|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Przeróbka gaźnikowca na wtrysk |
Autor |
Wiadomość |
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 03-06-2008, 00:14 [Benzyna] Przeróbka gaźnikowca na wtrysk
|
|
|
Ponieważ dostaję szału z tym gaźnikiem, nie widzi mi się kupowanie nowego a regeneracja...boję się za to brać.. pomyślałem, poczytałem, żeby zamienić gaźnik na wtrysk.
Mogę za 2 setki kupić kompletny dolot z listwą z czterema wtryskiwaczami, czujnikami itp. Do tego komputer podłączenie czujników i powinno działać. No i oczywiście zmiana gaźnika na normalną przepustnicę, przy okazji przekładka miksera z gaźnika na przepustnicę, bo pasuje idealnie.
Pytanie tylko, czy taka próba ma ekonomiczny sens. Wątpię w podniesienie mocy choć o kilka kucy przez taki zabieg, a dużo roboty i pieniędzy znacznie więcej, niż nawet oddanie gaźnika do majstra.
Podzielcie się opiniami, uwagami technicznymi jeśli ktoś potrafi coś w tym względzie dopowiedzieć. |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-06-2008, 08:08
|
|
|
Pracy będzie Cię troche czekało. Podłączenie komputera, wszystkich czujników (też nie wiesz w jakim stanie one są).
Dodatkowo czujnik temperatury cieczy (temp. silnika do komputera) oraz sonda lambda której nie masz.
Czyli wiercenie w rurze od wydechu, wspawanie nakrętki i wkręcenie sondy.
Z czteroma wtryskywiaczami? To masz ten wtrysk GM'a od 90 konnej wersji? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-06-2008, 08:11
|
|
|
dcfan napisał/a: | Mogę za 2 setki kupić kompletny dolot z listwą z czterema wtryskiwaczami, czujnikami itp. Do tego komputer podłączenie czujników i powinno działać. |
Rozumiem, że chodzi Ci o założenie wielopunktowego wtrysku. Nie zapomnij jeszcze, że przydałaby się sonda lambda
Powiem tak: działać powinno, ale czy będziesz miał dzięki temu mniej problemów niż z gaźnikiem - szczerze wątpię.
dcfan napisał/a: | a regeneracja...boję się za to brać.. |
I tu Cię szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem Kupujesz zestaw naprawczy, w którym masz wszystkie uszczelki, membranki i inne pierdółki i po prostu je wymieniasz, a rozkręcenie gaźnika i porządne wyczyszczenie go nie powinno Ci zająć więcej niż 2-3godzinki. Potem tylko rzecz sprowadza się do tego aby go dobrze wyregulować i można śmigać
Gaźnik jest chyba najprostszym urządzeniem zasilającym i wydaje mi się osobiście, że nie ma sensu (zwłaszcza ekonomicznego) w zabawę w przeróbkę na MPI zwłaszcza, że teoretycznie zyskasz te 8KM, a praktycznie to może ze 2-3 których nawet nie poczujesz A w dokładanych sprzętach to zawsze jest ryzyko czy wszystko zestroisz ze sobą poprawnie, a potem i tak może być zonk, bo się okaże, że któryś czujnik daje złe odczyty i cały silnik będzie kulał - a im więcej czujników tym ciężej dojść do tego co jest nie tak |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-06-2008, 09:03
|
|
|
dcfan, ja nie jestem mechanikiem a sam sobie zrobiłem regeneracje gaźnika i jeszcze zrobiłem manual który cię za rączkę poprowadzi co i jak, jedynie z czy miałem problem to z zestrojeniem ale podjechałem sobie do mechanika parę minut roboty i już miałem wyregulowany gaźnik i wszystko śmiga jak nowe. Zestaw naprawczy to koszt 50zł regulacja zależności od miasta, warsztatu, stanu rozregulowania, myślę od 30zł do 100zł to i tak dużo mniej niż twoja przeróbka. Same części wyjdą cię na perę stów, a gdzie wcale nie prosty montaż i synchronizacja? Już bym wolał poszukać silniczka z wtryskiem na podmianę od razu bym go sobie podrasował trochę, a stary sprzedał. Masz bardzo fajna wersje 1.6 90 kucykową na wtrysku takiej bym szukał. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 03-06-2008, 09:37
|
|
|
Miejsce na sondę mam akurat, wkręcona jest w nie... sonda:) Ale oczywiście nie jest podłączona.
Popatrzyłem w eperze jak to tam wszystko jest, porównałem silnik mój i ojca (1.4 IE jednopunkt bosh) i wydaje się że nie powinno być z tym zbyt wiele problemów. Tyle z mechaniki.
Elektrycznie będzie pewnie gorzej, bo kupa kabli do położenia i regulacja kompa potem, poza tym właśnie mam obawę o stan czujników a tutaj jest pole do popisu dla pana Pecha.
Zawsze można robić jednopunkt ale wtedy nie ma to nawet teoretycznego sensu bo więcej stracę niż zyskam.
To raczej pomysł na zabijanie czasu i sprawdzenie się. Pierwsze co zrobie z gaźnikiem to go wyjmę i wygotuję najstarszy sposób na padający gaźnik. |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-06-2008, 14:20
|
|
|
zmiana na jednopunkt jak sam zauważyłeś mija się z celem, rfównie dobrze mógłbyś sobie nad gaźnikiem wtryskiwacz powiesić
MPI to co innego, jak na razie wszyscy odradzają (pesymiści ), ale jest pewne za: wielopunkt jest bardzo przyjemny w użytkowaniu, powinien być ekonomiczniejszy i faktycznie poprawić delikatnie osiągi, możesz też zapomnieć o czymś takim jak ssanie,
co do pracy to na pewno trochę czasu nad tym spędzisz, mechaniki w tym malutko, jeśli wszystkie śruby gładko puszczą to szybko podmienisz dolot, za to elektronika i czujniki to już inna bajka, pasowałoby wcześniej każdy z nich dobrze pomierzyć, żeby mieć jakieś wstępne rozeznanie.
a na początek zamiast gotować gaźnik to po prostu go delikatnie rozbierz i poczyść, przedmuchaj kanały i dysze, sprawdź czy masz luz na przepustnicy
dopóki nie kręcisz niepotrzebnie śrubkami regulacyjnymi i delikatnie się obchodzisz z pływakiem to możesz go rozbierać i składać do woli i nie ma bata musi działać |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-06-2008, 09:06
|
|
|
Najpierw, to ja musze znaleźć miejsce gdzie będę mieć przegląd... Bo tu gdzie byłem, kasę wzieli to szkoda mi tak odpuścić szybko. Najwyżej, trudno... Dopiero potem jak bede miec przeglad, zarejestruje auto bede sie martwić o to co dalej... |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-06-2008, 10:44
|
|
|
dcfan, Gdybym miał okazję i wiedzę przed kupnem Tipola to nigdy bym wtrysku nie brał chyba, że seryjny wielopunkt. Tam gdzie więcej elektroniki z ubiegłego stulecia, tam więcej do zepsucia się.... |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|