problem z przednim zawieszeniem |
Autor |
Wiadomość |
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 09-09-2009, 14:40 problem z przednim zawieszeniem
|
|
|
mam duży problem z zawieszeniem mianowicie stuka
tzn podczas jazdy na prostych kołach na małych dziurach słychać straszliwe stuki.
byłem u trzech różnych mechaników i nikt nie jest w stanie powiedzieć co stuka
wszyscy mówią jednoznacznie że zawieszenie wygląda perfekcyjnie, nie ma żadnych luzów żadne elementy nie wykazują zużycia, auta było nawet na trzepakach i też nic nie wyszło.
z własnej inicjatywy wymieniałem oba wahacze wraz z tulejami gumowo- metalowymi i nic nie pomogło dalej stuka
kiedy auto jest dociążone czyli mam komplet pasażerów stuka znacznie mniej , kiedy śmiga sam napie... ostro
auto to tipo 2.0 na czerwonych sprężynach |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-09-2009, 14:45
|
|
|
Rozumię, że mówisz o przodzie?
A przypadkiem to nie klocki stukają? Gdy będziesz jechał wciśnij lekko pedał hamulca i zobacz czy stuki ustały. Jeżeli tak, to źle masz zamontowane klocki (chodzi o takie sprężynki). |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 09-09-2009, 18:10
|
|
|
to na 10000% nie klocki już to sprawdzałem , zresztą całkiem nie dawno wymieniałem klocki ( sam ) i to nie to
stuki pochodzą z zawieszenia |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Kaputzin
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 157 Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-09-2009, 19:20
|
|
|
Jak kupiłem Tempre to mi stukało w prawym przodzie, poprzedni właściciel mówił że był u mechanika ale ten nie wiele wskórał. Ponieważ miałem trochę wyrobiony sworzeń wahacza to wymieniłem a żeby wszystko zrobić za jednym razem i mieć "święty spokój" to wymieniłem oba wahacze, obie końcówki drążka kierowniczego i oba łączniki stabilizatora Myślałem, że będzie super, ustawiłem zbieżność u mechanika i co się okazało? Stuka dalej i teraz też po lewej stronie Podejrzewam teraz łożysko amortyzatora ale brakuje czasu żeby rozebrać zwrotnice i to sprawdzić |
_________________ *** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***
"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie" |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-09-2009, 19:46
|
|
|
Witam
Miałem podobnie, popsprawdzałem wydawało się wszystko, okazało się że stuka drązek stabllizacyjny, ale nie końcówki, tylko te środkowe gumy były powybijane, trzeba było wejść pod auto i poszarpać drązkiem rekacyjnym w kolicach jego środka (w poblizu tylniej poduszki skrzyni biegów). |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 09-09-2009, 20:59
|
|
|
sheriffnt, To samo miałem u ojca w xsarze. Leśniczy, sprawdź ten stabilizator, jedna guma kosztuje koło 10zł, a i sam możesz to bez problemu wymienić. |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-10-2009, 13:41
|
|
|
update: ogólnie jakieś 4 miesiące temu wymieniłem cały prawy wahacz a na lewym same tulejki, oczywiście stukanie miało ustać ale nie ustało i cały czas dalej łupie od tamtej pory. dzisiaj się wku... i pojechałem do seriwu fiata na diagnostę zawieszenia.
okazało się że na tym lewym wahaczu , gdzie wymienione były tylko tulejki jest sworzeń wyruchany i ma luz ok 4mm więc kwalifikuję sie do wymiany. co o tym sądzicie czy możliwe że to ten sworzeń wahacza mnie prześladuje od pół roku ?? w serwisie fiata powiedzieli mi za włoski zamienik marki "fast" poniżej 150zł i wymiana + zbieżność 100zł czyli łącznie poniżej 250zł to dobra cena ???
oczywiście w necie da się tego fast'a kupić za powiedzmy 90zł + przesyłka
pytanie tylko czy warto się bawić w osobne kupno żeby zaoszczędzić 30zł a i wtedy serwis fiata nie da mi gwarancji na wahacz |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 13-10-2009, 13:46
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | co o tym sądzicie czy możliwe że to ten sworzeń wahacze mnie prześladuje od poł roku ?? |
Jak byś wymienił cały wahacz od razu by nie było problemu.
