Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kiepski wynik pomiaru ladowania..... :/
Autor Wiadomość
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-10-2006, 18:38   Kiepski wynik pomiaru ladowania..... :/

Witam!

Zmierzylem dzis ladowanie i jestem zawiedziony.

12 v - auto wylaczone, wszystko off (napiecie akumulatora
13,8 v - uruchomione auto, wszystkie bajery off
12,1 v - uruchomione auto, wycieraczki przod i tyl swiatla dlugie i halogeny lamka sufitowa, nawiew i podgrzewanie tylnej szyby
12,8 v wlaczone auto i swiatla


Auto zachowuje sie jakby nie bylo gazu a mam pelny bak, Mam wrazenie jakby swiece mialy gorsza iskre gdy mam wlaczone swiatla , nawiew itp. Co to moze byc?
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-10-2006, 21:12   

Powiem tak wartosci masz....
Sprawdz regulator napiecia bo wydaje mi sie ze on bedzie bruzdzic...
Chyba ze cos ci bierze max duzo pradu
13,8 to w normie ale niepokojace jest to 12,1 przy wlaczonych odbiornikach :/
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-10-2006, 21:28   

Ok. Sprawdze, tylko mala podpowiedz w ktorym miejscu moge go znalezc? heh juz jestem niebieski, a nie zielony :sciana: ale regulatora jeszcze nie szukalem w Tipo:D Moze mala podpowiedz jak go znalezc i jak sprawdzic zeby byc w 100% pewnym ze to jest wina tego?
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-10-2006, 22:27   

A ja powiem, że to jest całkowicie OK bo włączyłeś wszystko co żre prąd jak cholera, a do tego auto chodziło zapewne na wolnych obrotach więc nie wymagaj 13,8 bo to nie elektrownia :/
Ciesz się, że było 12,1, a nie poniżej przy włączonych full opcjach łącznie z długimi i ogrzewaniem tylnej szyny..
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-10-2006, 22:42   

Emf no nie zgodze sie :-)
Dobra adams wkrec jeszcze autko tak na 2500 tys obrotow i zrob pomiary jeszcze raz :-)
Bo cala teoria alternatorow mi tu pada po tym co emf napisales ;-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-10-2006, 23:24   

MupiK, czyli uważasz że 13,8 będzie w chwili gdy włączysz sam silnik i wtedy gdy włączysz: długie, przeciwmgielne, ogrzewanie szyby tylnej, halogeny i nawiew??? ;)
Tylko prz samych włączonych światłach ładowanie widocznie spada na mierniku.

Autko to nie Elektrownia Bełchatów ;)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-10-2006, 05:48   

No ja mam bez obciążenia 14,6 a na ful załączonych 13,9. :roll:
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-10-2006, 05:53   

Dobra dzis zrobie pomiar na 2500 obrotow, bo powyzsze wyniki uzyskalem na wolnych obrotach. Podjechalem do elektryka i krzyknal 10 zl za pomiar w jakim stanie jest aku i ladowanie, tylko nie mial czasu bo na fajrant podjechalem. :badgrin: Moze dzis wyrwe sie wczesniej z pracy to zawitam u niego. A jezeli chodzi o ladowanie to kontrolka po zapaleniu auta gasnie i nie zarzy sie wiec powinno byc ok. Jedyne co mnie martwi jezeli chodzi o alternator to glosne lozysko, ale chyba to nie ma negatywnego wplywu na ladowanie :idea: Jak sie myle to wyprowadzcie mnie z bledu. :sciana:
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-10-2006, 19:03   

też Ci powiem, że na pewno moasz troszkę zaniżone wyniki; ładowanie akumullatora powinno się mieścić w 13,8 - 14,2, zgodzę się, że spadnie do tej niższej granicy a nawet ciut ciut niżej na obciążeniu dużym ale bez przesady; powinno nawet na dużym obciążeniu być powyżej 13-u, bo w końcu sam alternator JEST tak projektowany i dobierany (dopóki się nie sp.... :twisted: co jest ich domeną) by przy wyliczonym dużym obciążeniu (wiele odbiorników) w Tipo/Temprze wydolił! Ma te bodajże 50VA a to jest wystarczająco na to, nie porażająco, blisko granicy ale jest jeśli nie mamy jakichś 'swoich' cudów np uruchomionego wzmaka audio xxxW czy czegoś;

