problem |
Autor |
Wiadomość |
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-05-2007, 20:27 problem
|
|
|
Witam po długiej nieobecności. Wróciłem właśnie z warszawy i 50 km przed domem nastąpiła problem z autkiem. nagle stracił moc na wolnych obrotach zaczęło trzepać budą (obroty w granicach 300-500), słaby, ciężko wkręca sie na obroty, dziwne odłosy z tlumika (coś ala strzelanie tylko nie tak glośno)... co to może być? zarównio na lpg i na benzynie tak samo.
moje pytania dodatkowe:
jak sprawdzić czy przypadkiem nie pali na 3 gary?
czy może to być uszczelka pod głowicą? (strzelam)
jutro musze jechać z powrotem... ale lipa
proszę o szybką odpowiedź |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
KRT
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 397 Skąd: Kraków - NH
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-05-2007, 20:30
|
|
|
Ojaaa współczuje a świece sprawdziłeś |
_________________ NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi Tipo 2.0 8v <-rozbity Calibra C20NE |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-05-2007, 20:32
|
|
|
właśnie nic nie sprawdzłem. łapę tylko oparzyłem. z temperaturką wszystko ok. żadna kontrolka się nie świeci. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 12-05-2007, 20:44
|
|
|
Ja miałem podobny problem. Kable WN do wymiany.
Zacznij od tego. A jak ostygnie to chodzi ok? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
KRT
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 397 Skąd: Kraków - NH
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-05-2007, 20:45
|
|
|
No to jak świec niesprawdzałeś to pewnie one w tipo mi ich jeszcze szlak nietafił ale w poldku to często je ch... trafiał i właśnie auto muliło i niechciało jechać a obroty tykały tak jakby miał zgasnąć weż sprawdż świeczki |
_________________ NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi Tipo 2.0 8v <-rozbity Calibra C20NE |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-05-2007, 20:47
|
|
|
miszko, nie mam dziś siły i chęci sprawdzać. jutro sprawdze jak chodzi na zimno. mam nadzieję że to tylko kable... a jakie są objawy wydmuchania uszczelki i jak sprawdzić czy chodzi na wszystkie gary? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 12-05-2007, 20:47
|
|
|
Ja przy okazji jak KRT pisze świeczki też sobie zmieniłem.
Ogólnie miałem podobnie, tylko wracałem kiedyś z Poznania. Tuż przed domem (10km) auto zaczeło słabnąć, że ledwo co dojechałem do domu. Jak ostygło było ok.
Objawiało się to tylko jak się dłużej jechało.
Kable WN to podstawa Ja jeszcze jak pisałem świeczki wymieniłem i przeczyściłem palec i kopułkę rozdzielacza. Pomogło
** Dodano: 12-05-2007, 21:49 **
konikks napisał/a: | a jakie są objawy wydmuchania uszczelki i jak sprawdzić czy chodzi na wszystkie gary? |
Ja by uszczelka była uszkodzona, to by się mocno grzał - do 130C spokojnie. Pod korkiem od wlewania oleju zapewnie byś miał białą maź (olej+płyn).
Jak nie pali na jeden gar, chmm trzęsie budą, śmierdzi oparami paliwa z wydechu (niedopalonym), czarny dym z rury, słaby, cięzko wkręca się na obroty.
Idz za 1-1.5h do autka. Odpal, przygazuj zobacz jak silnik chodzi. Otwórz maskę zobaczy czy iskry nie skaczą. Jutro może gdzieś dostaniesz kable. Zacznij od kabli, moim zdaniem powinno pomóc. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-05-2007, 08:17
|
|
|
ale jaja... świecę z 4 garu odkręciłem...palcami alr gwint jest cały bo wkręciłem nową i jest ok. jeszcze go nie odpaliłem bo mam zły klucz do świec (16 zamiast 21). mam nadzieję że to to. zaraz klucz przyjedzie.
moja teoria: nie było kompresji na 4 garze i dlatego taki słoby. w sumie z rury nie leciał czarny dym ani nie śmierdziało paliwem. modle się żeby to było to bo czekam mnie co tydzię podróż jakieś 700km. autko teraz jest mi niezbędne. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
KRT
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 397 Skąd: Kraków - NH
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-05-2007, 08:45
|
|
|
Ja obstawiam ze kable WN masz całe a szlak trafił którąś ze świeczek |
_________________ NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi Tipo 2.0 8v <-rozbity Calibra C20NE |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-05-2007, 13:56
|
|
|
świeczki wymieniłem. nic to nie dało. kable są dobre. coś tłucze się w silniku i strasznie pierdzi w okolicach sondy lambda. nie wiem musze jechać pociągiem. auto zostawiam tacie da do czarodzieja. napisze cobyło i ile kosztowało |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
KRT
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 397 Skąd: Kraków - NH
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-05-2007, 14:21
|
|
|
konikks napisał/a: | da do czarodzieja |
Znasz jakiegoś czrodzieja to daj znać może by mi tez cos wyczarował
konikks napisał/a: | napisze cobyło i ile kosztowało |
No napisz napisz bo ciekawe Kurde byłem przekonany ze swieczki no ale wiesz jakby zobaczyc na żywo to można by stwierdzić że to cuś innego powodzenia w pociągu i z autkiem |
_________________ NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi Tipo 2.0 8v <-rozbity Calibra C20NE |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-05-2007, 21:30
|
|
|
no i zrobione..
1.poszła uszczelka między 3 a 4 zaworem...
2.przy okazji wymiana simeringów wałka rozrządu i
3.wstawienie łącznika elastycznego na wydechu (poprzednik zapomniał i wspawał kawałek rury co przy takim trzepaniu silnika pękło).
4.wymiana sondy lambda która też ucierpiała przy wspomnianym telepaniu
koszt:
części 468 zł
robocizna 340 zł
przy okazji tłucze sie przy skręcaniu na dziurach w prawym kole. podejżemam cośik takiego jak łącznik stabilizatora (ta gałka)...
generalnie osuszyłem konto ale jeździ |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-05-2007, 22:01
|
|
|
konikks napisał/a: | łącznik stabilizatora (ta gałka)... |
Zapewne. Koszt 16-20zł od sztuki + gumy (te przy wahaczu) w cenach po 2-3zł.
Ja ostatnio to wymieniłem, bo u mnie już też się zużyły. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-05-2007, 07:25
|
|
|
no i gumki wymienione. nic się nie tlucze. jestem teraz poza domem (za warszawa) i mam ograniczony dostep do neta.
autko chodzi teraz jak burza. obroty stabilne, spalanie na trasie 8,7 (nie oszczędzam go). w weekendy robie 800 km i nie narzekam. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|