Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowanie raz jest raz nie ma
Autor Wiadomość
minieeek 



Wiek: 47
Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 23
Skąd: Zakroczym
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-02-2012, 22:01   Ładowanie raz jest raz nie ma

Pomocy!!!
Od kilku dni mam problemy z ładowaniem akumulatora przez alternator. Problem jest jak w temacie, jest dzień, że rano odpalam jadę do pracy, po południu odpalam wracam do domu, na drugi dzień rano odpalam i jadę do pracy ale z pracy już do domu nie dojeżdżam. Akumulator dostaje po d..ie i auto po kilkudziesięciu km gaśnie, szwagier hol i dopiero w domu. Naładuję prostownikiem i to samo jadę do pracy i do domu ledwo dojeżdżam, naładuję znowu i tu niespodzianka dwa do trzech dni auto jeździ bez problemów, :?: ale po tym czasie znów rozczarowanie i znów ładowanie prostownikiem :sciana:
Dodam, że po przekręceniu zapłonu zapala się kontrolka ładowania i po odpaleniu książkowo gaśnie. Pasek naciągany kilkakrotnie z różną siłą, więc też odpada. Jak jest dobrze miernik pokazuje ładowanie mniej więcej 12V-14V, jak jest źle nie wskazuje nic (zero).
Poradźcie coś bo mnie już szlag trafia, wymieniać alternator? a może to wina akumulatora?
Może miał ktoś już podobne objawy i udało mi się je zlikwidować bez inwestowania w nowy altek lub aku. Poza tym nowe kosztuje, a kasy jak na zbawienie.
_________________
Było: 126p x4, CC 700, CC Sporting, CARO 1,6 GLI, Tipo 1,4S, Uno 1,0 Fire
Jest: Tipo 1,4 i.e.
     assistance
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 08-02-2012, 22:05   

minieeek napisał/a:
12V-14V

12 to jest źle, powinno być min 13.4 :)

minieeek napisał/a:
a może to wina akumulatora?

Możesz w każdym warsztacie sprawdzić go, koszt góra 5 zł ;)

minieeek napisał/a:
wymieniać alternator?

Jeśli już to zacząłbym od regulatora napięcia :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 08-02-2012, 22:06   

Skontroluj kable z alternatora do akumulatora i regulator napięcia w alternatorze. Jak jest poluzowany to takie chocki klocki potrafią się robić :)
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-02-2012, 22:08   

minieeek, to samo dokładnie miał kolega qwasimodo podjechał do mnie wymieniliśmy regulator napięcia i po problemie. Tematy tu:

Opis alternatora: http://forum.tempra.org/t...55a-vt22270.htm
Naprawa: http://forum.tempra.org/t...ghlight=#269026
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
minieeek 



Wiek: 47
Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 23
Skąd: Zakroczym
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-02-2012, 22:18   

KrzychuB, ubek, JAM_BELFEGOR wielkie dzięki za odpowiedzi, dziś już niestety za późno, ale jutro po pracy garaż i wielkie grzebanie, jak się naprawi dam znać co było.
Jutro na szczęście bez problemów do pracy, tata dał SEJA na parę dni puki nie naprawię.
_________________
Było: 126p x4, CC 700, CC Sporting, CARO 1,6 GLI, Tipo 1,4S, Uno 1,0 Fire
Jest: Tipo 1,4 i.e.
     assistance
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 08-02-2012, 22:19   

stawiam że nie trzeba będzie nawet wymieniać - tylko dokręcić :)
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
minieeek 



Wiek: 47
Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 23
Skąd: Zakroczym
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-02-2012, 20:59   

No i po sprawie. Okazało się, że akumulator był do kitu, ale i regulator napięcia nie za specjalnie działał. Tzn po wymianie regulatora na nowy ładowanie było już w porządku (ok. 14V), ale akumulator nie chciał się już doładowywać. Po sprawdzeniu elektryk stwierdził tylko jedno - wymiana na nowy (poszło kasy :sciana: ).
No ale cóż auto chodzi teraz jak ta lala. Dzięki jeszcze raz za podpowiedzi w sprawie regulatora.
_________________
Było: 126p x4, CC 700, CC Sporting, CARO 1,6 GLI, Tipo 1,4S, Uno 1,0 Fire
Jest: Tipo 1,4 i.e.
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load