Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpalaniem na gorącym silniku
Autor Wiadomość
Nazir 


Wiek: 49
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 36
Skąd: Głogów
Wysłany: 12-03-2005, 23:20   Problem z odpalaniem na gorącym silniku

Witam wszystkich. Nie wiem co się dzieje z moim autem ale czasami na gorącym silniku nie mogę go odpalić. Akumulator jest ok, kontrolki nie przygasają, nie może po prostu obrócić wałem. Czemu tylko na gorącym i nie zawsze? Jeśli ktoś już się z tym spotkał to proszę o radę. Tempra 1,6 i.e. + lpg. Przed założeniem gazu też się to zdażało więc taką przyczynę wykluczam.

Pozdrawiam
     Moneta
 
 
Radzio_wawa 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 141
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-03-2005, 00:47   

Czyżby się zepsuł czujnik położenia wału?
_________________
'02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun :)

Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl
     Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-03-2005, 09:41   

Radek Nazir napisał że nie może obrócić wałem więc to chyba nie czujnik.
Może się przycierać rozrusznik ale wtedy temperatura silnika raczej nie miałaby znaczenia.
Gdyby w instalacji było zwarcie to zapewne przygasałyby kontrolki.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-03-2005, 22:46   Rozrusznik

Kolego Nazir

Ogólnie rozrusznik go naprawy , a szczególnie "siłownik elektromagnetyczny -cewka".
Rdzeń tego siłownika zakleszcza się w obudowie rozrusznika i cewce a dodatkowo sprężyna go przytrzymuje. Weź wtedy klucz (nie za mały) i u uderz z wyczuciem w obudowę rozrusznika od strony koła zamachowego. Nie uderzaj w "cewkę". Zakleszczenie powinno puścić. Sama wymiana "cewki" nic nie da. Konieczna regeneracja i ustawienie tego co masz.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Nazir 


Wiek: 49
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 36
Skąd: Głogów
Wysłany: 15-03-2005, 12:02   

Dzięki wszystkim za porady dotyczące mojego przypadku, sprawdzę i rozrusznik (myślałem już o tym ale zastanawiało mnie to czy temp. silnika może tu znaczenie) i czujnik położenia wału. Jak coś znajdę to opiszę na forum. Pozdrawiam
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-03-2005, 12:55   

To bedzie raczej na 99% ten rozrusznik. Jesli czujnik bys mial uszkodzony to na nagrzanym silniku nie mial bys prawidlowego zaplonu. Ale rozrusznik i wal powinny normalnie "krecic".
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load