przy takim ładowaniu:
:!: sprawdź naciąg paska! nie musisz czuć i widzieć, że się ślizga a może minimalnie, więc alternator wolniej kręci i gorzej ładuje jak się ślizga jego pasek (alternator HAMUJE układ jak jest obciążony, im mocniej tym mocniej :D , nie będę tłumaczył czemu, tak jest w silnikach elektr. itp) a skoro hamuje tym łatwiej ślizgać się może na nim pasek;
:!: podepnij pewny inny nowy (!!!) akumulator; nieraz pisałem i nieraz się przekonałem, jak to NAWET akumulator kupiony 2-3 tyg wcześniej w sklepie może się trafić felerny, nie wspominając już i jakimś starszym wyeksploatowany nieco; akumulator może Ci robić zwarcie między poszczególnymi (nie wszystkimi) celami w środku, jak mu coś się stanie (nieważne), możesz mieć wtedy w środku w elektrolicie czarne drobinki pływające ale nie musisz mieć, może to być widać przez elektrolit ale nie musi być widać; zwarcie takie w akumulatorze powoduje to, że akumulator ciężko naładować, bo sam siebie rozładowuje a ponadto działa jak duuużo większy odbiornik prądu (opornik po części między + a - układu); taki 'biedny' :P alternator nie dość, że musi zasilić instalację całą podczas pracy, to jeszcze ładować akumulator i jeszcze ponad to wszystko 'pokonać'/przewyższyć zwarcie w akumulatorze (duże obciążenie), więc napięcie siada z czasem a potem alternator prawie zawsze w takim przypadku; to taki OT jakby ktoś kiedyś szukał :P
:!:sprawdź regulator napięcia wbudoway w alternator z jego tyłu, możliwe, że powoli szlag trafia np. diody; elektromechanik (jak masz dobrego znajomego takiego i nie ździercę przy tym) Ci sprawdzi, powie;
:!:sprawdź szczotki w alternatorze

jak nic z w/w nie pomoże to jedynie testować na innym alternatorze i/lub sprawdzić co w instalacji może powodować duży pobór i spadek;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-10-2006, 19:28   

Po pracy wybralem sie do elektryka, ale powiedzial ze nie ma czasu. Postanowilem sam zrobic pomiar. Oto wyniki:

12,2 V - auto wylączone pomiar napiecia akumulatora

wyniki na wolnych obrotach:

13,6 V - ładowanie na nieobciązonym akumulatorze
13,1 V - włączone światła, radio, lampka na suficie
12,4 V - włączone światła, radio, lampka na suficie, nawiew na max, ogrzewanie tylnej szyby
11,8 V - włączone światła długie, radio, lampka na suficie, nawiew na max, ogrzewanie tylnej szyby, halogeny, wycieraczki (chyba maxymalne obciążenie)

wyniki na obrotach ~3000

13,6 V - ładowanie na nieobciązonym akumulatorze
13,3 V - włączone światła, radio
12,8 V - włączone światła, radio, nawiew max
12,5 V - włączone światła, radio, nawiew max, ogrzewanie tylnej szyby
12,4 V - włączone światła długie, radio, nawiew max, ogrzewanie tylnej szyby
12,2 V - włączone światła długie, radio, nawiew max, ogrzewanie tylnej szyby, halogeny...
auto zaczelo przygasac,obroty spadaja, wciskam pedal gazu i nagle..BUM!!! wybuchl gaz !! :sciana:

Oporność na odłączonych klemach = 3,9 Ω
Prąd - odblokowany alarm i podtrzymanie radia = 0,68A
- załączony alarm i podtrzymanie radia = 0,03 A

Akumulator to : Hoppecke (made in Germany)
12V 55Ah 420 A

Napiecie w momencie krecenia rozrusznikiem (odpalania) = 11,1 - 11,3V

Co powiecie o moich wynikach??
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-10-2006, 20:02   

