|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
4 pytania mglownica i układ wydechowy |
Autor |
Wiadomość |
strugar
Wiek: 38 Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 21 Skąd: dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-02-2009, 13:54 4 pytania mglownica i układ wydechowy
|
|
|
tak jak w temacie 4 pytania
1
czy maglownica podlega jakiemuś okresowemu smarowaniu szukałem w " sam naprawiam Tipo Tempra" ale nic nie znalazłem??
2
czy spawał ktoś dwururkę w miejscu zejścia 2 rur w jedna? da się?
3
czy da się kupić nowa dwururkę i ile mniej więcej możne to kosztować nowa?
4
czy wszystkie tipo 1.4 miały ten sam typ kolektora wydechowego czy zdarzały się kolektory rurowe 4-2-1? |
_________________ był 125p 80r, 89r, 82r
- Escort 1.4 95r
- Escort RS 2000 92r moja największa miłość
jest Fiat Tipo 1.4 power by weber carburator całkiem przyjemna zabawka
będzie BRAVO HGT lub FOCUS 2.0 ZETEC |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-02-2009, 13:58
|
|
|
strugar napisał/a: | czy maglownica podlega jakiemuś okresowemu smarowaniu |
maglownica zalana jest płynem do wspomagania więc to ją smaruje. Płyn się wymienia jeśli ci wyje lub ciężko chodzi kierownica. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
strugar
Wiek: 38 Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 21 Skąd: dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-02-2009, 14:00
|
|
|
zapomniałem zaznaczyć ze chodzi o wersje bez wspomagania |
_________________ był 125p 80r, 89r, 82r
- Escort 1.4 95r
- Escort RS 2000 92r moja największa miłość
jest Fiat Tipo 1.4 power by weber carburator całkiem przyjemna zabawka
będzie BRAVO HGT lub FOCUS 2.0 ZETEC |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-02-2009, 14:02
|
|
|
strugar, nie ma to znaczenia. Płyn (olej)jest nawet w maglownicy bez wspomagania. Okresowo go nie wymieniasz. Jeśli cięzko chodzi ci kierownica to wymień. Jeżeli dawno nie był wymieniany to też wymień. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-02-2009, 16:37
|
|
|
strugar napisał/a: | 2
czy spawał ktoś dwururkę w miejscu zejścia 2 rur w jedna? da się?
3
czy da się kupić nowa dwururkę i ile mniej więcej możne to kosztować nowa? |
Spawałem dwururkę w tym i kilku innych miejscach, znaczy się tłumikarz mi spawał i stwierdzam że szkoda zachodu na pierdoły. Trzymały spawy ale zaraz robiły się następne dziury. Tak więc doszedłem do wniosku, że jak już zaczyna ją zjadać to i tak ją zje, więc spawanie to tylko strata czasu i kasy, poza tym po 2-3 miesiącach znowu trzeba coś spawać. Szukałem dwururki nowej, w sklepach w granicach 100-200zł a na allegro najtańsza była za 80zł (+20zł przesyłka). No i w końcu pojechałem do tego samego tłumikarza który za 90zł zamontował mi nową. Na miejscu (chyba 20 minut czekałem). Ale takie rzeczy to tylko w Lesznie... chyba że na dolnym śląsku też są tak tani specjaliści |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
strugar
Wiek: 38 Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 21 Skąd: dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-02-2009, 18:17
|
|
|
ze specjalistami niema problemu ojciec jest mechanik samochodowy a ja pracuje w utrzymaniu ruchu wiec z mechanika jestem obeznany. tylko to jest mój pierwszy fiat (Włoski) wiec zupełnie nie orientuje się w cenach części. zastanawiam się czy nie pokombinować jakiegoś rurowego kolektora 4-2-1 tylko musiał bym mieć stary żeby mocowanie do głowicy pomierzyć pewne jest to ze jak się cieplej zrobi na parę dni siądę na rower aldo autobusem do pracy pojeżdżę i podłubie z gaźnikiem i kolektorem ssącym może z głowica. muszę Jeszce poczytać co da się zrobić z tego silnika |
_________________ był 125p 80r, 89r, 82r
- Escort 1.4 95r
- Escort RS 2000 92r moja największa miłość
jest Fiat Tipo 1.4 power by weber carburator całkiem przyjemna zabawka
będzie BRAVO HGT lub FOCUS 2.0 ZETEC |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-02-2009, 22:14
|
|
|
strugar napisał/a: | czy da się kupić nowa dwururkę i ile mniej więcej możne to kosztować nowa? |
Da się z firmowych bosal robi, koszt coś około 150zł, polski zamiennik coś koło 70-80zł
strugar napisał/a: | czy wszystkie tipo 1.4 miały ten sam typ kolektora wydechowego czy zdarzały się kolektory rurowe 4-2-1? |
Niestety wszystkie miały kolektor żeliwny i nie występowały rurowe 4-2-1.
Można oczywiście dorobić, albo szukać na ebayu. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|