|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Schemat pompy wtryskowej |
Autor |
Wiadomość |
tomikgsm
witamy nowego
Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 5 Skąd: Chojnice
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-11-2006, 18:38 Schemat pompy wtryskowej
|
|
|
Witam!!!
Poszukuje schematu (budowa) pompy wtryskowej bosha do silnika 19TD, chodzi mi o schemat według którego złoże ją w całość.
Bardzo proszę o pomoc |
|
|
|
|
Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 21 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-11-2006, 21:28
|
|
|
A co sie stało, ze chcesz złożyć pompę wtryskową? Moze opisz dokładniej problem. Zacytuję, co gdzies przeczytalem: pompa wtryskowa samochodowego silnika wysokoprężnego wyposazona w dodatkowe zespoły i podzespoły jest bardzo złozonym mechanizmem hydromechanicznym, wymagajacym wysokich kwalifikacji i specjalnego oprzyrządowania podczas wykonywania napraw i regulacji.
Znalazłem coś takiego:
http://www.cs.rochester.e...fi/injpump.html
ale mam wrazenie, ze to malo. |
|
|
|
|
tomikgsm
witamy nowego
Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 5 Skąd: Chojnice
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-11-2006, 21:36
|
|
|
bo mam problem,samochodzik nie idzie tak jak wcześniej i ma problemy z odpalaniem jak jest ciepły to jest gorzej niż zimny.Wtryski już robiłem,ciśnienie na cilindrach jest OK. |
|
|
|
|
Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 21 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-11-2006, 22:02
|
|
|
Rozne moga byc przyczyny takich objawow, awaria pompy wtryskowej też, są zaklady specjalizujace sie w naprawach pomp wtryskowych, owszem, drogie. Myslisz, ze jak rozbierzesz pompe na czesci i zlożysz z powrotem to problem zniknie? Wątpię, raczej pojawią się nowe problemy. Jezeli juz zabierzesz sie za rozbieranie pompy, to rób zdjecia, albo rysuj sam schematy, zeby poprawnie złożyc z powrotem. |
|
|
|
|
tomikgsm
witamy nowego
Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 5 Skąd: Chojnice
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-11-2006, 22:37
|
|
|
Mechanik powiedział mi dzisiaj że problem tkwi prawdopodobnie w kącie wtrysku zapłonu coś tam w pompie sie zacina (jakaś membrana)? |
|
|
|
|
Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 21 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-11-2006, 23:08
|
|
|
Możliwe, w pompie jest uklad zmiany kąta wyprzedzenia wtrysku w zalezności od obrotów silnika czy dawki paliwa, jego zle funfcjonowanie moze dawać podobne objawy. Wyprzedzenie wtrysku mozna sprawdzic bez demontażu i rozbierania pompy. |
|
|
|
|
tomikgsm
witamy nowego
Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 5 Skąd: Chojnice
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-11-2006, 14:02
|
|
|
a w jaki sposób można to sprawdzić? czy są szanse że sam to sprawdze? |
|
|
|
|
Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 21 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-11-2006, 20:11
|
|
|
Są urządzenia elektroniczne (Diesel-Tester), coś w rodzaju lamby stroboskopowej, czujnik zakłada się na rurkę wysokiego ciśnienia idącą od pompy wtryskowej do wtryskiwacza. Przy tym typie pompy, pompie osiowej można wykręcić śrubę umieszczoną pośrodku, między czterema wyjściami z pompy i badać skok, moment poruszenia tłoczka pompy, ale trzeba miec dokładny opis, jak to należy robić.
W jaki sposób mogło dojść do zmiany kąta wyprzedzenia wtrysku, może zmieniany był pasek rozrządu? |
|
|
|
|
tomikgsm
witamy nowego
Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 5 Skąd: Chojnice
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-11-2006, 21:33
|
|
|
Nie mam pojęcia co już moge w tym samochodzie zrobić.
Poprostu od jakiegoś czasu stracił ducha (brak mocy)
Wcześniej to on chodził jak marzenie,to się stało z dnia na dzień.
Potem raz chodził lepiej raz gorzej a teraz to klapa (totalna) |
|
|
|
|
oleklu
Wiek: 55 Dołączył: 23 Mar 2006 Posty: 22 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-11-2006, 20:53
|
|
|
dołącze zapytanie do tego tematu - ile może kosztować :sprawdzenie cisnienia w cylindrach ewentualna wymiana końcówek wtryskiwaczy(autko kopci z rury) i regulacja pompy (mam trochę za wysokie obroty biegu jałowego 1100obr/min) -pytam o ceny w spesjalistycznym zakladzie |
_________________ pozdrawiam jacek |
|
|
|
|
Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 21 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-11-2006, 11:32
|
|
|
Mowiąc ogolnie, do dobrej pracy silnika potrzebna jest prawidlowa kompresja, wlasciwa, dobrze rozpylona dawka paliwa, podana we wlasciwym momencie. Wszystko to mozna sprawdzic. Jeśli chodzi o ceny, pamietam, że kiedys w serwisie Fiata pytalem, czy mogą sprawdzić kąt wyprzedzenia wtrysku to miało to kosztować 200 zł, nie miałem wtedy czasu i do tej pory nie sprawdzilem. |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-11-2006, 12:04
|
|
|
Ja za sprawdzenie kompresji, wtryskiwaczy i pompy (wszystko) w Pezalu w Gdańsku, płaciłem w zeszym roku ok 150zł |
_________________
|
|
|
|
|
Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 21 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|