|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Czyż by odma ? |
Autor |
Wiadomość |
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 06-07-2011, 22:27 Czyż by odma ?
|
|
|
Witam już na wstępie zaznaczam iż szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi na wój problem .
Mianowicie chodzi (chyba) o nieszczesna odme a mianowicie ,wali z niej olejem aż wycieka przy uszczelce wtrysku zalewając przy tym cały silnik ,odma czysta (czyszczona ponad rok temu )teraz zagladalem i jedynie troszke oleju tak jak i w wężach poczyściłem wszytsko tydzień czasu i dalej to samo ,jak odpiołęm odme od obudowy powietrza na wtrysku to jak stal samochod w miejscu było widać jak z za grila wydobywa się jakiś dymek po złożeniu wszytskiego brak tego ,,dymienia'' do datkowo wczoraj jak chcialem sprawdzić stan oleju to bagnet był wysunięty z otworu czyli musialo być jakieś ciśnienie które go wypchało co to może być silnik umiera ? |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-07-2011, 09:13
|
|
|
Nic nie umiera, odma ma służyć temu aby opary oleju wracały do układu za filtrem powietrza i były spalane w silniku. Jak ją zatkasz to ciśnienie wywali bagnet. Przecież olej ma sporą temperaturę pracy to i paruje. Ja przez jakiś czas założyłem sobie na tą rurę od odmy mały filterek i schowałem gdzieś z boku.
A jak bardzo ci paruje ten olej? U mnie nie było to aż tak widoczne. Może masz zatkany wentyl układu chłodzenia i jest za duże ciśnienie co pozwala podnieść temperaturę samego silnika a czujnik na desce tego nie pokazuje. |
_________________ Polonez 1.5 GLE RiP 2001 - 2003
Polonez 1.4 GLI RiP 2003 - 2005
Tipo 1.4i RiP 2005 - 2009
Peugeot 206 SW HDi JEST 2009 - |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-07-2011, 12:41
|
|
|
Arkady1s napisał/a: | Nic nie umiera, odma ma służyć temu aby opary oleju wracały do układu za filtrem powietrza i były spalane w silniku. Jak ją zatkasz to ciśnienie wywali bagnet. Przecież olej ma sporą temperaturę pracy to i paruje. Ja przez jakiś czas założyłem sobie na tą rurę od odmy mały filterek i schowałem gdzieś z boku. . |
O ile to są opary oleju - to faktycznie nie ma ich wiele i silnik spali je bez problemu . Natomiast jeśli silnik traci kompresję i do skrzyni korbowej dostają się przedmuchy z cylindrów ( poprzez nieszczelne pierścienie tłokowe ) to nie są to już opary oleju , tylko normalne spaliny . Z biegiem czasu jest ich tak dużo , że użytkowanie silnika z normalnie podłączoną do dolotu odmą staje się wręcz niemożliwe bo silnik się dusi z braku powietrza , a powstałe nadciśnienie wywala olej przez wszelkie możliwe nieszczelności , potrafi wypychać bagnet .
W drugą stronę działa to w ten sposób , że niesprawne pierścienie zgarniające pozostawiają na ściankach cylindrów zbyt dużo oleju i zostaje on spalony , czego skutkiem jest mocne dymienie z wydechu .
Arkady1s napisał/a: | Może masz zatkany wentyl układu chłodzenia i jest za duże ciśnienie co pozwala podnieść temperaturę samego silnika a czujnik na desce tego nie pokazuje. |
A tu już kolega opowiada pierdoły ... Niesprawność zaworu bezpieczeństwa na układzie chłodzenia nie spowoduje sam z siebie wzrostu temeratury ! Mało tego - wzrost ciśnienia podnosi temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej ze 100'C nawet i do 125-130! Taka temperatura dla silnika nie stanowi żadnego zagrożenia , bo oleje niższej jakości mają temperaturę wrzenia powyżej 160'C . |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-07-2011, 16:51
|
|
|
silnik niby mocy nie stracił a przynajmniej nie zauważyłem tego ale tych oparow badz spalin jest dużo no i wali olejem jak wsciekly jesli to pierscienie to trzeba sie porzegnac z tą za jaką uchodzi wspaniałą i idioto odporną jednostkę (choć prawdopodobnie mnie nie wytrzymała) 1.6 i pomyślec o jakimś swapie ze stajni fiata na mocniejszy motor ale jesli faktycznie to pierscienie to niedlugo to wyjdzie bo straci moc .A może jeszcze jakieś pomysły ,dodatkowo powiem że olej i filtr oleju wymieniane regularnie co 10tys bądź częściej, badz co roku ale z reguły wychodzilo tak ze wymieniałem 2 razy do roku
** Dodano: 07-07-2011, 23:31 **
Jutro jeszcze zerkne na wench sluch i tym podobne czy to spaliny czy opary oleju lecą z odmy ale jeśli spaliny to i zostaje robić jakiefoś swaps może HGT wskoczy pod mase wszystko wyjdzie w następnych miesiącach
** Dodano: 08-07-2011, 22:06 **
schab, jednak miałeś racje siedzą pierścienie bo z odmy wali spalinami czekam aż klęknie silnik i trzeba robic jakiś swap na cos mocniejszego
** Dodano: 08-07-2011, 22:06 **
temat uważam za zamknięty |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|