Ja kupiłem wahacz za 90 zł.
Leśniczy napisał/a: | wymiana + zbieżność 100zł |
jeżeli o to chodzi to cena ok. Normalnie zbieżność kosztuje około 80- 100zł a robocizna wahacza pewnie coś koło 100
** Dodano: 13-10-2009, 14:47 **
Leśniczy napisał/a: | serwis fiata |
daruj sobie takie firmowe serwisy - każdy Ci to powie że w serwisach są najgorsi partacze |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-10-2009, 16:20
|
|
|
no właśnie o to biega że tam gdzie zawsze jeżdżę za wymianę wahacza i zbieżność krzyknęli mi 90 zł ... czyli 10 zł różnicy ale ja wiem że tam zbieżność robią na "oko" a w fiacie mają odpowiedni sprzęt . |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 13-10-2009, 16:40
|
|
|
Cytat: | tam zbieżność robią na "oko" a w fiacie mają odpowiedni sprzęt . |
to wal do fiata Może nic nie zepsują :p
Kuzyn byl w FORDZIE na zbieżności autem które miało 6 miechów - chyba 3 razy mu robili bo za każdym razem opony ścinało |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Dobermannn
Wiek: 48 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 136 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-10-2009, 22:57
|
|
|
wahacz wymień samemu (robiłem to na parkingu pod blokiem) a do fiata jedź na samą zbieżność |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 14-10-2009, 23:02
|
|
|
Dobermannn napisał/a: | wahacz wymień samemu (robiłem to na parkingu pod blokiem) |
no nie wiem tzn u mnie z kanałem i był "mały" problem ... To stare auta i często coś co powinno pasować co do milimetra po prostu nie pasuje. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-10-2009, 23:30
|
|
|
Luczu napisał/a: | no nie wiem tzn u mnie z kanałem i był "mały" problem |
z kanalu co najwyzej mozesz odkrecic sruby na gumach.. bo co wiecej tam zdzialasz? Ja wymienialem na podnosniku kolo chalupy i nie sprawilo mi wiekszego problemu.. jesli chodzi o tipo to najlepszym sprawdzeniem sworznia na wahaczu jest pokolysanie auta na postoju (oczywiscie samego przodu) trzeba dobrze go rozbujac ale zawsze pokaze;) |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-10-2009, 23:34
|
|
|
StiviHouse napisał/a: | z kanalu co najwyzej mozesz odkrecic sruby na gumach.. |
tylko gorzej z założeniem |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-10-2009, 23:46
|
|
|
Luczu napisał/a: | StiviHouse napisał/a: | z kanalu co najwyzej mozesz odkrecic sruby na gumach.. |
tylko gorzej z założeniem |
ja nie mialem z tym jakiegos wiekszego problemu;) |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-10-2009, 23:51
|
|
|
StiviHouse, widocznie to zależy od egzemplarza... tzn u mnie bez kanału chyba by się nie obeszło tzn - Może i tak ale mega spina by była :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-10-2009, 00:00
|
|
|
tzn w sumie tak.. zalezy czy bylo to wczesniej ruszane i jak zrobione bylo.. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-10-2009, 00:11
|
|
|
Luczu napisał/a: | Cytat: | tam zbieżność robią na "oko" a w fiacie mają odpowiedni sprzęt . |
to wal do fiata Może nic nie zepsują :p
Kuzyn byl w FORDZIE na zbieżności autem które miało 6 miechów - chyba 3 razy mu robili bo za każdym razem opony ścinało |
problem stuków w zawieszeniu rozwiązany
http://forum.tempra.org/-...0e6d592f#193673 |
|
|
|
|
|