Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Skąd ten olej?
Autor Wiadomość
KowiMatsu 


Wiek: 32
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 13
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 03-03-2011, 13:31   Skąd ten olej?

Mam pytanie mam Fiata Tipo 1.6 AGT i wywaliło mi olej ale nie mam pewności z kąt, cały silnik jest brudny poleciało na paski przez co nawet pod błotnik nachlapało.
Podejrzewałem że może być to uszczelka pokrywy zaworów ale nie wiem czy tam jest takie duże ciśnienie.
Właściwie pokrywa wydaje się być czysta ale wole się spytać żeby na darmo nie rozkręcać.
Z góry dzięki za pomoc :roll:

Moderowany:
Skąd nie "z kąd". Poprawiłem temat.
  
 
miro91 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 200
Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-03-2011, 13:58   

a wyjscie na bagnet masz suche? moze masz zatkana odme i podcisnienie w silniku Ci poprostu wywaliło bagnet?
Możliwe tez, że uszczelka pod pokrywa zaworów puściła (ja w swoil 1.4 musze co jakis czas wymieniac uszczelke, bo pokrywa juz sie pewnie wypaczyła.
W najgorszym wypadku olej moze Ci walic z pod głowicy.
Wyczyść silnik i sprawdz po uruchomienu gdzie leży problem.
_________________
TIPO 1.4 - zostało sprzedane ;(

TIPO SEDICIVALVOLE
  
 
 
dspmatrix 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 251
Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-03-2011, 21:56   

a moze poczytaj ten temat moze masz to samo co i u mnie było http://forum.tempra.org/t...jem-vt20434.htm
_________________
1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KowiMatsu 


Wiek: 32
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 13
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 03-03-2011, 22:55   

Nie stety nie jest to odma, dokładnie sprawdziłem i jestem przekonany na 100% że to nie odma a spod bagnetu nie cieknie, więc zamówiłem uszczelkę pokrywy zaworów czy jak kto woli pokrywy głowicy, wymienię ją wyczyszczę silnik na ile będę w stanie i dam znać jak mi poszło może to akurat ta uszczelka.
Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co się mogło stać to chętnie wysłucham.
Dodam jeszcze że przed tym jak ten olej "wyżygało" silnik jakoś inaczej chodził potem znowu zaczoł działać normalnie.
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-03-2011, 23:25   

Silnik masz oblany olejem, czy zabryzganą całą komorę silnika :?: Pod pokrywą zaworów nie masz dużego ciśnienia oleju. Jest jeszcze możliwość że zatkał się zawór przelewowy pompy oleju.
     Moneta
 
 
edin 


Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 20
Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-03-2011, 23:48   

KowiMatsu napisał/a:
wyczyszczę silnik na ile będę w stanie i dam znać


Polecam specyfiki typu "aktywna piana" jeśli dobrze to zastosujesz to silnik wygląda jak z fabryki ;) sam tak sprawdzałem skąd cieknie.
  
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-03-2011, 12:04   

pod pokrywa walka rozrzadu nie ma duzego cisnienia na biegu jalowym, przy jezdzie w trasie z powiedzmy 3500-4000 rpm i awarii uszczelki pod deklem olej schodzi w tempie pol litra na kilometr:) kiedys mi wypchnelo w drodze do Rzeszowa fragment uszczelki korkowej, dlatego od tej pory kupuje te "gumowe" nie korkowe pod dekiel, zwykle dekiel wszyscy przykrecaja troche za mocno i uszczelka korkowa szybciej pada przy takim traktowaniu niz z innych materialow, poprostu sie wykrusza.
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
KowiMatsu 


Wiek: 32
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 13
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 05-03-2011, 05:53   

No nic dzisiaj mam zamiar wymienić tą uszczelkę ale nie wiem czy to pomoże, a co do pytania "lynx'a" cała przednia część silnkia jest mokra od oleju razem z pokrywą wałka do tego jak już wcześniej napisałem olej leciał na pasek od wałka i chlapał pod błotnik ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.
To wygląda jak by ten olej się wylał z silnika pod ciśnieniem, i wygląda to jak by to rzeczywiście była tylko uszczelka ale nie wiem sprawdzę, i dam znać jak mi poszło, chyba że macie jakieś inne propozycje bo jeżeli to nie uszczelka to ja już nic nie wymyślę.
  
 
TipTem 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 55
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-03-2011, 12:45   

A uszczelniacz wałka od strony rozrządu nie dał ciała?,bo ew tłumaczyłoby to mokry pasek.
_________________
Polski Fiat 126p x2
Łada2105 miłe wspomnienia
Polski Fiat 125p x2
Fiat Argenta 2000IE tapczan
Fiat Tipo 1.6 IE
VW T4 2.5 TDI miód
Fiat Tempra 1.9TD S.W
     Moneta
 
KowiMatsu 


Wiek: 32
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 13
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 05-03-2011, 16:42   

Uszczelniacz wygląda w porządku, mam jeszcze jedno pytanie, Czy jest jakiś sposób na dokręcenie pokrywy zaworów bez klucza dynamometrycznego bo słyszałem że jak się przesadzi to pokrywa może pęknąć?
  
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-03-2011, 16:54   

dokrecasz i jednoczesnie obserwujesz grubosc uszczelki pod deklem, jak zaczyna ja "plaskacic":) ,sciskac i zmniejsza wysokosc jednoczesnie wychodzac na boki to znaczy ze dosc lub nawet za duzo dokreciles.
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
KowiMatsu 


Wiek: 32
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 13
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 07-03-2011, 19:03   

Temat do zamknięcia. Problem się rozwiązał, po wyczyszczeniu silnika i wymianie uszczelki.
Okazało się że za pierwszym razem olej wyciekł z pod pokrywy zaworów i jednocześnie z pod filtra oleju, ale przez to że cały silnik został zalany nie było widać tego drugiego źródła wycieku więc po wymianie uszczelki olej znowu poleciał ale wtedy było już widać czarno no białym co się dzieje.
Dzięki wszystkim tym którzy próbowali pomóc i również tym którzy pomogli.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load