_od biedy_ przy kręceniu rozrusznkiem może siadać do tylu, ale to już tak ostatecznie;
co do pomiarów - powinny być lepsze wyniki (wyższe) mimo wszysko trochę; to 11,8 i 12,2 to jak akumulator masz już słaby tylko się zdarza w zasadzie (albo ze zwarciem w nim) albo alternator coś nie ten tego (czy choćby naciąg paska i ślizganie); przygasanie+wystrzał gazu jest dodatkowym objawem; przygasa jak nie wydala alternator / coś pobiera za dużo / akumulator ten tego a przy tym iskra na świece przy ok 11V może momentami być.. powiedzmy ciut gorsza i inaczej na świecach ale też w rozdzielaczu i nie tylko 'chodzić', masz możliwość wystrzałów wtedy; zresztą jak masz (jeśli) instalkę LPG jakąś intelignetniejszą np z sondą , elektroniką to niskie napięcie instalacji elektr może zakłócać jej (instalki LPG) prawidłowe działanie;

sprawdź co wcześniej pisałem; te wyniki powinny być lepsze; takie wyniki przyjąłbym za "ujdą" jedynie w sytuacji "jest zima, śnieg i temp niska, nierozgrzany, akumulator przy tym b.słaby a alternator czy jego pasek nie pracują poprawnie"

załączony alarm i podtrzymanie radia = 0,03 A OK, tyle to pasuje w sam raz poboru jak 'nic się nie dzieje w autku' , na prakingu, alarm pilnuje tylko;

odblokowany alarm i podtrzymanie radia = 0,68A jeszcze może być, w zasadzie może tyle alarm brać, ale porównując to tak w zasadzie można by go sprawdzić czy poczytać instrukcję obsługi (w niej parametry i pobór alarmu) bo ponad 500mA na niepracującym, nieczuwającym alarmie to coś nie do końca tak..... nie będzie to złodziej energii którego szukasz, no, chba, że ma jakieś okresow wariacje jak uruchomisz auto dopiero; ale w każdym razie jakoś tak może, ale normalnie nie musi tyle brać, choć nie jest to dużo; to tak przytaczam, jakby coś mu miało być nie tak;

Oporność na odłączonych klemach = 3,9 ? mam rozumieć, że zdjąłeś obie klemy od akumulatora, zarówno masową jak i od "+" i między nimi mierzyłeś.... ale... w tym akurat miejscu to nic nie da, omomierzem to po kawałku na piechotkę instalację musiałbyś sprawdzać czy ew. wyjmując bezpieczniki i między którymś 'wyjściowym' stykiem bezpiecznika a masą.... bo tak to np. m. in. wejście radia (obw. zasilania) ma określoną pojemność i kondensatory filtrujące między + a masą co w efekcie ogłupi twój miernik i wystarczy, że np takie radio masz podłączone do instalacji (nie tylko radio, wbudowane peryferia autka też) to wynik na odczepionych klemach między nimi i tak będzie abstrakcyjny; będzie miernik 'ładował' instalację i sam siebie ogłupiał np rosnc do nieskończoności powoli lub malejąc prawie do zera....

reszta - wyniki - powinny być lepsze; zupełnie jak akumulator siadający, ale sprawdź też przynajmniej naciąg paska; zresztą, sprawdź wszystko w/w z poprzed. postu wyżej;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-10-2006, 15:06   

To ja mam takie głupie pytanie, bo z elektryki jestem kompletnie zielony - jak samodzielnie zrobić taki pomiar? :-k
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-10-2006, 18:52   

TOBI ja kupilem miernik na allegro i w pudelku byla instrukcja PL co i jak. Nie jest to takie trudne jak umiesz czytac i masz zdolnosci majsterkowicza.

Bylem u elektromechanika. Powiedzial ze mam kiepskie ladowanie i zebym zostawil auto na dzien to zregeneruje mi alternator za 200-250 zl. Ladowanie bedzie ok po takim zabiegu ale nie wie czy zniknie problem o ktorym pisalem wyzej...
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-10-2006, 19:00   

A jaki to jest miernik? Można to zwykłym miernikiem elektrycznym zrobic? Jesli tak to w ktorych miejscach dokonuje sie pomiaru?
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-10-2006, 19:23   

Tobi napisał/a:
A jaki to jest miernik? Można to zwykłym miernikiem elektrycznym zrobic? Jesli tak to w ktorych miejscach dokonuje sie pomiaru?

