Naprawa turbiny AR156 |
Autor |
Wiadomość |
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-02-2013, 09:50 Naprawa turbiny AR156
|
|
|
Czy ktoś się orientuje w przybliżonych kosztach ewentualnej naprawy turbiny w AR156 2.4JTD? Mam możliwość zakupu takiego auta za małe pieniądze, ale nie chcę się wpakować w jakieś dwukrotnie większe koszta. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-02-2013, 09:57
|
|
|
zależy co jest uszkodzone w tej turbinie, bo może być od 200-300zł do 1000 i więcej za samo turbo, do tego demontaż i montaż, w 1500zł powinieneś się zmieścić. |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-02-2013, 10:11
|
|
|
To jeszcze nie ma tragedii. Na co jeszcze należałoby zwrócić uwagę przy zakupie tego modelu? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-02-2013, 10:53
|
|
|
Na stan zawieszenia przede wszystkim, bo wahaczy jest sporo i są dosyć drogie.
Koło dwumasowe jak się sprawuje(wibracje przy przyspieszaniu oraz duże na luzie) i sprzęgło(pedał lekko czy ciężko chodzi oraz wysokość łapania).
Czy działa elektryka i tylne szyby czy się odsuwają. Dwóch kumpli ma pozrywane linki/popalone silniczki, a na allegro też często o tym piszą.
Poza tym to czy nie bita oczywiście. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-02-2013, 12:40
|
|
|
Zależy jak jest uszkodzona turbina, jeżeli tylko kopci to ok, ale czasami zdarza się tak, że turbo zatrze silnik, bo wypompuje olej z silnika lub może go przytrzeć. |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 20-02-2013, 14:55
|
|
|
Jarek, turbinę po regeneracji kupisz spokojnie do 1000zł, fakt, ze to juz nie oryginal, no i koszty wymiany dochodzą
Jesli mozna wiedziec to w jak atrakcyjnej cenie jest do wziecia |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-02-2013, 15:12
|
|
|
no gość jest skłonny dogadać się na 4,8 tyś. próbuję coś jeszcze ugrać, a potem pozostanie mi skombinowanie siana |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 20-02-2013, 15:18
|
|
|
Jesli wszystko jest OK poza turbina to oczywiscie bierz, ale ja bym ja prześwietlił naprawde dobrze, zeby sie potem nie rozczarować |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-02-2013, 15:34
|
|
|
auto już miałem okazję obejrzeć i przetestować, kusi sporym wyposażeniem no i wygląda na nie bite. Ogólnie nie bardzo jest się do czego przyczepić, poza turbiną, która wciąż działa, ale żywot się kończy co daje znać po sobie sam jej dźwięk. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 20-02-2013, 15:39
|
|
|
Tak jak napisalem, jesli to tylko turbina, to za ta cene bierz i sie nie zastanawiaj a potem kierunek Pleszew |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-02-2013, 16:08
|
|
|
2.4 jtd za 4800 z padniętą turbiną? W sumie żadna okazja, chyba że po 2000r. |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-02-2013, 16:17
|
|
|
rocznik 2000, od 3 lat w PL, sprowadzony z Włoch. Skóra w beżu, klimatronik, 4xairbag, to takie dodatki ponad "alfowski" standart no i dwa komplety alu, oryginalne 15" na zimowych i jakieś 16" z letnimi nowymi Continentalami.
przeglądając ogłoszenia myślę, że to mimo wszystko okazja |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 20-02-2013, 16:19
|
|
|
ciechu napisał/a: | ponad "alfowski" standart |
Raczej standard
Szybko liczac to za powiedzmy z 6500zł cie wyjdzie, takze jest OK |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-02-2013, 16:19
|
|
|
a no i silnik 150km, nie wiem czy to ma znaczenie przy kosztach z turbiną w porównaniu z tymi słabszymi silniczkami
** Dodano: 20-02-2013, 16:22 **
Mówię ponad standard, bo w podobnych cenach AR156 z tym silnikiem ma zwykle zwykłą klimę, 2x poducha i welur. Tak wygląda zresztą 80% ogłoszeń w cenie do 7-8tyś |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 20-02-2013, 16:22
|
|
|
Tego nie wiem, musialbys się dowiedzieć nie wiem czy to silnik CF2 czy CF3, bo jesli CF3, to turbina jest ze zmiennym geo, wiec bedzie drozsza Wszystko zalezy od kosztów turbiny.
