|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem z odpalaniem na gorącym silniku |
Autor |
Wiadomość |
Nazir
Wiek: 49 Dołączył: 12 Mar 2005 Posty: 36 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 12-03-2005, 23:20 Problem z odpalaniem na gorącym silniku
|
|
|
Witam wszystkich. Nie wiem co się dzieje z moim autem ale czasami na gorącym silniku nie mogę go odpalić. Akumulator jest ok, kontrolki nie przygasają, nie może po prostu obrócić wałem. Czemu tylko na gorącym i nie zawsze? Jeśli ktoś już się z tym spotkał to proszę o radę. Tempra 1,6 i.e. + lpg. Przed założeniem gazu też się to zdażało więc taką przyczynę wykluczam.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Radzio_wawa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 141 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-03-2005, 00:47
|
|
|
Czyżby się zepsuł czujnik położenia wału? |
_________________ '02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun
Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-03-2005, 09:41
|
|
|
Radek Nazir napisał że nie może obrócić wałem więc to chyba nie czujnik.
Może się przycierać rozrusznik ale wtedy temperatura silnika raczej nie miałaby znaczenia.
Gdyby w instalacji było zwarcie to zapewne przygasałyby kontrolki. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-03-2005, 22:46 Rozrusznik
|
|
|
Kolego Nazir
Ogólnie rozrusznik go naprawy , a szczególnie "siłownik elektromagnetyczny -cewka".
Rdzeń tego siłownika zakleszcza się w obudowie rozrusznika i cewce a dodatkowo sprężyna go przytrzymuje. Weź wtedy klucz (nie za mały) i u uderz z wyczuciem w obudowę rozrusznika od strony koła zamachowego. Nie uderzaj w "cewkę". Zakleszczenie powinno puścić. Sama wymiana "cewki" nic nie da. Konieczna regeneracja i ustawienie tego co masz. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
Nazir
Wiek: 49 Dołączył: 12 Mar 2005 Posty: 36 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 15-03-2005, 12:02
|
|
|
Dzięki wszystkim za porady dotyczące mojego przypadku, sprawdzę i rozrusznik (myślałem już o tym ale zastanawiało mnie to czy temp. silnika może tu znaczenie) i czujnik położenia wału. Jak coś znajdę to opiszę na forum. Pozdrawiam |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-03-2005, 12:55
|
|
|
To bedzie raczej na 99% ten rozrusznik. Jesli czujnik bys mial uszkodzony to na nagrzanym silniku nie mial bys prawidlowego zaplonu. Ale rozrusznik i wal powinny normalnie "krecic". |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|