Może być zwykły miernik elektryczny, ważne żeby mierzył stałe napięcie w zakresie np do 30V a pomiaru dokonujesz na klemach akumulatora.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-10-2006, 19:26   

OK dzięki Romano, sprawdzę to :)
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-10-2006, 22:39   

... a o do regeneracji..... 200 - 250 ?!?! za tyle kupisz prawie nowy alternator albo nowy jak Ci się trafi... hmm... szczotki to grosze, wyczyścić w razie czego też..... wymieni cały regulator napięcia ? (jak zedrze to weźmie za niego 5 dych) może jeszcze cały rotor w środku? ciekawe za co tyle ceni...... a skoro nie chce mu się sprawdzać instalacji, to lepiej by przy ew 'regeneracji' sprawdzi na stole ten alternator, bo może 'zregeneruje' Ci go a potem za miesiąc go szlag trafi, jeśli on jest tylko objawem a nie źródłem problemu....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
wolfi01 
witamy nowego


Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 3
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-11-2006, 15:44   

Właśnie padł mi akumulator kupiony w styczniu 2006 r. :evil:
Sprawdziłem stan naładowania aerometrem i okazało się, że elektrolit jest zasyfiony, pływają czarne drobinki, ale go nic nie ubyło. Po podłączeniu prostownika aku bierze 6A a po chwili schodzi do 2.5A i tak zostaje. Pomiar napięcia ładowania dał wynik 14,38 V przy obrotach ok. 3 tys. bez włączonych odbiorników i 13,96 przy podobnych obrotach i światłach mijania oraz dmuchawa 3 na stopień.
Akumulator to Exite Clasic 44Ah. Samochód to Tipo 1.6. Kupiłem takie aku gdyż w instrukcji jaką posiadam napisane jest, że ma być aku 45 Ah do tego auta ( instrukcja po włosku, auto z Belgii w 1996 r).
Więc co jest nie tak z ładowaniem, że aku padło tak szybko :sciana:
  
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-11-2006, 15:52   

TIPO JEZDZI! Chcialem sie pochwalic ze moj problem zostal rozwiazany. Powodem kiepskiego ladowania byl zanik masy po nagrzaniu auta. dzialo sie to dla tego ze mocowanie masy silnika i karoseri bylo w smarach, blotku itp. Wszystko zostalo dokladnie oszyszczone, przewod "-" zostal sprawdzony czy nie ma pekniec i czy koncowki dobrze sie trzymaja. Teraz ciesze sie ladowaniem bez odbiornikow 14,38 na wolnych obrotach i 14,12 na wlaczonych swiatlach+nawiew+radio+wzmacniacz :D

Polecam wszystkim sprawdzic dokladnie 2 razy niz dac sie nabrac elektrykom-oszustom :!:
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
POPEY 


Wiek: 50
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 33
Skąd: busko zdroj
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 08-11-2006, 16:20   

wolfi zakup akumulatora to nie takie hop-siup mam przed soba katalog centry sa tam trzy typy akumulatorow futura plus i standard futura i plus maja dodatek wapnia i inne plyty olowiowe i do twojego tipolka zalecany jest 45ah, a STD jest starszej generacji i juz zalecaja 55ah a z tego co sie orietuje to exaid jest jakims odpadem centry pod calkiem inna nazwa cos w rodzaju AD i one sa slabsze o ok 10-15% niz rzeczywiscie na nich pisze
     Moneta
 
pabler 


Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 13
Skąd: śląsk
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-02-2007, 08:54   

sprawdz alternator i kable. mialem to samo. Kiedys nawet gasl mi bo mialem delikatnie poluzowana kleme.
  
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-02-2007, 09:02   

Ja polecam sprawdzenie masy i połączeń klem z akumulatorem, przewodu + z rozrusznikiem i ewentualnie jak to nie pomoże to wydawac pieniądze. Sporo osób mówiło: alternator do regeneracji, zmień kopułke, zmień klemy, zmień akumulator a i jeszcze nawet digiplexa zmieniłem. Oczyściłem mase na podłużnicy i problemów zero...
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load