|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tipo nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
Pudelski7
Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 13 Skąd: Jasło/Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-11-2010, 19:12 Tipo nie odpala
|
|
|
witam jestem posiadaczem tipo od 3 tygodni no i niestety mam juz pierwsza awarie:/ bylem wczeraj na regulacji gazu bo na gazie na wolnych obratach nie pracowal najlepiiej wyregulowali mi go, jechal i palil jak burza. dzisiaj rano chcialem jechac na miasto na zakupy i du*a nie chce odpalic:/ pomyslalem ze moze trafilo pompe paliwa sprawdzam ja i okazuje sie ze pompuje iskra na swiecach jest i nie mam pojecia w czym moze lezec problem, jestem zdruzgotany, jesli mieliscie podobny przypadek to bardzo prosil bym o pomoc z gory wielkie dzieki |
|
|
|
|
Damian...
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-11-2010, 19:54
|
|
|
na gazie również nie pali? |
_________________ pozdrawiam.
był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-11-2010, 20:04
|
|
|
napisz jaki tam masz silnik (pojemność, gaźnik czy wtrysk)
czy na benzynie odpalasz czy na gazie (jaka instalacja gazu) |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
Pudelski7
Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 13 Skąd: Jasło/Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-11-2010, 20:13
|
|
|
jest na monowtrysku tipo 1.6 ie, o instalacji gazowej nie napisze zbyt wiele bo do konca nie wiem jaka jest zalozona ale moge napisac ze jest to automat, na przelączniku są 2 tryby benzyna i gaz z tym ze jesli jest ustawione na gaz przy odpalaniu to i tak pali na benzynie po wcisnieciu pedalu gazu jesli obroty wejda na jakies 2 tys wtedy automatycznie przezuca sie na z bęzyny na gaz. prubowalem odpalac przy dwuch położeniach tego przelacznika |
_________________ |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
|
|
|
|
Pudelski7
Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 13 Skąd: Jasło/Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-11-2010, 21:08
|
|
|
cos tego typu 2 stopniowy przelacznik gaz benzyna, z tym ze jesli jest przy odpalaniu ustawione na gazie to pali na benzynie i automatycznie przelancza po przekroczeniu 2tys obrotow na benzyne |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-11-2010, 21:52
|
|
|
rozumiem że przed regulacją gazu wszystko było ok? |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
Pudelski7
Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 13 Skąd: Jasło/Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-11-2010, 21:58
|
|
|
tak palił bez problemu, wczoraj po regulacji jak silnik byl cieply tez dobrze palil. |
_________________ |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-11-2010, 22:17
|
|
|
a świec nie zalało ? kiedy wymieniany układ zapłonowy kable świece ,kopułka , czasami iskra jest ale za slaba i nie odpali ,dodatkowo jak będzie ciemno niech jedna osoba odpala druga pod maske obserwuje kable i cewke czy iskra nie skacze ,ostatnio mielismy taki patent u KrisVT auto nie chcialo odpalic badz bardzo ciezko palilo , okazalo sie ze winny byl uklad zaplonowy w okol cewki iskry skakaly jak na dyskotece po kablach to samo ,po wymianie cewki troche sie poprawilo ale iskra za mocna byla i kable niszczyla po wymienie kabli jest praktycznie ok ale jeszcze swiece trzeba zmienic |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Pudelski7
Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 13 Skąd: Jasło/Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-11-2010, 22:37
|
|
|
wiesz co zwracalem wlasnie na to uwage ostatnio i fakt zdazy sie czasem ze iskra przeskoczy ale to jest bardzo sporadyczne, dzisiaj odkrecilem swiece i iskra jest bardzo mocna na swiecy
** Dodano: 27-11-2010, 11:20 **
wlasnie bylem zobaczyc do tego samochodu zdjolem filtr powietrza i jest tam cos takiego jakby wtryskiwacz(nie wiem jak sie to nazywa profesjonalnie) wchodza tam 4 kable 2 biole i 2 czarne odkrencilem ta czesc do ktorej wchodza kable i byl dwa styki "+"i "-" sprawdzalem miernikiem i nie dochodzilo tam napiecie czy to moze byc przyczyna?? |
_________________ |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 27-11-2010, 13:37
|
|
|
Napięcie będziesz miał kręcąc rozrusznikiem, przy włączonym zapłonie nie będziesz miał napięcia. A to że będzie tam napięcie to nie oznacza że jest wszystko ok. Tam są jeszcze przewody od sterowania wtryskiem. Ale napięcie to podstawa. A jak masz miernik to możesz pomierzyć parę rzeczy. To już kolejny post(przynajmniej 3) w którym jest ten sam temat. Nawet parę dni temu opisywałem parę czujników do sprawdzenia. Jeżeli nie pracuje Ci ani na gazie, ani na benzynie to polecam sondę lambda od 2,5 do 4,5 ohma, rezystor wtrysku ok 3ohmy, czujnik położenia wału od 680 do 920 ohmów. Rezystancja czujnika zasysanego powietrza(niebieski) przy zimnym 2-3tys., a przy 90stopniach 200-300ohmów. Jak nie wiesz gdzie co jest to poszukaj w moich postach. CPW byłby tu (moim zdaniem) charakterystyczny, bo on steruje iskrą, a ją możesz mieć, ale za słabą. Ja miałem podobnie do Ciebie z tym że palił baaardzo ciężko na gazie i kręcił do 2tys. Okazało się że na silniku krokowym od gazu miałem 3 odizolowane przewody przy wtyczce i paliły mi kompa od gazu, a ten odcinał zasilanie na wtrysku paliwa i tak mi to cholerstwo unieruchomiło auto.
** Dodano: 27-11-2010, 13:41 **
Jeżeli paliwo dochodzi i iskra jest mocna jak pisałeś to weź strzykawkę i wlej do gardzieli trochę paliwa. Jak odpali to będziesz wiedział już dużo. |
|
|
|
|
Pudelski7
Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 13 Skąd: Jasło/Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-11-2010, 18:10
|
|
|
to co moglem sprawdzilem niestety nic sensownego nie znalazlem i daje jutro samochud do mechanika, tylko zastanawia mnie jedna rzecz, czy ktos nie zchrzanil instalacji gazowej bo po wlaczeniu zaplonu slychac tak jakby gaz podawalo na wtrysk. |
_________________ |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-11-2010, 19:32
|
|
|
powinno być tak- jeśli odpalasz na PB to gaz powinien być odłączony i odwrotnie.
Odłącz wtyczkę od gazu (od centralki gazu) i spróbuj odpalić na PB. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
Pudelski7
Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 13 Skąd: Jasło/Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-12-2010, 15:07
|
|
|
no i wszystko się wyjaśniło, wszystkie czujniki sprawne, wczesniejszemu wlascicielowi padla pąpa paliwa (troche ja zatarl cos paliwa podaje ale nie robi odpowiedniego cisnienia) i ten zamiast wymienic pompe paliwa przerobil instalacje gazową tak ze zawsze tylko i wyłącznie samochód palił na gazie, przyszedl pierwszy dzien mrozów i auto nie odpalilo. Ota cała przyczyna nie odpalenia tiploka. Dzieki wielkie wszystkim za pomoc |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|