. |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-02-2013, 18:44
|
|
|
Jeśli tylko turbina pada to cena dobra.
Weźmy pod uwagę, że sam koszt alusów z oponami to ok. 2 tysie. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-02-2013, 18:44
|
|
|
Cytat: | a no i silnik 150km |
Silnik 2.4 150KM był w 156 montowany od 2002r chyba, że ktoś przekładkę robił
ciechu napisał/a: | Na co jeszcze należałoby zwrócić uwagę przy zakupie tego modelu? |
-często na desce rozdzielczej świeci się kontrolka od poduchy powietrznej
-lubi też wywalać różne błędy czujników i pierdółek które nie przeszkadzają w jeździe, ale kontrolka razi w oczy
-kontrolka świec żarowych - jej ciągłe świecenie może oznaczać problemy z odpalaniem na mrozie. Dostęp do świec przegrany
-falowanie silnika na biegu jałowym
-problemy z EGR
-aluminiowe mocowania lusterek zewnętrznych - schodzi z nich lakier
-pęknięcia tylnych klamek zewnętrznych
-rdza w okolicy górnej części szyby przy dachu
-wycieki z maglownicy
-przednie zawieszenie wielowahaczowe bardzo awaryjne, każdy stuk może oznaczać spore koszta
-zwróć uwagę na pracę sprzęgła, jego wymiana jest droga i trochę skomplikowana
-alfa lubi dobry olej który trzeba wymieniać częściej niż w innych markach
Mojej siostrze w 2.4 już 2 lata mocniej gwiżdże turbina i jakoś jeździ do tej pory |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 20-02-2013, 19:59
|
|
|
koszt regeneracji turbo wraz z robocizną, wymianą oleju około 1400 zł płacił ojciec jakieś 5 lat temu. Laguna II 1.9 dci |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-02-2013, 20:23
|
|
|
meter30 napisał/a: | Silnik 2.4 150KM był w 156 montowany od 2002r chyba, że ktoś przekładkę robił | w dowodzie ma 110kW, chyba że ktoś się pomylił z wpisem, ale autko ciągnie się bardzo ładnie w przedziale 2-2,5tyś rpm
Jedyne czego nie mogę sprawdzić to klima, kontrolki działają chyba jak się należy. Tzn wszystko gaśnie po odpaleniu. Jedynie rozrusznik kręci wolniej niż w moim masterze - tylko z tym mogę porównać, ale auto odpalało zimne po 4-5 obrotach. Jest kilka pierdół, ale to takie rzeczy typu pęknięta szyba przednia w narożniku około 3cm, głośniej pracujący silniczek jednej z tylnych szyb, tylna półka jakby skrzypiała na nierównościach - właściciel twierdzi że ma to każdej zimy. Reszta wygląda i sprawuje się całkiem przyzwoicie. Auto zadbane. Olej leje 10W40 Elfa |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-02-2013, 21:14
|
|
|
ciechu, wjedź autem do garażu, niech zaparują szyby i włącz klimę.
Na pewno zauważysz (jeśli użytkowałeś klimę) czy działa czy nie
Po włączeniu dodatkowo słychać takie "cyknięcie" załączenia sprężarki - choć to, że ona działa jeszcze nie znaczy, że cały układ działa. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 21-02-2013, 00:51
|
|
|
Jarek jak masz dostep do VIN to mi go przyslij na PW to sprawdze jaki silnik masz. |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
|