka osób na forum podobno dało radę, ale ja wymieniałem w obu swoich temprach i zawsze musiałem altka wyjąć, bo nie było dojścia nawet żeby osłonę altka zdjąć. Manual wymiany altka gdzieś jest na forum, trzeba poszukać. A do wymiany regulatora nie potrzebny Ci. Wystarczy Ci to co napisał lynx.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-01-2012, 00:19   

Żeby nie wyjmować altka to chyba będziesz potrzebował kanału, albo podnosnika kolumnowego. Bez tego naprawdę szybciej i wygodniej wyciągnąć altka. chociaż nie wiem ile masz miejsca pod maską - ja mam 1.6 ie ze wspomaganiem i u mnie jest trochę ciasno.
zobacz tutaj : http://forum.tempra.org/t...cji-vt17232.htm
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-01-2012, 15:58   

Zrobione, nie obyło się bez wyciągnięcia alternatora, kolega wam resztę opisze i wklei fotki, idę ręce umyć :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
qwasimodo 



Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 91
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-01-2012, 16:15   

Jestem jestem, wielkie ale to wielkie podziękowania dla JAM_BELFEGOR za ekspresową reakcję i pomoc.

Przy takim mrozie dłużej niż 1 min nie da się grzebać przy aucie na zewnątrz, także za chiny sam bym tego nie targnął.

Okazało się że przyczyną były szczotki alternatora a konkretnie ich brak :doubt:

z lewej nowe z prawej stare




a tutaj sam JAM_BELFEGOR


Dziękuje za miłą wymianę i za naprawę ssania :badgrin:

Miło było zobaczyć kultową stajnię JAM_BELFEGORa i Lancie.
_________________
Było Tipo 1,4 Gaźnik-skradzione:(
Jest Tipo 1,4 Gaźnik
---------------------------
forum wad postawy www.skolios.pl
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-01-2012, 16:23   

A tam kultową :lalala: czemu mi zawsze robicie jakieś takie fotki z ukrycia i to od tyłu KrzychuB, to samo :lol: człowiek brudny wytrynany z roboty a tu trafia na forum fotka :badgrin: warsztat dziś był zarypany alternatorami hehehe qwasimodo, pamiętaj o prostowniku i o pomiarach za jakieś 50-100km jak się szczotki dotrą. Napisz jaki wtedy jest prąd ładowania.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load