|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
tipo 1.6 dohc mpi zalewa świece i nie pali |
Autor |
Wiadomość |
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-07-2011, 23:09 tipo 1.6 dohc mpi zalewa świece i nie pali
|
|
|
jak w temacie, ECU spawne, podpinałęm drugie, czujnik położenia wału wymieniony bo kulał troszkę, wszytskie czujniki sprawne jak i wiązka cała a samochód jak nie palił tak nie pali. Ciśnienie paliwa jest, iskra jest, kable po kolei i nie trybi. nie wiem co jeszcze i jak sprawdzić. proszę pilnie o pomoc |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-07-2011, 23:55
|
|
|
brynol69 napisał/a: | Ciśnienie paliwa jest | a właściwe jest ciśnienie?Czy tylko sprawdzałeś że jest. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-07-2011, 07:16 Re: tipo 1.6 dohc mpi zalewa świece i nie pali
|
|
|
brynol69 napisał/a: | jak w temacie, ECU spawne, podpinałęm drugie, czujnik położenia wału wymieniony bo kulał troszkę, wszytskie czujniki sprawne jak i wiązka cała a samochód jak nie palił tak nie pali. Ciśnienie paliwa jest, iskra jest, kable po kolei i nie trybi. nie wiem co jeszcze i jak sprawdzić. proszę pilnie o pomoc |
Pierwsze i podstawowe pytanie : masz silnik 1.6 DOHC mpi ? ( wielopunkt ) Jedyne znane mi auto z takim silnikiem to Lancia Delta gt . Ale to biały kruk , bo wyprodukowano ich kilkaset ! Na pewno takiego silnika nie było oryginalnie w Tipo - był tylko spi - jednopunkt .
A z innych podpowiedzi - wyjmij bagnet oleju i powąchaj , czy nie śmierdzi benzyną . Jeśli tak - jest wysoce prawdopodobne , że silnik stracił kompresję na więcej niż jednym cylindrze . - Bo gdyby tylko na jednym - jeszcze by odpalał . Jednoznaczną odpowiedź da ci próba olejowa . |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-07-2011, 15:22
|
|
|
Ponieważ Raku zdradził pochodzenie silnika zamieściłem temat w dziale "nasze auta" a wracająć dpo tematu właściwego ciśnienie jest prawidłowe, kompresji za bardzo nie ma ponieważ są nowe pierścienie, nawet na plaku nie pali co najwyżej kichnie. Jeszcze dziś postaram się sprawdzić czujnik halla i rozrząd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-07-2011, 16:57
|
|
|
brynol69, powinieneś dodać do tematu że masz silnik po kompletnym remoncie Nie pali od momentu złożenia na nowo? Tez bym się przyjrzał rozrządowi zwłaszcza że masz regulowane kółka na nim.
P.S: Pytanko skąd wiesz że wałki z 2.0 8V będą pasowały w tym silniku? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-07-2011, 20:07
|
|
|
Raku, no i po co się tak czaić ? Bardzo fajnie się ogładą takie tematy jak ktoś buduje swoje własne cudo. Na pewno fajniej niż ktoś gruchnie o kurde przerobiłem pół auta i da raptem parę fotek i krótki opis. Tak to jest co poczytać na forum, może i się nauczyć czegoś, np. ze wałek z 2.0 8V ładnie podejdzie do 1.6 z HF ;p |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-07-2011, 22:17
|
|
|
OT: Raku, to może przypadkiem wiesz jakie wałeczki można wsadzić do 2.0 16V by było lepiej sorry za OT |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-07-2011, 09:10
|
|
|
najostrzejsze fabrycznie były w starszym silniku 16v Tipo, tym 148KM.
Ale ty nie ugrasz tym dużo. Żeby było lepiej musisz doprężyć silnik i wsadzić ostre wałki tuningowe. Seria ostra vs ostry tuning jest nie do porównania
Możesz jeszcze pogadać z Rewar'em w Krk mają patenty na 'naostrzenie' seryjnych wałków.
Przenieś do swojego tematu te dywagacje o 16v. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-07-2011, 14:29
|
|
|
wieczorem będę wiedział co z rozrządem ponieważ ja się na tym kompletnie nie znam, a czujnika halla nie ma w tym silniku, jest tylko położenia wału, bo halla to chaba fazowy a one były dopiero w 16v? co do wałków to nie planuję ostrego tuningu, przynajmniej na razie. OT: Myślałem raczej żeby dzięki kółkom przenieść wicej momentu w dolną cześć wykresu tudzież mam nadzieję że jak nimi pokręce to wyrównają się obroty na czym bardziej mi zależy, ponieważ wątpie żeby nie falowały na tych wałkach |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-07-2011, 17:18
|
|
|
to ładne jaja :] muszę zabrać auto od mechanika u którego go postawiłem żeby "odpalił" mi auto gdy już straciłem cierpliwość, bo jak zapytałem go czy sprawdził czujnik halla w aparacie to stwierdził że go tam nie ma i tylko z wału jest sterowany. a zajmują się tam, wyłącznie grupą fiata, a wydawało mi się można im ufać |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-07-2011, 19:55
|
|
|
czujnik sprawny rozrząd przestawiony jutro go ogarne i okarze się co i jak
** Dodano: 08-07-2011, 17:25 **
pali tylko pasek troche zjeżdza, ma ktoś jakiś sposób na to? dwa razy go zakładałem i wysuwa się prawie na 0,5 mm |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|