Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co sądzicie o E36?
Autor Wiadomość
jokerssxx 


Wiek: 39
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 56
Skąd: Tyszowce
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 22-01-2007, 11:55   Co sądzicie o E36?

Mam takie pytanie: co sądzicie o E36? Prosił bym bardzo o jakieś obiektywne wypowiedzi a nie coś w stylu "auto dla dresiaży".
Uważam że to samochód jak każdy inny. Interesuje mnie ten model (w szczególności 318 do '93r).
Chciałbym wiedzieć
- na co zwracać uwage w takich modelach,
- jaki są wasze wrażenia z jazdy (bo słyszałem opinie że jeździ się jak na "szpilkach" ze strachem aby czasem w zakręcie za szybko nie dodać gazu (model 320) i nie rozbić auta)
- czy faktycznie taka droga jest eksploatacja (części, spalanie)
no i wiele wiele innych rzeczy...
  
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-01-2007, 12:08   

318IS to taki mega kompromis pomiedzy osiagami, masa, a spalaniem.
zwykla 318 i 316 to bezsensowne wozidelka, ktore mniej juz palic nie beda

co do czesci da sie jakos przezyc, jednak pod warunkiem ze nie trzeba bedzie sie co chwila za nimi rozgladac, a to juz wiele zalezy od modelu, jedna z wazniejszych rzeczy w tych przypadkach jest znana przeszlosc auta, bo jak jest po 10ciu wlascicielach, gdzie co drugi katowal to mozna jedynie skarbone kupic.

co do gazu, w zime moze byc ciezko, ale ogolnie to kwestia pokory drivera i opanowania podstawowych odruchow ciezkiego tylnopeda, najlepiej na duzym placu.
Pomysl czy oprocz spalania stac Cie np porzadne opony do takiego auta, na tym w tych przypadkach nie wolno oszczedzac.

a jesli Cie to przerosnie, pomysl powaznie o dobrze utrzymanej e30, zdecydowanie prostsza konstrukcja, latwiejsza w naprawach i tansze czesci.
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 22-01-2007, 12:20   

Odradzam 316, ma moj znajomy i narzeka, raz ze nie jezdzi jakos specjalnie fajnie a drugie że pali duzo za duzo jak na takie osiagi.
Tak jak napisal Pele_Tipo bardzo fajnym silnikiem jest 318is, ma cos jak zmienne fazy rozrzadu w Hondach, do pewnych obrotow smiga pwoiedzmy jak zwykly benzyniak tej pojemnosci i ma umiarkowany apetyt na Pb ale jak trzeba i sie przylozy to potrafi pokazac pazurki.

Przy ewentualnym kupnie zwroc uwage na uklad wydechowy, najlepiej kupic z oryginalnym, w BMW tłumik koncowy jest tak jakby 2 komorowy z czyms na zasadzie zastawki otwierajacej druga komore przy wiekszym przeplywie spalin, i jesli ktos zmienil wydech na jakis pseudo sportowy to bmk'a traci sporo osiagów w dolnych partiach obrotow wiec warto sie zainteresowac ta sprawa przy kupnie bo oryginal nie jest tani. Tak poza tym to jak przykazdym aucie, przeniesienie napedu, zawieszenie, i stan silnika bo to najbardziej kopiace po kieszeni sprawy przy BMW, blacharka itp. juz nie jest tak droga.

Co do spalania to niestety jak sie chce miec troche frajdy z jazdy to auto musi swoje wypic, moje sedici pije srednio miedzy 14-15 litrow LPG przy normalnej jezdzie na miescie ale uwazam ze to malo wzgledem tego co czytam ze 1.4 i 1.6 potrafia tyle wypic.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-01-2007, 18:38   

BędzieszMiałWydatki(przez duże W) :)

coprzypomniałem sobie "na już" zwróć uwagę jeśli kupujesz,a dałoby się (chyba 2śrubki i odchylić) czy nie ma powyjmowanych kontrolek/lampek, to zazwyczaj metoda na spi...ABS i inne bolączki,żeby tylko przy sprzedaży nie wyszło...nie świeciło że coś nie tak...zwłaszcza ABS;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 22-01-2007, 18:42   

złom. i tyle. jak juz to min. 320 bierz. To ma silnik R6 juz bo 1,8 to nie jedzie.
a tak poza tym to wejdz na forum BMW i poprostu sie spytaj ;)
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-01-2007, 19:43   

no właśnie,wejdź na forum bmw i popytaj gości,bo najwięcej do powiedzenia mają Ci którzy nigdy bmw nie jeździli tylko coś im sie obiło o uszy i później pier...lą głupoty :lol:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 22-01-2007, 20:14   

jezdzilem wieloma BMkami. 325 (2,7litra) 525,520 i 728. Wiec raczej cos moge o nich powiedziec. Nie mowie ze złe auta,tylko ze jak ma kupowac 1,8 to juz lepiej kupic 2,0 bo spalanie to samo a moc wieksza. To samo powiedzą Cie na forum BMW. Jak chcialem kupic 520 to powiedzieli ze lepiej 525 bo spalanie to samo a moc wieksza o wiele. Jedynie kwestia tego czy stac Cie na OC. Acha i od razu mowie ze BMW i gaz to zło. Jedynie nieliczni BMkarze uznają LPG w Bumach. Dla mnie to profanacja i na porządnym forum BMW powiedzą Ci to samo. Adres porządnego forum BMW - http://www.bmw-klub.pl/forum/index.php Tam tez zadawalem pytania do kolesi o kupno BMki i podeszli do tematu bardzo profesjonalnie. A i tak jej nie kupiłem :badgrin:
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-01-2007, 20:19   

Napisz do Grafita on siedzie w BMKach i napewno ci pomoze ;-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-01-2007, 23:55   

Witam.
Pięć dni temu wracałem 318 IS z niemcowni (kolegi na handel) zadbanym egzemplażem, mały przebieg (133 tyś) pierwszy właściciel, i powiem że całkiem mi się spodobał. Nie za twardy, nie za miękki, kawał dobrego samochodu. Co do osiągów to spalił 8,5 l ,przy niezbyt delikatnej jeździe (dystans 550 km) licznikowo rozbujał sie do 225 km/godz. ale duch budzi się w nim dopiero od 4000 obr. poniżej zwykłe auto (stosunkowo mały silnik)prawde powiedziawszy wolałbym 325 tkę. Tyle co mogę powiedzieć.
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
wabot 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 69
Skąd: Zakopane
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-07-2007, 13:14   

Zwróć uwagę na wersję silnika bowiem są rodzaje 1.8- jeden z paskiem drugi z łańcuchem rozrządu. Tą z paskiem odradzam. Szukaj tylko tego z łańcuchem.
Wersja:
M40 - z paskiem (113KM)
M42 - łańcuch (140KM) - "Trójki" z tym silnikiem były początkowo tylko w wersji coupe. Od 1994 także w innych nadwoziach. Auta z tym silnikiem były oznaczane jako "is: a wersje Compact jako "ti".
_________________
Tipo 1.4 95r 159.A2
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load