|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
instalacja LPG firmy "VOLTRAN" |
Autor |
Wiadomość |
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-09-2007, 18:45 instalacja LPG firmy "VOLTRAN"
|
|
|
witam
zakupiłem niedawno drugiego tipola z zamontowaną instalką właśnie tej firmy
wyglądało mi to raczej na robotę na lewo albo ktoś robił sobie samemu choć nie widziałem nigdy instalki w tipo ani podajnika gazu do gaźnika
a mianowicie była to rurka miedziana o średnicy 18 o długości 15 cm zaklepana i zalutowana na końcu w odległości około 2-3 cm od końca została wycięta dziura o wymiarach około 1x5 cm wszystko to zostało przylutowane do łuku mocowania obudowy filtru powietrza
nie mam pojęcia czy to powinno tak wyglądać czy też nie
a jak to jest w waszych autach
co sądzicie o takiej firmie |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-09-2007, 19:04
|
|
|
Tak na prawdę, pierwsze instalacje posiadały właśnie takie rozwiązania zamiast mikserów. Szczerze mówiąc, to i dzisiaj stosowany jest taki "patent" w przypadkach kiedy ciężko zakupić do danego silnika mikser (w innym przypadku, świadczy to raczej o chęci oszczędności, albo o lenistwie instalatora). Oczywiście ta rurka powinna być zaraz "przed" przepustnicą. Takie "coś" może być i będzie działać, chociaż jestem zdania że lepszy by był mikser, który to w przypadku fiata tipo na gaźniku nie jest ciężki do kupienia. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-09-2007, 19:17
|
|
|
ta instalacja była montowana na początku 2006 roku wiec chyba takie mixery powinny być dostępne w każdej stacji montującej instalki |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-09-2007, 19:42
|
|
|
nie koniecznie powinny być dostępne od ręki, ale przypuszczam że max dwa dni i powinni mieć. No to w Twoim przypadku, brak miksera wskazuje bardziej na chęć zaoszczędzenia około 50-70 zł przez instalatora. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-09-2007, 19:46
|
|
|
dokładnie czysty zysk
a możesz zapodać fotkę jak wygląda taki mixer |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-09-2007, 19:48
|
|
|
muszę przekopać cały garaż zanim znajdę ten mikser, ale dzisiaj już nie bardzo mi się chce bo dopiero co nie dawno z niego wyszedłem, tak więc w późniejszym terminie nie ma sprawy-fotkę będziesz miał. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-09-2007, 19:55
|
|
|
thx będę wdzeczny |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-09-2007, 04:36
|
|
|
qrczę, jednak fotki nie będzie, przekopałem garaż wzdłuż i wszerz, i nie znalazłem . normalnie diabeł ogonem nakrył .
w każdym bądź razie był to mikser palnikowy z dwoma przelotami, o średnicach około 30mm. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-09-2007, 15:38
|
|
|
powiedz mi czy on wygląda jak w polonezie tylko ze jest okrągła podstawa |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-09-2007, 19:02
|
|
|
luki21 napisał/a: | powiedz mi czy on wygląda jak w polonezie tylko ze jest okrągła podstawa |
jeżeli masz wersję z filtrem powietrza przy nadkolu to mikser wygląda tak:
|
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-09-2007, 19:50
|
|
|
luki21 napisał/a: | powiedz mi czy on wygląda jak w polonezie tylko ze jest okrągła podstawa |
tak, i jest jeszcze troszkę mniejszy. oczywiście w wersji z filtrem nad gaźnikiem. Coś jak właśnie kolega romano zapodał, tylko że bez tego pierścienia. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-09-2007, 20:34
|
|
|
romano napisał/a: |
jeżeli masz wersję z filtrem powietrza przy nadkolu to mikser wygląda tak:
|
niestety mam filtr powietrza nad gaźnikiem |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-09-2007, 17:38
|
|
|
luki21 napisał/a: | niestety mam filtr powietrza nad gaźnikiem |
Ja tez taki miałem i instalacja lbg była zrobiona tak jak u ciebie, tzn wpuszczone od góry 2 rurki sklepane na końcach, generalnie straszna fuszera ale sobie zmieniłem na mikser i filtr przy nadkolu |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-09-2007, 19:32
|
|
|
polecam, ja mam od początku filtr przy nadkolu i taki normalny mikser w puszcze-pokrywie gaźnika; lepsze osiągi i wydajność przy mniejszym spalaniu LPG niż przy rozwiązaniu 'oszczędno-fuszerowatym' |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-09-2007, 19:39
|
|
|
a ile ci spala gazu |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-09-2007, 20:04
|
|
|
bardzo zależy;
mogę tak wyregulować, by w mieście szło około 10 lub ciut poniżej, ale będzie muł, a wolę by szło dużo więcej ale miało osiągi bliskie do PB;
podobnież na trasie wolę więcej siły;
dużo zależy w jakim stanie reduktor, membranki, zaworki , uszczelki i pierdołki inne - różnice kilku litrów na 100 w spalaniu, w zal od kondycji reduktora;
dużo zależy od stylu jazdy - utrzymywanie stałej prędkości czy gaz-hamulec bo korki w mieście;
na trasie 8 - 13,5 l / 100km w zależności od regulacji i warunków
13,5 to jadąc większość trasy z Vmax i obciążeniem, koło 8 gdyby reduktor ustawić i instalkę na tryb econo, gdzie osiągnięcie 140km/h jest prawie szczytem i trwa długo a ponadto utrzymuje się ok 80-90km/h czyli optimum;
na mieście przy podobnych założeniach 10,5 - 13,5, przy czym ostatnio całe miasto rozkopane i zakorkowane, więc 13,5 nie jest trudno osiągnąć, bo się więcej stoi niż jedzie a tak to gaz-hamulec...
ponadto już będzie zaraz 2ga zima na obecnym reduktorze gdzie tylko na gazie zapalam , więc wypadałoby z reduktorem po zimie zrobić 'odnowę biologiczną' , o ile pamiętam ostatnio po 2ch zimach zapalania tylko na LPG po odnowie reduktora spalanie spadło o 2,5l/100 bez utraty osiągów...
1.6 gaźniczek, stary ale młody bo przebieg jeszcze chwilowo poniżej 100kkm |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|